[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

5 jaar CF


Recommended Posts

  • Forumlid

Binnenkort is het zover, dan bestaat het grootste forum van en voor de chauffeur 5 jaar.

In die 5 jaar is er zeer veel gebeurd, zowel tegenslagen als mooie dingen.

Een kort (of lang) overzicht hoe het forum is geworden tot wat het is .

9 November 2004 .. Geboortedag van het chauffeursforum, toen nog onder de noemer.. www.zeeaquaria.nl/chauffeursforum

Mijn hobby was zeeaquariums en had er een site over.. maar aangezien ik werkloos was en nergens aan de bak kon komen dacht ik

"laten we het eens anders proberen en kijken of de werkgevers naar mij toe kunnen komen" en heb vbulletin (toen nog een illegale copy..FOEII) gedownload en ge-installeerd...

Jahh.. nu hebben we wel een forum, maar hoe krijg je leden ? wel.. Door op allerlei sites reclame (al spammend) te maken. En het werkte.. na een paar dagen hadden wel al aardig wat leden (Waaronder Marcel die Admin werd en nog steeds is).

Aangezien het forum bleef groeien waren we er al vrij snel uit dat het een eigen naam moest hebben en dat www.chauffeursforum.nl wel erg geschikt en beschikbaar was.

22 Januarie 2005 ... De domeinnaam is een feit.

Een nieuw hostingpakketje was nodig daar we maar 1 gigabyte dataverkeer per maand er door mochten stoken.. Dus upgraden die handel naar een 6 Gigabyte accountje... + ook maar even vbulletin kopen.. (de eerste dikke investering.. :) ).

Hier dachten we wel even mee vooruit te kunnen.. FOUTTTTTTT. De Groei zette door en we moesten andere middelen zoeken.

Na enig zoekwerk vonden we een hoster die aan zogenaamde dedicated hosting deed. Dit houd in dat je bij hun een server huurt waarop je je website kunt hosten. Nu hadden we een hele server tot onze beschikking en konden we zelf alles installeren, repareren en upgraden. Die grap was toen al duur, maar gelukkig konden we dat gewoon maandelijks betalen.. Geen probleem zou men denken.. Ook weer fout.. Na precies een jaar kregen we te horen dat de provider wel weer een server beschikbaar wilde stellen, maar of we even 1 jaar vooruit wilden betalen. (dat was rond de 1200 Euro).. Ehhh.. ja en nu ?

Einde forum ?? Daar had het wel bijna op geleken. Wij konden zo snel geen andere oplossing vinden, want ja 1200 euro is toch wel veel geld om in 1 keer

ff af te tikken... We waren er al uit. Het forum zou op houden te bestaan, TOTDAT de leden hier het niet mee eens waren en spontaan een inzamelingsactie begonnen.. Door dit initiatief konden wij niet anders als doorzoeken tot we iets geschikts hadden gevonden.. En dat werd weer een dedicated server, maar nu gestationeerd in Frankrijk. Dit draaide in het begin prima, maar toen begon de ellende..Het forum viel uit, dan was dit weer onbereikbaar en dan was dat er weer aan de hand.... Ellende allom.

Na enige tijd hadden we besloten om maar eens te kijken of Colocated iets voor ons was (dat houd in, Zelf een server kopen en die ergens in een datacenter hangen.).. En weer waren het de leden die de helpende hand toestaken en met donaties ervoor hebben gezorgd dat mamma (ja zo heet de server :) ) kon worden gekocht.

Aangezien ik nog Wilbert eigenlijk nog geen idee hadden hoe het allemaal inmekaar zat, hebben we hier thuis de nodige uurtjes gezeten om de server helemaal te configureren zodat het forum erop kon lopen zoals poorten dicht zetten, poorten open zetten, php parser erop zetten om de site te kunnen genereren, SQL database installeren en configureren en natuurlijk niet te vergeten een webserver installeren. Nadat we er redelijk van waren overtuigd dat het zou werken hebben we contact opgenomen met een hoster in Groningen die ruimte verhuurde voor servers in het datacenter in Groningen.

Met vol goede moed togen we met mamma onder de arm naar Groningen en zouden haar wel "even" aansluiten.. Oke.. Dat was ff iets lastiger als gedacht. Na een paar uurtjes op het datacenter te hebben vertoefd draaide het forum en nog bloedsnel ook... Na precies een week viel het forum weer uit...GRMBLLLLLLL... Wij weer in de auto naar Groningen en kijken waarom..OEPSSSSS een valse versie van besturingssysteem.. Dat kostte weer een dag installeren, downloaden en klooien.... Dit alles was in April 2008. Nadien zijn we nog maar een paar keer in Groningen geweest om even wat korte updates te doen..het loopt nog steeds perfect.. ondanks dat sommigen onder ons riepen dat het systeem zo lek was als een mandje en blablabla.. is het tot nu toe nog niet gelukt om het forum te slopen... Ik weet dat als men echt hun zin erop zou zetten om in mamma in te breken het vast wel zal lukken, maar vooralsnog hebben we dat prima gedaan.

Ook zijn er nog de (achteraf gezien) kostelijke meningsverschillen geweest.. Te denken valt hier aan het meningsverschil tussen Transport-Online en Chauffeursforum. Dat zou nooit meer goed komen (Dachten we). Totdat we een mailtje kregen van Esther of we een bericht weg wilden halen die geplaatst was van haar site en wij bij ons op de site geen berichten van T-0 wilden hebben. Hierop volgde een lange mailwisseling heen en terug om er uiteindelijk achter te komen dat het alles op een misverstand heeft berust...We zijn uiteindelijk bij Esther op de koffie geweest, daar nog wat bijgepraat en we zijn erachter dat een belletje beter werkt als een stijve kop...

Ook zou er een truckrun worden ge-organiseerd... Maar die heeft helaas nooit doorgang kunnen vinden, daar wij met een radiostation dachten goed weg te komen, maar achteraf is gebleken dat we werden genaaid waar we bijstonden.. Dit heeft echt een grote impact gehad op het vertrouwen die wij hadden in forumleden... Het heeft ook een grote deuk opgeleverd in het vertrouwen van sommige mensen die het achteraf wel heel goed bedoelden, maar die wij als eigenaar totaal verkeerd hebben ingeschat. Dit heeft mede de ondergang van het chauffeursforum on the road team teweeg gebracht..

Die mensen bedoelden het goed en deden goed werk, maar dat is allemaal teniet gedaan doordat wij als eigenaars het vertrouwen hadden in de verkeerde mensen. Hier zijn we mee op onze bek gegaan, maar heeft ons wel geleerd dat we het niet allemaal maar gelijk voor waar moeten aannemen.

Natuurlijk was het niet allemaal negatief. Dankzij Truckstar hebben we afgelopen jaar een stand op het beursplein gekregen op het Truckstar festival, daar hebben we ook goede contacten gehad met ADR-Transportdiensten en Transport-Radio. Ook heeft Truckstar ervoor gezorgd dat een stapel mooie flyers hebben gekregen om het forum nog bekender te maken onder de chauffeurs.

En wat te denken van het Formule 1 manager spel, daar hebben wij een paar mooie trucks gekregen van Truckstar en van ADR-Transportdiensten als ook een poetspakket van www.hbscarcleaning.nl ..

Nee, we zijn dik tevreden met hetgeen het forum heeft bereikt voor de chauffeur, maar vooral dankzij de chauffeur(of ge-interesseerden). Zonder leden stelt het forum niks voor.

Inmiddels is het dus 2009 en bestaan het forum 5 jaar, de groei zit er nog goed in. Het ledenaantal loopt gestaag door, we hebben een paar goede adverteerders (Truckstar en ADR-Transportdiensten) die er mede voor hebben gezorgd dat we met trots kunnen zeggen dat we het grootste en informatiefste forum voor de chauffeur hebben.

Tot zover een summier overzicht van hetgeen het forum heeft meegemaakt.

Wij willen eens bekijken of het binnenkort een keer mogelijk is om een groot treffen te hebben waar we dan misschien eens als forummers samen kunnen komen en over het forum en het beroep te babbelen.. Uiteraard voorzien van een BBQ ..

Dan nu nog een persoonlijke noot:

Is het dan allemaal pais en vree ?? nee, helaas dat is het niet. Het gebeurt ons nog te vaak dat leden mekaar het bloed onder de nagels weghalen. Dat is iets waar we nu hard aan willen werken om dat binnen de perken te houden. Er zijn al regels opgesteld op het forum en het grootste gedeelte houd zich er ook aan, maar we moeten de regels toch nog wat bijspijkeren omdat er toch een zeer klein groepje is die het weet te verzieken voor diegenen die het wel netjes houden en wel plezier willen hebben aan het forum.

Maar aangezien wij alles een stuk zakelijker zijn gaan bekijken als we in het begin hebben gedaan. Lukt het toch aardig om het forum zo plezierig mogelijk te houden voor iedereen. Natuurlijk zal het nooit tot ieders tevredenheid zijn dat de admins hun werk doen. Maar van mijn punt uit verdienen die mensen ook wel eens een pluim om toch steeds maar weer het werk te blijven doen die ze soms tot meest gehate forummers van het CF maakt.

Bij deze dan ook mijn dank naar de voormalige admins: Koos, Taunus, Hallowed, Jilleroo, Bonny, Sjoeke en Alex en de huidige admins : Marcel, Midweek, Wilbert en Belinda.

Waren deze mensen er niet geweest, was het forum al lang ter ziele gegaan.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Binnenkort is het zover, dan bestaat het grootste forum van en voor de chauffeur 5 jaar

M'n complimenten voor Freddy en alle andere (voormalig) admins voor het opzetten van dit forum:tu:

Naast het grootste forum, is dit forum naar mijn mening ook veruit het beste chauffeursforum van Nederland!

Discussies over wat een mooie vrachtauto is of niet, kan ik elders ook vinden. Maar voor vele andere aspecten die aan het moderne chauffeursbestaan vastzitten, kun je toch het best hier terecht:ja:

Dit forum is zeker leerzaam voor de chauffeur, maar ook voor een buitenstaander! Hopelijk zullen een hoop lezers hun negatieve beeld over de beroepschauffeur bijstellen na het volgen van dit forum:rolleyes:

Nogmaals gefeliciteerd Freddy! Nog een vraagje: kunnen we ergens de statistieken vinden over de ontwikkeling van het forum, en de activiteit vandaag de dag??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen denken vaak leuk een forum en gaan daar gezellig op met elkaar praten en in discussie:tu: maar vergeten snel ( ik ook wel:o) hoeveel mensen er eigenlijk mee druk zijn, hoeveel tijd geld en energie erin word gestoken :tu: Het is ook jammer als er soms mensen zijn die dat niet inzien en als dingen niet gaan zoals ze gaan, als ik je verhaal zo lees, maar gelukkig had je de wil om door te gaan:ok:

Van harte gefeliciteerd iedereen die eraan meewerkt(e) om dit forum draaiende te houden en bedankt:ok: hoop dat 't forum nog jaren kan bestaan:cake::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaals gefeliciteerd Freddy! Nog een vraagje: kunnen we ergens de statistieken vinden over de ontwikkeling van het forum, en de activiteit vandaag de dag??

Over de ontwikkeling van het forum is niet veel te vinden, maar activiteit, dan wel de stats.. die redelijk goed kloppen vind je hier ...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aan de beheerders , Admin,s , voormalige Admins en Admina,s , sponsors en niet vergeten de leden die dit forum mogelijk maakten:

Gefeliciteerd met het vijfjarig bestaan van het forum.

Gé (die hier ook al bijna vijf jaar de boel vervuild ;) )

Hier sluit ik mij volledig bij aan en vooral doorgaan natuurlijk.

En we kijken uit naar een treffen met BBQ

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allereerst wil ik iedereen complimenteren met wat hier neer gezet is in slechts 5 jaar tijd;

een forum van, voor en door chauffeurs

Met een dusdanige grote hoeveelheid aan informatie voor onze beroepsgroep die nergens anders op het internet te vinden is.

Dan nu nog een persoonlijke noot:

Is het dan allemaal pais en vree ?? nee, helaas dat is het niet. Het gebeurt ons nog te vaak dat leden mekaar het bloed onder de nagels weghalen. Dat is iets waar we nu hard aan willen werken om dat binnen de perken te houden. Er zijn al regels opgesteld op het forum en het grootste gedeelte houd zich er ook aan, maar we moeten de regels toch nog wat bijspijkeren omdat er toch een zeer klein groepje is die het weet te verzieken voor diegenen die het wel netjes houden en wel plezier willen hebben aan het forum.

--== Freddy ==--

Dat we elkaar van tijd tot tijd het bloed onder de nagels vandaan halen zal je nimmer helemaal kunnen voorkomen en ook die kleine groepjes die het voor andere trachten te verzieken kan je niet geheel buiten het forum houden.

Spijker het niet te veel dicht, komen er straks ook geen nieuwe leden meer.

Aan alle die dit forum hebben gemaakt zoals het nu is een dikke

PROFICIAT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Van mij ook van harte gefeliciteerd Freddy en admins!!

Het mag toch wel een prestatie genoemd worden om dit forum op te zetten, in stand te houden en het iedereen naar de zin te maken. Én dat naast het 'gewone' werk... chapeau:tu:

Ik bedoel, zeg een auto poetsen lukt mij ook wel, maar dit is toch een iets moeiljkere materie.

En dan al die ongeleide projectielen:rolleyes: als leden aansturen en afremmen...

Hulde!! Dat we met z'n allen er nog lang van mogen genietenbiertjebiertje

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het eerste lustrum!!! Klasse gedaan!!!!

Ook van mijn kant felicitaties aan de geestelijk vader van het forum en aan iedereen die meegeholpen heeft ons forum zo groot te maken.

Het is toch een hele prestatie om al 5 jaar lang dagelijks nieuwe en (on)zinnige dingen te kunnen lezen op een site die toch als hobby is begonnen.

Een en al lof hiervoor.

En als er eens gevloekt wordt richting een admin....

nothing personal, just business:D

Voor jullie allemaal een limburgse :cake: en een brandbiertje.

Op naar de 10!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uitstekend.

Waar kan ik de rekening sturen voor mijn miserabele bijdragen? Ik dacht zes euro per fotoloze post, 36 voor posts met fotoos.

Tof heren en dames, en de gezinnen die het allemaal met lede ogen aanzien:D. Vind het wel zo leuk om een beetje op de hoogte te blijven, en zou zeker vrienden hebben gemaakt als ik in NL woonde.

Iedereen bedankt:tu:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uitstekend.

Waar kan ik de rekening sturen voor mijn miserabele bijdragen? Ik dacht zes euro per fotoloze post, 36 voor posts met fotoos.

Wij zouden geen Hollanders zijn om niet met een tegen eis te komen.

12Euro voor elke post die we hebben moeten lezen vanuit Amerika.

36Euro voor elke foto die we hebben moeten aanschouwen om op de hoogte te blijven van het gebeuren daar in de US.

Freddy weet exact op welke rekening het gestort moet worden.

(kan het forum er financieel weer 5jaar tegen):banaan::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef een feestje op 9 november, de verjaardag van het Forum! :ja:

is dat feestje in de shoutbox, of gewoon in een topic? :stom:

hoe dan ook, een hoop werk, een hoop LOL, en veel mensen leren kennen.

ook de leden die er iets moois van gemaakt hebben, bedankt :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden