[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

code 95 gecertificeerde nascholingscurcussen 2009


Gast Jacq

Recommended Posts

  • Forumlid
wie heeft er al een zinnig antwoord gekregen bij zijn/haar werkgever over deze bijscholing?

wat gebeurt er als de werkgever steeds niet thuis geeft en de tijd aanbreekt dat de verstrijkdatum bereikt wordt?

ben je dan gewoon je baan kwijt omdat je van de wet niet meer de baan op mag???????

)

Mij is verteld toen ik de ADR herhaling deed (op eigen kosten omdat we geen ADR rijden) dat de meeste werkgevers wachten tot het laatste moment. Voor de theorie maakt dat niets uit, voor het praktijk gedeelte gaat dat enorme problemen opleveren, domweg omdat er te weinig instructeurs zijn om iedereen op dat moment te bedienen.

Wie weet zijn we dan allemaal een paar maand werkeloos omdat we niet mogen rijden omdat we onbekwaam zijn?

Rare wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mij is verteld toen ik de ADR herhaling deed (op eigen kosten omdat we geen ADR rijden) dat de meeste werkgevers wachten tot het laatste moment. Voor de theorie maakt dat niets uit, voor het praktijk gedeelte gaat dat enorme problemen opleveren, domweg omdat er te weinig instructeurs zijn om iedereen op dat moment te bedienen.

Wie weet zijn we dan allemaal een paar maand werkeloos omdat we niet mogen rijden omdat we onbekwaam zijn?

Rare wereld.

onze poolse vrienden komen nogal makkelijk aan die bijscholing (uit betrouwbare bron vernomen).

terwijl de nederlander ooit een stuk beter opgeleid was dan chauffeurs uit andere landen.

deze brusselse regels moeten de proffesionaliteit van de chauffeurs in europa verhogen, terwijl die van de nederlanders hierdoor minder lijkt te worden. immers is het chauffeursdiploma niet meer nodig......

loon moet naar oostbloknivo, opleiding ook, wat nog meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

loon moet naar oostbloknivo, opleiding ook, wat nog meer?

Ik heb een poos geleden al beweerd hier ergens dat we een gemiddelde gaan krijgen in Europa. Stel dat we hier op 10 zitten en het oostblok op 1 dat we gemiddeld op 5 zullen uitkomen.

Dus het loon wordt heus wel gelijk getrokken in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dit hard kunt maken is het misschien iets voor Rik Bos om dhr Van Dalen dit in het oor te fluisteren?

de instructeur die mij de ADR-herhaling gaf is in polen geweest om te zien hoe het er daar aan toe gaat, en heeft dat aan mij verteld.

geen rapport met handtekening er onder dus....

gezien de verschillen in ADR-herhaling tussen nederland en duitsland lijkt het logisch dat het in polen (even als voorbeeld omdat mijn instructeur daar geweest is) niet moeilijker dan hier zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sindaco heeft gelijk

je moet wel opletten bij verlenging van je rijbewijs dat die code 95 er toch op komt ivm niet snappende buitenlandse controleurs.

dus beter melden als je een nieuw rijbewijs gaat halen.

ik weet niet of het automatisch gaat, maar ik vertrouw de nederlandse ambtenaren niet volledig.

Ik vertrouw die ambtenaren ook niet hieronder een email ontvangen van cvv. De streep heb ik er onder gezet,rare mensen die ambtenaren.

Geachte heer/mevrouw Duwel,

U hebt CCV op 9-1-2011 een vraag gesteld die wij in deze email graag beantwoorden:

Het antwoord op uw vraag is:

U zal als opleider bij het CCV geregistreerd moeten staan om de cursus mee te laten tellen voor de Nascholing, kijkt u hiervoor op onze website.

www.ccvexamenhuis.nl

U dient er natuurlijk wel rekening mee te houden dat Engeland geen EU-lidstaat is.

Met vriendelijke groet,

Afdeling CCV Klantenservice Beroepschauffeur

T 0900 0210

I www.ccvexamenhuis.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
wie heeft er al een zinnig antwoord gekregen bij zijn/haar werkgever over deze bijscholing? ...

In november 2009 hebben alle chauffeurs bij ons de cursus 'het nieuwe rijden' gedaan: 7 uur betaald, en vervoer vanaf de zaak.

MAAR: wel allemaal moeten tekenen, dat je bij vertrek binnen vijf jaar een evenredig deel moet terugbetalen... Het meeste is nog door het SOOB vergoed destijds, dus :bey:

Volgende maand is er op een zaterdag een cursusdag a la Truckstar: van alles wat. Lading zekeren, uitwijken, digitach etc.Zover bekend worden er al geen uren meer vergoed voor deelname...

Omdat ik intussen zelf m'n ADR heb gehaald én gevorderde plannen heb om te vertrekken, hoef ik niet mee te doen deze keer. Scheelt terugbetalen :angel:

Maar wat waar is, is waar: elk jaar een dag en in 2016 is iedereen wél binnen met de 35 uur!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren helaas heb ik nog steeds geen beslissing aangaande de geldigheid of the ADR curses voor de nascholing gezien.

Nederland en Engeland aanvaarden ADR de rest echter niet en Brussel heeft verklaard dat ADR niet kan worden gebruikt voor code 95.

ADR is uiteraard een goede kwalificatie maar wees voorzichtig dat je geen kat in een zak koopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In november 2009 hebben alle chauffeurs bij ons de cursus 'het nieuwe rijden' gedaan: 7 uur betaald, en vervoer vanaf de zaak.

MAAR: wel allemaal moeten tekenen, dat je bij vertrek binnen vijf jaar een evenredig deel moet terugbetalen... Het meeste is nog door het SOOB vergoed destijds, dus :bey:

Volgende maand is er op een zaterdag een cursusdag a la Truckstar: van alles wat. Lading zekeren, uitwijken, digitach etc.Zover bekend worden er al geen uren meer vergoed voor deelname...

Omdat ik intussen zelf m'n ADR heb gehaald én gevorderde plannen heb om te vertrekken, hoef ik niet mee te doen deze keer. Scheelt terugbetalen :angel:

Maar wat waar is, is waar: elk jaar een dag en in 2016 is iedereen wél binnen met de 35 uur!

Maarten

Weet niet beter dat de werkgever alles moet betalen en de chauffeurs Het zijn zijn kosten.En als de werkgever er onderuit brobeert te komen En de chauffeur trapt er in

Daar kan niemand iets aan doen.Alleen de chauffeur moet zo iets door geven naar het V.N.B.Die werken het wel verder af

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik heb mijn eerste praktijk training achter de rug. Een manoeuvreer trainig. Aan en afkoppelen zoals het hoort. Niet iedereen koppelt dagelijks aan en af. Aandokken, ook over de blinde kant. Tussen pionnen slalommen voor en achteruit en achteruit van de ene rijbaan naar de andere rijbaan zonder dat je daar veel ruimte voor heb, en meer van die grapjes. Kortom, de situatie's die we tegen (kunnen) komen. Als het goed is rij ik mijn wagen dus in 1 keer bij bakkersland in Bunschoten voor het dock :(

Wat ik heb van de instucteur heb begrepen krijgen alle chauffeurs van Peter appel (600) daar deze training. Elke week 2 chauffeurs. En dat is dan voor 1 bedrijf en er zijn meer grote bedrijven hier in de omgeving. Ze krijgen het nog goed druk bij de rijschool daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

bij ons is er een goede controle op de bij en nascholing en alle chauffeurs die er werken worden naar cursussen gestuurd en krijgen de rijvaardigheidstraining.

deze rijvaardigheids training is ook voor de chauffeurs die geen code 95 hoeven te hebben ivm leeftijd, maar vanuit het bedrijf wil men gewoon hebben dat men deze dag ook meedraait.

dus ik heb nu ook een certificaat wat goed is voor 7 praktijk uren, die ik dus niet nodig heb.

verder heb ik tijdens de adr cursus wel een persoon van de controledienst bij ons in de klas gehad die kwam checken of iedereen die er was ook zich kon identificeren.

ivm de code 95 uren.

dus afgelopen augustus of zo was het nog zo dat die anderen in de klas bij ons dus gewoon nog uren kregen bijgeschreven voor de code 95.

dus er zal veel verschil zijn bij de vele bedrijven hoe ze er mee omgaan en een bekende van mij die krijgt er nu ook pas langzaam mee te maken, dus echt haast hebben velen niet.

maar ook iedereen bij ons die op een deeeltijdcontract staat wordt in geinvesteerd en ik heb ook nog niets gehoord over regels of clausule's ivm terugbetalen bij eerder vertrek.

ik kan me overigens wel iets daar bij voorstellen als je mensen cursussen laat doen er ze vertrekken vrolijk na het behalen van de benodigde uren.

let op ik zeg niet dat het goed is , maar ik kan me er in inleven. ( in die gedachte's).

ria is er in ieder geval al eentje die in 2016 gaat stoppen, want deze belachelijke bijscholing ( persoonlijke mening ) zal zeker niet door ons in geinvesteerd worden vanuit onze prive kas.

ik zal er wel goed op letten dat de semi ambtenaar mij ,voordat ik betaal voor een nieuw rijbewijs me zwart op wit geeft dat ik code 95 er op krijg.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
verder heb ik tijdens de adr cursus wel een persoon van de controledienst bij ons in de klas gehad die kwam checken of iedereen die er was ook zich kon identificeren.

ivm de code 95 uren.

Vroeg die controle Pipo ook of je er iets van opstak? Of was je aanwezigheid al voldoende?

Peggel, let je op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeg die controle Pipo ook of je er iets van opstak? Of was je aanwezigheid al voldoende?

Peggel, let je op?

die controle pipo heeft ons geen lastige vragen gesteld:D

ik zou er niet mijn geld op zetten dat ie zelfs ook maar enige notie heeft van wat wij daar probeerden op te steken.

maar er werden door hem wel paspoortjes gevraagd en dus gekeken of niet jantje voor petertje de cursus aan het doen was.:D

ongetwijfeld heeft deze controle pipo ook in alle eu landen die dit moeten controleren meerdere pipo's die overal op dezelfde strenge wijze kijken en observeren of alles wel volgens de door brussel bedachte spelregels gedaan wordt.

daarom vraag ik me ook af of alleen het aanwezig zijn telt of zou men achteraf nog kijken of je het examen wel gehaald hebt en dan pas de uren aanmerken als ok????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

daarom vraag ik me ook af of alleen het aanwezig zijn telt of zou men achteraf nog kijken of je het examen wel gehaald hebt en dan pas de uren aanmerken als ok????

Volgens mij leg je alleen bij adr examen af, die andere cursussen niet. Dan is aanwezigheid voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij leg je alleen bij adr examen af, die andere cursussen niet. Dan is aanwezigheid voldoende.

VCA ook, Herman.

Al heeft het resultaat van het examen niks met je punten voor bijscholing te maken.

Wij hebben controle gehad, maar die man van het CCV wilde verder niks loslaten over het nut van deze soort bijscholing. Zegt genoeg, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kunt zelfs 4x dezelfde cursus doen. Collega heeft 2x herhalingscursus ADR gedaan. Beide keren gezakt trouwens, maar hij heeft er zijn punten wel voor gekregen.

Dat bedoel ik, wat voegt het dan toe aan de kennis die een EU chauffeur moet hebben?? Nou ja, hij zal er altijd iets van onthouden hebben.

Maar het belangrijkste is, hij heeft 28 punten. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Vandaag ben ik voor herhaling ADR basis + klasse 1 explosief. Als ik de volgende cursus begin 2016 doe een krap jaartje eerder heb ik mijn puntjes al binnen.

Nu nog een leuke cursus vinden die de 7 praktijkuren aanvullen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Emiel,

Een overzicht kun je vinden bij het cbr : >>>klik<<<.

Let er wel op dat de opleider goedgekeurd is door het cbr en dat je vroegtijdig aangeeft dat de cursus uren mee moeten tellen voor de vakbekwaamheid.

Een cursus ADR basis+tank is goed voor 21 uur (3x7 uur). Wel moet je 3 x de aan- en afmeldingskosten voor het cbr betalen, altijd goed voor ongeveer 20-25 euro per dag.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden