[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

standplaats ?


JanZ

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot de standplaats. Ik heb namelijk in mijn contract staan dat ik standplaats heb in hetzelfde dorp waar ik ook woon, ik kan dus op de fiets naar de vrachtauto.

Nou heeft mijn baas op meerdere plekken auto's staan en als er geen auto staat in het dorp waar ik woon zeggen ze dat ik met mijn eigen vervoer naar een andere plaats (niet op de fiets te doen) moet rijden waar ik een auto weg moet halen. Maar volgens mij moet mijn baas dan vervoer voor mij regelen om mij bij een andere standplaats te krijgen, of niet?

Iemand enig idee/ervaring mee wie er gelijk heeft?

Alvast bedankt,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

19 cent.

Daarmee kom ik in ieder geval uit wat betreft de brandstof ;)

...zit te denken om een andere auto aan te schaffen.

Een Mazda MX-3 is mij aangeboden ... bouwjaar 1998 / 71.000 km op de teller.

Wel een beetje heeeeelllll erg anders dan wat ik nu gewend ben 'tuurlijk.

Bussie (VW T4) en m'n Volvo's natuurlijk ... ;)

Laag bij de grond hoor zo'n luxe ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zolang de bonden het woon-werkverkeer nog als reserve hebben voor de onderhanding om te onderhandelen, geloof ik ook niet alles.

ik ken niemand in de transportwereld, die zijn/haar woon-werk kilometers betaald krijgt.

u wel?

Veel vestigingen van verhuisbedrijf UTS hanteren een reiskostenvergoeding voor woon- werkverkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als op de arbeidsovereenkomst de CAO Beroepsgoederenvervoer over de weg van TLN van toepassing is, dan moet je die eens goed doorlezen.

Als de werkgever de standplaats verplaatst, dan heb je conform deze cao 1 jaar recht op vergoeding van de extra kosten; zie lid 2.a., en;



Volgens lid 2.b. heb je 1 jaar recht op het doorbetaald krijgen van de reistijd.

Dit is dus de regeling van de TLN-CAO.

Kijk welke cao op jou arbeidsovereenkomst van toepassing is.[/size]



Artikel 39

Vergoeding van reiskosten



1. Aan de werknemer die dienst heeft buiten standplaats, worden behoudens de gevallen waarin een afzonderlijke detacheringsregeling is getroffen, de werkelijk betaalde reiskosten vergoed. Dit is slechts anders, indien:

- de reis heeft plaatsgevonden door gebruikmaking van kosteloos vervoer danwel

- de reis had kunnen plaatsvinden door gebruikmaking van kosteloos vervoer indien de werknemer dit tijdig zou hebben aangevraagd

2.a. Bij verplaatsing van het bedrijf en bij overplaatsing van werknemers worden gedurende één jaar de extra kosten voor woon/werkverkeer vergoed volgens de, in dat jaar geldende forfaitaire reiskostenvergoeding.



2.b. De uit lid 2a voortvloeiende extra reistijd wordt gedurende één jaar vergoed op basis van het voor de werknemer geldende uurloon, met dien verstande dat deze tijd niet bij de vaststelling van overuren wordt betrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
zolang de bonden het woon-werkverkeer nog als reserve hebben voor de onderhanding om te onderhandelen, geloof ik ook niet alles.

ik ken niemand in de transportwereld, die zijn/haar woon-werk kilometers betaald krijgt.

u wel?

Wij krijgen woon werk kilometervergoeding.

En als wij verder weg moeten, bijvoorbeeld omdat iemand laat klaar is en onderweg afgelost moet worden krijgen we die km en tijd ook vergoed.

Zelfde geldt voor herhalingscursussen, vergaderingen etc.

Als wij een nieuwe boer erbij krijgen en je gaat daar met je eigen auto heen om te kijken of je er goed kunt komen krijgen we dat ook vergoed, tijd en km's!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als op de arbeidsovereenkomst de CAO Beroepsgoederenvervoer over de weg van TLN van toepassing is, dan moet je die eens goed doorlezen.

Als de werkgever de standplaats verplaatst, dan heb je conform deze cao 1 jaar recht op vergoeding van de extra kosten; zie lid 2.a., en;



Volgens lid 2.b. heb je 1 jaar recht op het doorbetaald krijgen van de reistijd.

Dit is dus de regeling van de TLN-CAO.

Kijk welke cao op jou arbeidsovereenkomst van toepassing is.[/size]

Artikel 39

Vergoeding van reiskosten

1. Aan de werknemer die dienst heeft buiten standplaats, worden behoudens de gevallen waarin een afzonderlijke detacheringsregeling is getroffen, de werkelijk betaalde reiskosten vergoed. Dit is slechts anders, indien:

- de reis heeft plaatsgevonden door gebruikmaking van kosteloos vervoer danwel

- de reis had kunnen plaatsvinden door gebruikmaking van kosteloos vervoer indien de werknemer dit tijdig zou hebben aangevraagd

2.a. Bij verplaatsing van het bedrijf en bij overplaatsing van werknemers worden gedurende één jaar de extra kosten voor woon/werkverkeer vergoed volgens de, in dat jaar geldende forfaitaire reiskostenvergoeding.



2.b. De uit lid 2a voortvloeiende extra reistijd wordt gedurende één jaar vergoed op basis van het voor de werknemer geldende uurloon, met dien verstande dat deze tijd niet bij de vaststelling van overuren wordt betrokken.

Dit zelfde verhaal is ook van toepassing op knv cao (letterlijk zelfs: art 34 blz 39)

Als ik voor een tweede keer op één dag moet opkomen krijg ik ook reistijd/km kosten vergoed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als ik baas was ging ik reistijd en reiskosten ook niet vergoeden.

Zal wel mooie geldklopperij wezen.

Je kiest er toch zelf voor om bij een bedrijf te gaan werken.

Anders moet je maar dichterbij gaan wonen of werk zoeken.

Is dat niet wat kort door de bocht? Als ik geen werk dichtbij mijn woonplaats vind ja dan moet ik maar wat nemen wat verder weg ligt of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Reistijd naar de vaste standplaats telt niet mee als werktijd.

Als je de vrachtwagen elders ophaalt dan telt de rit met de personenauto daarnaartoe als werktijd.

Officieel dan....

reistijd telt officieel zelfs mee voor dagelijkse rijtijd volgens de regels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden