[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Als dat maar goed gaat!!!!!!


Gast

Recommended Posts

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

denk je dat iedere chauffeur zo maar kan kiezen welke rit ie wel of niet wilt doen ?? zo ja , blijf dan maar verder dromen.

en droom jij verder in je canada.

als jou baas je vraagt of je gaat ice road trucken zal jij dat vast niet weigeren.

ps, wat ben je rustig geworden. bevalt je leven/werk in canada je nog een beetje?

je hoeft niet te antwoorden hoor. want ik weet het antwoord al. succes daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps rudy. even denkende over je reactie.

no hard feelings hoor.

maar vertel je reisverslagen eens. vertel eens wat je meemaakt.

vertel eens met welke spullen je moet/mag werken?

de geweldige verhalen van de overkant kennen we al. ook dat men in canada chauffeurs zoekt in europa.

vertel het trucken in canada eens. dat de wegen leeg zijn weten we. dat je werk met een werkboekje weten we ook.

kom eens met de chauffeurs verhalen. de file's, de ellende, het slechte betalen, de wachttijden.

dat de huizen goedkoop zijn weten we ook. vertel ook de salarisen even. en het schrappen van uren.

vertel gewoon eens hoe het werkelijke leven daar is. met the in's and outs.

ik heb een grote bek. jij ook. maar voor mij ben je dezelfde "stoere" chauffeur zoals in dit topic.

jij woont en werkt in canada. stoer hoor.

voor mij ben jij een groote prutser. en zolang jij het tegendeel niet bewijst, weet ik dat ik gelijk heb. lekker eigenwijs zijn hoor.

ik blijf me grote bek wel houden. maar ik heb me spullen, en me leven wel voor elkaar.

en zoals gezegt. no hard feelings. maar als jij die chauffeur was geweest zoals in dit topic. had je mijn niet moeten bellen. jij weet het immers beter.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een grote bek. jij ook. maar voor mij ben je dezelfde "stoere" chauffeur zoals in dit topic.

jij woont en werkt in canada. stoer hoor.

voor mij ben jij een groote prutser. en zolang jij het tegendeel niet bewijst, weet ik dat ik gelijk heb. lekker eigenwijs zijn hoor.

ik blijf me grote bek wel houden. maar ik heb me spullen, en me leven wel voor elkaar.

en zoals gezegt. no hard feelings. maar als jij die chauffeur was geweest zoals in dit topic. had je mijn niet moeten bellen. jij weet het immers beter.:ja:

Jacq: je heb mn reactie op je laatste antwoord op dat topic......: je gaat te ver, niemand is verplicht zich hier te bewijzen, niemand is meer of minder, we hebben allemaal moeten leren en leren allemaal bij, als jij eerlijk vraagt aan Rudy hoe het daar zit in canada, krijg je ook eerlijk antwoord van hem, heb ik ook maanden geleden gedaan per mail.

ga maar verder aan je biertje en denk dr ff goed over na, heippa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kalakuski, het enige dat ik u ga zeggen is, ik ben zelfstandig , dus hoe mijn materiaal is zal voor u een groot vraagteken zijn ,als ik gedaan heb met werken ga ik zekers 's avonds geen biertje gaan drinken , want ik weet ook als ze op controle uit zijn de volgende dag, dat ze het zo zullen vinden en dat het problemen heeft.

Ach ja, een antwoord op uw vraag , neen ,ik zou niet naar de ice roads gaan,maar als er een baas tegen u zegt van je moet daar heen gaan dan zul je dat doen ook , zekers in tijden zoals nu.

Ivb het werk en leven , ieder heeft zijn dingen die ie wilt, als ik enkel moet kijken naar werk en leven , ja ik ben hier gelukkig , als ik moet kijken hoe de mensen hier in Alberta zijn , neen dan ben ik niet gelukkig, en verhalen schrijven doe ik niet , ten eerste omdat ik het niet kan , en ten tweede ben geen persoon die het goed kan uitleggen zoals de meeste Nederlanders, maar vraag mij wel af hoe jij in het werkelijke leven bent , want schrijven en doen zijn nog steeds 2 verschillende dingen.

Dat is rustig ben geworden , denk niet dat jij mij kent voor zomaar te zeggen dat ik rustig ben geworden.

Och ja en voor mij het zelfste: no hard feelings hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

usacandyman. nu ga ik de discrusie pas intresant vinden.

ik leer namelijk graag.

ik ben zeker benieuwt naar je matriaal.

ik heb de spullen wel (en het ik niet persoonlijk nemen) maar je kan nu lezen hoe iemand die de "spullen" dus niet heb, zoveel problemen kan hebben.

ik neem s'avonds wel me biertje maar ik ben heel serieus met me vak bezig. ik weet wel waneer ik die biertje kan nemen, en waneer niet.

en als je even op de kaart kijkt. die ice roads liggen niet zover van dit hele verhaal af. eerst zei je dat een chauffeur niet kan weigeren, terwijl je nu zegt de ice roads niet te gaan rijden. je weigert dus ook.

rudy, tegen mij moet je niet liegen. ik weet beter.

de ice road truckers zijn tobbers. dat zeg ik je (dat ik niet persoonlijk nemen) de serie liep hier ook. tobbers zijn het.

weten wij het dan beter? ja dat weten we. waarom doen wij het dan niet?

waarom de ellende opzoeken als een ander het beter weet????

die ice roads. ja hoor ik ga ze zo rijden. no problem. niet met en yank. wat ik van yanken weet, het zijn bagger auto's.

met me scania (ben scania man)

ga ze zo rijden. no problem. alleen de betaling moet anders zijn. geef me urengeld, en ik ga overal heen.

over het prive zal ik me verder niet uitlaten. ik heb inmiddels meer info gehad, en over dat "gelukkig" weet ik dus meer.

zolang jij maar denkt tussen ongelukkige mensen gelukig te zijn zal je mij niet horen.

die mensen wonen daar allen maar. en jij ben de buitenlander. maar je weet het vast beter.

over je tweede posting. nee ik hoef niet surfen ik weet het al.

veel dichter bij huis vind je in zweden al vrijstaande huizen voor 20.000 euro. je vind ze in zweden ook voor dik 5ton.

elke waar naar zijn geld.

na je postings blijf ik erbij. je moet mij niet bellen. jij weet het beter.:tu:

succes aan die overkant. tussen die ongelukkige mensen.

en nee, no hard feeling. je moet doen, wat je goed denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

rudy, tegen mij moet je niet liegen. ik weet beter.

de ice road truckers zijn tobbers. dat zeg ik je (dat ik niet persoonlijk nemen) de serie liep hier ook. tobbers zijn het.

.

Dat klopt niet helemaal, als jij een tv-serie begint, moet daar natuurlijk actie in zitten en dan ga je juist mee met de "minder" ervaren chauffeurs of mensen die zeggen "ik weet 't wel, die weg rijd ik met 2 vingers in de neus". Maar in de serie zelf zitten ook chauffeurs zoals Alex Debargorski die rustig handelen en slim te werk gaan. Ik denk dat je op de iceroads echt wel weet wat je doet want anders breng je jezelf en vele anderen in gevaar. http://oudincanada.web-log.nl/oudincanada/2009/04/winkeler-ice-ro.html ik vond dit laatst op 't internet van een Nederlander die dat werk gedaan heeft en dan merk je toch wel dat het in de serie heel anders getoond wordt.

En dan nog even dit :

Gelukkig dat alles op 't moment weer goed is met de chauffeur, ik snap je zorgen en :tu: dat je hem er zo door heen hebt geloodst. Had hij alleen maar eerder na je geluistert.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

holland, beste vriend. ik weet wat je bedoeld. ik weet ook wat ik schrijf.

ik kom niet uit een ei.

ik doe dit werk nu al zolang.

en als je denk dat ik een topchauffeur ben, vooral blijven denken.

ik ben door ervaring rijk geworden. ik voel me eigen niet beter. ik doe gewoon me werk.

en nee, ik ben niet vrollijk. weet niet hoe jullie dag begon, maar ik kan vertellen hoe mij dag begon. ik werd zojuist wakker gebeld door, juist die chauffeur. hij staat weer. en waar? juist 8% voor hem.

gatver de gatver.

vergeet niet. hij staat 800km bij me vandaan. ik ken heel die man niet.

het is een landgenoot van jullie. maar gatver de gatver. ik heb het op me brood liggen. en waar zijn nu de nederlandse collega's??????????

vind mij maar een klootzak. ik vind het best. maar ik zit hier met een zooitje zorgen, omdat een landgenood dik in de shit zit.

ik zei het donderdag al. NIET DOEN.

al die ellende, al die shit, ik zag het al aankomen.

ik kom niet uit een ei. het wiel is al uitgevonden, en anders heb ik hem wel opnieuw uitgevonden. maar als iemand denkt het beter teweten. vooral doorgaan. ik heb voorlopig weer ff zorgen zat aan me hoofd.

ohja. goedenmorgen he.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
we zijn ondertussen 6uur!!!! verder. en hij staat er nog.

hij heeft de viking (hulpdienst) gebeld, en die zijn nu onderweg met nieuwe kettingen. en dat gaat geld kosten. veel geld.

Wat ik me herinner is dat de Viking al een bedrag rekent voor het komen = 6.000 NOK als ik me niet vergis (jaren terug)

De sneeuw(IJS)kettingen waren ook aan de prijs. Maar hoeveel die toen hebben gekost weet ik niet meer.

Reden ; werkgever stuurde me op pad met te kleine sneeuwkettingen hoewel ik heb aangegeven .. nou ja .. om een lang verhaal kort te maken ik werd op weg gestuurd met te kleine dus niet passende sneeuwkettigen.

En dat heeft ze achteraf dus veel geld gekost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als jij vind dat de huizen hier goedkoop zijn , dan word het tijd dat je eens op internet ga surfen , zul je zien hoe duur de huizen zijn hier.

Vergeleken met NL (randstad) zijn de huizen in Canada zeer betaalbaar ;)

Maar ja, dan moet je ook weer je inkomsten tegen je woonlasten uitzetten.

En dan is wonen in Canada nog steeds goedkoper dan hier in de Randstad NL.

(heb zelf familie in Ontario)

Hier betaal je voor een k****tig appartementje 2 kamers en waar nog heel wat aangedaan moet worden ... en de Vereniging van Eigenaren komend jaar voor 40.000 aan wil gaan verbouwen (en er onvoldoende geld in de pot zit) 149.500 k.k.

En die k.k. bedragen zo'n 13%

Service kosten 253 per maand.

En dat voor Beverwijk in een niet al te beste buurt ...

Andere huisjes zeg Haarlem anno 1905 bouwjaar en waar je dus ook nog het een en ander zult moeten doen vanaf 170.000 k.k.

Tuin? hm .. een straatje achter van nog geen 2 m bij 8 m.

Laat ik nou denken dat ik in de USA / CANADA een heel stuk meer huis & tuin zou krijgen voor mijn geld. Zelfs als je de Euro versus een Dollar 1 op 1 zou stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en nee, ik ben niet vrollijk. weet niet hoe jullie dag begon, maar ik kan vertellen hoe mij dag begon. ik werd zojuist wakker gebeld door, juist die chauffeur. hij staat weer. en waar? juist 8% voor hem.

gatver de gatver.

Wat wilde hij dan weten? Ik bedoel het is toch niet het eerste hellinkie wat hij op deze reis is tegengekomen. Hij moet nu toch wel weten hoe je die sneeuwkettingen eronder gooit? ;)

Wilde hij gewoon ff stoomafblazen ... of had hij een echte vraag?

vergeet niet. hij staat 800km bij me vandaan. ik ken heel die man niet.

het is een landgenoot van jullie. maar gatver de gatver. ik heb het op me brood liggen. en waar zijn nu de nederlandse collega's??????????

Veilig in NL :) :D:D:D

vind mij maar een klootzak. ik vind het best. maar ik zit hier met een zooitje zorgen, omdat een landgenood dik in de shit zit.

ik zei het donderdag al. NIET DOEN.

al die ellende, al die shit, ik zag het al aankomen.

ik kom niet uit een ei. het wiel is al uitgevonden, en anders heb ik hem wel opnieuw uitgevonden. maar als iemand denkt het beter teweten. vooral doorgaan. ik heb voorlopig weer ff zorgen zat aan me hoofd.

ohja. goedenmorgen he.:(

Probeer het maar een beetje van je af te zetten.

Je kunt niet fysiek helpen ... daarvoor ben je veel te ver weg.

Alleen telefonisch kun je hem tips geven ... tips die allang zijn gegeven waarschijnlijk. pffff klote hoor.

En dan ben je natuurlijk ook niet zo van 'eigen schuld dikke bult .. & zoek het zelf maar verder uit' Jij wilt nog iemand helpen en houdt je hart vast voor wat eventueel kan gebeuren.

Je zou jezelf moeten afvragen waarom je dat soort ritjes wel in de winter kunt krijgen en nooit in de zomer als de wegen veel beter begaanbaar zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou jezelf moeten afvragen waarom je dat soort ritjes wel in de winter kunt krijgen en nooit in de zomer als de wegen veel beter begaanbaar zijn ;)

ja, goede vraag he.:ja:

en ja ik zou het van me af moeten zeggen. makelijk gezegt.

ik zag al deze ellende al aankomen.

ik wist het vrijdag al. die jongen jaagt ze eigen de dood in. wist ik vrijdag al. wat moet ik dan? die jongen aan ze lot over laten?

en nee, het is niet het eerste hellinkje. gisteren had die de eerste.

nu de tweede.

het drama is nu zo groot, ik ga het niet eens vertellen.

maar je heb wel eens geschaatst? je weet hoe een bevroren sloot eruit ziet? kantel dat 8% en daar staat die nu. de van brienenoord brug is 4%?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sneeuwkettingen, verhaal apart.

Je hoort het vaak aan de chauffeurstafel, "ja toen gooide ik mijn kettingen erom en bleken ze niet te passen, snap er niks van".

En dan stond ik op een warme zomermiddag vroeg stil op een industrieterrein, en ging ik in mijn korte broek mijn sneeuwkettingen erom leggen bij 25 graden dooi.

en dan zag je ze kijken en naar hun voorhoofd wijzen, maar als het sneeuwde stonden deze mannen te klootviolen met die roestige kapotte kettingen die een heel jaar lekker onder de truck liggen in een vochtige bak.

Mischien lagen ze al 4 jaar onaangeroerd in die bak te stinken en te roesten.

en dan bleken ze niet te passen, en stonden ze te vloeken en te tieren.

of ze hadden een nieuwe auto gekregen en de hele kettingen zooi overgegooid in hun nieuwe truck met een andere bandenmaat.

Heb bij ons op de zaak ook wel eens "chartertruckers gehoord", hebbie nog kettingen liggen, want ik moet naar duitsland, en daar is het verplicht.

zonder te meten of kijken gooiden ze die in de truck en gngen op pad, en als je weet dat ik in oost duitsland wel eens kettingen heb gelegd op de snelweg omdat ik anders leeg de bult niet opkwam,dan wenste ik die mannen een goede reis, succes onderweg, en ja ik heb wel eens een telefoontje gehad van de planner om ergens kettingen op te halen en naar een charter te brengen omdat ie niet het laadadres kon bereiken, omdat er ijs lag.

Bij twijfel wachten tot de ander boven is.

Heb wel eens onder aan een klim gestaan, op een B-weg ergens in voormalig ddr en bleef er 1 halverwege steken en gleed weer naar achter, reed er ook 1 chauffeur 50 meter achter, die moest ook stoppen, en zo blokeerden twee trucks, uit nederland, geschaard en zonder kettingen de weg, en ik stond in het dal te kijken, ik dacht ik ga pas rijden als die 2 boven zijn niet eerder.

de sneuuwdienst heeft ze weg moeten slepen, heeft toch 5 uur geduurd.

en ze kregen nog een flinke douw van die polizei.

Had ze onderweg al koffie zien drinken die 2, alletwee 25 jaar en een dikke scania onder de kont, en stoere verhalen maar totaal geen winteruitrusting bij zich. daar stonden ze op de klompen in de sneeuw.

En de man van de koffie tent had ze nog gewaarschuwd, denk eraan, 5 kilometer verderop een klim van 10,5 procent, nee die mannen hadden ervaring en waren overal al geweest en kenden de klappen van de zweep.

en daar gingen ze hoor, zonder kettingen volgas de berg op met z'n 2en vlak achter elkaar, en maar brullen met die uitlaat.

Haha, heb ze later nog gezegd, ja ik ben er naar toe gelopen, nippend aan mijn warme koffie, jongens, luister altijd naar de plaatselijke bevolking, en ben weer terug gelopen.

wel een k*tstreek, maar ik had LOL voor 10.

En natuurlijk ook ik ben door schade en schande wijs geworden, maar onderschat moeder natuur niet.

En toch is het lullig als je wordt gebeld, Help!!!!!, ik weet het niet meer

En ik snap wel Willem dat jij je druk en zorgen om die knul maakt, ze bellen jou op, maar als ie door gebrekkig materiaal in een greppel of ravijn ligt zou ik mij dat zeker aantrekken.

Laten we hopen dat die chauffeur nu niet gaat roepen, wat een k*tland blablabla.

Hoop dat als hij dit verhaal vertelt ook de waarheid vertelt en gewoon zegt, ja, ze hadden mij gewaarschuwd om het deze week niet te doen, maar ik heb niet geluisterd, en ik had het spul niet voor mekaar.

Hopen dat hij hier iets van leert, denk het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sneeuw en ijzel kan je overal tegenkomen. elk jaar heeft noord spanje wel sneeuw.

daarvoor hoef je helemaal niet naar scandinavie.

alleen noorwegen is noorwegen.

en om het toch nog even over die chauffeur tehebben. 35km heeft die gereden vandaag. de viking is er weer bij geweest, en hij is afgesleept.

hij staat nu bij een garage. nieuwe banden en kettingen gaat die krijgen. en de viking is nu 2x voor hem gekomen. dit ritje gaat wel zoveel geld kosten. en hij is er nog niet.

vrijdagmorgen zei die nog, tijd zat. het is maar 1800km.

de eerste 2dagen ging het nog wel. 1600 makelijke kilometers. maar die laatste 200km he. 2dagen verder en al bijna 50km verder. nog 150km tegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

AngeliqueBS, de huizen in het oosten zijn goedkoper dan in het westen, het leven is er goedkoper ook in het oosten dan in het westen. We zijn zoals je al weet van plan van te verhuizen naar Manitoba, 1 van de redenen is omdat het daar goedkoper is en de andere redenen omdat we dan dichter tegen de familie zitten.

kalakuski, Fille's , wat moet ik schrijven over fille's , die 5 minuten dat we in vertraagd verkeer zitten , ja als je dat fille's kan noemen.

Over de verdienste , hier worden we betaald per mijl ( de mensen die lange afstanden rijden, die dat citywerk doen per uur) maar dat wist je al , dus vraag ik mij af waarom die vraag , en ieder bedrijf heeft zijn eigen bedrag per mijl, maar het wilt al niet zeggen omdat je minder per mijl staat dat je daarom minder per maand hebt. Ik zou trouwens niet weten waarom ik over de verdiensten, jij was toch ook iemand die reageerde dat een ander daar geen zaken mee heeft.

En jij hebt uw materiaal in orde omdat uw baas alles heeft bekostigd of het zou moeten zijn dat je ook zelfstandig bent , maar dat zal wel niet want anders zou je niet op andere wagens moeten gaan rijden, niet ieder bedrijf zit met zijn chauffeurs in en dat weet jij evengoed als iemand anders.

Als je graag sensatie ziet , ja dan moet je die verhaalkes maar geloven over dat ijsrijden , jij praat met andere chauffeurs , wel ik ook , en heb er ook al gesproken die op dat ijs gaan rijden , dus daar heb ik al mijn idee over , maar zal het toch niet doen , niet omwille van dat ijs , maar gewoon omdat ik geen mens ben om maanden van huis weg te zijn, de wegen die jij berijd , die hebben wij hier ook , wij hebben ook die afdalingen , en wij moeten ook over het ijs rijden op de gewone wegen, en we moeten ook kettingen leggen, dus verschil met jij daar zegt ivb die wegen zie ik niet.

IMG_0617.jpg

IMG_0553.jpg

09.jpg

th_ASF_0141.jpg

Ivb die wagens, ja ieder zijn idee, maar ik ben zeker al geen scaniaman, geef mij maar een volvo , veel meer ruimte in naar mijn idee, die ameriikaanse wagens, zou niet weten wat er slecht aan is , heb met KW en freightliner gereden , als ik moet kiezen uit die twee geef mij dan maar een KW, is net het zelfste als in europa , sommige chauffeurs willen geen Iveco of een renault , ik heb met Iveco gereden en vond het zekers geen slechte wagen, voor te zeggen nooit problemen mee gehad.

Ivb dat bier , moest je hier zitten zou je ook wel zien wat je doet , of je zou een kieken moeten zijn dat je dan wel nog drinkt, ik denk niet dat jullie zoveel over scale's rijden zoals wij hier moeten doen , en dan riskeer je steeds dat je binnen geroepen word. zou de eerste niet zijn die in amerika niet meer binnen mag omdat ie gepakt is met te veel alcohol in het bloed , en als ze het ruiken mag je er gerust van zijn dat ze uw wagen onderste boven keren voor toch maar iets te vinden, en de mannen die niet meer binnen mogen in de states , dat zijn er meestal wel waar ze alcoholische drank hebben gevonden, en het speelt geen rol of het in uw cabine is of in uw kasten die je moet openen langs de buitenkant.

Ja wat is gelukkig he, en als jij denkt dat iedere canadees of immigrant ongelukkig is, mij best maar ik weet beter , zie ik persoonlijk aan mijn familie alleen al laat staan van de anderen dan , denk jij mss dat ik zo gelukkig was in Belgie, moest dat zo zijn , zou ik niet weggegaan zijn uit Belgie , en dat is zo voor al die andere immigranten ook.

Ivb dat bellen , ik zou je nooit bellen , of ik het beter weet laat ik in het midden, maar ik weet wat ik kan en wat ik niet kan, en als ik iemand kan helpen zal ik het zekers doen, maar er zijn er veel die aan de toog kilometers en uren doen maar eenmaal ze op de weg zijn geraken ze niet verder of ze moeten na twee uur al koffie hebben.

Het voordeel voor de bazen als ze per mijl staan is wel dat die chauffeur niet kan denken van " ik heb tijd en mijn baas heeft geld" want of je nu traag rijd of niet , de mijlen blijven toch gelijk, en ze weten snel wie ze een rit moeten geven die op tijd moet zijn en aan wie niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die chauffeur blijft vanacht in fauske staan. 35km gereden vandaag.

morgen gaan ze de beveiliging van zijn voorloopas eraf halen, zodat die die kan liften.

de vinking kost trouwens 900 euro per keer.

en dan maar hopen dat die morgenochtend weer kan gaan rijden, en alles verder goed gaat, anders lost die morgen ook nog niks.

het weer gaat hem echter nog niet meezitten. sinds zondagavond heeft die vorst. op dit moment heeft die -13c vanaf morgen middag gaat de temp naar +1c en word er regen/natte sneeuw verwacht.

hij vertelde dat er nog een landgenoot onderweg is. ook met een voorloper. die gaat nog een stukje noorderlijker. namelijk naar narvik.

maar afwachten of het goed gaat.

IMAGE_010.jpg

hier ging het niet goed.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het zo eens lees dan is het werk wat Kalakuski doet best wel specialistisch.Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar te gaan rijden :nee: Laat mij hier maar rond crossen.Wat dat aangaat heb ik mede door zijn ritverslagen en door dit topic best wel een boel respect gekregen voor hem.Natuurlijk ligt het ook aan het materiaal maar als je in die streken rijd dan weet je wat je kan verwachten,en dus ook wat je aan materiaal moet hebben.Maar je moet het als chauffeur toch maar "even" doen.

Hou je ons wel op de hoogte hoe het met de chauffeur gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Ben ooit een jaar of tien geleden met de luxe auto van geilo naar bergen gereden..Is maar 279 km appeltje eitje dacht ik...:cool:

We reden s'morgens om 10 uur weg en waren om half zes in bergen....

En dit was dan met de luxe auto,wel in de winter...

maar wat kan je je daar verkijken op de rijtijden....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

edwin, gewoon tot zuid noorwegen.

of je moet er een goede auto voor hebben, en de spullen voor elkaar hebben.

maar als je tegen mensen zegt, dat moet je NIET doen, zijn ze eigenwijs. ze hebben wel vaker sneeuw gezien.

en een ander verhaal is dat het natuurlijk stoer is om noord noorwegen terijden. nou je kan lezen hoe stoer het kan zijn. je moet het een ander laten doen, mensen die er de spullen voor hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en een ander verhaal is dat het natuurlijk stoer is om noord noorwegen terijden. nou je kan lezen hoe stoer het kan zijn. je moet het een ander laten doen, mensen die er de spullen voor hebben.

Vind er niks stoer aan, gewoon dom door niet te luisteren, afgezien van de rekening van de viking.

gewoon de palletjes in zuid noorwegen dumpen, succes ermee jullie mogen het verder regelen.

Hoop voor hem dat de standkachel vannacht er niet mee stopt.

Mijn bek valt open van dit verhaal, je denkt dat het niet erger kan en elke update verbaas ik me meer.

heb ook respect voor kalakuski, alleen hij rijdt daar dagelijks, hij kent elke hobbel in de weg daar en ook elke sneeuwvlok.

en weet wat te doen,maar hij heeft het daar ook moeten leren, en hij zal ongetwijfeld ook wel een keer op zijn bek zijn gegaan door eigenwijsheid.

Maar nu hij daar een alrounder is zal ook hij geconcentreerd moeten blijven rijden, ook al heb je een weg 1500 keer gereden, het blijft opletten.

Als je als chauffeur met 20 jaar ervaring op zuid europa in 1x naar scandinavie wordt gestuurd in de winter dan is het wel ff andere koek.

Maar dat geldt hetzelfde voor chauffeurs met een drieasser die dagelijks in de binnensteden in nederland rondrijden,als jij elke dag een zelfde route aflegt hier in nl, blijft het ook opletten, elke dag is anders.

Maar goed, chauffeur heeft even rust nu, morgen nieuwe kansen, hou je ons wel op de hoogte Willem.

Trouwens moet jij niet rijden deze week?

hoop dat die chauffeur hier zijn foto's wil neerzetten, zou hem wel sieren, want ik heb met hem te doen.

Hoe is hij eronder? ziet ie het nog zitten, en die collega, weet ie wat hem te wachten staat.

Succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
die chauffeur blijft vanacht in fauske staan. 35km gereden vandaag.

morgen gaan ze de beveiliging van zijn voorloopas eraf halen, zodat die die kan liften.

de vinking kost trouwens 900 euro per keer.

en dan maar hopen dat die morgenochtend weer kan gaan rijden, en alles verder goed gaat, anders lost die morgen ook nog niks.

het weer gaat hem echter nog niet meezitten. sinds zondagavond heeft die vorst. op dit moment heeft die -13c vanaf morgen middag gaat de temp naar +1c en word er regen/natte sneeuw verwacht.

hij vertelde dat er nog een landgenoot onderweg is. ook met een voorloper. die gaat nog een stukje noorderlijker. namelijk naar narvik.

maar afwachten of het goed gaat.

IMAGE_010.jpg

hier ging het niet goed.:nee:

Jeetje ik zeg dit ritje gaat echt dik geld kosten,900 euries per keer...:(

Heb bij mn vorige baas ook wel eens lopen worstelen op de simplon naar italie..Maar heb in mn buitenland carriere nog nooit kettingen hoeven te leggen...Ik reed met een combi en heb altijd gezegd dat ik kettingen voor mn hanger moest hebben,heb ze nooit gekregen...Was te duur...Mn colega met een zelfde combi als mij ook op de simplon,borden gaven aan gesloten en toch doorrijden...Het eerste stuk ging nog wel maar toen kwam de sneeuw en gladheid,metertje of tig vangrail plat en onder politie begeleiding weer naar beneden...En wat zwitserse frankjes armer...:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje ik zeg dit ritje gaat echt dik geld kosten,900 euries per keer...:(

Heb bij mn vorige baas ook wel eens lopen worstelen op de simplon naar italie..Maar heb in mn buitenland carriere nog nooit kettingen hoeven te leggen...Ik reed met een combi en heb altijd gezegd dat ik kettingen voor mn hanger moest hebben,heb ze nooit gekregen...Was te duur...Mn colega met een zelfde combi als mij ook op de simplon,borden gaven aan gesloten en toch doorrijden...Het eerste stuk ging nog wel maar toen kwam de sneeuw en gladheid,metertje of tig vangrail plat en onder politie begeleiding weer naar beneden...En wat zwitserse frankjes armer...:cool:

ik hou zelf wel van rijden in winterse omstandigheden en dan wel graag met wat asdruk, maar ook ik heb met ria met de combi op de simplon aan de italiaanse kant gestaan met een wegdek dat op een schaatsbaan leek en dan is het als je maar naar de rem kijkt al schuiven.

samen met een collega de wagen zachtjes geparkeerd tegen een sneeuwdek en toch de ploegen die de weg schoonmaakten eerst een paar keer laten rijden.

natuurlijk rijdt willem daar als een inboorling ( niet kwaad bedoeld ) en heeft daar natuurlijk een megavoorsprong op alles en iedereen.

maar velen van ons hebben ook die voorsprong op bepaalde onderdelen van het transport.

als je maar openstaat voor info van buitenaf en je eigen ervaring kunt delen dan komt het met de juiste dosis verstand wel goed.:tu:

als je nu werkelijk op pad gestuurd wordt met de verkeerde spullen is het niet zo moeilijk om de wagen op tijd stil te zetten en te melden aan de thuisbasis dat het niet meer verder gaat en dat hun de beslissingen moeten treffen.

het is natuurlijk wel lullig om dan te moeten zeggen....heb ik het niet gezegd.

vaak is ons zevende zintuig beter ontwikkeld als dat van iemand die nooit met een wagen op pad is geweest of ook nog als beginnend planner moet leren.

daarvan kennen we allemaal wel verhalen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden