[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

ondernemersexamen vakbekwaamheid


matti

Vraag

  • Forumlid

Ik ben Belg en ik zou graag mijn vakbekwaamheid voor beroepsvervoer in Nederland halen. Dit is dus het examen die men moet afleggen om een transportbedrijf te kunnen oprichten.

Ik heb vernomen dat dit iets vlotter zou gaan in Nederland, omdat je de cursus hier via zelfstudie kan halen, en omdat je alle examens apart kan afleggen.

Ik vraag me af:

- Zit er hier iemand op het forum die dit gedaan heeft? Wat zijn de bevindingen?

- Heeft er iemand een cursus over die ik zou kunnen lenen/overkopen?

alle tips zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hey Matti,

Ik heb goede ervaring met TLEC!

Doe de zelfstudie en geen klachten.

Nadat je de boeken besteld heb, heb je ze eigenlijk niet meer nodig.

De inlog code voor hun site, is overigens erg handig.

tijdens je studie (max 5 jaar) kun je ze mailen met vragen, in mij geval 2 keer en zelfde dag nog reactie!

Let wel op met zelfstudie, je moet je er wel toe kunnen zetten.

Had zelf na 3 exames ff de klat erin, nu bijna 6 maanden niks meer aan gedaan.

wel weer druk bezig trouwens, 4de staat gepland in Januarie

Gr Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb het zelf indertijd gedaan via OUB (http://www.oub-bv.nl/)

Zij hebben een zelfstudie mogelijkheid. Heb ik gedaan. Ging wel, maar je moet er wel aan gaan zitten. Deed max 3 modules per keer. Bij elkaar kostte het me zo'n 10 maanden.

Heb al eens eerder gezegd hier op het forum: vond je op school vroeger theorieën leren okay, kun je dit ook zelf. (zeg maar havo, vwo werk)

Vond je theorie op school vooral k.u.t. (of hoe zeggen ze dat in Vlaanderen), dan raad ik je aan de cursus te volgen.

Erop terugkijkend zou ik de module Financieel Management liever in de klas hebben gedaan, toch wat makkelijker. Techniek vond ik bv weer een makkie. Tis maar net wat je ligt.

Een nadeel van zelfstudie: tijdens klassikale cursus krijg je nuttige examentips. Wat wel leren, wat niet. Docenten weten dat soort dingen.

Scheelt je een hoop moeite en extra werk.

Examens zijn in Utrecht, houd daar rekening mee.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hej mensen,

Ik ga binnen een korte tijd een eigen busmaatschappij opzetten. Hiervoor moet ik net als jullie een getuigschrift vakbekwaamheid halen. Via TLEC is deze te halen, maar ik vind 'm redelijk prijzig. Aangezien ik goed ben in zelfstudie zou ik op basis van de boeken een examen willen doen. Heeft iemand toevallig tweedehandsboeken van TLEC liggen voor de verschillende onderdelen en zou iemand deze dan aan mij willen verkopen voor een klein bedrag? Ook boeken voor ondernemer goederenvervoer zijn goed, aangezien deze ook voor een groot gedeelte hetzelfde zijn. Zou erg relaxt zijn, want ben niet de rijkste ;)

Je kan me mailen op erikjeoomsje@hotmail.com!

Gr, Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom zoeken naar 2e handsboeken op dit moment. De wet is vorig jaar veranderd en daarmee zullen of zijn de exameneisen ook veranderen/zijn veranderd. Als je gebruik maakt van de 2e handsboeken, heb je wel een risico dat je dus verkeerde theorie leert omdat je boek te oud is.

Verder, ik heb geen zelfstudie gedaan voor de vakbekwaamheid maar een cursus. Op basis van deze cursus zou ik het wel zelfstudie kunnen doen maar in mijn geval was het makkelijk om dit niet te doen. Ik hoefde niet veel thuis te doen naast de cursus. De examens waren goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Erik Ooms, wel een beetje een vreemde manier van starten van een bedrijf, je geeft aan dat je een eigen bedrijf wil starten, maar krap bij kas zit....

Ik zou het risico niet willen lopen om een examen te doen van ik denk enkele honderden euro's en dan zakken omdat je tweedehands boeken gebruikt hebben die niet meer actueel zijn...

Als je dan zakt ben je uiteindelijk duurder uit.

bewerkt door Scaniarie
onvolledig bericht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden