[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dronken trucker slingert over A27


Bert

Recommended Posts

  • Forumlid

DRIEBERGEN - Een 31-jarige vrachtwagenchauffeur uit Litouwen is woensdagochtend op de A27 aan de kant gezet omdat hij vijf keer zoveel had gedronken als wettelijk is toegestaan. Dat maakte de politie bekend.

Medeweggebruikers zagen de vrachtwagencombinatie geladen met nieuwe personenauto's slingerend over de A27 gaan. De politie hield de man ter hoogte van Houten aan.

Een ademtest wees uit dat de Litouwer veel te diep in het glaasje had gekeken. Het slingeren werd niet alleen veroorzaakt door het overmatige drankgebruik van de chauffeur, maar ook door zogenoemde negatieve koppelingsdruk.

Dat wil zeggen dat de oplegger te veel achterover helde en dat is volgens de wet wegvervoer verboden.

De Baltische trucker kreeg een rijverbod van vijftien uur opgelegd en kan een boete tegemoetzien.

© ANP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja.:ja:

een nederlander zou dezelfde straf gekregen hebben.

alleen komt het voor die oostblokker 3x zohard aan.

(weet je het nog? iets van 500euro per maand. + dat hij nu waarschijnlijk zijn baan kwijt is, en de voorzieningen in zijn land niet zo "goed" geregelt zijn als in NL)

en ik wil zijn gedrag zeker niet goedkeuren. maar een beetje meer nadenken over een uitspraak kan zeker geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja.:ja:

een nederlander zou dezelfde straf gekregen hebben.

alleen komt het voor die oostblokker 3x zohard aan.

(weet je het nog? iets van 500euro per maand. + dat hij nu waarschijnlijk zijn baan kwijt is, en de voorzieningen in zijn land niet zo "goed" geregelt zijn als in NL)

en ik wil zijn gedrag zeker niet goedkeuren. maar een beetje meer nadenken over een uitspraak kan zeker geen kwaad.

nou ik vind dat hij dat dan beter eerder had kunnen bedenken dat hij zijn baan kwijt is. oostblokker of niet drinken en rijden gaan niet samen en van mij mag als je gepakt word gelijk het rijbewijs wel door de versnipperaar. en dan bedoel ik dus alle bezopen rijders niet 1 uitgezonderd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat is een domme jongen..... rijden met alcohol kan niet.....

maar ik moet zeggen dat ik het toch met kalakuski eens ben met betrekking tot de reacties hier en in een andere threat...

Alhoewel een iet's langere rijontzegging van mij wel had gekunt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bever1. ben ik helemaal met je eens.

drank en rijden gaat niet samen. zeker niet voor beroepschauffeurs.

maar ik ben niet heiliger als de paus. en ik vertel wel.

ik lust wel een pilsje. en ja soms teveel.

er zijn dagen geweest dat ik "dronken" achter het stuur zat.

ik vertel het verhaal denk maar niet in mijn verhalen topic. gaat nooit goed overkomen.

ik ben jong geweest. en heb gereden met de luxe auto, dronken. heel dronken soms. en ben veroordeelt. geleert? nou nee.

geleert heb ik pas sinds ik ouder werd.

maar het woord oostblokker doet in dit bericht weer wonderen. ohhh wat was die fout. vooral s'avonds niet kijken naar je collega's die het gezellig hadden. want dat is anders.:confused:

dit gaat nu over drank. ohhh wat is het fout.

gepakt worden met teveel drank op in het oostblok. nee dan is die gepakte nederlander zielig, en word slecht behandeld.

draaien we de wereld even om. met een kilotjedrugs gepakt worden in NL. tis toch een lachertje. nee gepakt worden in frankrijk. moord en brand word er geschreeuwt.

wat een hoop zielige lui hier eigelijk.

allemaal heiliger als de paus.

rot toch op. deze oostblokker is bestraft naar nederlandse maatstaven.

wat hij kreeg krijg elke nederlander.

in zen eigen land kwam die er niet zo makelijk mee weg. maar kijk morgen maar even naar je eigen nederlandse collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met Kalakuski eens dat deze chauffeur (los van of hij oostblokker is of niet) bestraft is volgens de Nederlandse regels. De wet is toch gelijk voor iedereen? De sanctie's dus ook? Toch?

Dat die regels veel strakker mogen, dat is vers twee.

Die promillages, daar zal toch wel een gedachte achter zitten, dus of aanscherpen zin heeft weet ik niet, maar de straffen op rijden boven die promillages mogen van mij veel en veel zwaarder worden. En zeker de beroepsmatige rijder, die zou echt veel en veel beter moeten weten, in mijn ogen 'hoor je als beroeps met verantwoord op weg te gaan. Dat ze nu 's morgens gaan controleren op drank, geweldig idee. Zie de verhalen!

Om het maar eens generaliserend te zeggen: het zal maar je eigen kind zijn wat door een (nog) beschonken automobilist over hoop wordt gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

» Belgische trucker in Duitsland met 3 promille van de weg gehaald image-6366.jpgMANNHEIM - Een Belgische trucker, die dinsdag op de A6 snelweg in de buurt van het Duitse Mannheim door de verkeerspolitie is onderschept, bleek met maar liefst 3 promille achter het stuur te zitten van zijn 40-tonner. Dat meldt de Wormser Zeitung vandaag.

De Belg ramde er met zijn vrachtwagen geladen met zink een trekker met oplegger die op de vluchtstrook stond. De pechdienst was net druk bezig met het takelen van de defecte vrachtwagen. Ondanks dat de takelwagen en de vrachtwagen veel schade opliepen, zette de man zijn weg gewoon verder.

De gealarmeerde verkeerspolitie zette de achtervolging in en kon de Belg al snel klemrijden. Uit de ademanalyse en bloedproef bleek dat de vrachtwagenbestuurder niet minder dan 3 promille alcohol in zijn bloed had.

Het rijbewijs van de chauffeur werd onmiddellijk ingetrokken wegens de alcoholintoxicatie en onverantwoord rijgedrag. Daarnaast werd ook de oplegger in beslag genomen omdat de lading zink slecht was geladen en onvoldoende was vastgemaakt.

De Belg wacht een boete van om en nabij de 4.000 euro en een aanzienlijk rijverbod op de Duitse wegen.

bron, transport online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij zijn zeker niet heiliger dan der Pabst, maar je mag er toch vanuit gaan dat je je verantwoordelijkheden kent als beroepschauffeur en weggebruiker.

Het doet totaal niet ter zake welke nationaliteit iemand heeft.

Als je drinkt en gaat rijden, weet je dat je fout zit, wordt je dan gepakt, dan moet je daarvoor bloeden.

Misschien mag je van geluk spreken dat iemand ter controle aan de kant wordt gezet en dat ze geen ongeval hebben veroorzaakt.

En om je collega op z'n nummer te zetten als het effe iets te gezellig wordt aan tafel gaat mij ook te ver. We worden geacht te weten waar we mee bezig zijn en ik heb nog nooit iemand iets horen zeggen over het consumptiegedrag aan tafel.

Wat ik wel weet is dat als ze eens een alkicontrole zouden houden bij de restaurantjes dat er zeker een paar fout zitten.

Ben zelf ook niet zo :angel: geweest, maar dat is lang geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

los van het vrachtverkeer. maar hoe gezellig denk je dat het is op zaterdagmiddag op de sportvereniging?

of zondagmorgen, even "koffie" drinken bij schoonmoeders.

in finland word gezegt: er rijden net zoveel mensen met teveel op, als dat er taxi's rijden. elke keer als je een taxi tegenkomt, ben je ook een beschonken bestuurder tegen gekomen. alleen staat er bij hun geen bordje op het dak.

let er maar eens op hoevaak je een taxi tegenkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja.:ja:

een nederlander zou dezelfde straf gekregen hebben.

alleen komt het voor die oostblokker 3x zohard aan.

(weet je het nog? iets van 500euro per maand. + dat hij nu waarschijnlijk zijn baan kwijt is, en de voorzieningen in zijn land niet zo "goed" geregelt zijn als in NL)

en ik wil zijn gedrag zeker niet goedkeuren. maar een beetje meer nadenken over een uitspraak kan zeker geen kwaad.

Oh ja...krijgt deze alcomobilist de verplichting om de EMA cursus te volgen???..... en ik lees nergens dat hij zijn rijbewijs voorlopig kwijt is... alleen maar een rijverbod en boete??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ten eerste, een rechter bepaald of je je rijbewijs kwijt ben of niet. niet een politie agent.

de EMA cursus zegt me niks, maar als die hetzelfde is als 15-20 jaar terug, dan kan ik je vertellen dat dat een lachtertje is.

ik ben niet bekent met de litouwse wetgeving. wat ik wel weet, als dit een fin was geweest, was die voor 5jaar zijn rijbewijs kwijt geweest, en had die tbs gekregen.

maar deze man zal bijna zeker zijn werk kwijt zijn. een uitkering oid zal de zeker niet krijgen. 0,00 krijgt die. hij kijk maar hoe die zijn huur/hypotheek betaald, en zijn kinderen te eten geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal mee eens.

maar deze man word harder "gestraft" als bv een nederlander.

net in de sauna zat ik hier nog even over tedenken. jammer eigelijk dat men niet met oostblokkers praat. anders zou je een litouwer naar de gevolgen kunnen vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd. of naar heelveel andere dingen.

neem een fransoos, spanjool, of italiaan. een flesje wijn bij het eten is hun niet vreemd. en daarna nog een stukje rijden.

echt nederlands is dat niet.

dat weten we van de zuiderlingen. de oostblokkers en scandiaviers hebben weer een andere drank gewoonte.

en als je met die mensen zou praten, dan kom je dat vanzelf teweten.

en om een vraag alvast tebeantwoorden. een scandinavier drinkt om dronken teworden. een nederlander drinkt voor de gezelligheid.

en daarom drinkt een nederlander per jaar gemiddelt meer alcohol als een scandinavier.

en hoe de oostblokker drinkt. dat vraag je ze zelf maar. ik gaf hier een paar voorbeelden over de westblokker. duidelijk verschillend. zoals oostblokkers ook verschillend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet er alles van.

wij mogen onze monteur geen drank meer geven.

je ken het wel. kom je op de zaak. je spullen uit de auto halen. koelkast leeg maken. daar ligt nog een blikje bier, aub monteur, voor jou.

niet alleen ik, maar er komen dagelijks auto's thuis. soms had je een halve tray bier "over" hup aan de monteur.

beste monteur hoor, maar hij moet geen drank hebben.

spiegel kapot gereden, hij maakt het wel, tot er drank komt. kom je s'nachts op de zaak, in de hoop dat de spiegel gemaakt is. nou het begin was gemaakt. namelijk de kapote spiegel was verwijdert, maar een nieuwe zat er niet op.

sta je dan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik in dit verhaal weer mis, is de imago-schade die dit soort types veroorzaken.

Ik was deze week aan het laden in De Meern, toen de beste man, de heftrucker dus, mij er op wees, dat er een dronken trucker van de weg was gehaald.

En daar heb je het probleem dus........wat heb ik daarmee te maken?:confused:

Omdat ik ook op de vrachtwagen rij, ben ik ook dronken aan het rijden???

Op zo'n manier, wordt een hele beroepsgroep over 1 kam geschoren.

Ik heb die beste man wel verteld, dat er truckers, en beroepschauffeurs zijn!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden