[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Smith Transport Beerta ontslaat chauffeurs


Gast Cortrans

Recommended Posts

BEERTA – 15.30 uur - Smith Transport, aan de Hoofdstraat 212 in Beerta heeft per vrijdag 1 januari alle chauffeurs ontslagen.

Enige tijd geleden zijn vier chauffeurs op kantoor geroepen en gevraagd of ze een vaststellingsovereenkomst wilden tekenen, zodat ze met het ingang van het nieuwe jaar hun baan zouden verliezen. De truckers wilden dat niet en hebben contact gezocht met FNV Bondgenoten / Stichting VNB.

Ondertussen heeft de directie van Smith Transport bij het UWV een ontslagvergunning voor de chauffeurs aangevraagd en die inmiddels om bedrijfseconomische redenen gekregen, zodat het personeel volgende maand alsnog op straat staat.

De belangenbehartiger van de ontslagen chauffeurs bekijkt of alles volgens het boekje is gegaan, omdat het ontslag te laat zou zijn aangezegd.

Eén van de ontslagen truckers heeft via het UWV een andere baan gevonden.

© Transport Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om dan zeker net als een transportbedrijf in Veendam weer nieuwe chauffeurs aannemen via een uzb... die dan worden gesponsord door het uwv.. om zo tegen minimale kosten chauffeurs te laten rijden voor minimale inkomsten..

En die dan na 6 maanden de wacht weer aan te zeggen met het verhaal : In het begin was je 1 van de besten, maar aan het eind 1 van de langzaamsten.

We kunnen je dus niet meer gebruiken om dan vervolgens weer een gesubsidieerde chauffeur te kunnen aannemen... Het is dat we dat beleid hebben, maar ik denk dat velen wel weten waar ik het over heb.

(Nee, is niet mijn werkgever :) en ook niet geweest, maar weet wel dat het is gebeurd en nog gebeurd).

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is dat diezelfde met een eigen uzb?

die waar je met behoud van uitkering 2 weken op proef mag rijden?

waar je net zo hard moet werken ls de anderen?

en die dan steevast na 2 weken zeggen dat je ongeschikt bent?

ikheb het niet gedaan, daar trap ik niet in in zulke constructies LOL

Dit wil ik wel eens uitgelegd zien! Is dit de manier waarop transportbedrijven in de noordelijke helft van het land met mensen omgaan? Wist wel dat zelfs in tijden van economisch hoogtij het naleven van de cao moeilijk is, niet alleen voor de noorderlingen, maar ze spannen wel de kroon.

Misschien kom ik uit een ei, maar er zijn toch ook goede bedrijven? Veenstra, Oegema en zo zullen er wel meer zijn. Of sta je daar op een wachtlijst?

Vertel eens s.v.p.

En Freddie? Heb je nu zelf werk of zit je nog in de ziektewet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is dat diezelfde met een eigen uzb?

die waar je met behoud van uitkering 2 weken op proef mag rijden?

waar je net zo hard moet werken ls de anderen?

en die dan steevast na 2 weken zeggen dat je ongeschikt bent?

ikheb het niet gedaan, daar trap ik niet in in zulke constructies LOL

Ik denk dat wij het inderdaad over dezelfde hebben...eigen UZB...

2 weken op proef mee klopt ook.... alleen sommigen hebben bij UWV een ww uitkering en mogen met behoud van uitkering dan rijden daarzo.. overuren worden wel extra betaald (maar die maak je dan erg weinig :) ...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste heeft dit volgens mij niet veel met het onderwerp te maken.

Ten tweede ken ik dit bedrijf een beetje en geloof ik niet dat het zo is als jullie denken.

Als we toch lekker aan het speculeren zijn, heb ik er ook nog wel eentje;

Op deze manier -met nieuw materiaal enz- voor een andere transportfirma / expediteur / bevrachter rijden én de chauffeurs netjes volgens cao betalen gaat moeilijk of nauwelijks samen.

Smith had er misschien ook voor kunnen kiezen om ze niet te ontslaan, gewoon door te rijden en wellicht eindigen zoals z'n collega bij NVO; Hoekstra. ;)

Een failliesement heeft echter helemaal niemand wat aan en nu blijft het bedrijf tenminste bestaan. Wie weet kunnen ze in de toekomst, als de tijden beter zijn, weer nieuwe chauffeurs gebruiken. Een failliet bedrijf kan dat niet.

Waarom staat dit bericht trouwens bij ' bedrijven die failliet gaan?' Volgens mij is dat totaal niet aan de orde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een failliesement heeft echter helemaal niemand wat aan en nu blijft het bedrijf tenminste bestaan. Wie weet kunnen ze in de toekomst, als de tijden beter zijn, weer nieuwe chauffeurs gebruiken. Een failliet bedrijf kan dat niet.

Waarom staat dit bericht trouwens bij ' bedrijven die failliet gaan?' Volgens mij is dat totaal niet aan de orde?

Bedrijf is inderdaad niet failliet en gaat ook niet failliet. Hoort dus niet in dit Topic thuis. Er worden alleen maatregelen genomen om faillisement te vermijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk stil staan want ik denk als je met zijn allen eventueel via de bnd naar het gercht stap dat je wel eens een grote kans hebt o te winnen

ik kan mij niet voorstellen dat dat mag ze zijn niet falliet en maken dus ook geen doorstart hoe wil je dat rechtvaardigen:confused:

Als ze het doen om bedrijfseconomische redenen is het toegestaan mits het CWI het goedkeurt.

Ik vind het jammer voor Henk M en zijn collega's maar zo is er misschien nog iets te redden van het bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit nog in de ziektewet met die heupbreuk, maar de berichten zijn goed!

aankomende week volledig therapie en daarna hoppa weer de baan op.

en tot die tijd vermaak ik me als huisman, in ieder geval dat wat ik doen kan.

Ik moest het even 2 keer teruglezen, maar nu snap ik hem...!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk stil staan want ik denk als je met zijn allen eventueel via de bnd naar het gercht stap dat je wel eens een grote kans hebt o te winnen

ik kan mij niet voorstellen dat dat mag ze zijn niet falliet en maken dus ook geen doorstart hoe wil je dat rechtvaardigen:confused:

Ja hoor en dan rijden ze door, kan de baas ze niet betalen, met alle gevolgen van dien en wie is er dan de klootzak?

Ik zal jullie uit de droom helpen; ze doen een aantal (de meeste) auto's weg.

Als ze dat niet doen, gaat het bedrijf eraan en hebben de chauffeurs en anderen die geld van ze krijgen nog meer ellende.

Het is zuur als het je overkomt maar bekijk het ook eens van die baas z'n kant; denk je dat hij hierop zat te wachten?

Hij lost het nu tenminste netjes op met z'n chauffeurs en wie weet kan hij er in de toekomst wel weer een paar gebruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja om het telefoonnummer te vinden en het Klaas Jan zelf even te vragen, bijvoorbeeld.

Maar de meesten hebben dat lef niet, speculeren liever en schreeuwen maar wat in het chauffeurscafe terwijl ze niet weten hoe het zit.

Gegroet 'truckers' :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja om het telefoonnummer te vinden en het Klaas Jan zelf even te vragen, bijvoorbeeld.

Maar de meesten hebben dat lef niet, speculeren liever en schreeuwen maar wat in het chauffeurscafe terwijl ze niet weten hoe het zit.

Gegroet 'truckers' :zegtniets:

Jij hebt dat wel gedaan? En jij klets niet lukraak over andere chauffeur?:confused:

M.a.w.: waarschijnlijk ben je ongeveer net zo, als de types die je hier omschrijft!;)

p.s.: waarom zou deze Klaas Jan aan mij, een voor hem wildvreemde, daar antwoord op geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zuur als het je overkomt maar bekijk het ook eens van die baas z'n kant; denk je dat hij hierop zat te wachten?

Hij lost het nu tenminste netjes op met z'n chauffeurs en wie weet kan hij er in de toekomst wel weer een paar gebruiken...

als ik dit zo lees, rijst bij mij de vraag wat jouw verhaal bij DEZE werkgever is......................:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden