[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Werken op een autotransporter


Akadoenka

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe baan binnen de vervoersbranche. Het autovervoer trekt me wel zover ik hier over kan oordelen.

Zou iemand mij in het kort kunnen uitleggen wat een autotransporter chauffeur nu precies doet? (wat zijn zijn werkzaamheden en hoe worden die uitgevoerd).

Graag zou ik ook langere tijd van huis weg zijn, en verre afstanden rijden.

Is dit mogelijk met autotransport? En aan welk bedrijf moet ik dan denken?

Vriendelijke bedankt :sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alberto doet echt autotransport! :ja:

Ik ook hoor ;) Alleen dit jaar even niet. Wij gaan niet zo ver. BeNeLux, Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Zwitserland, in het reguliere werk dan.

En als de klant het vraagt, gaan we echt wel verder hoor.

De werkzaamheden bestaan uit het controleren op schades voor het laden, zelf op- en afrijden, vastzetten en schadevrij afleveren bij de klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zie en dat hoeven Jan en Herman meestal niet te doen ........de auto's hebben de schade al voordat ie bij hun op de auto komt ;)

De groeten Hendrik! Wij controleren wel degelijk op schades en vermelden dat ook duidelijk op de CMR. Ook maken we minstens 10 foto's van elke auto voor we laden met extra foto's vàn de schade...... Na het lossen hetzelfde verhaal weer om te voorkomen dat ons schades in de schoenen worden geschoven die er voor de tijd niet waren! :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De groeten Hendrik!

Ja ook de groet'n uut Wolvega Herman bedankt !! :D

Ik had niet in de gaten het zo ging wel dat bergers meer-schade moeten voorkomen maar om nou zo met je polaroid langs de auto te draven wist ik niet .......lang leve het forum je leert/hoort altijd weer wat :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is in het verleden wel gebeurd dat een auto werd geladen met bv linksvoor schade. Geladen en weer afgeleverd en later kwamen de claims, krassen en deuken rondom en de schade linksvoor werd betaald op kosten van........:rolleyes:

We noteren ook of er een cassette of en cd speler of een navigatie in zit, bagage, skikoffer, fietsen, enz enz. Het moet wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt ik doe Autotransport

Maar echt ver weg komen we niet , nu we het ANWB werk er voor een stukje bij hebben komen enkele van ons iets verder ( lees spanje italie )

Als het echt ver gaat gaat het in 9 van de 10 gevallen per boot of trein

Op dit moment zou ik echter niet voor Autotransport kiezen

in de wereld van de auto's is het zeer onrustig

Het is wel prachtig werk , zeker in de zomer :D

in de winter moet je ook het zelfde doen , maar dat heeft ook wel weer wat .

Maar onderschat het werk niet , (bij ons teminste met nieuw spul)

het 1e jaar heb je zo nu en dan het angst zweet wel in de panty LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel, maar krasjes en tikjes zijn vaak moeilijk te zien op de foto. Met name als de auto nat is. Meestal wijs ik het deukje of kras aan met een vinger voor de exacte plek en neem dan de foto.

Donders, inderdaad, dit forum is uiterst leerzaam. Ik lees elke dag weer iets nieuws over het werk dat andere collega's doen.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe baan binnen de vervoersbranche. Het autovervoer trekt me wel zover ik hier over kan oordelen.

Zou iemand mij in het kort kunnen uitleggen wat een autotransporter chauffeur nu precies doet? (wat zijn zijn werkzaamheden en hoe worden die uitgevoerd).

Graag zou ik ook langere tijd van huis weg zijn, en verre afstanden rijden.

Is dit mogelijk met autotransport? En aan welk bedrijf moet ik dan denken?

Vriendelijke bedankt :sjalom:

je zou het kunnen proberen bij lucas logistics die vragen nog

vollop chauffeurs vggr auto transport:tu::tu::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kunnen zij moeilijk aan personeel komen dan:confused:

Lijkt me eigenlijk niet, met in het achterhoofd de faillissementen van Zegwaard en de 'De Rooy'-afdeling bij Lucas zelf. Een paar weken terug hing er inderdaad een groot spandoek aan het hek, dat ze autotransportchauffeurs zoeken.

Overigens wil niet iedereen de hele week in zo'n klein hok zitten en dag in dag uit auto's 'stapelen'. Want een SupeSpaceCab of een Globetrotter XL is voor de meesten in het autotransport nog steeds niet weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt me eigenlijk niet, met in het achterhoofd de faillissementen van Zegwaard en de 'De Rooy'-afdeling bij Lucas zelf. Een paar weken terug hing er inderdaad een groot spandoek aan het hek, dat ze autotransportchauffeurs zoeken.

Overigens wil niet iedereen de hele week in zo'n klein hok zitten en dag in dag uit auto's 'stapelen'. Want een SupeSpaceCab of een Globetrotter XL is voor de meesten in het autotransport nog steeds niet weggelegd.

in duitsland al wel Paul :ja:

word ook tijd dat het hier komt :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik me al langer afvraag... de auto's staan soms zo dicht met het dak naar bovenliggend laadvloertje, als je een drempel pakt, stuitert zo'n auto (zeker als ie een beetje slap geveerd is) niet met z'n dakkie tegen de bovenkant?

Want ik zie wel dat de wielen vaststaan, maar carroserie zie je toch wel wat beweging in?

Leg eens uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden