[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Waar hebben jullie je CCV-B behaald ?


Laura

Vraag

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Gewoon ff bij de rijschool informeren. Ik heb wel gekozen voor de variant met veel zelfstudie. De rijschool regelde per cursus (techniek+administratie) de boeken, een avondje cursus en het examen.

Uiteindelijk is het een verzameling feiten die je uit je hoofd moet weten. Als je daar baat bij hebt kun je een reeks cursusdagen boeken, maar dat kost wel ff wat meer.

Als ik vragen mag, wat is jouw achtergrond wat betreft middelbare school/ opleiding? Als je gewend bent aan "leerwerk" dan helpt dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is alweer even geleden,maar bij een rijschool.

Ik ben van 1957 en was al chauffeur toen ze het diploma invoerden.

Iedereen van na juni 1955 was diploma plichtig.

Je kon toen naar Ede,want daar zat de enigste school die mocht opleiden voor het diploma.

Maar die kon dat lang niet aan.

En toen mochten de rijscholen ook gaan opleiden,alleen als ze instructeurs in dienst hadden die hiervoor opgeleid waren.

Ik weet nog dat we van verschillende mensen les kregen.

Motorkennis kregen we van een instructeur uit het leger.

We hadden geloof ik wel 3 verschillende instructeurs voor de diverse vakken.

En we hadden geloof ik les op dinsdagavond,en dan stonden er allemaal vrachtwagens bij de rijschool want de meesten waren al chauffeur.

Na de les reden we soms met een heel ploegje nog een eind op richting het zuiden.

Ik ben begonnen natuurlijk met CCV-B en daar achteraan personenvervoer,want ik heb ook touringcar gereden en ADR daar weer achteraan.

Meer was er toen nog niet.

Later nog iets gedaan voor autolaadkraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wordt het ccvb niet afgeschaft vanwege de nieuwe bijscholing? :confused:

Nou houdt ik het allemaal niet meer zo bij,maar ik heb wel ergens iets gelezen daarover.

Het chauffeurs diploma komt dan te vervallen,en als je de nascholing hebt gedaan dan krijg je meende ik een aantekening op je rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

k heb mijn ccv-b gehaald via de rijschool.

3 avonden in de week naar school na mn werk nog even leren.

maar wel 3 verschillende instructeurs dat is dan wel weer jammer en 3 avonden achter elkaar naast je werk is niet echt aan te raden als je moeite hebt met leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb mijn diploma bij het toenmalige Vakopleiding Wegvervoer gehaald, het huidige VTL dus.

1 Dag in de week naar school, 4 dagen per week stage lopen.

En dat 2 jaar lang.....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Nou houdt ik het allemaal niet meer zo bij,maar ik heb wel ergens iets gelezen daarover.

Het chauffeurs diploma komt dan te vervallen,en als je de nascholing hebt gedaan dan krijg je meende ik een aantekening op je rijbewijs.

ja dat hoorde ik ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(2004):

10 dagen via de rijschool.

2-2,5 dag "les - examen administratie

2-2,5 dag "les - examen verkeersvoorschriften

2-2,5 dag "les - examen autotechnische kennis

Vervolgens het verplichte aantal "rij-lesuren" en gelijk afgereden.

Deed het toen met een collega, dus als hij reed, "zat ik op de slaapbank" om er ook iets van op te steken. Rij-uren waren op het eind ca. 8 uur (4x2) per dag. Vanuit Drenthe richting Nijmegen en weer terug. Vanuit mijn beleving een top rijschool (Kreeft in Hoogeveen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zowel vrachtwagen als bus bij de rijschool.

Vrachtwagen ongeveer 7 jaar geleden voor het chauffeursdiploma.

Vóór of na 2015 moet je in de 5 voogaande jaren/volgende jaren (welke van de 2 weet ik niet) 35 uur nascholing hebben gehad voor je code 95 op het rijbewijs (bewijs van vakbekwaamheid) i.p.v. chauffeursdiploma, geldt ook voor de bus.

Afgelopen jaar voor de bus bezig geweest, tegenwoordig, vanaf september 2008 is de hele opleiding op de schop gegaan.

Je moet naast de gebruikelijke vakken (verkeer, techniek en administratie) ook een praktijktoets en toets besloten terrein met goed gevolg hebben afgelegd voor de code 95 voor zowel bus als vrachtwagen (lang leve het cbr).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ria heeft wel voordat ze mocht afrijden zoiets gedaan bij de rijschool.

later zag ik dat het een ccv-b diploma was.

voor wat ondergetekende betreft.........ik ben al over de datum dus ik zou het niet kunnen vertellen.

ik mocht gewoon de weg op toen ik C-E had.:angel:

is tot nu toe best wel goed gegaan zonder ccv-b.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons in het dorp had de plaatselijke rijschoolhouder een gebouwtje af gehuurd, daar zaten we op zaterdag ochtend ( ik geloof 8 ochtende) kreeg de boeken te leen van de rijschoolhouder en halverwege de ochtend een bakkie koffie met bastogne koek:D.

Heb het in 1x gehaald kreeg in 3 vakken examen, maar spreek nu wel over 22 jaar geleden:D.

Ondanks dat je goed moest opletten was het altijd wel gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden