[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

A-Borden


Gast routier

Vraag

Ik heb een vraagje voor de milieu-fanaten onder ons:

Ik heb gisteren in oost-dld. big bags geladen, naar wat later bleek, afval te zijn, nl. verpulverd roest.

Daar ik in discussie was, met mijn planner, vraag ik mij af: moet je in dit geval de welbekende A-borden voeren??

Is dit voor alle soorten afval van toepassing, en waarvoor dienen deze borden eigenlijk???

post-1809-1394781552,3814_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Dan moet je dus niet met een container combi gaan rijden, als je de borden open hebt willen ze weten wat je vervoerd, heb je de borden dicht word je ook staande gehouden....een container auto met de borden dicht.....wat zal die dan wel vervoeren.Kan je uit ervaring zeggen dat je ze beter wel open kunt doen als het moet, is veel goedkoper dan ze dicht te laten!!En je moet ze inderdaad open hebben bij alle grensoverschrijdend vervoer van afval.Ik kan je verder nog vertellen dat de term "afval" een zeer ruim begrip is,wat voor de één een grondstof is, is voor de ander afval! Voorbeeld: zaagmeel, is grondstof voor de spaanplaat industrie ,als je er mee gaat rijden doe de borden maar open want het gaat er nl. om waar je het weg haald, dat is in de meeste gevallen een hout zagerij, die kunnen er verder zelf niks mee dus is het afval of het nou een grondstof voor de ander is maakt niet uit! Oud papier is precies het zelfde, grondstof voor de papierfabriek,maar afval voor de inzamelaar, dus borden open.

mvg Lammert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als je met A bord open rijd in duitsland en je gaat de grens over ben je verplicht om aanhang 7 bij je te hebben ( begeleid papier voor afval transport) maar als je b.v. koblonz afval laad en je gaat in berlijn lossen moet je alleen A bord te openen en je heb geen aanhang 7 nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
heb lange tijd met afval gereden, dit bord geldt trouwens alleen voor duitsland, heb nooit echt begrepen waarom men daar ook in nl of waar dan ook met rond rijd

met moet wel een begleitdocument erbij hebben, anders mag je die a niet voeren

Niet alleen Duitsland, ook Oostenrijk

Gr, Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hierboven heeft men het alleen over het transport van afval, dat dekt de lading grotendeels.

Maar heel veel materialen die wij onder de noemer 'recycling' producten parkeren

vallen volgens de Duitse wetgever wel degelijk onder de A-bordjes wet!

Let dus goed op, foute behandeling (geen borden of begeleidende documentje)

doen veel geld in de schatkist van de oosterburen belanden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Klopt helemaal, Ook wij laden bij onze 8 winkels in Duitsland papier/karton en plastic afval retour wat weer in ons DC in Utrecht verder gaat naar de verwerkers. Alleen omdat wij eigen vervoer doen hoeven we geen CMR mee te nemen. Wel een begeleidend (verklarend) document van de winkel van verzending.

gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet alleen dat vliegas in principe ook een afvalprodukt is, afkomstig van b.v. huisvuilverbranding, slibverbranding etc. etc.

Maar indien je de A borden open doet, zal je er inderdaad een Anhang 7 bij moeten hebben met de classificering R5 er op.

Dit geld voor vliegas, dus hoe het voor staal is geregeld durf ik niet met 100% te zeggen.

Ik heb er al eens een discussie met de duitse politie over gehad, maar die weten er zelf ook niet het fijne van.

Als advies gaf hij mij de tip om ze gewoon open te doen, dan weet je zeker dat je niet hoeft te betalen.

Zou een andere politieagent moeilijk gaan doen, dan moest ik me eigen maar dom houden, en zeggen dat het toch afval was.

Waarschijnlijk hoef je ze dan alleen maar dicht te doen, dus niet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden