[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Toekomst van de Chauffeur


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Als ex-internationale chauffeur schrik ik toch iedere dag weer opnieuw van de nieuwsberichten op ons forum.

Bedrijven die failliet zijn of gaan en de berichten over de gedwongen ontslagen om zo een faillissement te vermijden.

Nederland het Vervoerdersland is vandaag de dag ver te zoeken, ik vind het dan ook zeer betreurenswaardig.:(

Zeker gezien de verklaringen van onze regering dat het nog slechter word dan het al is.

Wat is de Toekomst van de Nederlandse Beroeps Goederenchauffeur?

Blijf je, je Beroep behouden naar de toekomst en hoe denken jullie zelf hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de kop af 2 jaar geleden als binnenlandchauffeur begonnen met werken (ruim voor de crisis dus).

Eigenlijk als noodsprong omdat mijn werk in de ict mij totaaaaal niet meer beviel.

Maar als ik het zo bekijk... is de kans nog best groot dat ik in het transport blijf hangen... ik had al rekening gehouden met de 48 uur werkweek toen ik begon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is de Toekomst van de Nederlandse Beroeps Goederenchauffeur?

Helaas is Nederland niet meer de koploper in het beroepsgoederenvervoer over de weg en die tijd komt zo vrees ik ook niet meer terug.

Sinds de EU groter is geworden met een aantal goedkope lonenlanden ... is het er voor onze toekomst niet beter op geworden, aangezien wij opeens 'te duur' zouden zijn!!!

Blijf je, je Beroep behouden naar de toekomst en hoe denken jullie zelf hierover?

Ik ben overgestapt op het Nationale vervoer en rijdt in de Brandstoffen.

Voorlopig is daar zeker nog werk in en dat zal in de nabije&middellange toekomst ook wel zo blijven. Hoewel de volumens ook daar omlaag zijn gegaan (door de kredietcrisis) en nu wel weer aan het opkrabbelen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien is het niet gek om de vergelijking met de scheepvaart te maken. Je hebt de binnenvaart die meestal nog in handen is van Belgen of Nederlanders maar je hebt de lange vaart waar je de goedkopere zeelui kan vinden.

Het lijkt me dan ook een utopie om te geloven dat we ooit nog de lange ritten gaan kunnen doen zoals dat in het verleden wel het geval was. Voor een beperkt aantal chauffeurs uit onze contreien zal er nog steeds internationaal vervoer zijn maar de volumes zullen kleiner zijn.

Hoewel..., meer en meer hoor ik dat belgische chauffeurs met trucks gaan rijden die in slovakije zijn ingeschreven. Zij verdienen netto veel meer, betalen een pak minder belastingen en de werkgever betaald privéverzekering voor ziekte en betaald een bijdrage in een privékas voor pensioenopbouw.

Binnenkort met zijn allen op Slovaakse wagens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

om eerlijk te zijn zie ik helemaal geen toekomst meer voor ons

misschien als we in opstand zouden komen dat het iets zou helpen

maar dat moet je niet aan de nederlandse chauffeur vragen die komen toch niet voor hun zelf op een enkeling daar gelaten

ik ben 54 zit zowiezo overal naast

een overstap naar iets anders ben ik te oud voor niet interesant voor werkgevers

en tegen de tijd dat ik 60 ben zit er geen hollander meer op de bok

gewoon te duur

nou dan trek ik wel een uitkeringkie en verbouw een paar plantjes ofzo om te eten te hebben

doe ik net als alle andere chauffeurs me eigen er maar niet meer druk om maken

maar werken doe ik dan niet meer voor de kost:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zwerf al enige tijd op het internet op zoek naar bedrijven die nog vacature's hebben die ook een beetje in mijn verre ritten wens passen , maar als ik dan op deze website van een nederlandse vervoerder deze vacature zie staan dan is mijn donkerbruine vermoeden toch bewaarheid.

lees op de volgende link maar eens wat de site vraagt.

http://www.vanlankveld.com/vacatures.html

is dit nu discriminatie in ons eigen land????

ik lig er niet wakker van want je ziet overal buitenlandse trekkers met veel hollandse opleggers erachter, maar hier in ons eigen land is het dus al niet meer mogelijk om bij sommige bedrijven te solliciteren en over een open sollicitatie zullen ze wel lachen.

ik zal deze vacature ook eens aan mijn werkcoach van het UWV laten zien en die man verwacht van mij dat ik 2 tot 3 sollicitatie per week doe, waar ik geen moeite mee heb want ik kan genoeg bedrijven bellen of afgaan of mailen.

echter als dit de wens van de werkgever gaat worden dan is het toch totaal zinloos om nog te reageren.

misschien dat mijn poolse collega die ook thuiszit daar mag gaan werken??????? maar die praat al goed nederlands dus die zal ook wel niet in aanmerking komen.

welke toekomst hebben we nog????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik zwerf al enige tijd op het internet op zoek naar bedrijven die nog vacature's hebben die ook een beetje in mijn verre ritten wens passen , maar als ik dan op deze website van een nederlandse vervoerder deze vacature zie staan dan is mijn donkerbruine vermoeden toch bewaarheid.

lees op de volgende link maar eens wat de site vraagt.

http://www.vanlankveld.com/vacatures.html

is dit nu discriminatie in ons eigen land????

ik lig er niet wakker van want je ziet overal buitenlandse trekkers met veel hollandse opleggers erachter, maar hier in ons eigen land is het dus al niet meer mogelijk om bij sommige bedrijven te solliciteren en over een open sollicitatie zullen ze wel lachen.

ik zal deze vacature ook eens aan mijn werkcoach van het UWV laten zien en die man verwacht van mij dat ik 2 tot 3 sollicitatie per week doe, waar ik geen moeite mee heb want ik kan genoeg bedrijven bellen of afgaan of mailen.

echter als dit de wens van de werkgever gaat worden dan is het toch totaal zinloos om nog te reageren.

misschien dat mijn poolse collega die ook thuiszit daar mag gaan werken??????? maar die praat al goed nederlands dus die zal ook wel niet in aanmerking komen.

welke toekomst hebben we nog????????????

heb het gelezen die schamen zich ook nergens voor zeg

dit bedrijf mag van mij zo op een zwarte lijst als die al bestaat:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb het gelezen die schamen zich ook nergens voor zeg

dit bedrijf mag van mij zo op een zwarte lijst als die al bestaat:mad:

Ik vind het ronduit schandalig, ze hadden beter erboven kunnen schrijven "wegens de recessie zijn we genoodzaakt om Goedkopere Chauffeurs in dienst te nemen" !!

Zeker nu dat ik ook nog lees dat veel buitenlandse trekkers met een Hollandse trailer rijden.

Dan kunnen we straks met zijn allen gedwongen omscholen:confused:

Weet iemand wat de Bond hiervan vind??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het gelezen die schamen zich ook nergens voor zeg

dit bedrijf mag van mij zo op een zwarte lijst als die al bestaat:mad:

je hebt gelijk maar ik denk niet dat ze zich er wat van aantrekken.:stom:

........................................................................................................

Stuur ze een E mail, zie wat ze zeggen.

Ik bedoel maar, de rest van hun website roemt hun geweldige reputatie.................

ik neem nog niet de moeite CD want dat plezier gun ik ze niet.

in ieder geval komt dit bedrijf er openlijk voor uit wat andere bedrijven heimelijk hanteren!!!:mad:

.......................................................................................................

Ik vind het ronduit schandalig, ze hadden beter erboven kunnen schrijven "wegens de recessie zijn we genoodzaakt om Goedkopere Chauffeurs in dienst te nemen" !!

dit is al langer aan de hand en heeft niks met de recessie te maken.

alles is een kwestie van rekenen en de goedkoopste chauffeur krijgt werk.

als je eens wist wat er hier in de buurt aan buitenlandse trekkers rondrijdt voor verschillende bedrijven bij mij in de buurt.

dan zie ik ze rijden en denk ik daar gaat een chauffeursplek.

de advertentie waar ik op uit kwam bevestigd alleen het vermoeden van velen waar het naartoe gaat.

in ieder geval verstopt dit bedrijf zich niet achter leugens.

maar de toekomst ziet er op dit moment niet rooskleurig uit.

ik had mijn werkcoach van het UWV hiervan op de hoogte gebracht en ik kreeg een mail terug dat ze er vanaf wisten , maar er niks mee konden.

het gebeurt gewoon en ik persoonlijk geloof niet dat we het tij keren.

ik persoonlijk denk dat we de tijd moeten uitzitten tot het tij uit zichzelf keert en ze ons weer willen.

dit tij is volgens mij ook niet door regels of acties te keren.

dit is alleen te keren door mentaliteitsverandering en dat is nu net het moeilijkst te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het ronduit schandalig, ze hadden beter erboven kunnen schrijven "wegens de recessie zijn we genoodzaakt om Goedkopere Chauffeurs in dienst te nemen" !!

Zeker nu dat ik ook nog lees dat veel buitenlandse trekkers met een Hollandse trailer rijden.

Dan kunnen we straks met zijn allen gedwongen omscholen:confused:

Weet iemand wat de Bond hiervan vind??

Het beleid van de huidige regering is dat minderheden, vrouwen, gehandicapten en allochtonen voorrang dienen te krijgen bij het vervullen van vacatures !!!!!!!!!!!

Letterlijk is deze advertentie dus zelfs politiek correct en zolang dit bedrijf de CAO naleeft is er niets mis maar,.....

persoonlijk moet ik er van g015.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het beleid van de huidige regering is dat minderheden, vrouwen, gehandicapten en allochtonen voorrang dienen te krijgen bij het vervullen van vacatures !!!!!!!!!!!

Letterlijk is deze advertentie dus zelfs politiek correct en zolang dit bedrijf de CAO naleeft is er niets mis maar,.....

persoonlijk moet ik er van g015.gif

Dus van deze afspraken is dan Niets van terecht gekomen:confused:

WERKZEKERHEID

NEDERLANDSE

CHAUFFEURS!!

Link: Narigheid2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb even op de link narigheid geklikt en dat bericht is van 2005 en bijgewerkt op 2007.

we zitten nu in 2009 en wat is er CONCREET terechtgekomen van de wensen en van wat ze wilden bereiken.

werkgevers ( let op!!!!! de goede uitgezonderd!!!!! ) willen zo goedkoop mogelijke werknemers en hebben lak aan de bonden.

de grenzen staan wagenwijd open en de goedkope werknemers uit de ons omringende landen stromen binnen.

wij houden dat niet tegen en ook de bonden houden dat niet tegen, want dan vertrekt een bedrijf gewoon in zijn geheel naar het buitenland en mag nederland de werkelozen opvangen.

het zijn gewoon spelletjes over de rug van de duurdere chauffeur die dan alleen nog maar voor hetzelfde lagere loon kan kiezen of zijn biezen kan pakken.

de afbraak van de toekomst van de chauffeur is al enige jaren geleden begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FNV Bondgenoten wil afspraken werkzekerheid chauffeurs,

FNV Bondgenoten maakt zich zorgen over de positie van de Nederlandse transportsector op de lange termijn.

Daarnaast ziet de bond op dit moment steeds meer vrachtwagenchauffeurs hun baan verliezen doordat werkgevers op legale of illegale wijze goedkope werknemers uit Oost-Europese landen inzetten.

Natuurlijk mag elke chauffeur uit de EU in Nederland werken. Maar dan moet gewoon de Nederlandse CAO betaald worden, zodat deze werknemer evenveel verdient én evenveel kost als een Nederlandse chauffeur. Tijdens de CAO-onderhandelingen zal dit onderwerp uitbegreid aan bod komen.

Dit bericht heeft betrekking op Narigheid2.

Link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag elke chauffeur uit de EU in Nederland werken. Maar dan moet gewoon de Nederlandse CAO betaald worden, zodat deze werknemer evenveel verdient én evenveel kost als een Nederlandse chauffeur. Tijdens de CAO-onderhandelingen zal dit onderwerp uitbegreid aan bod komen.

Vertel dat maar aan dat Limburgse bedrijf, waarvan ik vanmorgen een Poolse chauffeur op een Slowaakse auto, met Nederlandse oplegger, in Duitsland tegenkwam!!!Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden