[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ad blue leiding verstopt


slabbinck

Recommended Posts

  • Forumlid
Fahrenheit?

Kelvin?

Celsius?

Kelvin is tegenwoordig de standaard eenheid (SI), hoop niet dat je die bedoeld, scheelt maar 273.15gr. met de schaal van Celsius en daar is het nulpunt het punt waar alle moleculaire bewegingen gestopt zijn.

Dan kan het die dus niet zijn theod, je komt er geen 2 graden onder.....

Blijven er 2 over!

Ik hoop dat je er nu wel uitkomt! :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoe een normale topic om zeep kan worden gemaakt.

jammer jammer:hamer::hamer::hamer:

maar ik vind het welLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLof zielig

Kan het mogelijk liggen aan de manier waarop jij reageert als er iemand jou op een onvolkomenheid wijst?

Zoals ik al opmerkte als jij het nulpunt van Kelvin neemt dan pas zijn alle stoffen die we kennen bevroren.(K)

Fahrenheit nam een mengsel van zuiver ijswater vermengd met een speciaal zout voor koeling als nulpunt.(°F)

Rømer nam het punt waarop verzadigde pekel smelt als nulpunt.(°Rø)

Celsius naam zuiver water dat bij een luchtdruk van exact 1 bar bevroor (°C)

Hier zijn al vier verschillende nulpunten die gebruikt worden en zal je niet te veel vermoeien maar we hebben nog een antaal geleerde meer die weer andere nulpunten hadden en hun eigen temperatuurschaal.

Zeker als je een dergelijke opmerking maakt:

als iets bevriest wat zou het dan wezen nadenken kan geen kwaad.

Dan ga ik nadenken en kom er niet meer uit omdat elke stof zijn eigen temperatuur heeft om te bevriezen, het nulpunt van ad-blue is volgen jou aangeven bij -2°C in de meest gewone gangbare taal in Nederland.

Voor forumgebruikers zoals bv. corydon is dat ongeveer +30°F.

Voor een wetenschapper is het ongeveer 271K.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

2 weken terug, eerst uitlaat storing, daarna motor vermogen te laag, dus ik wist genoeg, kwam met 70KM/U uit de tunnel met legen container, dus gezegd dat ik maar weer naar de DAF ging, nou, eerste rit afgezet, en niets geen storing of minder vermogen meer:confused:

nouja, beter dat, dan dat ik wel weer mijn tijd daar moest verspillen, nu 2 weken later ook geen probs meer gehad, was vlak na het tanken van de Ad-blue:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 weken terug, eerst uitlaat storing, daarna motor vermogen te laag, dus ik wist genoeg, kwam met 70KM/U uit de tunnel met legen container, dus gezegd dat ik maar weer naar de DAF ging, nou, eerste rit afgezet, en niets geen storing of minder vermogen meer:confused:

nouja, beter dat, dan dat ik wel weer mijn tijd daar moest verspillen, nu 2 weken later ook geen probs meer gehad, was vlak na het tanken van de Ad-blue:(

Hey Peggel gaspedaal zit rechts he,enne weet dat je de rem erop houd...hahaha...Daf en sensoren,is gewoon een drama...Of dr is weer software update of de pekel en vocht heeft toegeslagen..Want ja daar kunnen die sensoren ook heel slecht tegen..Katsjing kassa(sorry uw auto is net buiten de garantie..!!)...Kunnen we even vangen...haha:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oww nou, aan die storingen ben ik wel gewend hoor, dashboard verlichting blijft branden incl STOP! lampje wanneer je de sleutel eruit haalt, nouja... gewoon even wachten, rondje lopen om je wagen, even op alarm zetten, nog even wachten en dan gaat het wel weer:ja:

ook 2 keer gehad dat ie ineens zomaar niet meer wilde starten op de weg (gelukkig rustig weggetje)

1 ML koelvloeistof eruit en hij gaat huilen.

dat ken ik allemaal hebben, en nee dus, ik wil geen ander merk, als ik moet kiezen tussen al die merken behalve DAF, dan wordt het Volvo, en niks anders.

ik kan het heel goed vinden met mijn karretje hoor, ik hoef tenminste niet krom te liggen om hem af te betalen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
oww nou, aan die storingen ben ik wel gewend hoor, dashboard verlichting blijft branden incl STOP! lampje wanneer je de sleutel eruit haalt, nouja... gewoon even wachten, rondje lopen om je wagen, even op alarm zetten, nog even wachten en dan gaat het wel weer:ja:

ook 2 keer gehad dat ie ineens zomaar niet meer wilde starten op de weg (gelukkig rustig weggetje)

1 ML koelvloeistof eruit en hij gaat huilen.

dat ken ik allemaal hebben, en nee dus, ik wil geen ander merk, als ik moet kiezen tussen al die merken behalve DAF, dan wordt het Volvo, en niks anders.

ik kan het heel goed vinden met mijn karretje hoor, ik hoef tenminste niet krom te liggen om hem af te betalen;)

Heb bijna altijd Daf gereden tot volle tevredenheid,maar de laatste was echt een maandagmorgen van de band af geval..alleen maar gezeik,was ik ook niet gewend van Daf had ze best wel hoog staan,voorheen ook een paar x its geval gehad in het buitenland,allemaal super opgelost,dus zeik Daf zeker niet af.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid

Hi Chauffeurs

Ik ben nieuw op het forum, dus aangenaam.

Ik heb wat ervaring met adblue systemen.

Bosch heeft 3 generaties adblue injectie

De eerste was echt proef

De tweede werkt met druk lucht van het luchtsysteem

De derde generatie werkt op zichzelf, zonder luchtdruk.

De locatie van de pomp unit by Daf en Volvo is op een chassis dwars balk in het midden boven de aandrijf as die naar het differentieel loopt, meestal in ieder geval,

Er zit een filtertje in, een goede garage weet dat en vervangt die regelmatig, zowiezo iedere 100.000.

Kijk maar even. Ideale gelegen heid om even de slangen met adblue door te blazen zodat ze schoon zijn en alle kristallen eruit zijn, want adblue vormt kristallen. Net ijs sneeuw?

Bij Scania zit de pomp unit achter onder de adblue tank, kruip onder de wagen en je ziet een plastic deksel dat met 4 torx bouten vast zit t45 is de meest voorkomende maat.

Haal dat deksel eraf en maak de boel schoon met zeep water, en laat het filter daar ook vervangen.

Hier in Nieuw Zeeland geeft dat spul veel problemen.

En omdat een goed brandstof verbruik hier 50 liter per 100 km is verbruiken we ook een hoop meer adblue dan hulder in holland

Ik zou wel eens willen weten hoeveel adblue jullie verbruiken ( Km per tank of percentage van brandstof verbruik) en wat je gemiddled betaald. Hier betalen we $1.20 per liter als je 1000 liter koopt. Dat is Euro 50 cent. In 20 liter verpakking is het spul twee keer zo duur.

Als je garage er niks van weet dan is het tijd om een nieuwe garage te vinden, want de techniek is nu al vanaf 2005 in het verkeer, dus als ze er niks van weten leiden ze hun monteurs ook niet op met daf of volvo of scania opliedingen, dus wegwezen. Sorry maar zo zit het, goed betalen voor uurlonen en onderdelen , dan heb je recht op goede service van mensen die het spul kennen, of niet?

Groeten

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden