[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nu ook Navigon met TRUCK navigatie


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid
Nope. Clear now. Dan maar eens kijken voor een Garmin. Ben ik weer een jaar bezig om dat ding onder de knie te krijgen...:D

Weet jij welke je net zoals Google Maps kan gebruiken? Makkelijk in en uitzoomen en 3 routekeuzes?

Normale navigatie of vrachtwagen navigatie? Ik dacht dat jij een 5150 besteld had?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Heb de mijne net binnen (5150).

Moet er nog mee aan de slag, maar een provbleem heb ik nu al: krijg geen verbindineg met Live Services. Lees: geen HD traffic.

Alles nagekeken en ge-dubbel-checked. De boel geactiveerd, instellingen op het apparaat staan goed (delen, account aanmelding). Maar nada contact met de server.

Na een beetje surfen inmiddels geleerd dat dat vaker voorkomt en er een mailtje naar TT moet. Die zullen het eea handmatig moeten activeren.

Sowieso vind ik dat het nog een heel gedoe is voordat je het apparaat kan gaan gebruiken. Als je digibeet bent hang je. Alles moet via de pc geactiveerd worden.

Voor wat dat aangaat kan het wel wat gebruiksvriendelijker.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Normale navigatie of vrachtwagen navigatie? Ik dacht dat jij een 5150 besteld had?

Dat is JWZ :D. Al die afkortingen ook.:p

Ga trouwens wel ff een keer naar de GPS shop in Moordrecht. De keuze is weer reuze veel. Ben er alweer moe van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb de mijne net binnen (5150).

Moet er nog mee aan de slag, maar een provbleem heb ik nu al: krijg geen verbindineg met Live Services. Lees: geen HD traffic.

Alles nagekeken en ge-dubbel-checked. De boel geactiveerd, instellingen op het apparaat staan goed (delen, account aanmelding). Maar nada contact met de server.

Na een beetje surfen inmiddels geleerd dat dat vaker voorkomt en er een mailtje naar TT moet. Die zullen het eea handmatig moeten activeren.

Sowieso vind ik dat het nog een heel gedoe is voordat je het apparaat kan gaan gebruiken. Als je digibeet bent hang je. Alles moet via de pc geactiveerd worden.

Voor wat dat aangaat kan het wel wat gebruiksvriendelijker.

-

Hahaha ik toevallig gisteren mijn vervanger gekregen, daar heb ik nu exact hetzelfde probleem bij. Morgen idd even mailen of bellen. Was bij de eerste ook al zo. Je moet eens kijken in je menu bij instellingen/ik en mijn navigatiesysteem/info over mijn navigatiesysteeem wat daar staat. Als daar TomTom PRO 9150 staat dan ge je hem ook terug moeten sturen. Staat daar TomTom PRO 5150 dan heb je een goed model.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had bijna een truckmate snooper s2000 maar er onbraken nog al wat dingen dus die ging retour mediamarkt.

Is die dan nog leverbaar?

Dat model is al stokoud.

Als je een Snooper wil zou ik aan je leverancier vragen of je deze eerst een tijdje mag proberen.

Als je borg wil betalen mag je misschien een demomodel lenen.

Geen gekke vraag voor zo'n extreem duur apparaat en ik ben er van overtuigd dat er genoeg demomodellen beschikbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is die dan nog leverbaar?

Dat model is al stokoud.

Als je een Snooper wil zou ik aan je leverancier vragen of je deze eerst een tijdje mag proberen.

Als je borg wil betalen mag je misschien een demomodel lenen.

Geen gekke vraag voor zo'n extreem duur apparaat en ik ben er van overtuigd dat er genoeg demomodellen beschikbaar zijn.

Ik vraag me af of er al mensen zijn die er eentje van A-Rival getest hebben? Die liggen bijna bij elk autohof in Duitsland te koop

XEA 703T - a-rival

Deze bijvoorbeeld.

Maakt volgens de info op die site ook gebruikvan TomTom/teleatlas kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hahaha ik toevallig gisteren mijn vervanger gekregen, daar heb ik nu exact hetzelfde probleem bij. Morgen idd even mailen of bellen. Was bij de eerste ook al zo. Je moet eens kijken in je menu bij instellingen/ik en mijn navigatiesysteem/info over mijn navigatiesysteeem wat daar staat. Als daar TomTom PRO 9150 staat dan ge je hem ook terug moeten sturen. Staat daar TomTom PRO 5150 dan heb je een goed model.

Ga ik ff checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zij gebruik maken van Tele-atlaskaarten vind ik al een belangrijk pluspunt.

Voor gebruik in Nederland kan Navteq daar (nog) niet tegenop, hoe dat in het buitenland is weet ik niet.

Zelf heb ik een tijdje een navigatie van Falk gehad (bekend van de papieren kaarten) en dat was best een aardig ding ware het niet

dat de kaart hopeloos slecht was. Bediening was goed, hij koos m.i. goede routes maar wist de helft van de adressen niet.

En als hij het adres kende zette hij je wel in de straat maar vaak niet bij het goede nummer.

Dat is waarom ik Tomtom altijd nog de beste navigatie vind; precies tot op het huisnummer en kent bijna alles.

Hij kiest wel vaak ongelukkige routes met extra km's en tijdverlies.

Je moet dus zelf je route kiezen naar een plek dichtbij je adres, dichtsbijzijnde afrit bijvoorbeeld, maar dan zet de Tomtom je (bijna) altijd voor de deur van je adres.

En de kaarten zijn prima up-to-date, het gebeurt maar zelden (of nooit) dat hij een adres niet kent.

Ander nadeel van Tomtom is wanneer je bewust een andere route kiest, dan wil hij je nog heel lang terugdirigeren naar de route die het zelf in gedachten had.

Voor het apparaat zich eens neerlegt bij mijn keuze ben ik al heel wat kilometers (en afslagen) verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hahaha ik toevallig gisteren mijn vervanger gekregen, daar heb ik nu exact hetzelfde probleem bij. Morgen idd even mailen of bellen. Was bij de eerste ook al zo. Je moet eens kijken in je menu bij instellingen/ik en mijn navigatiesysteem/info over mijn navigatiesysteeem wat daar staat. Als daar TomTom PRO 9150 staat dan ge je hem ook terug moeten sturen. Staat daar TomTom PRO 5150 dan heb je een goed model.

Er staat 5150, dus da's wel goed.

Hebben ze soms een serie gebouwd met een ' verkeerde ' binnenkant'?

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er staat 5150, dus da's wel goed.

Hebben ze soms een serie gebouwd met een ' verkeerde ' binnenkant'?

-

Ja blijkbaar. Die hebben het probleem dat wanneer je er de laatste software opzet de HD traffic balk verdwenen is. waar ik de mijne gekocht heb hebben ze voor de tweede keer een zending terug geroepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb de mijne net binnen (5150).

Moet er nog mee aan de slag, maar een provbleem heb ik nu al: krijg geen verbindineg met Live Services. Lees: geen HD traffic.

Alles nagekeken en ge-dubbel-checked. De boel geactiveerd, instellingen op het apparaat staan goed (delen, account aanmelding). Maar nada contact met de server.

Na een beetje surfen inmiddels geleerd dat dat vaker voorkomt en er een mailtje naar TT moet. Die zullen het eea handmatig moeten activeren.

Sowieso vind ik dat het nog een heel gedoe is voordat je het apparaat kan gaan gebruiken. Als je digibeet bent hang je. Alles moet via de pc geactiveerd worden.

Voor wat dat aangaat kan het wel wat gebruiksvriendelijker.

-

de mijne zijn na een belletje meteen geactiveerd nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb weer een mazzeltje. ze hebben twee jaar LIVE toegevoegd aan mijn account. Ik zeg niks mis mee.

Tjongejonge, tis toch niet waar hè...

Echt niet normaal.:D:D

Ik ben al blij dat mij Live nu ook werkelijk live is......(sinds vanmorgen)

En gewoon maar een jaar........:mad:

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sprak laatst 2 collega´s van je corne niet iedereen is helemaal tevreden over de trucknavigatie maar ja meningen verschillen nu eenmaal wij werken met transics doet het voor mij goed is alleen niet speciaal voor trucks gr andre

Klopt helemaal. Er zijn bij ons jongens die er niet over tevreden zijn. Maar dat zijn meestal jongens die dat ding helemaal verkeerd bedienen. Eentje beweerde zelfs dat hij vanaf Tilburg via de afsluitdijk naar Alkmaar gestuurd werd. toen ik zijn device in handen had was het mij meteen duidelijk waarom dat was. Zijn instellingen stonden compleet verkeerd. lengte stond veel te lang, hoogte dik boven 5 mtr en asdruk op 25 ton of zoiets. dan moet je ook niet zeuren dat je wat extra km maakt hahahaha. krijg toevallig net een sms van een van die digibeten, want zo noem ik de jongens die niet met een TomTom kunnen werken, dat hij nu twee weken na mijn uitleg steeds meer ging geloven in zijn TomTom. Maar fouten zullen er altijd in blijven zitten. dat is met normale navigatie ook helaas. Maar gezond verstand moet altijd boven de aanwijzingen van een hulpmiddel gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat is zo corne ik kijk altijd nog ff op de kaart als ik het niet vertrouw heb 1 keer bijna in de sloot gezeten in het donker sinsdien rij ik er niet blindelings op al worden ze wel steeds beter,en je hebt gelijk als de instellingen niet goed staan dan word het niks gr andre:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden