[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Lokatie (plaats) Bakkie/27Mc


JWZ

Recommended Posts

  • Forumlid

Hey mensen,

Heb geen bak in de auto, maar denk er nu over.

Mijn vraag is: waar kan dat ding het beste geplaatst worden?

Daarmee bedoel ik het volgende. Ik heb een FH en boven de voorruit zitten standaard van die DIN vakken. Drie daarvan zijn in gebruik, schakelaars voor verlichting etc, tacho en OBU. Zie foto.

Nu wil ik op de plaats van de OBU eigenlijk die bak. De OBU zou dan een plaatsje naar rechts verschuiven.

Punt is, ik heb me laten vertellen dat dat misschien niet mag, daar de OBU "in het zicht, cq bereik" van de chauffeur moet zitten.

Dit zou een Duits voorschrift zijn. Hoogstpersoonlijk zal die OBU me jeuken. Kan niet zeggen dat ik er nu vaak naar kijk onderweg.

Als het zou moeten kan ik me altijd wat naar rechts buigen dacht ik zo.

Ik wil die bak per se niet in m'n dashboard. Zit al 'vol' genoeg.

Zal trouwens het hele spul - komt het zover - laten aansluiten bij de dealer. Kan meteen icm andere zaken die ook gedaan moeten worden. Wil daarnaast voorkomen dat er allerlei storingen agv mijn onkundige geknutsel zouden ontstaan.

Iemand van jullie hier ervaring mee?

Bvd voor jullie respons!!!

JP.

voq687.jpg

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe eens iets wat een ander nog niet heeft.

monteer een megafoon op je spiegelsteun.

is maar een idee. ;)

anders gewoon even aan de b.a.g. vragen

of ze ook jeuk hebben op een andere plek dan door jou voorgesteld.

succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij zit die OBU rechts boven de bijrijderstoel onder de dvd unit van de navigatie.

Ik heb daar nog nooit een opmerking over gehad in Duitsland.

De heren van de BAG houden mij regelmatig aan omdat ik alleen op de auto zit, al mijn duitse collega's rijden dubbel bemand dus denken ze waarschijnlijk dat ze wat kunnen vinden.

Gr. Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat met het in het zicht zitten van die maut kast twijvel ik aan. Wij hebben wel voertuigen waar de maut kast zich rechts bevind aan de bijrijderskant.

27 MC in het vak waar bij jou da maut kast zit.

maar bij de Volvo kunnen ze ook de schakelaars verplaatsen en daar de bak monteren.

Kwestie van kabels omleggen of canbus anders aansturen... De schakelaars kunnen allemaal in het dashboard geplaatst worden zonder grote verbouwingen of toestanden. Kwestie van boortcomputer via CANBUS anders programeren, maar de vraag is of ze het willen en wat het gaat kosten.

(** hetkan alleen als het originele schakelaars en funkties "af fabriek" betref. Kabels die gelegd zijn door een dealer of garage zouden andere bronnen kunnen hebben, en kunnen vaak daarom niet van CANBUS afgetapt of verplaatst worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mannen,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Heb ik veel aan.

Met de dealer heb ik nog niet gesproken. Moet nog gebeuren.

Met de BAG heb ik ook nog niet gesproken. Hou ik liever zo...:ja:.

Maar ik begrijp dat het dus op zich geen problemen hoeft te geven. Vind ik zelf het belangrijkste eigenlijk. Geen gezeik met die mannen.

Dat knoppenpaneel links is - voor zover ik weet - fabriek af. Weet wel dat bij de dealer de schakelaar voor de verlichting in de 'globetrotter-bak ' gekoppeld is met de drie toplampjes in het midden op het dak. Kun je met één knop alle 'niet toegestane' verlichting in een keer uitzetten is het idee erachter.

Omdat ik op het dak ook nog een set verstralers wil dacht ik: alles moet dan vanbinnen toch los, dan alles maar ineens laten doen.

Zal ook bespreken dat die ook via een schakelaar zijn uit te schakelen in geval van een overijverige agent. Mijn auto is zeker geen kerstboom trouwens, maar heb ontdekt dat een setje extra lichten in sommige situaties toch erg prettig is.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden