[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Snelheidsovertreding in Duitsland


Lucio

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben 2 maanden geleden geflitst in Duitsland op de Bundesstrasse 213. Ik reed 71km/u waar ik er 50 mocht. Dom dom dom, maar ik moest ergens snel zijn, anders moest ik de volgende ochtend laden en stond ik wel heel vroeg stil. Ik heb al 2 brieven thuis gehad en deze ingevuld. Nu lag er net een TNT brief op de mat want ik had een brief gemist die aangetekend verzonden was. Wat kan ik verwachten, heeft er iemand ervaring mee? Punten vind ik niet zo een ramp, maar mn rijbewijs kwijt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tis nogal wat, 21 km te hard en dat waar je maar 50 mag is meestal bebouwde kom.

Geen idee wat het kost maar het zal allicht meer kosten dan die paar uurtjes die je nu gewonnen hebt. En was je nu aan het eind van de week ook een halve dag eerder thuis?

Edit : 1 punt en een boete van 80 of 95 euro afhankelijk van je gecorrigeerde snelheid.

bron : http://www.kba.de/cln_016/nn_124736/DE/Punktsystem/Punktekatalog/geschwindigkeiten__lkw__obus.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tis nogal wat, 21 km te hard en dat waar je maar 50 mag is meestal bebouwde kom.

Geen idee wat het kost maar het zal allicht meer kosten dan die paar uurtjes die je nu gewonnen hebt. En was je nu aan het eind van de week ook een halve dag eerder thuis?

Edit : 1 punt en een boete van 80 of 95 euro afhankelijk van je gecorrigeerde snelheid.

bron : http://www.kba.de/cln_016/nn_124736/DE/Punktsystem/Punktekatalog/geschwindigkeiten__lkw__obus.html

Als ik er met een punt en 95 euro vanafkom dan teken ik ervoor! :ja:

Ik ben 8 van de 10 keer savonds thuis, en nu moest ik voor 15u ergens laden, en anders had ik om 15.15 stilgestaan en had de dag daarna om 9u pas kunnen laden. Wel goed voor mn nachtrust, maar nu iets minder goed voor mn portemonee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben 2 maanden geleden geflitst in Duitsland op de Bundesstrasse 213. Ik reed 71km/u waar ik er 50 mocht. Dom dom dom, maar ik moest ergens snel zijn, anders moest ik de volgende ochtend laden en stond ik wel heel vroeg stil. Ik heb al 2 brieven thuis gehad en deze ingevuld. Nu lag er net een TNT brief op de mat want ik had een brief gemist die aangetekend verzonden was. Wat kan ik verwachten, heeft er iemand ervaring mee? Punten vind ik niet zo een ramp, maar mn rijbewijs kwijt?

ik ben in het verleden eens geflitst met 90 waar ik 60 mocht heb er drie maanden op gewacht ik kreeg een boete van 28€ plus een punt moet er wel bij zeggen is al een paar jaar terug maar stond hier laatst niet de nieuwe duitse boetestaffel op het cf gr toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ben in het verleden eens geflitst met 90 waar ik 60 mocht heb er drie maanden op gewacht ik kreeg een boete van 28€ plus een punt moet er wel bij zeggen is al een paar jaar terug maar stond hier laatst niet de nieuwe duitse boetestaffel op het cf gr toon

Ons moeder heeft de brief gisteren opgehaald bij het postkantoor, dus vanavond weet ik meer.... Mocht ik voor 3 maanden de cel invliegen dan wens ik jullie bij deze alvast een fijne jaarwisseling toe! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan met een sisser aflopen

Vorig jaar maart ben ik met nogal mooi de gang erin in Duitsland door rood geknalt (bebouwde kom) dus snelheid en rood licht !!

In September kreeg ik bezoek van de plaatselijke veldwachters met een foto ........ja dat was ikke !!!

Ze hebben de foto terug retour afzender gedaan met een bevestiging dat de man op de foto inderdaad Hendrik was

Ik reed toen voor Vos en was inmiddels allang weer overgestapt naar Deli-xl dus had Vos er in feite niks meer mee te maken het financiele gedeelte was afgehandeld immers en ik was geen werknemer van hun meer

Tot op de dag van vandaag heb ik er niks meer van gehoord :ok:

En volgens mij kunnen ze er nu ook niks meer mee doen ..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rijbewijs kwijt dat zal echt niet zo snel in dld

ik heb 6 of 7 maanden geleden wat flitslichten gezien in mijn spiegel bij het binnendoor cruisen en tot op de dag van vandaag niks van gehoord

volgens mij doen de steden zelf niet zo actief aan opsporingsbeleid, maar op snelwegen en grote doorgaande route's zijn ze wat vastberadener.

misschien ligt het er ook aan of je door een bepaalde club gefotografeerd wordt, maar jij weet nu zeker dat je wat te lezen hebt als je thuiskomt.

weet iemand waarom er nooit een meertalig iets komt en waarom elk land in europa er maar vanuit gaat dat je de taal van hun moet kunnen begrijpen en/of lezen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
rijbewijs kwijt dat zal echt niet zo snel in dld

ik heb 6 of 7 maanden geleden wat flitslichten gezien in mijn spiegel bij het binnendoor cruisen en tot op de dag van vandaag niks van gehoord

volgens mij doen de steden zelf niet zo actief aan opsporingsbeleid, maar op snelwegen en grote doorgaande route's zijn ze wat vastberadener.

misschien ligt het er ook aan of je door een bepaalde club gefotografeerd wordt, maar jij weet nu zeker dat je wat te lezen hebt als je thuiskomt.

weet iemand waarom er nooit een meertalig iets komt en waarom elk land in europa er maar vanuit gaat dat je de taal van hun moet kunnen begrijpen en/of lezen???

De brief vanavond opengemaakt, en daarin stond dat ik 80 euro boete kreeg, plus 21 euro proceskosten. 101 euro dus en 1 punt. Valt me mee gelukkig. Heb alleen de eerste 2 weken van september vakantie gehad, de 3e week 3 dagen ziek geweest, dus niet echt veel overgehouden aan t eind van de maanden daar gaat nou dus ook nog 101 euro vanaf. Ach, shit happens. Volgende keer m'n gemak maar houden en iets rustiger aan doen!

Brief was overigens WEL tweetalig! Prettig weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
rijbewijs kwijt dat zal echt niet zo snel in dld

ik heb 6 of 7 maanden geleden wat flitslichten gezien in mijn spiegel bij het binnendoor cruisen en tot op de dag van vandaag niks van gehoord

QUOTE]

Als jij in je spiegel een flits hebt gezien dan is dat niet voor jou geweest.

In duitsland word je van voren geflitst , zodat ze ook de persoon in kwestie op de foto hebben.

Zelf ben ik voor 3 weken geleden geflitst op de 213 net voor de 4 baans bij cloppenburg , kan je vertellen dat ik even een waas voor de ogen had van dat felle oranje flits licht.

gr. mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan zal dat de reden zijn dat ik nog niks binnen heb, alhoewel ik vaak op kruispunten in duitsland wel 4 flitskasten zie.

ik dacht dat je dan van beide kanten erop kwam te staan.

vroeger was het idd alleen van voren.

maar zo van voren is dan vooral met de motor mooi want wij werden vroeger toen we nog motor reden heel veel in de flitskasten opgeslagen en ook met wheelie's langs de flitskast was leuk:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jij in je spiegel een flits hebt gezien dan is dat niet voor jou geweest.

In duitsland word je van voren geflitst , zodat ze ook de persoon in kwestie op de foto hebben.

Is niet waar...

Helaas ondervonden.. een mooie foto in Emden.. Achterkant van de auto, iets te hard door Emden... mag ik 30, reed ik 43..... of het bedrijf even wilde schokken.. Alleen nu weet ik nog steeds niet of het van die flitspaal was of van een mobiele flitser.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben laatst op a 65 bij landau geflitst geworden .

91 waar ik 80 mag meetkorrektie 3 km dus eigenlijk 88km per uur kosten 15 euri .

Ik lachte me scheef maar ja in nederland was je het 5 voudige kwijt geweest ..

Grz -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ben laatst op a 65 bij landau geflitst geworden .

91 waar ik 80 mag meetkorrektie 3 km dus eigenlijk 88km per uur kosten 15 euri .

Ik lachte me scheef maar ja in nederland was je het 5 voudige kwijt geweest ..

Grz -= Marcel =-

Gegarandeerd in de buurt van de uitrit Landau-Zentrum.

Daar staan ze bijne iedere dag, maar ja dat weet je nou ook wel LOL

Das een erg lucratief plekkie voor de duitse staat, krijgen er massa's te pakken per keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Drie kwart jaar terug s'nachts om 1:30 plankgas over de bundesstrasse 206 boven Hamburg met een serieuse laadschop erop (een Komatsu WA 500) Was de politie het ook niet mee eens:D Terplekke aangehouden koste 75 euro. 50 euro boete en 25 euro verwarnungsgeld + 1 punt. Vond ik een koopie voor 29 km te snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even inhakend op het flitsen van voren of van achteren.

Ik rij steeds dezelfde route in Duitsland en ken de beruchte plekjes daar nu wel. Nog nooit geflitst (knock knock) maar wel vaak zien staan.

Afgelopen maandag zag ik een beetje vage auto op de uitwijkstrook/vluchtstrook van die B-strasse staan. Je kunt daar royaal met 2 vrachtwagens en een tractor naast elkaar rijden als iedereen maar gebruikt maakt van die strook. (ter info, om aan te geven hoe breed het daar is)

Net na de Rheinbrug na de afrit staat dus die flitser. Zag hem op tijd, maar wat mij opviel: hij stond aan mijn kant en zou in het geval van een overtreding mijn achterkant flitsen. Het leek me stug dat hij op de andere weghelft aan het mikken was.

Afgelopen avond (donderdag om precies te zijn) stond ie er weer. Ik kwam hem nu tegen moet, nam het risico niet, ging er met 62 voorbij (alle lampen groot aan, effe wat tegenlicht geven :D)

Dus over het van achteren flitsen, ik ben wel benieuwd hoe dat nu zit in Duitsland. Want ik zag de apparatuur overduidelijk zitten en die stonden volgens mij gericht op de weghelft voor hem.

Wat anders nog:

verkeersregels zijn toch europees dacht ik?

Althans, over het algemeen.

"Ze" hebben mij ooit geleerd: als je een afwijkende snelheid krijgt op een bord (bijvoorbeeld 60 ipv 80) moet dit na elke zijweg herhaald worden. Tenzij het een zone is.

In Duitsland geldt dit toch ook? Want deze flitser stond na een afrit, in theorie zou ik dus na die afrit (staat geen herhalingsbord) met een personenwagen weer 100 mogen? Stukje verder op staat wel een bord van einde snelheidsbeperking 70. Maar als je de oprit neemt kom je géén bord tegen van max. snelheid 70...

Discussie graag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en technisch is het mogelijk om vanaf de linker weghelft het verkeer op de rechter te flitsen.

en dan gebeurt dit gewoon aan de voorkant.

ja, je hebt daar een behoorlijke lens voor nodig. Ze zouden het kunnen hebben, daar twijfel ik echt niet aan. Ik ben ooit in Nederland in het gulden tijdperk nog, zo geflitst, hadden we meteen 2 onduidelijkheden uit de wereld, ze flitsen in het donker en van over de beide weghelften.

Zat me alleen af te vragen of in het donker het dan nog wel allemaal zichtbaar was, want die afstand wordt dan wel behoorlijk groot. Maar goed, dat is mijn probleem niet...

kijk hallowed als jij de bekende plekjes weet dan weten anderen dat ook.

oh ja zeker, het is ook nog een bekende bietenroute. Als het bietentijd is zijn ze ook heel wat actiever.

ik persoonlijk denk dat het een slimme zet is van de plaatselijke agenten!

een auto die op de andere weghelft staat daavan denkt men, ach die flitst het verkeer op de andere baan en omdat dat van voren moet gebeuren gaan wij op onze baan vrijuit!

tsja wel een beetje jammer dan dat de controle dan achteraf op de andere baan gericht was.

en ik heb dit wel vaker gezien in duitsland, ik reed te hard en de wagen die in de berm stond flitste mij niet maar wel de wagen die van de andere kant kwam.

ik weet niet of die agenten plaatselijk zijn. Ook niet hoe dat verdeeld is in duitsland. Of het daar ook verdeeld is in een KLPD en een regiokorps. Want die Bundesstrasse is een echte doorgangsweg en zou best onder NRW of landelijk kunnen vallen.

Situatie was een beetje vaag zeker hoe het opgesteld stond. Moest daarom ook meteen aan dit topic denken.

En stel het stond puur op vrachtverkeer, (doen ze dat eigenlijk in die Heimat) dan ben ik toch blij dat ik mijn snelheid flink teruggebracht heb. Je mag tenslotte maar 60... Maar ik heb geen rode flits gezien :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom denk je dat het rood licht is waarmee ze flitsen?

hij had een rode lamp...

Ik meen dat dit ook verplicht is in het donker ivm kans op verblinding. Althans in Nederland. Enige keer dat ik in Nederland in het donker geflitst ben was met rood licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vindt een ding gek Ze kunnen geen boete geven op je tacho als je te hard gereden hebt Want je tacho is er alleen voor je arbeidstijd en je rusttijd

Dat is vast gestelt in Brussel en onder tekent door alle landen Alleen Duitsland en Frankrijk waren er op tegen En die hebben het verloren

Want ze moeten zelf de snelheid vast stellen Ik geloof zelfs dat bij de nieuwe tacho het er niet op staat Alleen rij en rusttijden 28 dagen Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden