[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Transport over vier jaar op niveau 2008'


Gast routier

Recommended Posts

"Het duurt vier jaar voor we weer op het niveau van 2008 zitten." Dat zei Machiel Bode van ING Retail tijdens de Transport Info Days deze week in Houten.

Het evenement werd georganiseerd door Teleroute en een aantal grote namen uit het wegtransport waren uitgenodigd om mee te doen aan het debat over het Nederlandse wegtransport. Ondanks de donkere scenario's zagen veel deelnemers het redelijk positief in.

René van Maanen van Van Maanen Transport uit Barneveld denkt dat de ergste periode wel voorbij is: "Ik denk dat de bodem bereikt is wat betreft reorganisatie in ons bedrijf. Kijk naar de voorspellingen over de bouw. Na de bouwvak zou er me toch een klap komen! Dat valt heel erg mee", aldus van Maanen.

Ad Toet van brancheorganisatie KNV zegt: "We hebben in een jaar tijd de crisis kunnen stabiliseren. Kijk naar de chemische sector, daar vielen de eerste klappen wat betreft transport, maar daar is nu ook al weer een opleving te zien."

Intussen zijn er echter veel bedrijven omgevallen en dreigen er meer het einde van de crisis niet te halen. "Maar die hadden hun zaakjes gewoon niet goed genoeg voor elkaar om zo'n klap op te vangen. Bij 98 procent van de bedrijven is het business as usual. We moeten nog een paar maanden overbruggen, en uiteindelijk zal er ook weer forse vraag naar chauffeurs ontstaan", aldus Willem de Vries van Randstad Transport.

Transportbedrijven zijn afhankelijk van de wereldeconomie. Een opleving daarvan zal het transport weer overeind helpen. Geen van de deelnemers gelooft in overheissteun aan transportbedrijven. Wat wel helpt is het op orde hebben van goede ICT-systemen. "Met de juiste managementtools kun je snel schakelen", aldus van Maanen.

Bron: TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Iets te optimistisch gedacht ?

Inderdaad, het is totaal anders gelopen.

Ik zal niet zeggen dat het in de branche slechter is als in de eerste crisis, maar de goede tijd komt voorlopig niet terug.

Maar ja, wie had de misere zo erg ingeschat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Met wat vandaag in Belgenland terug is bekend gemaakt ? Hoeveel transport gaat daar ook niet verloren , hoeveel vrachtwagens reden van Zeebrugge naar Ford Genk ? 2013 zal pas het begin van de crisis zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het bedrijf ford wel ja, limburg is wat anders.

aantrekken economie? chauffeurstekort, mag drie keer raden waar die dan vandaan gaan komen. Bij ons in belgie komt men er eindelijk achter dat het bruto uurloon veel te hoog ligt tov de rest van europa dat en enkel dat heeft ford genk de das omgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat de ergste misère nog moet komen.

Ben geen econoom, heb ook geen glazen bol maar zo alle (europese)nieuwsberichten eens bekijkend kan ik niet anders dan tot die conclusie komen.

Ben ik een keer met je eens EJD, kijk naar de berichten uit Duitsland, men begint daar nu pas somber te worden, dat waren wij in 2009 al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden