[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

FNV staakt aow-verzet


Gast midweek

Vraag

door Jurry Brand en Jarco de Swart

DEN HAAG - De vakcentrale FNV heeft het verzet tegen de verhoging van de aow-leeftijd naar 67 jaar opgegeven.

FNV-voorzitter Agnes Jongerius laat weten dat ze met tegenzin erkent dat de aow-leeftijd omhoog gaat omdat daar een ruime politieke meerderheid voor is. De FNV-inspanningen zullen nu vooral gericht zijn op het beperken van de schade van het kabinetsplan, zo stelt Jongerius in een verklaring aan haar leden.

De vakbondsleidster reageert hiermee op de eisen van de diverse aangesloten vakbonden, waaronder FNV Bondgenoten en ambtenarenvakbond Abvakabo. Die hadden in moties opgeroepen om actie te blijven voeren tegen de verhoging van de aow-leeftijd, die zelfs moesten uitmonden in een grote landelijke actiedag waarvoor de stakingskassen open zouden moeten.

Die opdracht wordt door Jongerius dus terzijde geschoven. In plaats daarvan handhaaft zij de eerder gekozen strategie van lobbywerk bij de politiek. Het is echter voor het eerst dat Jongerius met zoveel woorden zelf erkent dat verzet tegen de verhoging van de aow-leeftijd niet langer realistisch is. Tegelijk zet zij daarmee de verhoudingen tussen de realisten en de radicalen binnen de vakbondskringen op scherp.

bron: de telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Waar ik eigenlijk vanaf de start van chauffeurstoekomst.nl al bang voor was blijkt uit te komen. Het lijkt er verdacht veel op dat de bondsmannen zich er mee gaan bemoeien. Dat zal dus weer veel van het oude worden. Ik pas dus nog maar even.

Enne Spieker, zoals jij het woord 'Kapitalistische' gebruikt lijkt het met een erg vieze smaak uit je mond te komen. Jammerrrrrrrr:(

Je leek me wel een slimme jongen Matthieu, maar zoals blijkt, trek jij net als sommige anderen conclusies zonder er over na te denken. Of hebben deze uitspraken toch een reden :angel:

Ten eerste: Als ik als vakbondslid achter de ideeen van chauffeurstoekomst sta, (dat mag gewoon volgens mij) maakt niet uit of dat nu als lid is of uit persoonlijke interesse, dan is dat voor jou te reden om 'te passen'? Hoezo, ben je bang voor een enge ziekte of zo? Beetje vaag, of kan ik zeggen dat dit je kans is om je weer lekker te verschuilen en alweer niets wilt doen om je arbeidsvoorwaarden beter te krijgen? Anders begrijp ik die reactie echt niet. Voor de duidelijkheid: Deze club krijgt steun van de vakbonden, waar mogelijk, en alleen als ze dat zelf willen. Zij bepalen, dus wees maar niet bang...:eek:

Ten 2e, het woord kapitalisme is moeilijk te associeren met het werkende volk. Meestal zijn kapitalisten mensen die VVD stemmen en dat is omdat ze arbeiders als noodzakelijk kwaad zien, die alleen maar teveel geld kosten. Zo kun je dat vertalen bij mij en als jij daar een rare smaak bij krijgt zou ik je eens een tomaat aanraden. Mooie kleur en vol vitaminen. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Quote Sindaco:

spieker je zegt dat de werkgever dan vrij spel krijgt

dat hebben ze al ! cao of geen cao!

Dat ligt ook aan onszelf, als wij toelaten dat er buiten de CAO om gerommeld wordt, is het einde zoek, ja.

niemand doet er wat tegen en dankzij de open grenzen kunnen nieuwe instroomwerknemers gewoon hun gang gaan en dankbaar gebruik maken van de laksheid van de nederlandse eensgezindheid.

Veel dingen staat de wet helaas ook toe en de laksheid, ja daar heb je een punt... :(

de club die iets hard kon maken en juist daarmee krediet had kunnen verwerven bij een achterban heeft het weer eens laten afweten.

en het enige wat ik mij afvraag is wederom waarom???

Nou dat mijn vakbond er niks aan doet moet ik echt bestrijden, maar wederom, de wet is soms onze vijand

en dan is het niet raar dat mensen die vaak ook in een keurslijf zitten en ook ervoor moeten zorgen dat er brood op tafel komt zwaar teleurgesteld zijn in hun club en zich terugtrekken.

ik ben geen lid en zal het ook nooit worden. Jammer

en het waarom bewijzen de bonden elke keer zelf. ( mijn mening )

Dat vind ik dan weer een beetje te kort door de bocht. Vanuit onze sector (de bondgenoten bestaat uit veel meer sectoren) wordt er echt veel gedaan voor de collega's, tenminste wat in hun macht ligt. De vakcentrale Agnes J. en negatieve zaken uit andere hoeken worden te vaak in één zin genoemd met onze sector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Quote Sindaco:

spieker je zegt dat de werkgever dan vrij spel krijgt

dat hebben ze al ! cao of geen cao!

Dat ligt ook aan onszelf, als wij toelaten dat er buiten de CAO om gerommeld wordt, is het einde zoek, ja.

niemand doet er wat tegen en dankzij de open grenzen kunnen nieuwe instroomwerknemers gewoon hun gang gaan en dankbaar gebruik maken van de laksheid van de nederlandse eensgezindheid.

Veel dingen staat de wet helaas ook toe en de laksheid, ja daar heb je een punt... :(

de club die iets hard kon maken en juist daarmee krediet had kunnen verwerven bij een achterban heeft het weer eens laten afweten.

en het enige wat ik mij afvraag is wederom waarom???

Nou dat mijn vakbond er niks aan doet moet ik echt bestrijden, maar wederom, de wet is soms onze vijand

en dan is het niet raar dat mensen die vaak ook in een keurslijf zitten en ook ervoor moeten zorgen dat er brood op tafel komt zwaar teleurgesteld zijn in hun club en zich terugtrekken.

ik ben geen lid en zal het ook nooit worden. Jammer

en het waarom bewijzen de bonden elke keer zelf. ( mijn mening )

Dat vind ik dan weer een beetje te kort door de bocht. Vanuit onze sector (de bondgenoten bestaat uit veel meer sectoren) wordt er echt veel gedaan voor de collega's, tenminste wat in hun macht ligt. De vakcentrale Agnes J. en negatieve zaken uit andere hoeken worden te vaak in één zin genoemd met onze sector.

welke macht heeft een sector dan behalve meepraten in onze schijndemocratie waar op voorhand de besluitvorming al genomen is en dan mag de sector nog ff sputteren en wordt alles door de strot geduwd en gaan we kijken hoe we het weer recht kunnen praten.

als ik zie wat er om mij heen gebeurd en waar de werkgevers gewoon mee weg komen dan is er in mijn ogen geen club die voor de belangen van de chauffeur opkomt.

het is je goed recht dat je een andere mening er op na houdt, maar als men daden laat zien ipv meeloperij met nederland en brussel dan sta je ergens voor en laat je zien door daadkracht dat je er bent. ( mijn mening. )

niks is er gedaan aan salariscompensatie 48 uur

niks wordt er gedaan tegen aow leeftijd verhoging

niks wordt er gedaan tegen buitenlanders op nederlands gekentekende wagen's met andere cao afspraken.

niks wordt er gedaan tegen werkgevers die via slinkse bv's vanuit het buitenland personeel inhuren.

niks wordt er gedaan tegen nederlandse werkgevers die openlijk vragen voor buitenlandse werknemers

en dan heb ik het nog niet over de vele problemen die we onderweg hebben door allerlei middeleeuwse idiote regels die het normaal functioneren als mens tijdens ons werk onmogelijk maken.

ik geloof nergens meer in en ga mijn eigen weg en bepaal wat goed en slecht voor mij is.

daar heb ik geen club voor nodig, want ik zeur niet... ik constateer.

en als ik constateer dat het genoeg is dan hak ik de knoop door.

dat er een leidraad is, is leuk maar wij kunnen nog eindeloos op deze materie doorgaan en als mensen denken dat een bond er voor hun is... prima.

maar probeer niet altijd te reageren alsof dat het enige op de wereld is.

de spreuk van feijenoord zegt alles

geen woorden maar daden......en ik zeg niet dat feijenoord zo goed is, want voetbal boeit mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

QUOTE Sindaco en @ Matthieu: dus toch wel...

Welke macht heeft een sector dan behalve meepraten in onze schijndemocratie waar op voorhand de besluitvorming al genomen is en dan mag de sector nog ff sputteren en wordt alles door de strot geduwd en gaan we kijken hoe we het weer recht kunnen praten.

Je hebt ook in ons geval altijd te maken met meerdere partijen, als er geen tegengas wordt gegeven waar belanden we dan. Ik ben ook tegen het polderen, maar zolang het werkende volk alles gewoon toelaat, wat moet een vakbond dan?

als ik zie wat er om mij heen gebeurd en waar de werkgevers gewoon mee weg komen dan is er in mijn ogen geen club die voor de belangen van de chauffeur opkomt.

Noem dan eens 1 waar een vakbond direct wat aan zou kunnen doen, volgens jou? Vergeet ook niet dat verhalen vaak 2 kanten hebben...

het is je goed recht dat je een andere mening er op na houdt, maar als men daden laat zien ipv meeloperij met nederland en brussel dan sta je ergens voor en laat je zien door daadkracht dat je er bent. ( mijn mening. )

Als je websites en ook dit forum een beetje in de gaten houdt, kun je zien dat FNV Bondgenoten echt wel goede dingen doet. Er spelen zaken bij diverse (grote) bedrijven waar de vakbond bovenop zit. Gebeurde dat niet, waren er al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel collega's het bokje geweest, ten minste meer dan nu.

niks is er gedaan aan salariscompensatie 48 uur

Er is een overgangsmaatregel ingevoerd onder druk van FNV, anders hadden wij in 2006 al op 48 uur gezeten en wat dacht je van de werkgevers, dat die staan te springen om ons meer loon te geven. Dat zie je in de onderhandelingen wel weer.

niks wordt er gedaan tegen aow leeftijd verhoging

Niet te wijten aan de vakbond, als wij MASSAAL naar de actiedag waren gekomen zag het er wel anders uit. Wat er nu gebeurt met Agnes J, verdiend geen schoonheidsprijs maar WIJ zijn de vakbond. (wij zijn natuurlijk de leden)

niks wordt er gedaan tegen buitenlanders op nederlands gekentekende wagen's met andere cao afspraken.

Ook hier is FNV al jaren mee bezig, de WETGEVING is gewoon niet altijd waterdicht. Het moet overigens wel gemeld worden bij FNV, VNB in dit geval, ze kunnen niet afgaan op verhalen omdat ze met feiten (loonstrookjes etc) pas echt iets kunnen. .

niks wordt er gedaan tegen werkgevers die via slinkse bv's vanuit het buitenland personeel inhuren.

Hetzelfde verhaal, mazen in de wet kan de vakbond juridisch (nog) niet erg veel tegen doen. Wel blijven melden.

niks wordt er gedaan tegen nederlandse werkgevers die openlijk vragen voor buitenlandse werknemers

Zolang het Europese Parlement een vrije marktwerking prefereert, zal er ook niet altijd iets tegen gedaan kunnen worden, maar de vakbond is er continue mee bezig om een manier te vinden en de oneerlijke concurrentie aan het voetlicht te brengen

en dan heb ik het nog niet over de vele problemen die we onderweg hebben door allerlei middeleeuwse idiote regels die het normaal functioneren als mens tijdens ons werk onmogelijk maken.

Als je goed nadenkt weet jij ook wel dat je dit een vakbond niet aan kunt rekenen, dat is Europese wetgeving.

ik geloof nergens meer in en ga mijn eigen weg en bepaal wat goed en slecht voor mij is.

daar heb ik geen club voor nodig, want ik zeur niet... ik constateer.

Dan constateer je helaas verkeerde feiten omdat zoals hierboven beschreven, lang niet alles is zoals het lijkt. Ik heb dan toevallig wat meer inzicht in die zaken omdat ik er aardig dicht op zit. Ik ben ook maar gewoon chauffeur, maar constateer ook dat ik, samen met mijn collega leden, via mijn vakbond zaken voor onze sector hebben verbeterd, kunnen verbeteren of in ieder geval niet verslechteren. Ik zie nog beter dat ALS we niks doen, wij als chauffeurs nog verder naar het afvoerputje zinken. Je denkt toch niet dat ik mijn kostbare vrije tijd inzet bij een club waar ik geen vooruitgang zie? We moeten het alleen wel zelf doen. Ik neem het niet-leden echt niet kwalijk dat zij geen inzicht hebben in het reilen en zeilen van de vakbond, maar constateren kun je alleen op echte feiten en niet alleen die feiten die jou het meest 'aanspreken'. Jij hebt ook op dit moment alleen maar voordeel gehad van de vakbonden, terwijl je denkt ze niet nodig te hebben. Als je er anders over denkt, benoem dan eens een nadeel.

bewerkt door Spieker
Toevoeging voor Matthieu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

je gaat weer over in het verdedigen van de standpunten van de club.

voor mij wordt dit een oeverloze discussie.

jij denkt de ene kant op , ik de andere kant.

je mist nog steeds in mijn ogen het essentiele.

als iemand of een club leiderschap laat ZIEN, dan krijg je volgelingen.

zolang er zoetsappige verhaaltjes gehouden worden die de buitenwereld niet eens bereiken zul je geen aanhangers krijgen.

dat is de essentie van dit verhaal.

jij gaat te ver op het inhoudelijke in.

zeker is er een leidraad waar jij steeds op terug grijpt en zeker zal er voor de massa wat goeds tussenzitten.

zeker is het niet altijd de schuld van een persoon of van een club en zeker kan er niet altijd wat aan gedaan worden.

daar kun je je ook eindeloos achter verschuilen.

wat telt zijn resultaten.

feit is dat er niks veranderd en dat er geen daadkracht is en dat men de eventuele achterban die men voor zich zou kunnen winnen door resultaten geen resultaten kan aanbieden.

waar is de salariscompensatie voor de 48 uur?

maar zoals ik al zeg ik vaar mijn eigen weg en zolang als er geen tastbare resultaten zijn die in de krant komen zegt die hele club mij nul komma nul.

ik heb er geen last van en ook geen profijt, want ik stippel mijn eigen lijn uit.

van mij mogen ze gewoon weg.

en dat baseer ik op het feit dat ik nog nooit heldendaden die mensen aanspreken in de krant heb gelezen als resultaat van inspanningen.

je vraagt om een nadeel

ik zelf ondervindt geen nadeel, waarom zou het een nadeel zijn dat die clubs bestaan.

ik kan me ook niet heugen dat ik ergens gezegd heb dat er nadelen zijn aan deze clubs.

ik weet je gaat weer reageren en dat is je goed recht, maar vergeet niet de essentie van het starten van dit topic.

in mijn ogen is dat het zoveelste zwaktebod van de club of van een van de clubs.

dat was de aanhef van deze topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Niet te wijten aan de vakbond, als wij MASSAAL naar de actiedag waren gekomen zag het er wel anders uit. Wat er nu gebeurt met Agnes J, verdiend geen schoonheidsprijs maar WIJ zijn de vakbond.

juist omdat de gemiddelde nederlander weet dat er geen vuist gemaakt wordt zou het ook kunnen zijn dat men er al bij voorbaat geen zin in heeft om er naartoe te gaan en voor de zoveelste keer achteraf de deksel op de neus te krijgen.

de essentie komt hier weer om de hoek kijken....eerst eens klinkklare resultaten, dan krijg je een achterban met vertrouwen.

zou het vertrouwen niet een beetje veel aan het wegebben zijn?

nog afgezien van alle buitenlandchauffeurs die blind erop moeten vertrouwen dat tijdens hun afwezigheid een en ander door clubs goed behartigd word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dan constateer je helaas verkeerde feiten omdat zoals hierboven beschreven, lang niet alles is zoals het lijkt. Ik heb dan toevallig wat meer inzicht in die zaken omdat ik er aardig dicht op zit. Ik ben ook maar gewoon chauffeur, maar constateer ook dat ik, samen met mijn collega leden, via mijn vakbond zaken voor onze sector hebben verbeterd, kunnen verbeteren of in ieder geval niet verslechteren. Ik zie nog beter dat ALS we niks doen, wij als chauffeurs nog verder naar het afvoerputje zinken. Je denkt toch niet dat ik mijn kostbare vrije tijd inzet bij een club waar ik geen vooruitgang zie? We moeten het alleen wel zelf doen. Ik neem het niet-leden echt niet kwalijk dat zij geen inzicht hebben in het reilen en zeilen van de vakbond, maar constateren kun je alleen op echte feiten en niet alleen die feiten die jou het meest 'aanspreken'. Jij hebt ook op dit moment alleen maar voordeel gehad van de vakbonden, terwijl je denkt ze niet nodig te hebben. Als je er anders over denkt, benoem dan eens een nadeel.

[/color]

waarom kan ik niks constateren?

zijn jou standpunten mijn standpunten?

waar kun je in nederland gaan werken waar geen club of cao gerelateerd iets is.

elke sector is toch afgedekt.

heb ik dan de keus om zonder cao te gaan werken?

dat mag een werkgever niet volgens mij.

dus als de keus er niet is wat moet men dan?

thuisblijven totdat men ook de keus heeft tussen een werkgever met en zonder cao boek.

ik heb niet om een cao gevraagd, maar iemand heeft mij ooit eens uitgelegd dat een cao er ook voornamelijk was voor die minder mondige persoon in de samenleving en daar was ik het volmondig mee eens.

echter het beperkt de wel mondige persoon in de samenleving van elke vorm van eigentijdse afspraken met een werkgever.

er ligt in elke sector een boekje met voorschriften.

genoeg voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ja sindaco. Bij jou in de buurt is nog een bedrijf daar kun je nog zonder Nederlands cao werken

Ik geloof 100 Euro per dag 5 dagen.Weekend 250 zwart. Zaterdeg en Zondag

4 weken van huis af 1 week vrij eigen kosten

Huub

huub je snapt de essentie ook niet.

hoe kun je bij een in nederland gevestigd bedrijf zonder cao werken.

vallen de werkgevers daar dan niet onder?

als dit zo is wat jij zegt kun je dus bij ELK bedrijf in nederland zonder cao werken.

probeer jij eens in ons volledig geregelde nederland als nederlands staatsburger onder de wettelijke

voorgeschrevene regels uit te komen.

dat kan dus alleen als je daar ZWART gaat werken.

er is geen bedrijf bij mij in de buurt wat ik ken waar dit zou kunnen.

en er zitten er een paar met buitenlanders op nederlandse wagens en dat is allemaal tot in den treure bekend en er wordt niks aan gedaan.

denk je trouwens zelf dat werkgevers die dat volgens jou dus wel doen en dat wat je hierboven zegt, uberhaupt een nederlandse chauffeur aannemen??

ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ja sindaco. Bij jou in de buurt is nog een bedrijf daar kun je nog zonder Nederlands cao werken

Ik geloof 100 Euro per dag 5 dagen.Weekend 250 zwart. Zaterdeg en Zondag

4 weken van huis af 1 week vrij eigen kosten

Huub

huub nog ff, als dit waar is zou er bij nabuurs en zo toch geen buitenlander meer rijden

dan reden ze toch allemaal bij deze werkgever

ook zouden alle poolse chauffeurs van butter uit overloon daar al lang rijden.

volgens mij hebben die niet allemaal ongeveer 2750 euro netto per 4 weken en dan lekker week vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is wel per maand Ga er maar van uit dat het bruto is Alleen het weekend is anders

En die week dat je vrij bent heb je niks.Aan dat bedrijf waar vroeger dat veebedrijf zat

Daar wordt nu aan gewerkt.Maar zo zijn er meer bedrijven.

Het probleem is vak het bewijs.En die is er nu.

Maar zo zijn er Nederlandse eigenaren die met Buitenlandse kenteken rijden

En die rijden alles kapot.Zelfs er zijn bedrijven die geen verguning hebben

Laatst in Frankrijk St Avondt is een Bulgaar gepakt Auto eigenaar was een Nederlander

Toch zijn er bedrijven die chauffeurs zoeken Maar ze druven haast niet Wat gaat de Markt doen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oké, jij je gelijk, Sindaco. Jij hebt in ieder geval 1 volgeling (...) Het geeft niks, ik heb geprobeerd om het een beetje uit te leggen, maar jij neemt het woord essentie steeds bij de kop. Jij snapt blijkbaar de essentie van een vereniging niet. Ik benoem feiten en jij suggereert alleen maar. De vakbond onderneemt actie alleen als wij leden dat willen. Zolang wij leden zelf niets willen ondernemen, zal er ook niks gebeuren. Natuurlijk zijn zaken zoals AOW, eis van Dienstbetrekking en zo kan ik toch nog wel even doorgaan, zaken die de vakbond door kennis zelf gelukkig al oppakt. Om ONZE arbeidsvoorwaarden te beschermen.

Nog even de compensatie voor de 48 uur. Wij willen er zelfs 15% bij. Gaan we dat NU eisen komt er geen CAO of wordt de CAO niet Algemeen Verbindend Verklaard. Misschien zou het voor mensen zoals jij wel eens goed zijn dat er eens een jaar of 2 geen CAO was, dan kan jou werkgever doen wat hij wil en hoe zou dat uitpakken voor de werknemer... We stoppen deze discussie. Ik weet gelukkig dat er meer mensen zijn die het spelletje wel snappen en meer inbeeldingsvermogen hebben dan mensen die denken dat ze het zelf wel met hun werkgever en de politiek kunnen opknappen. :rolleyes:

Iedereen een gezond jaar met slimme en heldere inzichten toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nog even de compensatie voor de 48 uur. Wij willen er zelfs 15% bij. Gaan we dat NU eisen komt er geen CAO of wordt de CAO niet Algemeen Verbindend Verklaard.

Stop jij maar lekker de discussie dan hoor. Zolang jij niet in wil/kan/mag zien dat jullie daar een jaar of 8 te laat mee zijn, houd elke discussie idd op. En wellicht heeft Sindaco maar 1 volgeling, maar géén blinde volgelingen. Toch ook voor jou een prettig en ogenopenend nieuwjaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Stop jij maar lekker de discussie dan hoor. Zolang jij niet in wil/kan/mag zien dat jullie daar een jaar of 8 te laat mee zijn, houd elke discussie idd op. En wellicht heeft Sindaco maar 1 volgeling, maar géén blinde volgelingen. Toch ook voor jou een prettig en ogenopenend nieuwjaar.

Ook jij hebt helemaal gelijk, Matthieu. Zolang iedereen maar blijft zeggen: "JULLIE doen het niet goed", wijzen met het vingertje naar een ander, zal er nooit iets veranderen. Ook jij hebt het toen allemaal goed gevonden omdat we 8 jaar geleden allemaal genoeg uurtjes maakten. Mijn essentie, ja daar is het woord weer, is dat we het met zijn allen eens moeten zijn en het met elkaar moeten doen. Dat willen jullie niet begrijpen. Iedereen is vrij om lid of geen lid te zijn, jongens, maar heb dan ook geen commentaar als iemand eens iets probeert uit te leggen met de doelstelling om er beter uit te komen met zijn allen. Want daar is de vakbond nog steeds voor. Zolang onze eigen collega's al die inspanningen van vakbond en kaderleden blijven neersabelen, zullen wij mensen in de transport en logistiek altijd aan het minimum blijven hangen. Naderhand kun je dan volgens mij alleen jezelf de schuld nog geven omdat je er zelf niks aan hebt willen doen.

@ Rimero:

Nee, die bondsmannen doen en roepen alleen maar dingen die jij niet wilt horen, toch? Stel je voor dat je er wat aan zou hebben en ook nog toegeven moet dat zelfs jij er ook wat aan hebt.... Dat gun je ze toch zeker niet. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ook jij hebt helemaal gelijk, Matthieu. Zolang iedereen maar blijft zeggen: "JULLIE doen het niet goed", wijzen met het vingertje naar een ander, zal er nooit iets veranderen. Ook jij hebt het toen allemaal goed gevonden omdat we 8 jaar geleden allemaal genoeg uurtjes maakten. Mijn essentie, ja daar is het woord weer, is dat we het met zijn allen eens moeten zijn en het met elkaar moeten doen. Dat willen jullie niet begrijpen. Iedereen is vrij om lid of geen lid te zijn, jongens, maar heb dan ook geen commentaar als iemand eens iets probeert uit te leggen met de doelstelling om er beter uit te komen met zijn allen. Want daar is de vakbond nog steeds voor. Zolang onze eigen collega's al die inspanningen van vakbond en kaderleden blijven neersabelen, zullen wij mensen in de transport en logistiek altijd aan het minimum blijven hangen. Naderhand kun je dan volgens mij alleen jezelf de schuld nog geven omdat je er zelf niks aan hebt willen doen.

@ Rimero:

Nee, die bondsmannen doen en roepen alleen maar dingen die jij niet wilt horen, toch? Stel je voor dat je er wat aan zou hebben en ook nog toegeven moet dat zelfs jij er ook wat aan hebt.... Dat gun je ze toch zeker niet. :(

ik had eigenlijk niet meer willen reageren, maar als jij vindt wat er in het rood staat waarom probeer je ons dan jou geloof op te leggen.

de aanhef van deze topic was over het opgeven van het aow verzet.

daarom denk ik en misschien nog wel een enkele volgeling dat dit weer typerend is.

maar met alle respect, een bond is als een kerk

je hebt voor en tegenstanders en die zullen het nooit eens zijn.

ik persoonlijk snap ook echt niet waarom mensen naar een kerk gaan en daar zouden we ook uren over kunnen discussieren.

als je gelooft in iets zie je soms ook niet waarom anderen niet geloven.

I rest my case

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Sidaco

Ik denk dat jij niet in een groep kunt werken.Je wilt altijd alleen zijn

En het is heerlijk om groepen mensen op de kast te jagen.

Huub

jij mag dat denken huub.

dan beschrijf mij eens het vak van chauffeur.

en dan met name het gedeelte waaruit blijkt dat ik in mijn werk met een groep te maken heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ja Hub dan snap ik ook niet nee, wij rijden toch niet dubbelbemand of met een groep? Voorzover ik weet zijn wij allemaal individuele personen die ons werk alleen doen, dus waar zie jij die groep dan?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
jij mag dat denken huub.

dan beschrijf mij eens het vak van chauffeur.

en dan met name het gedeelte waaruit blijkt dat ik in mijn werk met een groep te maken heb?

en dat is nu op de kast jagen, kijk de berichten va hwm eens na soms niks van te begrijpen

en ff later zo klaar als n klontje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
en dat is nu op de kast jagen, kijk de berichten va hwm eens na soms niks van te begrijpen

en ff later zo klaar als n klontje

het is prima als jij dat ook denkt.

idd is er vaak niks van te begrijpen.

ik geef mijn mening en die bevalt sommigen niet, maar je mag daar rustig in mee gaan.

het is een vrij land en we zullen nooit allemaal dezelfde kant oplopen.

ik vraag gewoon uitleg aan huub en jij komt met een reactie cq conclusie????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden