[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

laptop voeding


ruud rustenburg

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik heb voor 4 tientjes een 300watt omvormer gehaald bij de plaatselijke elektronica winkel, werkt prima.

Gebruik hem nu via de aansteker, er komt een nieuwe trekker aan en dan laat ik hem vast inbouwen.

Gr. Marco

Dit heb ik eerst ook gedaan. Enige probleem was dat de 220 voeding van mijn acer dus bloedjeheet werd en gelukkig thermisch beveiligd is, en daar kwam ook nog eens bij dat mijn mousepad niet werkte op omvormer naar 220v, als ik de omvormer uischakel is het weer goed. Met de 24v lader en thuis heb ik daar geen last van.

Heb ook eens de omvormer doorgemeten, en kwam tot de conclusie dat er geen 220v uitkwam. Is dat dan normaal?

Maar hd, tv en koelkast e.d. werkte wel gewoon met de omvormer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zo'n omvormer aan boord die uit sigarettenplug 24 volt haalt, en er dan 14 volt van maakt. Dit gaat al jaren goed. Hij was toenertijd 30euro. Ik vind het ook zo'n omweg om van 24 volt naar 220volt te gaan, en dan weer terug naar 14volt, precies zoals Kees zegt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inplaats van 14volt bedoel je vast 12volt.

maar je heb een geweldige omvormer. van 24 naar 12volt.

echt uniek. dat doet elk 24volt apperaat al. jammer van je 30euro.

"goedkoop" is dus duurkoop.

bewerkt door Gast
tis laat.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ben opzoek naar een laptop voeding voor in de truck, het liefst 12v zodat ik hem in mijn eigen pers auto ook kan gebruiken.

alleen kan ik niks vinden athans niks geschikt omdat ik er geen verstand van heb:P

weten jullie mss iets?

ik heb een toshiba satellite M40 - 130 , DC15 V 5.0 A

ik hoor het graag;)

groeten,

Bij Joost 1 gekocht,ongeveer 25 euro werkt prima!:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inplaats van 14volt bedoel je vast 12volt.

maar je heb een geweldige omvormer. van 24 naar 12volt.

echt uniek. dat doet elk 24volt apperaat al. jammer van je 30euro.

"goedkoop" is dus duurkoop.

Je begrijpt het toch echt verkeerd Kalakuski. Een laptop loopt nooit op precies 12 volt.

Dit varieert tussen de 13 en de 17 volt. De mijn dus op 14. Ik heb ook een 12volt sigarettenplug in de auto. Als ik hem daarop zou aansluiten doet ie het dus niet.

Dus ik gebruik een omvormertje die van 24volt, 14 volt maakt. Zo gek is dat toch niet? Klinkt mijn logischer dan van 24volt naar 220volt en daarna weer terug naar 14volt...:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Het lijkt omslachtig om van 24v eerst 220v te maken en dan weer terug naar 12v. Maar, als je de techniek van de 12v of 24v app bekijkt en die vergelijkt met de 220v broers..... Daarbij komt dat de mogelijkheden op 220 groter zijn dan op 12/24 v en de kostprijs vaak lager ligt bij 220v app. Koffieapparaat, TV, wekkerradio's, laptop, oplader voor telefoon. Je hebt de meeste dingen al thuis op 220v dus waarom voor de truck nog eens apart 12/24v spullen kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden