[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bizarre ontvoering in Soesterberg


Gast Cortrans

Recommended Posts

pix.giftab_artikel_photo1.jpgpix.gifpix.gif

b58c4b82_450.jpg

pix.gifpix.gif

SOESTERBERG - In Soesterberg is een vrachtwagenchauffeur slachtoffer geworden van een bizarre overval. De man werd maandagavond door een groep mannen ontvoerd en beroofd.

Een zwarte Audi volgde de truck op de A28 en dwong hem tot stoppen op de carpoolplaats aan de Richelleweg. Daar moest de man onder bedreiging van een vuurwapen zijn vrachtwagen afstaan. Vervolgens werd hij gedwongen samen met zijn overvallers in de auto te stappen. Hij werd afgezet op de Verlengde Paltzerweg in Soesterberg.

Direct nadat de geschrokken chauffeur zich bij de politie meldde startte die een zoektocht naar de overvallers en de vrachtwagen. De truck werd brandend teruggevonden in Nieuwegein. De lading bleek verdwenen, evenals de overvallers.

bron: © RTV Utrecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarschijnlijk iets met drugs of zo

Zou kunnen... Of zou die carpoolstrook toevallig ook een bepaald soort ontmoetingsplek zijn:rolleyes:

Hoe kan iemand jou namelijk dwingen om vanaf de snelweg naar een carpoolstrook te rijden??

Kan me voorstellen dat een chauffeur dat soort "activiteiten" liever niet aan z'n collega's vertelt:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bedoel je dat de chauffeur het spel meegespeeld zou hebben? Kan natuurlijk ook,het enige gegeven wat er is komt allemaal van de chauffeur.Lijkt me in dat geval toch een beetje amateuristisch,maar ja,je moet ergens beginnen.

Of heb je nog iets anders in gedachten (ja ik weet het,ik ben een slecht mens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarschijnlijk iets met drugs of zo...

Wat bedoel je daarmee, Ber? Ik zie namelijk het verband niet. Vermoed je drugsgebruik of verstopt in de lading ofzo?

Ik vraag mij af waarom je dat denkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bedoel je dat de chauffeur het spel meegespeeld zou hebben? Kan natuurlijk ook,het enige gegeven wat er is komt allemaal van de chauffeur.Lijkt me in dat geval toch een beetje amateuristisch,maar ja,je moet ergens beginnen.

Of heb je nog iets anders in gedachten (ja ik weet het,ik ben een slecht mens)

Ik bedoel meer datgene wat sommige mannen s'nacht doen op en bij parkeerplekken:D

Evengoed vervelend dat de chauffeur op de carpoolplek werd overvallen! Maar ik acht het niet uitgesloten dat hij bewust naar de carpoolstrook reed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk voor die kerel, die insinuaties hier!

Zou kunnen dat hij onder 1 hoedje speelt met de overvallers maar hij kan ook echt gedwongen zijn te stoppen en uit te stappen enz.

Waarom is dat gek? Gebeuren wel vreemdere dingen. Misschien had hij een waardevolle lading? In ieder geval iets waar die gasten uit die Audi iets van waarde in zagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom is dat gek? Gebeuren wel vreemdere dingen. Misschien had hij een waardevolle lading?

Het kan natuurlijk zijn dat de mensen in de Audi gebaarden dat er iets mis was aan de vrachtwagen, en de chauffeur toen is gestopt op de carpoolstrook.

In dat geval is het artikel wel behoorlijk onvolledig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk zijn dat de mensen in de Audi gebaarden dat er iets mis was aan de vrachtwagen, en de chauffeur toen is gestopt op de carpoolstrook.

In dat geval is het artikel wel behoorlijk onvolledig.

Het is inderdaad een vaag artikel. Gaat het hier om een Nederlandse chauffeur? Of een buitenlander? En is hij daar zelf naar toe gereden of gedwongen?

Ik denk dat eerst het ware verhaal maar eens boven tafel moet komen, voordat wij met z'n allen een oordeel kunnen vellen.

En vaak schrijven journalisten elkaar na, ipv zelfstandig onderzoek te doen. Dus het verhaal kan best nog anders inelkaar steken dan iedereen denkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou nou nou, er is nog niets bekend over hoe of wat, en de chauffeur wordt al voor alles en nog wat uitgemaakt... Lekker hoor :confused:

Zoals altijd komt gaande weg het juiste verhaal boven water, en ik kan denk ik wel voorspellen dat t iets anders zou zijn dan de wildwest verhalen die hierboven vermeld worden. Even wachten op duidelijke informatie duss ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoi,

ik insinueerde niks,ik gaf iets aan,het gebeurt wel meer dat iemand een pakje meekrijgt waarvan hij niks afweet en eenmaal op een bepaalde plaats aangekomen wordt dat gelost goedschiks of kwaadschiks (kijk maar eens naar die chauffeur,Jan klaasen of zoiets,hij werdt uitgeleverd aan frankrijk)Dat het met de lading te maken heeft lijkt me heel waarschijnlijk,maar de chauffeur direkt veroordelen doe ik niet.

man-tga-trucker,ik ben misschien dom maar ik begrijp niet wat je bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast ottohansen

Als je waardevolle lading hebt is het nogal dom om te stoppen voor zomaar een auto.

Wij hebben richtlijnen over hoe je te gedragen met duur spul,ik denk dat bij alle serieuse bedrijven er wel zoiets is,verzekeringen en verladers eisen dat meestal ook.

Ik vind het op zijn zachtst gezegt nogal dom van de chauffeur.

Maar ik neem aan dat de politie deze man ook wel als verdachte ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja vreemd stukje, je gaat toch niet achter een personenauto aan rijden als die wat van je wil in het donker?

Heb zelf ook een keer gehad dat een personenauto s'nachts zat te gebaren en te doen dat ik denk van lazer maar een eind op.

Na een tijdje toch maar even op een verlicht stuk langs de A28 gestopt.

Bleek dat er een deur van de trailer niet vast zatLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

weet jij hoe ze die man hebben laten stoppen,ik niet en waardevolle lading tja 1 kilo heroine is best wel duur te noemen.

Als er met wapens gezwaaid wordt ga je toch heel anders tegen bepaalde dingen aankijken dure lading of niet maar geen enkele vracht is mijn hachje waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is inmiddels al weer zo'n jaar of 12 geleden dat ik samen met met mijn maat vanaf Reggio Calabria (I) naar Messina op Siclilië was gevaren. We reden met een combi die was geladen met snijbloemen. En omdat we trek hadden in een ontbijtje en er getankt moest worden, reden we gelijk naar het Shell station in Messina, voordat we richting Siragussa zouden rijden.

Lekker uitsmijtertje gegeten en de Scania weer voorzien van een dieselontbijtje, gingen we op weg en zaten in de vroegte van de ochtend in no-time bij Catania. Daar ging een Fiatje Uno irritant voor ons rijden en gebaarde om te stoppen. Mijn maat was nogal angstig aan gelegd en smeekte me bijna om maar gewoon over die Uno heen te rijden, los van de inhoud daarvan. Ik lachte hem uit en zei hem dat ik altijd nog over dat auto'tje heen kon rijden als het me niet meer aan zou gaan staan. Afijn, ik stopte en de 2 Spachetthivreters stapten rustig uit de Uno. Ik liet het raampje van onze 143 iets zakken en een van die Pastaverorberaars die het beste Engels sprak, deed het woord. Hij gaf aan dat hij bij de Shell in Messina werkte en dat wij daar hadden getankt. Het bleek namelijk dat wij hadden getankt terwijl zij de betaalunit niet op 0 hadden gezet. Daardoor hadden wij met onze Euroshell-pas niet alleen onze diesel betaald, maar ook die van de vrachtwagen die vóór ons had getankt. Hij had geld mee genomen en betaalde ons door het raampje het verschil in contanten terug.

Verhaaltjes over Italiaanse maffia (en dan met name die van de Siciliaanse) werden vanaf dat moment subiet door mij gedegradeerd tot indianenverhalen en commerciele onzin uit Don Corleone films. Deze Sicilianen deden zo ontzettend veel moeite om geld terug te geven waar zij geen recht op hadden. (Zij riskeerden ten slotte dat zij plat gereden zouden worden door een stelletje overspannen overmaatse Hollanders met een veel te dikke Scania)

Moraal van dit verhaal: Als je in staat bent om een Fiat Uno te overrijden, lukt het ook heel goed bij een Audi A8. Als het voorstel van je belagers je niet aanstaat heb je dus altijd nog een heel behoorlijk moordwapen onder je reet om je te verdedigen. Maar als deze chauffeur zich weerloos heeft gevoeld, snap ik dat best. Hoewel ik zelf nooit en te nimmer zo naïef zou zijn om als een weerloos slachtoffer uit te stappen. Daarnaast heb ik zo'n 10 jaar geleden extreem-risico transporten (TFT schermen) gereden naar Madrid, en heb me nooit onveilig gevoeld vanwege de massa die IK bestuurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je waardevolle lading hebt is het nogal dom om te stoppen voor zomaar een auto.

Wij hebben richtlijnen over hoe je te gedragen met duur spul,ik denk dat bij alle serieuse bedrijven er wel zoiets is,verzekeringen en verladers eisen dat meestal ook.

Ik vind het op zijn zachtst gezegt nogal dom van de chauffeur.

Maar ik neem aan dat de politie deze man ook wel als verdachte ziet.

Ja,dat klopt. altijd ff stoppen bij tankstation ... en nooit ff pissen bij gewone parkeerplaats etc..Nota bene, elke chauffeur is altijd verdacht wat er gebeurd..

Het blijft gissen....Maar vroeg of laat komen we waarheid wel achter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

p.s. bij sony tilburg heb ik vroeger aantal keer geladen en heb 1 keer meegemaakt dat die auto blijft hele tijd mij volgen....ik vond dit erg verdacht en blijf doorgereden en pas grens over venlo zijn ze eindelijk weg.... daarna heb ik al netjes gemeld bij planning dat ik moet doorrijden tot ik veilig voelt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Om maar een even een oude koe uit de sloot te halen...

Deze overval is inmiddels in Opsporing Verzocht geweest. De chauffeur werd van de weg gehaald door een donkere auto met zwaailicht op het dak en een bord "politie volgen" voor de achterruit.

Eenmaal op de carpoolplek deden de overvallers een imitatie van een arrestatieteam. De chauffeur dacht "ze hebben vast de verkeerde, maar laat ik maar meewerken" pas toen hij in de donkere auto zat en z'n vrachtwagen meteen weg hoorde rijden, kreeg hij argwaan. Toen was het allang te laat. Even later werd hij midden in een bos uit de auto gezet.

De vrachtwagen werd uitgebrand gevonden in Nieuwegein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas heb ik die aflevering opsporing verzocht gemist.

Wat een wildwest verhaal zeg .. die overvallers hadden alles dus goed voorelkaar!

Kortom ze wisten dus precies welke auto ze moesten hebben, en dus ook wat voor'n lading hij aan boord had.

Maar goed om eens de achtergronden te horen.

Tja, hadden we niet allemaal een bordje "Volg Politie" gevolgd???

Misschien voor in de toekomst dus niet zo slim ... en dan maar door te rijden tot een tankstation. Dan krijg je (als het echte politie-agenten zijn) misschien ff moeilijkheden, maar jouw actie zal in ieder geval verdedigbaar zijn.

Maar in het geval van 'echte overvallers' kan zo'n situatie dan uit de hand lopen.

Wat doe je dan?

Aan de ene kant zegt 'men' neem geen risico en volg de aanwijzingen van de overvallers = dikke kans dat je het er zelf dan levend vanaf brengt.

- Biedt geen weerstand

- Ga niet in discussie

- Geef uw geld, persoonlijke bezittingen of het voertuig af

- Werk mee zo lang u uw veiligheid niet in gevaar brengt

Maar aan de andere kant :

- Als u in de gaten heeft dat u wordt aangevallen stop dan niet, rij naar achteren, draai of rij rechtdoor. Uw voertuig mag in uiterste nood als wapen gebruikt worden.

Alles natuurlijk afhankelijk van de situatie waarin je terecht komt.

En natuurlijk kun je altijd de Politie bellen als je iets niet vertrouwt ... helaas om het bellen in een rijdend voertuig te voorkomen heeft men de telefoon aan de handrem gelinkt. Zodra het voertuig van de handrem af is kun je dus niet meer bellen ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar in het geval van 'echte overvallers' kan zo'n situatie dan uit de hand lopen.

Wat doe je dan?

Aan de ene kant zegt 'men' neem geen risico en volg de aanwijzingen van de overvallers = dikke kans dat je het er zelf dan levend vanaf brengt.

- Biedt geen weerstand

- Ga niet in discussie

- Geef uw geld, persoonlijke bezittingen of het voertuig af

- Werk mee zo lang u uw veiligheid niet in gevaar brengt

Maar aan de andere kant :

- Als u in de gaten heeft dat u wordt aangevallen stop dan niet, rij naar achteren, draai of rij rechtdoor. Uw voertuig mag in uiterste nood als wapen gebruikt worden.

Alles natuurlijk afhankelijk van de situatie waarin je terecht komt.

En natuurlijk kun je altijd de Politie bellen als je iets niet vertrouwt ... helaas om het bellen in een rijdend voertuig te voorkomen heeft men de telefoon aan de handrem gelinkt. Zodra het voertuig van de handrem af is kun je dus niet meer bellen ...... [/QUOte

Ik heb ook altijd gezegd dat ik rustig blijf en alles afgeef als ik ooit wordt overvallen.

Tot ik een x lag te slapen en het echt gebeurde ,kreeg een waas voor de ogen en heb 1 van de 2 overvallers goed te grazen genomen,ik weet er zelf nog weinig van behalve dat er met een ijzeren staaf geslagen is(en niet door mij).

En dit waren overvallers met lef want ze hadden net 2 straten verderop een duitser met een mes op de keel op bed gehouden en zelfs de radio en boxen netjes los geschroefd.

En terwijl de politie bij die duitser stond probeerden ze mij te overvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

SOESTERBERG - De politie heeft een man aangehouden voor de opvallende overval op een truckchauffeur in Soesterberg. Die werd door nepagenten in een Audi meegenomen vanaf de A28 naar Soesterberg waar hij van een lading dure telefoons werd beroofd.

Tijdens de overval eind vorig jaar werd de chauffeur met een vuurwapen bedreigd en daarna achtergelaten in Soesterberg. Vervolgens werden de telefoons bij een loods in Nieuwegein overgeladen. Daar werd de vrachtwagen in brand gestoken waarna de overvallers verdwenen. Enkele maanden later sloegen de nepagenten in Almere op soortgelijke wijze weer toe.

Na onderzoek van de recherche is nu dus één verdachte opgepakt. Waarschijnlijk volgen er binnen korte tijd meer aanhoudingen. In Bureau Hengeveld wordt meer aandacht aan deze zaak besteed.

bron rtv utrecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden