[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jaap


Gast johannes70

Recommended Posts

kom maar op johannes met je story's:ok:

ik heb nu nog tijd zat om te lezen.

jammer dat vele chauffeurs die tijd niet meer mee kunnen maken.

ik ben ook net wat te laat begonnen, maar heb gelukkig bij weijs nog wat mooie zaken beleeft.

het was alleen te kort en de toekomst is niet meer voor de vrijbuiters weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik dank allen voor de reacties, geeft me toch wel een beetje een voldaan gevoel dat er iemand de moeite doet om het allemaal te lezen ondanks de lange verhalen :D

En Sindaco als we het spelletje "de pen" deden of tegenwoordig beter genoemd "het toetsenbord" dan gaf ik hem door aan jou want ik wil ook wel eens wat van een ander lezen of ben ik soms de enige die wat te vertellen heeft???

Of ben ik misschien 1 van de weinigen die dit durft???

Tot deel 15 dan maar:bey::bey::bey::bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een feest om alles te lezen Johannes. Blijf vooral zo doorgaan met het posten van je belevenissen. Als ik dit allemaal zo lees dan krijg ik behoorlijk wat spijt dat in mijn leven alles wat anders is verlopen. Al zeer snel al mijn papieren gehaald, maar door omstandigheden pas laat echt op de auto gekomen. Maar goed het leven loopt zoals het loopt.

En wat betreft het stokje doorgeven aan sindaco, dat lijkt me in zoverre een goed idee, dat het niet doorgeven moet worden, maar naast jouw topic moet worden. Het lijkt me dat Sindaco en Ria ook genoeg beleefd hebben.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Mooi geschreven weer Johannes! :ok: Waar haal je eigenlijk de tijd vandaan om dit en je blog te schrijven? Als ik je blog zo lees heb je maar weinig vrije dagen doordeweek! :D

Die vraag heb ik al een paar keer beantwoord Herman, je moet ook wel eens ergens wachten he????

En ik heb ook wel eens zondagen dat ik tijd zat heb als ik in Goteborg of in Stockholm sta ja:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dank allen voor de reacties, geeft me toch wel een beetje een voldaan gevoel dat er iemand de moeite doet om het allemaal te lezen ondanks de lange verhalen :D

En Sindaco als we het spelletje "de pen" deden of tegenwoordig beter genoemd "het toetsenbord" dan gaf ik hem door aan jou want ik wil ook wel eens wat van een ander lezen of ben ik soms de enige die wat te vertellen heeft???

Of ben ik misschien 1 van de weinigen die dit durft???

Tot deel 15 dan maar:bey::bey::bey::bey::bey:

ik heb niet zoveel verhalen van vroeger johannes en ik ben eigenlijk veel te laat begonnen in dit vak en had het ziekenhuis veel eerder moeten verlaten, maar dat is achteraf.

ik dacht dat er toch redelijk wat ritverslagen en tripjes gedocumenteerd waren en hoop dat nog een paar jaar te kunnen als het weer mee zit.

jij gaat al wat jaartjes meer mee in dit wereldje en de tijd waaruit jij verteld was de mooie tijd..hard werken...lekker genieten....balen...weinig slapen...doorgaan.....klaarstaan voor wat je waard bent.

ik heb dat maar een aantal jaren mogen meemaken en de tijd nu is al niet meer zoals vroeger.

ik heb vroeger ook altijd heerlijk kunnen luisteren naar de verhalen van de weys chauffeurs.

ik laat het toetsenbord lekker bij jou.....het gaat jou prima af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die vraag heb ik al een paar keer beantwoord Herman, je moet ook wel eens ergens wachten he????

En ik heb ook wel eens zondagen dat ik tijd zat heb als ik in Goteborg of in Stockholm sta ja:ja:

Inderdaad, je zult ook wel eens moeten wachten! :ja: Dat die vraag al eerder was gesteld heb ik dan zeker gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

geweldig johannes!!:ok:

ik rij zelf pas 12jr dus heb de "dichte" grenzen nooit bewust meegemaakt en ben in een andere tijd als jou gaan rijden heb als kind zijnde wel altijd naast mn vader gezeten en veel gezien en geleerd maar das toch anders!!

mooi om te zien hoe t er vroeger aan toe ging!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
geweldig johannes!!:ok:

ik rij zelf pas 12jr dus heb de "dichte" grenzen nooit bewust meegemaakt en ben in een andere tijd als jou gaan rijden heb als kind zijnde wel altijd naast mn vader gezeten en veel gezien en geleerd maar das toch anders!!

mooi om te zien hoe t er vroeger aan toe ging!

gr.Den

He Dennis, ik rij ook pas sinds de jaren 1990 overal naartoe, is nog niet echt vroegahhhhhhhh natuurlijk he?

maar heb inderdaad nog wel net het een en ander meegemaakt met die grenzen toen er nog een Benelux 50 was die we vaak zelf in moesten vullen en tankscheins en Duitslandvergunningen enzovoort, maar er zullen er hier een paar rondsurfen die er vast meer dan ik over kunnen vertellen.

Maar dank voor je reactie, ik weet nu waarom ik het doe:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Johannes,

Wil je bijdeze even bedanken voor alle mooie verhalen die je hier en op je weblog hebt geplaatst, lees ze erg graag.

Dus zolang jou het mag lukken om ze te schrijven (typen), zal ik ze blijven lezen.

Ik las in 1 van de eerste verhalen hier op het forum dat je bij J.K. hebt gewerkt! was jij toevallig ook die gene die op een rood/oranje honda Mt in Noorwolde kwam?

Groeten van Sjef,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Hey Johannes,

Wil je bijdeze even bedanken voor alle mooie verhalen die je hier en op je weblog hebt geplaatst, lees ze erg graag.

Dus zolang jou het mag lukken om ze te schrijven (typen), zal ik ze blijven lezen.

Ik las in 1 van de eerste verhalen hier op het forum dat je bij J.K. hebt gewerkt! was jij toevallig ook die gene die op een rood/oranje honda Mt in Noorwolde kwam?

Groeten van Sjef,

Yep dat was het monster waarmee ik naar nortepe crosste, en ze hoorden me al van ver aankomen:D staat ook in mijn verhaal.

Misschien kennen we mekaar dan???

De wereld is klein he?

Ik vrees dat ik even moet stoppen met mijn verhaal want mijn laptop is gisteravond ontploft en doet niks meer en daar staat alles in dus met een beetje pech moet hij naar de maker en ben ik alle documenten kwijt (wat al eens gebeurt is)

Ben blij dat er al 15 delen staan want ik was er niet nog een keer aan begonnen.

We gaan het meemaken, gelukkig is mijn oude laptop er nog alleen is mijn zoon nu niet zo blij want die is zijn laptop weer kwijt:hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ook ik zit hier lekker te genieten johannes,en zit zo ook een beetje trug te denken over "vroegahhhh" en dan heb je als je trugkijkt ook al het een en ander meegemaakt!!!

geloof dat ik ook rond die tijd ben beginnen te rijden en toen zeiden de ouwere sjouwfeurs al van dat het vroeger beter was(minder gejaag,meer tijd voor in het cafe/restaurant)en ik zeg het ook al eens tegenwoordig en jonge gasten van nu zullen dat over paar jaar ook wel weer zeggen,dus eigenlijk veranderd er niet zoveel!!!:Dmaar ga vooral door,nog steeds leuk om over vroegahhh te lezen:ja:

gr jos:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Dank JC,

Ik weet wat je bedoelt gaat bij mij net zo.

Maar vroeger komt jammer genoeg niet weer:mad:

Maar ik ben onderhand met deel 14 al in al 2001 beland dus das dan al niet echt meer vroegaahh.

Ps. mijn laptop word opgestuurd naar de fabriek want de dealer hier krijgt hem niet weer aan de praat, misschien was het wel een te zwaar verhaal voor hem en is hij er aan ten onder gegaan.

Ben wel alles kwijt nu:eek::eek::eek::eek:

Word vervolgd, tot ooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Even zo een verhaaltje tussendoor.......

2 weken terug rij ik vrijdagnacht van Urk af als ik net ne de rotonde van Joure word ingehaald door een Honda Civic met de binnenverlichting aan. Omdat de Honda zo langzaan reed was mijn intresse snel gewekt ondanks dat ik met alle vrachtbrieven in de weer was om ze op volgorde te krijgen.

Dus ik kijk naar beneden en zie nog net een paar blote beentjes en denk; shit net te laat!!!

Niet getreurd want het Honda-tje laat zich weer afzakken en ik er weer voorbij.

Na een paar minuten hetzelfde ritueel en ik begin al te begrijpen hoe de vork in de steel zit, ondanks dat ik dit in Nederland nog nooit meegemaakt heb.

Als ik dan eens even vrolijk zwaai naar het jonge ding en ze driftig terug zwaait gaa ze voor me rijden en maar knipperen met de richtingaanwijzers en ik weet nu zeker wat de bedoeling is, maar eehh en zij mensen die op mijn vis zitten te wachten dus opzouten!!

Grapje is leuk maar moet niet te lang duren daar heb ik geen tijd voor dus weer rij ik ze voorbij en het duurt even en ze komen mij weer voorbij maar nu met gang en ik denk; mooi, ik heb het nu wel gezien.

Ergens bij de afslag Hoogkerk staat er een auto op de vluchtstrook met de alarmlichten dus naar links want je weet maar nooit, en het groot licht even aan.

Wat scherts mijn verbazing, zit dat mokkel alleen in haar lingerie op de vangrail (en het is buiten circa -6) en die vent van haar staat te zwaaien dat ik stoppen moet!!!!!!

Vraag ik me toch af zijn die mensen het spoor bijster of zijn er toch echt chauffeurs die stoppen anders doe je zoiets toch niet!!!

In Italie, Spanje en Frankrijk en een paar Oosterse landen heb ik dit wel vaker gezien maar in Nederland nog nooit!

Hoe dan ook, ik wens ze veel succes bij hun zoektocht naar plezier:bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien was ze wel aan de vangrail vast gevroren en moesten ze echt help hebben, net als de rood witte hond die ergens daar aan een brug was vast gevroren.

Heb je mooi wel in Harlingen gezien maatje.:bey:

Je kon de nobele ridder zijn......, maar nee, echte hollandse chauffeur zwaait terug en dat is alles.

In Spanje zag ik een paar keer een snol langs de weg, ze was gekleed als een non. Misschien dat andere chaufeurs dat ook herrinneren. Van Irun naar Madrid, ergens....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook ik zit hier lekker te genieten johannes,en zit zo ook een beetje trug te denken over "vroegahhhh" en dan heb je als je trugkijkt ook al het een en ander meegemaakt!!!

geloof dat ik ook rond die tijd ben beginnen te rijden en toen zeiden de ouwere sjouwfeurs al van dat het vroeger beter was(minder gejaag,meer tijd voor in het cafe/restaurant)en ik zeg het ook al eens tegenwoordig en jonge gasten van nu zullen dat over paar jaar ook wel weer zeggen,dus eigenlijk veranderd er niet zoveel!!!:Dmaar ga vooral door,nog steeds leuk om over vroegahhh te lezen:ja:

gr jos:D

Precies. En dat je een 30 cm breed bed had, of dat je een douane terrein niet op kon omdat t vol stond, dat vergeten we maar.

Nog maar gezwegen over huifwagens waar alles zwaar was en net niet paste.:D:D

Of al het repareren onderweg, altijd wel iets kapot.

Maar het was wel gezellig op de documentjes wachten in Irun. Tegen de tijd dat ze klaar waren had je flink wat promille in je pens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden