[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

vraag voor eigenondernemers/rekenwonders.


Gast

Recommended Posts

via een vriend van mij heb ik gehoort dat zijn opdrachtgeven een paar vrachten hammerfest(noord noorwegen) kan krijgen. mooie ritjes natuurlijk.:tu:

echter ze rijden met zielentrailers/tautlainers.

nu werk ik bij een bedrijf wat niet ander doet als noord noorwegen rijden. ik ging eens denken. denk eens mee.

centraal gelegen in NL naar hammerfest is 3000km. a 1euro de km. maakt 3000euro. laten ze dan leeg terug gaan. maakt het 6000euro.

varen kost 500euro. 2x maakt 1000euro. 7000euro in totaal.

lijkt mij een mooie prijsopgaven voor die klant.

nu gaan we het anders doen. ze brengen het naar oslo. vanaf NL is dat 1000km, leeg terug maakt 2000km, a 1euro de km, +2x varen a 500euro maakt 3000euro.

mijn werkgever gaat rekenen. oslo-hammerfest is 2000km. hij wil 2euro per km. 4000euro dus.

3000 + 4000 maakt 7000euro.

ik zie hier een wereld van verschil. wij hebben terugvracht zat (vis) met die zeilenbakken kan je ergens in het zuiden een bak hout laden, en dat levert ongeveer 600euro op.

en toch krijg ik het idee dat ze die vrachten niet gaan weg geven.

ik vertelde dit voorbeeld ook aan me vriend.

hun gaan voor een eurotje de km heen en weer rijden met een "verkeerde"auto. met alle ellende die daarbij komt.

en als wij het zouden doen, dan rijden wij a 2euro de km.

naar oslo kan je 2x in de week rijden.

naar hammerfest kost je 4dagen heen, en 4dagen terug, plus een keer 24uur. 9dagen dus.

maar weggeven gaan ze niet doen heb ik begrepen. angst voor het "afpakken" hoeven ze niet tehebben, want er is meer opvracht, als terugvracht. anders konden ze met een tautlainer wel ergens laden, en zeker tegen betere prijzen.

wie help mij eens rekenen. want volgens mij word er hier geld verspilt.

ps, het gaat niet over 1 vrachtje, maar het zouden er 20 kunnen worden begreep ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

centraal gelegen in NL naar hammerfest is 3000km. a 1euro de km. maakt 3000euro. laten ze dan leeg terug gaan. maakt het 6000euro.

varen kost 500euro. 2x maakt 1000euro. 7000euro in totaal.

lijkt mij een mooie prijsopgaven voor die klant.

.

Mag je hopen dat de lege km ook betaald worden.

Als je pech hebt word alleen gerekend tot het losadres

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Reageer normaal nooit maar zulke dwaze cijfers moet je wel op reageren als werkgever zijnde.

Ten eerste is Scandinavie een van de slechtste landen als het om opbrengst gaat dit komt mede door de dure overtochten ten tweede is er niks of nauwlijks iets vatbaars terug vooral bovenin Noorwegen en Zweden

Als je er zelf komt wat je suggereert weet je ook dat het een ramp is om bovenin Noorwegen te komen en vooral nu de winter er al is. 3 dagen rijden naar Hammerfest is heel normaal we komen er al 23 jaar.

Vrachtprijzen daar naar toe zijn altijd one way`s en de terug weg is altijd voor je eigen rekening net zoals documenten opmaken tol overtocht etc.

Zulke vrachten moet je je vingers niet aan branden weggeven dus

Mooi werk is vuurwerk en chauffeursverhalen delen door 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de beste man, is planner. planners rijden meestal niet.;)

als het 1 ritje zou betreffen, kan ik me eigen nog indenken dat het een chauffeur gegunt word.

ik heb geen terugvracht meegerekent, maar als mijn baas het voor 1,50 zou doen (wat die niet doet) dan houden ze 1000euro per vracht over. a 20 vrachten, maakt 20.000euro.

zoals ik me vriend ook vertelde, laten ze het dan zelf gaan doen. dan zitten ze voor een eurotje heen en weer terijden, en ik/wij voor 2euro met een ander vrachtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Reageer normaal nooit maar zulke dwaze cijfers moet je wel op reageren als werkgever zijnde.

Ten eerste is Scandinavie een van de slechtste landen als het om opbrengst gaat dit komt mede door de dure overtochten ten tweede is er niks of nauwlijks iets vatbaars terug vooral bovenin Noorwegen en Zweden

Als je er zelf komt wat je suggereert weet je ook dat het een ramp is om bovenin Noorwegen te komen en vooral nu de winter er al is. 3 dagen rijden naar Hammerfest is heel normaal we komen er al 23 jaar.

Vrachtprijzen daar naar toe zijn altijd one way`s en de terug weg is altijd voor je eigen rekening net zoals documenten opmaken tol overtocht etc.

Zulke vrachten moet je je vingers niet aan branden weggeven dus

Mooi werk is vuurwerk en chauffeursverhalen delen door 10.

bedankt voor je reactie.:tu:

voor de goede orde, ik woon in noord scandinavie, en onder verhalen kan je een reisverslag van me lezen. over een paar uurtje vertrek ik zelf naar hammerfest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

Ten eerste is Scandinavie een van de slechtste landen als het om opbrengst gaat dit komt mede door de dure overtochten ten tweede is er niks of nauwlijks iets vatbaars terug vooral bovenin Noorwegen en Zweden

.

Misschien een hele domme vraag.

Maar als het zo slecht betaald,waarom doe je het nog dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou echt te mooi zijn als jouw baas voor 2 euro zou rijden maak er maar hooguit met een koeler 1,25 van {Kosten voor eigen rek}en dan heeft ie nog geluk, Misschien met meerdere adressen iets meer en terugvracht 0.80 ct anders wil ik wel voor je opdrachtgever rijden voor 2 euro.

Laat hem maar e,mailen , Goede reis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
via een vriend van mij heb ik gehoort dat zijn opdrachtgeven een paar vrachten hammerfest(noord noorwegen) kan krijgen. mooie ritjes natuurlijk.:tu:

echter ze rijden met zielentrailers/tautlainers.

nu werk ik bij een bedrijf wat niet ander doet als noord noorwegen rijden. ik ging eens denken. denk eens mee.

centraal gelegen in NL naar hammerfest is 3000km. a 1euro de km. maakt 3000euro. laten ze dan leeg terug gaan. maakt het 6000euro.

varen kost 500euro. 2x maakt 1000euro. 7000euro in totaal.

lijkt mij een mooie prijsopgaven voor die klant.

nu gaan we het anders doen. ze brengen het naar oslo. vanaf NL is dat 1000km, leeg terug maakt 2000km, a 1euro de km, +2x varen a 500euro maakt 3000euro.

mijn werkgever gaat rekenen. oslo-hammerfest is 2000km. hij wil 2euro per km. 4000euro dus.

3000 + 4000 maakt 7000euro.

ik zie hier een wereld van verschil. wij hebben terugvracht zat (vis) met die zeilenbakken kan je ergens in het zuiden een bak hout laden, en dat levert ongeveer 600euro op.

en toch krijg ik het idee dat ze die vrachten niet gaan weg geven.

ik vertelde dit voorbeeld ook aan me vriend.

hun gaan voor een eurotje de km heen en weer rijden met een "verkeerde"auto. met alle ellende die daarbij komt.

en als wij het zouden doen, dan rijden wij a 2euro de km.

naar oslo kan je 2x in de week rijden.

naar hammerfest kost je 4dagen heen, en 4dagen terug, plus een keer 24uur. 9dagen dus.

maar weggeven gaan ze niet doen heb ik begrepen. angst voor het "afpakken" hoeven ze niet tehebben, want er is meer opvracht, als terugvracht. anders konden ze met een tautlainer wel ergens laden, en zeker tegen betere prijzen.

wie help mij eens rekenen. want volgens mij word er hier geld verspilt.

ps, het gaat niet over 1 vrachtje, maar het zouden er 20 kunnen worden begreep ik.

Misschien moet je even terug naar school om je rekenkunde een beetje bij te spijkeren; kunnen ze gelijk de Nederlandse taal ook even meenemen, want je Fins is beter dan Nederlands.

En als je baas 2 euro per kilometer wil, kan hij beter iets anders gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ja hoor; 2 euro per kilometer! Keep dreaming! Als dat zo was, had de transportbranche in Nederland geen last van de recessie!LOL

Ik wens je vriend veel succes met zijn offerte en voor hem hoop ik dat hij de opdracht krijgt! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wie help mij eens rekenen. want volgens mij word er hier geld verspilt.

ps, het gaat niet over 1 vrachtje, maar het zouden er 20 kunnen worden begreep ik.

Pas als het druk is gaan bedrijven ritten uitbesteden. In tijden als deze probeer je je eigen auto's te laten rijden. Wat kost het om een auto+chauffeur stil te hebben staan??

In jouw verhaal vergeet je ook nog dat er ergens overgeladen moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hahaha, ja hoor; 2 euro per kilometer! Keep dreaming! Als dat zo was, had de transportbranche in Nederland geen last van de recessie!LOL

Ik wens je vriend veel succes met zijn offerte en voor hem hoop ik dat hij de opdracht krijgt! ;)

Kalakuski heeft het over Noord-Scandinavische kostprijsberekeningen, niet over dat Nederlandse gerommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een gezeur om een kilometerprijs.

Er zijn dagen dat mijn baas zeer ontevreden zou zijn als ik zo'n dag niet minimaal 10 euro per kilometer heb.

Er bestaan ook nog uren.

Wanneer een wagen 24 uur per dag rijd kan de kmprijs veel lager zijn dan bij een wagen die misschien 50 kilometer op een dag rijdt.

Het leuke is altijd dat de meeste chauffeurs precies de kmprijs van de concurenten weet maar de kmprijs van het bedrijf waar ze zelf bij rijden kennen ze doorgaans niet.

Vergeet niet dat appels en peren van verschillende bomen komen,

en dan hebben we het nog niet eens over kersenbomen, pruimenbomen, notenbomen, enz...

maar ik ben nog geen enkele boom tegengekomen die per kg telde.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de vis word veel per kg gerekend. En ik denk dat kalakuski echt wel weet wat z'n baas rekent en het zal best kloppen.

Toen ik nog op kantoor zat hadden we voor veel klanten aangepaste tarieven : per kg, per krat, per vat, per pallet, per uur, per dag, per rit en ga zo maar door.

Om terug te komen op de originele vraag : waarschijnlijk wil hij z'n autos aan de gang houden, niet vreemd in deze tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor welk tarief mijn werkgever rijd doet niet zo terzaken.

ik maakte een rekenvoorbeeld. die nederlander rekent een euro de kilometer, als mijn werkgever 2euro de kilometer zou vragen, en die nederlander zou het uitcharteren, dan werd hij er netto niet minder van. ondanks dat mijn werkgever 2euro de kilometer zou vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
voor welk tarief mijn werkgever rijd doet niet zo terzaken.

ik maakte een rekenvoorbeeld. die nederlander rekent een euro de kilometer, als mijn werkgever 2euro de kilometer zou vragen, en die nederlander zou het uitcharteren, dan werd hij er netto niet minder van. ondanks dat mijn werkgever 2euro de kilometer zou vragen.

Ik verdien 3 euro de kilometer; ik reken er 4 maar krijg maar 90 cent.

hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ronjb, jou priveleven is ook een eigen onderneming.;)

ik krijg weinig reacties van de ondenemers. jammer.

ik ben chauffeur in loondienst.(ik kan de andere kant) maar ik kan ook de kant van (noord)scandinavie.

alleen van dijk wilde reageren.

en op zijn posting dan maar tereageren, sorry van dijk, maar mijn werkgever gaat onder de 2euro echt niet rijden. u(want zo zal ik je maar noemen, ook al zal ik dat waarschijnlijk helemaal niet hoeven)

u snap heel het leven in noord scandinavie niet.

dat u geen kilo terugvracht kan vinden begrijp ik wel.

op het moment dat u dat gaat begrijpen, weet u ook,dat u voor 1,20 daarvoor niet wil rijden.

u, en de nederlander rekend naar nederlandse maatstaven.

dat een auto 1 op 2 loopt, dat u dure diesel tankt, 2 paar banden verslijt per jaar, en schade rijd, een auto per 5jaar afschrijft rekent u niet mee.

dat een scandinaviesche chauffeur duurder is rekent u ook niet mee.

nee, u rekent de nederlandse prijs. en u vind 1,20 goed betaald.

en daarmee ben u dus de oostblokker in noord scandinavie.

de oostrblokkér kan voor 60ct in nl rijden, en u voor 1,20 in noord scandinavie.

om precies dezelfde reden krijgt u geen kilo terug vracht, en kan je een vracht hout a 600 euro terug laden in zweden.

en daarmee ben je geen haar beter als een oostblokker.

meneer van dijk,ik verwijd u niks.ik reageer aleen op u.

u had het lef teminste.:ok:

ik schrijf het in het nederlands (poging tot) maar heb er verder niks mee.

ik weet denk ik wie u bent. geef ook niet. we helpen iedereen wel.

wij helpen elke chauffeur gewoon die met de verkeerde spullen op pad gestuurt word.

ps. als ex nederlander voel ik dan weer met die chauffeurs mee. want ik krijg wel alle uren betaald. maar tja, we rijden niet voor 1,20 de kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben een kleine zelfstandige (eigenrijder) en wil wel even reageren op de genoemde tarieven.

Welnu: de getallen die ik heb zien langskomen - op de Noord Scandinavische na dan, die ken ik niet - kloppen wel zo'n beetje.

En ja, dat is naar mijn mening ook belachelijk laag. Maar als kleintje verander ik daar niets aan.

Dat moeten de jongens die de vracht 'aanpakken' van de klant doen. (De DSV's van deze wereld). Allemaal en consequent. Dan kan iedereen een fatsoenlijke boterham verdienen met eerlijk werk.

Maar nee, niet in het vervoer. Heel dom natuurlijk. Het kan wel, kijk bv maar eens naar advocaten. Ook die concurreren met elkaar, maar daar is niemand zo stom om de diensten aan te bieden tegen graftarieven. Die begrijpen heel goed dat je aan het eind van de dag ook nog wat moet overhouden. In het transport is dat besef nog altijd niet doorgedrongen.

@kalakuski: zeg maar tegen je werkgever dat ik voor 1,50 p/km kom terugladen voor NL. Verdienen zowel hij als ik er wat aan.

En dat ondanks het feit dat ik een pleuris hekel heb aan rijden in sneeuw en eigenlijk alle andere soorten van winterse meuk. 4 x Bah.

-

PS: ff wat anders. Kan dat wel: een ex-Nederlander zijn. Je kunt hier wellicht niet meer wonen - zelfs niet meer terugwillen, maar een Hollander ben je voor altijd. Volgens mij kom je daar nooit los van. Zelfs als je dat dolgraag zou willen.

En wees eerlijk, ondanks alles is Nederland natuurlijk het geweldigste land ter wereld.

bewerkt door JWZ
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

of nederland het geweldigste land ter wereld is betwijvel ik.

het is geen verkeerd land, alleen is het er wel een beetje druk (geworden);)

dat mijn wiegje in NL stond, ben ik ook wel blij mee. het heeft me veel geleert. door ergens anders tegaan wonen, en werken, heb ik me kennis verder uitgebouwt.

jp jij zegt dat jij er als kleine ondernemer niks aan kan doen. volgens mij heb jij je auto stil gezet omdat je niet voor dumpprijzen wil rijden. jij doet er dan teminste iets aan.

ik ga even mee in je verhaal. stel dat jij voor 1,50 komt rijden. dan ken jij je collega's toch ook? er komt er van zelf 1 die het voor 1,40 doet. jij je werk kwijt, en de ander denkt geld teverdienen. tot de volgende komt die het voor 1,30 doet. enz enz.

de DSV's, waar je mijn werkgever ook onder kan rekenen rekenen echter niks minder naar de klant. die profiteren van het prijsstunten.

ik zal daar een mooi voorbeeld van geven. in scandinavie kent men in de wintertijd (die lang is) bijna geen eigen groenten en fruit productie.

veel komt er uit nederland en spanje. voor noorwegen laat men dat lossen in het zuiden. voornamelijk oslo.

er komen s'winters heelveel koelauto's leeg in oslo. meer als dat er terugvracht is.

zomers kan iedereen naar de "noordkaap" rijden, s'winters niet. daarom hebben we onze eigen auto's hard nodig in noorwegen. wat een drukke tijd betekent.

wij lossen dan veel in oslo (wij zitten in vestby, net onder oslo) en bieden vrachten vis aan naar spanje voor 1000euro. de ferry word dan betaald.

je zal nu denken, men laad nooit voor 1000euro terug naar spanje, nou geloof me, dan doen ze. de andere keus is niks laden, zelf de ferry betalen, en kijken of je voor een schijtprijs ergens anders kan laden. maar ook in duitsland bv genoeg lege koelauto's.

en als men niet laden wil, kan de prijs nog wel omhoog naar 1100, 1200, 1300 enz, en anders gaan we zelf wel.

dat heet vraag en aanbod, waar grote opdrachtgevers handig op inspelen.

dat brengt me terug naar me openigspost. ff in herhaling vallen.

van NL naar hammerfast is 3000km, en 3000km terug maakt 6000km. reken een euro de kilometer, en 2x een boot a 500euro, en je zit aan de 7000euro.

je kan het uitcharteren aan mijn werkgever, en die reken je vanaf oslo 2euro de kilometer, en dus 4000euro. zelf rij je dan 2x 1000km a 1euro, en 2x de boot a 500euro is 3000 euro. 4000+3000=7000euro. in kosten gelijk, alleen kan je per week 2x op en neer naar oslo, en loop je niet de risico's. (ik reken bewust even geen teruglaadprijzen mee. gewoon leeg terug)

van dijk noemde 1,20 de kilometer, laat ik dan 1,10 de kilomter nemen. (voor 1,10/1,20km kan je geen noord noorwegen rijden, omdat de kostprijs hoger ligt)

6000km a 1,10 is 6600euro, 2x de ferry a 500 is 1000. 6600+1000 is 7600euro.

charter het uit, en je heb 2000km, +de ferry's is 3200, +4000van mijn werkgever, en je ben 7200euro kwijt. hou je 400euro in je zak. en rij je voor 1,10euro de kilometer naar oslo vanuit nederland. en leeg terug.

kan je 2x per week doen, en hou je 800euro over.

je chauffeur kan thuis zijn weekend rust maken.

NL hammerfest is 4dagen heen, 4dagen terug, en er zal 24uur gemaakt moeten worden. 9dagen dus. en daarna zal die chauffeur zijn lange weekendrust thuis moeten maken. 10dagen kost het dan.

zie ik het als loondienstchauffeur nou verkeerd, en mis ik iets?

ik zie "genoeg" hollanders hier. tobbend... verkeerde auto's, banden, geen idee hoe kettingen werken, en rijdend over onbekende wegen.

de kans op schade rijden is "groot" en men rijd voor prijzen die de kostprijs niet dekt.

dus als je denkt dat je die 2euro/km niet gaat betalen, dan moet je zelf gaan. en verdien je dus niks.

zeg het maar waar ik het verkeerd heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden