[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

kilometer prijs?


transport bedrijf

Vraag

  • Forumlid

Goeiendag,

ben hier nieuw op het forum, want ik zit namenlijk met een vraag,

het zit zo. sinds een tijdje ben ik me aan het orienteren om een transport bedrijf te beginnen. nou heb ik alles al zo'n beetje uitgezocht. ondernemersplan ligt er al. alleen hier ontbreekt echter noch een ding!!

en mischien dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

dat gaat namenlijk over de kilometer prijs. wat hanteerd een transport bedrijf voor een kilometerprijs, of ritprijs.

en hoe zit het met de terugreis krijg je die vergoed!

is het alleen van A naar B. en niet weer terug naar A. of is dit per opdrachtgever verschillend.

Bij ons in de familie zitten er een paar chauffeurs, en de ene zegt dat en de ander staat daar weer rechtstegenover, word je niet echt veel wijzer van!

zo rond de €1.75 tot €2.00 vraagd het transport bedrijf per kilometer waarvoor een familielid van ons werkt.Dit tarief heb ik ook trouwens al verwerkt in het ondernemingsplan. voor een eerste indicatie. maar ik orienteer me liever wat breder in plaats van maar 1 tarief uit te gaan.

Dus mijn vraag aan jullie......?

zouden jullie mij willen vertellen wat hanteerd jouw baas, en hoe zit het met van A naar B en misch. weer terug. of hoe worden ritprijzen berekend. jullie hoeven de bedrijfsnamen er niet bij te vertellen vanwege de concurrent of etc. noem maar op.

Ik dank jullie alvast voor jullie medewerking....:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
antwoord nou eens gewoon op zijn vraag, dat kan voor velen hier toch niet zo moeilijk zijn of zie ik dat verkeerd.

Hij bedankt er ook nog voor.

Hier heeft hij gelijk in , deze man stelt jullie normale vragen , en jullie zitten hem af te breken , " uit te lachen" , geef toch gewoon antwoord op zijn vraag , maakt alles veel gemakkelijker joh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je op een forum moet gaan vragen wat voor een kilometerprijs je moet gaan berekenen denk ik dat je beter iets anders gaat doen dan een transportbedrijf starten.

En het antwoord op de vraag is vrij gecompliceerd en afhankelijk van heel veel faktoren. Ook moet je je niet blind staren op de kilometerprijs van een ander zolang je niet weet hoe de kosten in elkaar steken.

Iemand die 2eu de kilometer krijgt kan meer verlies maken dan iemand die 1eu de kilometer krijgt.

En tussen een reele kilometerprijsberekening en je uiteindelijke werkelijke kilometertarief zal hoogstwaarschijnlijk ook nog wel een groot verschil zitten.

Mijn advies : niet aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ben 18 jaar internationaal chauffeur geweest en mag zeggen dat ik dus wel wat ervaring heb opgedaan.Nu ben ik een jaar of 4 geleden wegens familiale omstandigheden gestopt met rijden en ben ik nu planner in een transport bedrijf in West Vlaanderen België. Zodoende ben ik wel op de hoogte wat prijzen betreft. Opvrachten richting Frankrijk betalen voor het moment 1.1 a 1.2 €/km. rekeninghoudend met de terugvrachten (als je er vindt...) heb je dit nodig want retours zullen in het beste geval aan 0.8 € /km betaald worden. reken daarvan de peage af en dan kom je rond de 0.82 - 0.85 €/km (wat haalbaar is).:banaan: iedere bestemming heeft zijn eigen kosten, dus een lijn kan je daar niet in trekken. In ieder geval is dit een gevoelig onderwerp :zegtniets: groeten Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ben 18 jaar internationaal chauffeur geweest en mag zeggen dat ik dus wel wat ervaring heb opgedaan.Nu ben ik een jaar of 4 geleden wegens familiale omstandigheden gestopt met rijden en ben ik nu planner in een transport bedrijf in West Vlaanderen België. Zodoende ben ik wel op de hoogte wat prijzen betreft. Opvrachten richting Frankrijk betalen voor het moment 1.1 a 1.2 €/km. rekeninghoudend met de terugvrachten (als je er vindt...) heb je dit nodig want retours zullen in het beste geval aan 0.8 € /km betaald worden. reken daarvan de peage af en dan kom je rond de 0.82 - 0.85 €/km (wat haalbaar is).:banaan: iedere bestemming heeft zijn eigen kosten, dus een lijn kan je daar niet in trekken. In ieder geval is dit een gevoelig onderwerp :zegtniets: groeten Geert

Ik had niet verwacht dat er iemand een serieus antwoord op de vraag zou geven. Ik doe dat in ieder geval niet. Ik weet wat ik krijg en ik weet ook wel wat de charter prijzen zijn, maar die houdt ik gewoon voor me.

Een tip kan ik je wel meegeven. Bel een aantal bedrijven op en vraag voor charterwerk, ga op bezoek en lees de voorwaarden HEEEEEL GOED door, overleg bij jezelf of het is wat je wil en vraag dan hoe lang de betalingstermijn is. Normaal gesproken 6 weken maar kan ook tot 10 weken zijn. En bedenk je dan eens hoe je die eerste weken krijgt bekostigd, want de shell, leasemaatschappij, belasting, verzekeringen e.d. hebben geen 10 weken geduld!!!!!

Informeer ook eens hoe een afhandeling van een klapper wordt geregeld, zelf dokken of voor hun...

Als je dan alsnog die stap wilt nemen wens ik je heel veel succes.

...ennuh, koop niet meteen een dikke V8, want met een 2e handsje van 1 of 2 jaar oud kom je er ook en die zijn momenteel niet zo duur. Staan er genoeg bij de dealers in de meest verschillende huisstijlen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Koop dan wel een euro 5, met al die andere dingen ben je momenteel goed genaaid door de Duisters met hun krankzinnig hoge maut. Klanten willen alleen nog maar euro 5 tarieven vergoeden. Treurig natuurlijk.

Vind het wel goed dat er openheid wordt gegeven over km.prijzen. Het is de ziekte van het vervoer, die geheimschrijverij. Bij echte transparantie is iedereen gebaat naar mijn idee.

Ik verwacht er zelfs een opwaartse druk op de tarieven van. Is ook gebeurd met de topsalarissen toen er verplicht openheid over ontstond.

Niemand wil voor de ander onderdoen. Kunnen klanten er niet omheen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Koop dan wel een euro 5, met al die andere dingen ben je momenteel goed genaaid door de Duisters met hun krankzinnig hoge maut. Klanten willen alleen nog maar euro 5 tarieven vergoeden. Treurig natuurlijk.

Vind het wel goed dat er openheid wordt gegeven over km.prijzen. Het is de ziekte van het vervoer, die geheimschrijverij. Bij echte transparantie is iedereen gebaat naar mijn idee.

Ik verwacht er zelfs een opwaartse druk op de tarieven van. Is ook gebeurd met de topsalarissen toen er verplicht openheid over ontstond.

Niemand wil voor de ander onderdoen. Kunnen klanten er niet omheen.

-

De meeste transporteurs weten heus wel wat er voor prijs moet worden berekend, maar dat is ook weer afhankelijk van het totale aanbod welke de prijs uitmaakt. Maar dat wil niet zeggen dat die prijzen op straat moeten komen. Er zijn nog steeds prijsduikers die het werk graag wil overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi,

Ik heb een Excel bestand gemaakt waarmee je de uurkosten en kilometerkosten mee kunt uitrekenen. Heb je hier belangstelling voor mail dan even naar mathijsboersma@live.nl. Ik weet namelijk niet hoe ik hem hier kan plaatsen, want dit forum ondersteunt geen Excel bestanden volgens mij.

Met dit programma kun je zelf door het ingeven van alle kosten bepalen wat je uurtarief of uur/kilometer tarief is.

Gebruik op eigen risico;)

Groet,

Mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Na alles gelezen te hebben weet ik 1 ding. Kennelijk weten alle chauffeurs wat de bazen per km rekenen.:nee:

Wanneer je met 1 wagen rijdt, is het bijna onmogelijk om op 1 rit meerdere opdrachtgevers te hebben. Je zou nog wel een op vracht kunnen hebben bij bedrijf a en voor meneer b terugkomen, maar in de regel gaat die vlieger niet op.:banaan:

Ik heb voor diverse opdrachtgevers gereden, eenheid is er niet, behalve dat ze niet genoeg willen betalen.LOL

Meestal per gereden (tacho) km gereden, tol/maut/bompenger kosten pontjes en douane kosten en dergelijke 1;1 doorgerekend. Zelfs toeslag voor dure diesel in Noorwegen gekregen. Maar als je de prijs wilt vangen die je volgens de kostprijsberekening van je cursus of de boekhouder moet vangen, kom je met een groot verschil te zitten....

Behalve dat er door de druk van de politiek (Brussel en Den Haag) heb ik ook door de slechte betalingen de eer aan mezelf gehouden en de boel verkocht. Net op tijd want mijn laatste opdrachtgever is daarna failliet gegaan met achterlating van een hoop rekeningen van charters...:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De werkgevers moesten is de prijs op het CMR vermelden Dat zo veel beter zijn in plaats van kamer van koop handel

Ze moeten het verplicht maken dat het op CMR komt.Dat zo voor ieder bedrijf een verandering zijn En er wordt dan niet zo veel onder de prijs gereden Huub

Ben ik niet met je eens. Wat is het belang erbij dat een chauffeur in loondienst weet hoeveel er wordt betaald voor een vracht? Geen!!!

Wat is het resultaat als de chauffeur weet wat een bepaalde vracht opbrengt?

Er wordt tijdens lekker eten en drankje gekletst bij het leven over werk, lading, waardes, ritten, kilometers en dan ook over vrachtprijzen.

Als je juiste personen meeluistert, en die zijn vaker met een gespitst oortje aan het meeluisteren aan het tafeltje tegenover dan je denkt, dan vraagt de chauffeur op de praatstoel zich straks af waarom ze die of die klant zijn kwijtgeraakt en wordt er gefrustreerd geroepen dat het prijsduikers zijn.

Dat geldt ook voor de gezellige ritjes samen over de bak kletsen. Af en toe eens scannen als er een paar van hetzelfde bedrijf samenrijden geeft je een goed inzicht over het bedrijf. Sommige moesten zich schamen wat ze allemaal zeggen terwijl iedereen mee kan luisteren.

Nee, die prijzen ongeacht charterwerk of eigen werk dienen binnen de muren te blijven en niet op straat te komen.

Ik zeg dit als ondernemer om mijn bedrijf te laten bestaan en ook als chauffeur om het stoeltje achter het stuur te laten bestaan. Denk daar eens over na...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ben ik niet met je eens. Wat is het belang erbij dat een chauffeur in loondienst weet hoeveel er wordt betaald voor een vracht? Geen!!!

.......................

Nee, die prijzen ongeacht charterwerk of eigen werk dienen binnen de muren te blijven en niet op straat te komen.

Ik zeg dit als ondernemer om mijn bedrijf te laten bestaan en ook als chauffeur om het stoeltje achter het stuur te laten bestaan. Denk daar eens over na...

Big Red en Freddie, jullie argumenten vind ik erg sterk. Ik denk dat jullie me overtuigd hebben.

Toch blijf ik met een vraag zitten. In de VS adverteren grote transporteurs zoals Schneider en J.B.Hunt op hun websites open en bloot met chartertarieven. incl. alle toeslagen, benefits etc.

Dáár gebeurd het dus wel. Wat is het verschil met hier?

Ik weet het antwoord niet, maar

een groot verschil is dat zo'n 80% van de truckers daar eigen rijders is. Dat percentage halen we hier bij lange na niet. Wellicht dat dat er mee te maken heeft.

Ik meen te weten dat op het totaal aantal vrachtwagen in NL er zo'n 3000-4000 echt eigen rijder zijn. Dus maar 1 auto. (tis vergeven van bedrijfjes met 5 tot 10 wagens)

De VERN doet altijd wat geheimzinnig over die cijfers. Zelf denk ik dat het eerder 3000 dan 4000 zijn. Mss nog wel minder.

Hoe dan ook, het is een duidelijke minderheid. In dat opzicht mag je je afvragen of eigen rijders de werkelijke prijsduikers zijn. Gezien het aantal kan dat bijna niet. Uit eigen ervaring weet ik dat het heel moeilijk is direct voor een klant te rijden, omdat je het alleen al heel snel niet aankan. Het gros chartert dan ook voor grote spelers en heeft daardoor weinig tot geen invloed op de tarieven.

Murphy heeft dat hierboven goed uitgelegd.

Eigenlijk denk ik dat het echte 'kwaad' ivm prijsduiken zit bij die 5-10 auto bedrijfjes. (zal nu wel de wind van voren krijgen hier:D). Tis heel zwart zit zoals ik het hier neerzet, maar toch.

-

@freddie: heel sterk argument voor wat CB discipline onder chauffeurs.

bewerkt door JWZ
duidelijker neerzetten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigenlijk denk ik dat het echte 'kwaad' ivm prijsduiken zit bij die 5-10 auto bedrijfjes. (zal nu wel de wind van voren krijgen hier:D). Tis heel zwart zit zoals ik het hier neerzet, maar toch

Ik heb toch het rare vermoeden dat iedereen bij wie het water aan de lippen staat gaat "prijsduiken".

Kijk eens op de pagina"failliesementen"hoeveel er eerst loon moesten inleveren,of loonschaal oid.

Dat waren niet alleen kleine bedrijfjes.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

toen ik met hout reed kreeg mijn baas (tractionair) een vast uurtarief, laden en lossen inclusief. Anderen werken dan weer op kilometerprijs, vrachtprijs, volgens gewicht. In onze sector is het volgens het aantal liter (beladingsgraad) of soms zelfs gewoon een fix per liter vervoerd produkt. Andere keren betaal je vrachtprijs met een vast aantal uren voor laden en lossen. supplementaire uren worden bij gefactureerd...

Ik denk dus dat veel afhangt van het type transport dat je doet, heb je eigen trailer of trek je deze van een andere firma, enz enz

tarieven ga ik hier nu niet zeggen, dat moet elke transportondernemer in feite een betje voor zichzelf (volgens zijn situatie) berekenen denk ik.

Tip: een cursus kostprijsberekening kan altijd interesant zijn, dan sta je trg een stapje verder bij een antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik dacht dat er niet per KM gereden mocht worden.

Hoe kan dat dan dat er zijn die onder de 0,70 cent de KM rijden

En er zijn er bij die voor 600 of 500 Euro Van Munchen naar holland rijden

Hoe kan dat dan

Dertig los adressen om Munchen 200 Km nog geen 3 duizend Euro maar wel 14 dagen werk

Ik kan het af en toe niet volgen Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik dacht dat er niet per KM gereden mocht worden.

Hoe kan dat dan dat er zijn die onder de 0,70 cent de KM rijden

En er zijn er bij die voor 600 of 500 Euro Van Munchen naar holland rijden

Hoe kan dat dan

Dertig los adressen om Munchen 200 Km nog geen 3 duizend Euro maar wel 14 dagen werk

Ik kan het af en toe niet volgen Huub

Ik heb het nog veel erger gezien maar mag er verder geen uitspraken over doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden