[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Als dat maar goed gaat!!!!!!


Gast

Recommended Posts

ik zal het verhaal hier schrijven, in de hoop dat mensen er iets van opsteken.

donderdag belde een vriend van me. een maatje van hem kan laden in zweden voor bodo in noorwegen. de vraag was hoe het weer en de wegen daar zijn.

niet goed. helemaal niet goed. de bodo hoek is al een rothoek, maar met de weersvoorspellingen van deze week zeker niet.

mijn advies was: niet laden dat vrachtje.

maar mensen zijn eigenwijs. men is immers al in oslo geweest, dus de rest van noorwegen zal dan ook wel zoiets zijn.

ik weet dat die chauffeur een voorloper rijd. niet echt en goede auto onder winterse omstandigheden. ik zei, ik hoop dat die weet hoe zijn kettingen werken, want hij zal ze zeker nodig moeten hebben dat reisje.

hoe ze werken weet die volgens mijn vriend wel, maar hij dacht dat ze alleen de verkeerde maat waren. :hamer:

chauffeur jongen, je jaag je eigen de dood in.:mad:

even een stukje info tussendoor. je kan op een paar manieren naar bodo. door noorwegen, maar dan krijg je 3x 8% teverwerken.

of je gaat via zweden. de inlandsweg E45, of via de kust, de E4.

met zijn foute auto, en de weersvoorspellingen van dit weekend is via noorwegen eigelijk geen optie. via zweden dan maar. de E45 zou ik met deze wersvoorspellingen ook niet doen. omrijden via de E4 dus. dat is 240km meer, maar je doet het 240x makelijker.

nu maar bidden dat die chauffeur dat advies wil aannemen.

vandaag vrijdag even gebeld. hij gaat dat vrachtje wel laden.:hamer:

ik weet nu ook waarheen. naar glomfjord. gatver, dat ligt onder bodo, en is helemaal een k#tgat.

laat hem aub zozwaar mogelijk op de kop laden. liever 40ton asdruk als 20ton. en laat hem aub bovenlangs naar glomfjord rijden.

en laat hem via zweden rijden.

zweden is redelijk vlak. het enige wat die dan tegenkomt is de grens junkerdal. junkerdal gaat 11% naar beneden, en is 1baans. links een rotswand, rechts een afgrond. maar het is maar 3km. en de rest van heel de reis is redelijk vlak.

hij had dat reisje verleden week kunnen doen, hij kan hem volgende week doen. maar dit weekend, nee, had die niet moeten doen.

bodo en de weg erheen (zweden) heeft op dit moment regen en +5c

die regen/neerslag blijft heel het weekend komen, alleen gaat vanaf morgen de temp naar beneden. tot -5c voor zaterdagavond. voor zweden geld hetzelfde. nu regen en boven nul, de regen blijft komen, en zal later overgaan in sneeuw. de temp zakt ook. tot -20c.

er gaat een mooie ijslaag komen. je kan der straks schaatsen. en daaroverheen komt een laagje sneeuw teliggen.

PB260066.jpg

deze foto maakte ik gisteren.

de sneeuw is nog mooi sneeuw.

de temp was +2c, en vanacht is het gaan regenen.

PB270068.jpg

deze foto maakte ik vandaag. en het regent nog steeds.

en morgen, zaterdag zal het nog regenen, alleen zal vanaf zaterdagmiddag de temp onder de nul graden gaan zakken.

en dat water kan niet weg. de ondergrond is bevroren.

de regen zal overgaan in sneeuw.

de mooie ijsbaan word bedekt met een mooi laagje sneeuw, en die chauffeur weet helemaal niet wat er gaat gebeuren.

ik weet het. jullie weten het nu. de chauffeur weet het echter niet (tis hem verteld, maar nee, het zal wel meevallen. is wel vaker in noorwegen geweest he) alleen gaat hij dit reisje doen.

ik hou me hart vast. ik heb iig zorgen genoeg aan me hoofd dit weekend.

de planning belde. ze hebben voor het weekend niks voor me. en dat vind ik helemaal niet erg.:nee:

ga lekker biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Is dat de oprijlaan naar je huis?

Denk dat je maat er al snel achtewr komt dat het glad is, eerste heuvel die geen zout heeft gehad..

Ik parkeer graag in het midden van niks om te slapen, echter in de winter slaap ik ergens waar zeker eten is, je weet maar nooit.

Ook hier kan het zer bizar zijn in de winter, wegen van ijs en dan een harde zijwind, in open vlaktes, bbbrrr.

Geniet van je dag(en) vrij Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een gewaarschuwd chauffeur telt voor 3....nietwaar.

ik zeg maar zo hoe oud je ook bent, luister naar de inboorlingen en je hebt goede kansen in een land.

en dat geldt niet alleen voor wegen, maar ook voor parkings en eettenten etc etc..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corydon. dit gaat over noorwegen. en noorwegen is.......... nou noorwegen.

zal later nog wel een foto plaatsen, wat er gebeurt zodra het hier gaat vriezen.

@sindaco. je heb helemaal gelijk. maar niks vreemds is een mens. waarom iets aannemen van een ander?:confused:

maar ik zat net in de sauna, en toch zat me het niet lekker over die jongen. maar eens gebeld, en ze tel nummer gevraagt.

vervolgens hem gebelt. denk dat we toch een uurtje aan de tel hebben gehangen.

ahfijn, ik denk dat die verstandig genoeg is om me adviezen aan tenemen.

slaap ik toch een stuk rustiger.

wat wel leuk was. zijn planner wilde dat die over noorwegen ging. toen die zei dat die via een contact in finland tehoren dat het over zweden beter was, vond die planner dat ook een goed idee. :D

laat ik die planner, toen die nog op de auto zat, ook geadviseert hebben toen die naar noord noorwegen ging.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die chauffeur de laatste dagen een paar keer aan de telefoon gehad.

niks veranderlijker als het weer. het weer zat hem mee. vanacht werd het -17c. een uur gelden belde die. hij was aan de grens en het was -13c.

het mooie aan die kou is, dat de gladigheid kapot vriest. :tu:

zal zo nog even foto's maken, en plaatsen. kan je zien wat ik bedoelde in me eerdere posting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik word niet vrolijk.

ik zal het hier vertellen, en hoop dat men er wat van opsteekt.

ik had die chauffeur dus gebeld. gevraagt of die kettingen had. ja dus. of die wist hoe ze werkte. ja wist die ook. zei die.:tu:

ruim 2uur geleden belde die. hij was aan de grens. en het was er -13c. mooi.

junkerdal is een kutgrens. net na de grens gaat de weg 11% naar beneden voor 3km en is 1baans, met uitwijkplaatsen.

ik vertelde hem, je vraagt aan de douane of je naar beneden kan of niet. elke chauffeur die omhoog komt verteld de douane hoe dat stukje weg is.

de douane vertelde hem dat die naar beneden kon, maar wel kettingen moest leggen.

en zojuist, ruim 2uur later belde die. hoe moet ik kettingen leggen?

daar staat die dan met -13c, en voor hem een afdaling van 11%

1500km lang ging het goed, en nu voor een stukje van 3km zoveel ellende.

de eerste 3km noorwegen.

en hij is nog niet in glomfjord. :nee:

en als die daar is, dan is die pas leeg. dan moet die nog ergens gaan laden ook.

ja, ik maak me eigen dus zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet goed. helemaal niet goed.

bijna een uur verder belde die. kettingen kapot geslagen en zitten nu tussen zijn wielen.

ik zei, maar je heb toch nog meer kettingen bij je?

ja wel, maar de verkeerde maat.

gatver de gatver.

ik vroeg hem of die al beneden was. nee. hij zat nog in het klimmetje omhoog. dat is een klimmetje zoals de utrechtse heuvelrug.

zoveel ellende. en hij moet die 11% nog naar beneden. en nu heeft die geen kettingen meer.

word vervolgt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet goed. helemaal niet goed.

bijna een uur verder belde die. kettingen kapot geslagen en zitten nu tussen zijn wielen.

ik zei, maar je heb toch nog meer kettingen bij je?

ja wel, maar de verkeerde maat.

gatver de gatver.

ik vroeg hem of die al beneden was. nee. hij zat nog in het klimmetje omhoog. dat is een klimmetje zoals de utrechtse heuvelrug.

zoveel ellende. en hij moet die 11% nog naar beneden. en nu heeft die geen kettingen meer.

word vervolgt......

en dat bedoel je dus met de rommel niet voor mekaar hebben. 11% naar beneden.... dat hou je niet. 1 keer de (motor)rem intrappen en de wielen blokkeren alweer en dan is 't einde zoek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat bedoel ik inderdaad.

van de planner krijg die een kist kettingen mee, en je kijk maar.

ik vroeg hem nog, je weet hoe kettingen werken, en hij zegt ja.

het maakt mij niet uit, maar tegen wie sta je dan "stoer" tedoen?

ik zit thuis. die planner waarschijnlijk bij zijn schoonmoeder aan een pilsje. en die chauffeur...... tja die staat daar.

donderdag belde een vriend van me. een maatje van hem kan laden in zweden voor bodo in noorwegen. de vraag was hoe het weer en de wegen daar zijn.

niet goed. helemaal niet goed. de bodo hoek is al een rothoek, maar met de weersvoorspellingen van deze week zeker niet.

mijn advies was: niet laden dat vrachtje.

dat zei ik donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me dat ze daar bij de grens wel een oogje op hem houden, kans is dat de douane zijn familie beneden dat 11% woont.

Is het 11 procent constant, of een beetje omlaag, dan weer omhoog.

die doaune doet niks.

zal de omgeving even omschrijven. vanuit zweden rij je op een tweebaansweg. links komt dan het douanekantoor. vervolgens gaat de weg nog 2-3km rechtdoor. en dan gaat die naar beneden. 1baans. links een rotswand, en rechts een afgrond.

die afdaling is 11% en nog geen kilometer lang.

beneden heb je na 300mtr een T-spitsing. de E6, en daar ga je rechtsaf, en na 500mtr zit er een grote shell.

nu ik dit zo typ, bedenk ik me waarom je dat zo vraagt.

je denkt aan ijs en sneeuw, en denkt shit. daarom denk je dat de douane op hem let.

doen ze dus niet. waarom zouden ze. normaal winterweer zeg maar.

wat doe ik/wij. je stopt. leg de kettingen. rij naar beneden. stopt, en haal de kettingen er weer af. klaar. 5min werk.

maar wij hebben ze naast de wielen hangen. ze passen. en weten hoe ze werken.

het was voor hem makelijker geweest als die ze kettingen eerst gecontroleert had, en op een mooie zomerdag eens geoefend zou hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10uur verder, en hij is beneden, en staat nu bij de shell.

niet slecht 3km in 10uurtjes.

de viking kwam, en heeft zijn kettingen gerepareerd. samen hebben ze de kettingen gelegen, en kon die weer verder.

en zo zie je maar. goed voorbereid om weg kan een hoop ellende voorkomen. nu maar hopen dat dit verhaal geen vervolg krijgt.

in me reisverslagentopic schreef rubber duck dat het in lapland afgelopen nacht -31c was. overdag was het daar -29c.

als je daar om wat voor reden naast de weg komt, in de greppel beland, en de auto op zijn kant ligt, dan zal je met die temp het erg snel koud krijgen. en als je dan geen goede kleren bij je heb....... raad de rest zelf maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Ja en nou staat hij bij de shell en moet nog gaan lossen en wat jij zei terugvracht in die hoek daar...Dat heeft wat wat kroontjes gekost...Ik kom daar liever op de motor op vakantie...Ben naar de noordkaap geweest en daar bovenin is het zelfs in de zomer afzien...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat ie heelhuids beneden is. Hopen dat ze de volgende keer nadenken voor ze zulke ritjes aannemen.

over ZE maak ik me meer zorgen. ZE weten het toch vaak beter.

hij weet het nu wel. hij neemt nu ook wat van me aan.

ps trouwens niet zo zeer hij. het is een chauffeur die zo i zo iets aanneemt.:tu:

ahfijn je ken mij een beetje, en je ken me postings.;)

we/ik heb de discursie met de ondernemers ook gehad.

ZE leren het toch nooit.

en voor de ZE chauffeurs. het is toch stoer. bv de kettingen net over de grond laten slepen, dan vonken ze lekker.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en nou staat hij bij de shell en moet nog gaan lossen en wat jij zei terugvracht in die hoek daar...Dat heeft wat wat kroontjes gekost...Ik kom daar liever op de motor op vakantie...Ben naar de noordkaap geweest en daar bovenin is het zelfs in de zomer afzien...:D

hij is er idd nog niet. en zelfs als de rest goed gaat, dan heeft dit reisje niks opgebracht. geld heeft het gekost.:ja: maar dat komt door de crisis. :confused:

ik probeer dingen zo duidelijk mogelijk tevertellen.

die viking kwam met een bergingswagen. en wat doet die man, die repareert met een tang een paar kettingen. heeft heel die bergingsauto niet nodig gehad. maar betaald moet dat wel worden.:ja:

voor dat geld had die 10 nieuwe kettingen kunnen kopen. misschien nog wel met een gouden randje. ;)

maar ik/we kunnen het honderd keer zeggen. jongens blijf bij dat oslo/zuid noorwegen werk, en laat ons de "rommel" maar opruimen. maar nee, eigenwijs. noord noorwegen rijden is "stoer" en ps, niet onbelangrijk, is "dik" betaald.

ik vind er niks "stoers" aan, en ik was blij dat ik dit weekend thuis was.:ja:

en mijn werkgever vind 2euro de kilometer een baggerprijs. maar in tijde van crisis is het niet anders.

en iemand heeft die 2euro in zijn zak. uit gechartert aan een charter van een charter, en daar de charter van. denk een mooi reisje te hebben voor een goede prijs.

u heb gelezen.......

en weet je wat nu misschien het grappige nog wel is. er lezen idd meer mensen mee dan we weten. ik weet waar die geladen heeft, ik weet voor wie, ik weet van wie dat werk is. ik weet waar die lossen gaat. en ik weet voor welke prijs het gebeurt, en wat de transporteur/chauffeur krijgt.

en ik weet denk al waar die gaat terug laden. en wat die gaat laden.

en het intreseert me niks. ik werk in loondienst.

laat een ander het maar doen als men denkt geld teverdienen. ik was blij dat ik thuis was. biertje <- dat is goedkoper als werken. :ja:

dit was het zoveelste voorbeeld van, het gaat 10x goed. en dit was een 11de keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je nog een pilsje met je maat drinken als ie ooit bij zijn bestemming verschijnt?

En, hoe klonkt ie over de telefoon?;)

ik ga met iedereen biertje drinken. :ja:

was mijn maat niet. kon heel die chauffeur niet.

en nu? vrienden? vul het zelf maar in.;)

hij gaat me nog wel een paar keer bellen deze week. :ja:

erg sexy klonk die niet. maar ik val toch niet op mannen, dus dat was niet zo erg. maar hij klonkt soms gespannen. even zachtjes op inpraten, en ze worden heel gewillig.

moet ik je dat nog uitleggen ibo? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
even zachtjes op inpraten, en ze worden heel gewillig.

moet ik je dat nog uitleggen ibo? :D

Neeeeeee:D, ik ben getrouwd.....:angel::D De vrouw weet exactly hoe mij te black mailen als ze weer iets voor d'r computer nodig heeft.

Er is altijd een optie, 1 van de opties doet veel pijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden