[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

E. Nieboer / Moos overleden.


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteren op 17 november is op 77 jarige leeftijd mijn oom E. Nieboer (roepnaam Harrie) overleden.

Mijn oom, die ongeveer 25 jaar bij mijn ouders als vrijgezel heeft gewoond, was diegene die ervoor gezorgd heeft dat ik chauffeur wou worden.

Inplaats van met mijn vader (die eigenlijk altijd in de provincie Groningen en de stad Groningen reed), ging ik al vanaf mijn zesde met oom Harrie mee op de vrachtwagen, want hij ging door heel Nederland. Hij was het die mij op mijn 13e voor het eerst liet rijden op heb bodecentrum in Amsterdam-west.

Zijn bijnaam was "Moos" al weet ik niet waar die vandaan gekomen is.

Zijn chauffeursverleden bestaat uit het rijden van eerst bij Geert Nieboer te Stadskanaal, daarna zijn een aantal chauffeurs waaronder mijn oom en vader overgenomen door Centropa te Amersfoort (vestiging Stadskanaal). Later is deze groep chauffeurs weer overgenomen door J. Oosting en zn b.v te Musselkanaal (later een nieuw pand in Stadskanaal). Ook heeft hij 5 nog aardappelseizoenen voor Wolter Potze te Ter-Apel aardappels vanuit Duitsland naar de AVEBE fabrieken vervoerd.

Zoals al gezegd zat ik vanaf mijn zesde tot ongeveer negentiende levensjaar elke vrije dag naast hem op de stoel. Dankzij hem is mijn liefde voor het vak dan ook ontstaan.

Niet gezegd kan worden dat hij chauffeur in hart en nieren was, maar hij heeft het altijd met plezier gedaan. Vaak hebben wij het dan ook nog over die tijd gehad.

Helaas ging het de laatste tijd met zijn gezondheid achteruit. Verschillende klachten hebben er tot geleid dat oom Harrie gistermiddag vredig is ingeslapen.

Veel herinneringen van gebeurtenissen komen op dit moment naar boven en die zal ik altijd blijven koesteren.

Oom Harrie, rust zacht.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gecondoleerd, sterkte toegewenst in deze moeilijke periode.

Wolter Potze, is bekend voor mij, reed vroeger wel eens met een chauffeur mee die reed bij Rengers n Nieuw-Weerdinge.

gingen wel eens in convoy aardappels rijden met de potze auto's.

Elke keer als ik een potze auto zag rijden moest ik er altijd aan denken.

Nu komt deze gedachte aan je oom er ook bij.

en zo leeft iemand voort.

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Henk, ik kan met je meevoelen. Mijn voorliefde voor de transportwereld heb ik ook aan een oom te danken die mij als klein jochie op de truck meenam.

60er jaren, een Daf van Limpens met een bulkoplegger. Ik zie hem nog steeds voor ogen. Helaas oom Eddie leeft ook al een tijd niet meer, maar ik heb er veel mooie herinneringen aan die mij mijn leven lang bij zullen blijven.

Het zijn de indrukken uit jouw jonge jaren die jouw tot je huidige beroep hebben gebracht.

Het verlies van een mens zoals "Moos", die evenals je ouders een grote invloed op jouw ontwikkeling en daardoor ook voor een deel op je verdere leven heeft uitgeoefend, is heel bitter.

Probeer steeds je oom in goede herinnering te houden, je aan zijn tips te houden (want die heb je gegarandeerd van hem gekregen) en dankbaar te zijn voor alles wat hij voor jullie allemaal betekenen mocht.

Henk, ga er maar vanuit dat hij als hij kan jou bij iedere reis in geeste begelijden zal opdat je weer veilig thuis komt.

Mijn medeleven aan jou, je gezin en je familie en de andere nabestaanden.

Noud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gisteren hebben we afscheid van onze oom genomen. In een kleine sobere plechtigheid hebben we stil gestaan bij zijn leven.

Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de woorden die hier boven geschreven staan. Dat heeft ons goed gedaan.

Helaas is hij niet meer onder ons, maar wat blijft zijn de herinneringen, verhalen en al het andere wat hij voor ons heeft betekend en gedaan.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden