[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Rijke Spijkenisse Dry Bulk Stopt Aktiviteiten


Herman ter Maat

Recommended Posts

Laten we zeggen dat ik nogal dicht bij het vuur zit....

Dan weet ik niet of jij mijn collega bent, maar bij de tank en stukgoed afdeling word nog altijd e6 betaald, dus het verhaal dat De Rijke van zijn e6 chauffeurs af wil, is in princiepe een fabel.

Het is niet voor niets, dat de Tjechische vestiging gesloten is, maar dat de Nederlanders konden blijven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg niet dat De Rijke van z'n E6 chauffeurs af wil in het algemeen.Ik bedoel ermee te zeggen dat de bulk niet rendabel is nu en dat De Rijke op een andere manier de bulk wil laten voort bestaan.Met eigen chauffeurs draait men verlies,dus probeert men nu iets anders.Chauffeurs die worden overgeplaatst behouden gewoon E6,hoor!Sorry dat ik daar niet helemaal duidelijk in was.Men had ook gewoon iedereen op straat kunnen zetten,dus wat dat betreft valt De Rijke niets te verwijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Numspy

Een helder en aannemelijk verhaal! Zou zelf ook niet denken dat de Rijke iets zou doen wat recht tegen de regels indruist. Aan de andere kant ook terecht de Routier vragen stelt. Vooral als blijkt dat Routier zelf bij de Rijke werkt! Misschien is het zo dat jij bij de Rijke een andere functie hebt dan chauffeur enzo aan andere info komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De meeste bulkchauffeurs hebben hun gesprekken gehad met het betreffende bedrijfsonderdeel waar men naar overgeplaatst wordt. De reacties vanuit de huif en vloeistof afdelingen zijn uiterst positief.Loonschaal E6 blijft behouden en waar en wanneer mogelijk krijgt men de vrachtauto mee naar huis.Echter.vanuit trucking komen tegenovergestelde berichten.Men moet E6 verruilen voor D5,overnachtingen worden niet betaald en auto blijft op de zaak.Leuk voor de jongens uit Weert en Winterswijk.Voor 13 chauffeurs is nog geen plek gevonden.Zij krijgen nog een nader te volgen gesprek over de evt mogelijkheden(mochten die er zijn).Dit laatste bericht komt uit een fnv voorlichtingsbrief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De meeste bulkchauffeurs hebben hun gesprekken gehad met het betreffende bedrijfsonderdeel waar men naar overgeplaatst wordt. De reacties vanuit de huif en vloeistof afdelingen zijn uiterst positief.Loonschaal E6 blijft behouden en waar en wanneer mogelijk krijgt men de vrachtauto mee naar huis.Echter.vanuit trucking komen tegenovergestelde berichten.Men moet E6 verruilen voor D5,overnachtingen worden niet betaald en auto blijft op de zaak.Leuk voor de jongens uit Weert en Winterswijk.Voor 13 chauffeurs is nog geen plek gevonden.Zij krijgen nog een nader te volgen gesprek over de evt mogelijkheden(mochten die er zijn).Dit laatste bericht komt uit een fnv voorlichtingsbrief.

Bij terugschaling krijg je aanvulling in de vorm van een persoonlijke toeslag volgens de CAO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
De Rijke kan er niet aan verdienen,dus waarom al die drukte.Werk waar niet aan verdient word,moet je niet aan beginnen.

Volgens mij doen dat de meeste transporteurs.de een kan nog goedkoper dan de andere rijden.De chauffeurs te duur zeggen ze,maar ik weet zeker de prijs voor het transport is te laag.Doen de werkgevers allemaal zelf aan mee.ik heb geen medelijden met transporteurs. waar een bedrijf failliet gaat neemt een ander het over,want de goederen moeten toch wel vervoerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden