[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nu ook Navigon met TRUCK navigatie


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds deze maand is er voor de modellen 6310/8410 van Navigon een softwareupdate te krijgen om je device om te toveren naar TRUCK navigatie.Volgens de test die je kunt lezen door op de bijgevoegde link te klikken werkt het behoorlijk goed.

http://www.pocketnavigation.de/article/view_796__lkw-erweiterung-fuer-navigon-6310-8410/3.5.43.html

Hier de link van de navigon site.

http://www.navigon.de/portal/nl/karten_services/funktionen/truck_navigation.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

ik heb een 8410 met trucknavigatie en freshmaps, ben op zich tevreden met het apparaat, routeberekening gaat prima, houdt genoeg rekening met de hoofdwegen ivm trucknavigatie, alleen net zoals bij andere nav.systemen laat het nog wel eens een steekje vallen bij kleine wegen en met te lage doorrijhoogtes, dit komt volgens navigon omdat het volledige kaartmateriaal met de benodigde gegevens niet voor 100 procent voor het hele kaartgebied aan te passen is (wel voor de grotere hoofdwegen en aansluitende kleinere wegen)op dit moment.

dit schijnt bij tomtom ook zo te zijn, een kameraad van me heeft zon ding met trucknav erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie dat Navigon óók een live services kent.

Jammer genoeg (nog) niet beschikbaar op de truck versie. Hopelijk gaan ze dat nog veranderen. Dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Raar eigenlijk, want wij zijn bij uitstek de groep die het echt nodig hebben. De heavy users. En voor die groep is deze service niet beschikbaar. Lijkt mij technisch toch niet het allermoeilijkste. Zal wel een andere reden voor zijn. Waarschijnlijk een financiële.

Maar zoals gezegd: als het komt ben ik serieus geïnteresseerd.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Momenteel denk ik serieus na over twee systemen:

De: Tomtom Pro 7100 Truck. (E 389,-)

Of:

De Navigon 70 premium truck (E 349,-)

Veel overeenkomsten. Grootste in het oog lopende verschil: Navigon heeft een wat groter beeldscherm. 5 inch tegen 4,3.

Alhoewel beide merken een soort Live services kennen, wordt het op de Truck versies niet aangeboden. Tenminste: bij Tomtom alleen middels een uitgebreid abonnement op TT Work.

Voor mij geen optie, sinds ik geen wagenpark heb.

De kans dat Navigon zijn live services wél zal gaan aanbieden op de Truck versie is veel groter - alhoewel ik het niet geinformeerd heb. Zonder ingewikkelde diensten zoals TT die voor een eenling veel te duur zijn. (gewoon een vast bedrag per jaar)

Ik wil namelijk wél graag zo'n - zeg maar HD traffic dienst - op m'n apparaat.

Laatste noot: ik ben een doorgewinterde Tomtom gebruiker. Heb met andere systemen nauwelijks ervaring. Op een korte periode met een Becker na. Die vond ik tergend langzaam.

Dat laatste is trouwens belangrijk voor mij: een snel systeem. Die niet alleen snel een route uitgerekend, maar waar je de kaart (met route) ook lekker snel kan bekijken.

Kortom: wat is wijsheid. Suggesties welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een TT Go740 met trucknavigatie(dankzij Corné's andere forum)

Liveservice, verkeersinfo per minuut, google search makkelijk je krijgt weleens een adres op zonder huisnummer google zoekt op naam en je kan er gelijk naar navigeren.

De trucknavi op micro-sd kaartje eruit en je TT is nog origineel.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een TT720 met truck navi.

Wél HD-traffic - alleen in NL, via speciale receiver - verdere services niet mogelijk.

Maar ook: hij is erg traag. Erger me daar dood aan. Apparaat is van 2007. Zal daar wel mee te maken hebben. Tis tenslotte een computer.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik vind het wel mee vallen, ik heb ook een 720 met de nieuwe truck kaart erop, doet het perfect bij mij.:ok: Ik heb geen problemen met traagheid van het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.......

of mischien is je sd kaartje niet snel genoeg?

de mijne is een class4, en er zijn nog snellere, want alle info moet immers van dat kaartje afkomen.

is dat een langzaam kaartje, dan word de TT ook langzamer!

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Ik heb het originele SD-kaartje van TT. Weet niet welke klasse dat is. Wellicht kan ik het origineel kopiëren naar een sneller kaartje??

Maar mss kan dat niet ivm beveiligingen etc. Corné weet hier vast wel het antwoord op.

De traagheid zit 'm vooral in het bekijken van de route. Niet het berekenen ofzo, dat gaat rap zat. Maar de route bekijken duurt een eeuwigheid

Ik heb naast de TMC ontvanger, ook een speciale ontvanger voor HD-traffic gekocht. Zit in de stroomaansluiting ingebouwd die je op de aansteker-aansluiting in de auto aansluit.Vervangt dus de standaard stroomkabel.

Werkt alleen in NL, maar werkt wél goed.

-

Oh, wat is trouwens de maximale geheugen grote (van SD-card) die een TT720 aankan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Ik heb het originele SD-kaartje van TT. Weet niet welke klasse dat is. Wellicht kan ik het origineel kopiëren naar een sneller kaartje??

Maar mss kan dat niet ivm beveiligingen etc. Corné weet hier vast wel het antwoord op.

De traagheid zit 'm vooral in het bekijken van de route. Niet het berekenen ofzo, dat gaat rap zat. Maar de route bekijken duurt een eeuwigheid

Ik heb naast de TMC ontvanger, ook een speciale ontvanger voor HD-traffic gekocht. Zit in de stroomaansluiting ingebouwd die je op de aansteker-aansluiting in de auto aansluit.Vervangt dus de standaard stroomkabel.

Werkt alleen in NL, maar werkt wél goed.

De groote een sd kaart is afhankelijk van het type bootloader die er op je TomTom staat. Maar ik denk dat jij maximaal tot 16GB kan gaan.

-

Oh, wat is trouwens de maximale geheugen grote (van SD-card) die een TT720 aankan?

Als het een originele sd kaart is dan kan het kopieren fout gaan. Dit kun je zien door in de kaartmap te kijken ef er dct bestanden instaan of mct bestanden.

Als het mct bestanden zijn dan is je kaart geactiveerd icm het serienummer van je d kaartje.

Dat zit ergens verstopt in een sd kaartje. Dan kan het zijn dat na het kopieren je kaart niet meer werkt. Maar dat is vrij eenvoudig op te lossen.

Laat tegen die tijd maar even weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt Corné, heb het 1 op 1 gekopieerd (dus originele TT Sd kaart ----- naar nwe kaart), maar dat lust m'n tommie niet.

Ongeldige kaart of zoiets. Heb het SD kaartje dus maar weer geformatteerd.

-

De kaart opnieuw activeren is de oplossing. Maar je moet dan wel weten hoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Momenteel denk ik serieus na over twee systemen:

De: Tomtom Pro 7100 Truck. (E 389,-)

Of:

De Navigon 70 premium truck (E 349,-)

Veel overeenkomsten. Grootste in het oog lopende verschil: Navigon heeft een wat groter beeldscherm. 5 inch tegen 4,3.

Alhoewel beide merken een soort Live services kennen, wordt het op de Truck versies niet aangeboden. Tenminste: bij Tomtom alleen middels een uitgebreid abonnement op TT Work.

Voor mij geen optie, sinds ik geen wagenpark heb.

De kans dat Navigon zijn live services wél zal gaan aanbieden op de Truck versie is veel groter - alhoewel ik het niet geinformeerd heb. Zonder ingewikkelde diensten zoals TT die voor een eenling veel te duur zijn. (gewoon een vast bedrag per jaar)

Ik wil namelijk wél graag zo'n - zeg maar HD traffic dienst - op m'n apparaat.

Laatste noot: ik ben een doorgewinterde Tomtom gebruiker. Heb met andere systemen nauwelijks ervaring. Op een korte periode met een Becker na. Die vond ik tergend langzaam.

Dat laatste is trouwens belangrijk voor mij: een snel systeem. Die niet alleen snel een route uitgerekend, maar waar je de kaart (met route) ook lekker snel kan bekijken.

Kortom: wat is wijsheid. Suggesties welkom.

Ik heb de navigon 70 premium truck.

Ik heb er al wel problemen mee gehad, en het toestel opgestuurd (2x) Wat mij opviel is dat het versturen gratis is en wordt gedaan door UPS. Ook de snelheid van reparatie oid viel mij op, beide keren met een week terug. Ik zie het als een hulpmiddel, maar merk ook dat er niet altijd rekening wordt gehouden met hoogte en inrij beperkingen. Toch valt het mij op dat er ook wel rekening wordt gehouden met brandstofverbruik, doorstroming in verkeer ed. Ik zelf denk dat 80% van de beperkingen er wel inzitten.

Over de TMC: Er is slechts 1 kabel en daar zit dan ook de tmc in verwerkt. werkt prima, geen klachten.

Ik kwam van een Garmin 865T FM naar een navigon. In begin even wennen, maar navigon bevalt wel goed hoor. Ook start hij een keer per week automatisch weer op, maar de Garmin deed dat vaker. Het mooie van de navigon vind ik myroutes: je krijgt max 3 routes te zien, incl afstand en verwachte reistijd waar je vervolgens uit kunt kiezen. Berekening en herberekening van routes gebeurt lekker vlot, enkel het opstarten had wat sneller gemogen.

Maar het is zoals bij alles... bij de een krijg je wat, bij de ander laat je wat. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik oke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe ben je daar aangekomen?

Rechtstreeks via Navigon besteld?

De plaatselijke shops hier hebben namelijk alleen de "plus"versie zonder trucknavigatie in het programma.

Je kunt voor de 70 bij navigon een update van de software bestellen. Maar er zijn ook andere manieren om daaraan te komen.

http://www.navigon.com/portal/nl/karten_services/funktionen/navigationsprofile/truck_navigation.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb de navigon 70 premium truck.

Ik heb er al wel problemen mee gehad, en het toestel opgestuurd (2x) Wat mij opviel is dat het versturen gratis is en wordt gedaan door UPS. Ook de snelheid van reparatie oid viel mij op, beide keren met een week terug. Ik zie het als een hulpmiddel, maar merk ook dat er niet altijd rekening wordt gehouden met hoogte en inrij beperkingen. Toch valt het mij op dat er ook wel rekening wordt gehouden met brandstofverbruik, doorstroming in verkeer ed. Ik zelf denk dat 80% van de beperkingen er wel inzitten.

Over de TMC: Er is slechts 1 kabel en daar zit dan ook de tmc in verwerkt. werkt prima, geen klachten.

Ik kwam van een Garmin 865T FM naar een navigon. In begin even wennen, maar navigon bevalt wel goed hoor. Ook start hij een keer per week automatisch weer op, maar de Garmin deed dat vaker. Het mooie van de navigon vind ik myroutes: je krijgt max 3 routes te zien, incl afstand en verwachte reistijd waar je vervolgens uit kunt kiezen. Berekening en herberekening van routes gebeurt lekker vlot, enkel het opstarten had wat sneller gemogen.

Maar het is zoals bij alles... bij de een krijg je wat, bij de ander laat je wat. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik oke.

Is dat net zoiets als bij google maps?? Daar krijg je ook drie verschillende suggesties. Vind ik een mooie optie.

Kent Tomtom niet. (Misschien die nwe apparaten wel).

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kunt voor de 70 bij navigon een update van de software bestellen. Maar er zijn ook andere manieren om daaraan te komen.

Is bekend Corné, maar het probleem(pje) is dat ik eerst nog even een apparaat moet hebben, en de "locals" leveren alleen de 70+ en niet de Premium-versie, die is toch echt vereist met de trucknavigatie.

Vandaar de vraag. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is bekend Corné, maar het probleem(pje) is dat ik eerst nog even een apparaat moet hebben, en de "locals" leveren alleen de 70+ en niet de Premium-versie, die is toch echt vereist met de trucknavigatie.

Vandaar de vraag. ;)

Bestellen misschien. Vandaag besteld morgen in huis....

http://www.gpsshop.nl/category/178453/navigon-navigatiesystemen.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Sinds twee weken de Navigon 70 premium met Trucknavigatie aan boord.

Mediamarkt Hengelo heeft 'm gewoon op de plank liggen.

Eerste week even wat spelen en proberen en back-up gemaakt.

Na in het weekend een systeem update en kaart update gedaan te hebben was ik de opgeslagen bestemmingen kwijt.

Dit schijnt te kunnen gebeuren met een systeem update, helaas kun je niet een gedeeltelijke back-up terugzetten (alleen je bestemmingen b.v.)

De bijgeleverde zuignap-houder wil niet blijven zitten, dus de Navigon klantenservice gebeld: binnen twee dagen een (gratis) nieuwe houder thuisgestuurd gekregen.(die is eerder thuis dan ikzelf :ok: )

Nu rijdt ik dus rond met kaart Q1-2011.

Tot noch toe ben ik erg tevreden over deze Navigon.

Hoogte instelling stuurt me met huifoplegger keurig om een brug heen waar ik met een tankwagen wel onderdoor kan. (3.90m)

ADR instellingen zijn een beetje erg algemeen, diverse gevaarlijke stoffen worden op één hoop gegooid waardoor je bv niet door de Westerschelde tunnel mag (volgens de navi dan)

Kortom, net als vroeger....zelf na blijven denken....maar erg tevreden over de keuze tussen verschillende routes en de (gratis en Europese)TMC verkeersinformatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik ben op dit moment Map&Guide aan het testen op ons systeem wat wij in de auto,s hebben. Wat een bocht is dat zeg.Nu zie ik het verschil pas tussen mijn TomTom Met Teleatlas kaarten en Map&Guide met Navteq kaarten.

Ik heb mijn werkgever al aangeraden om ipv zo,n duur systeem te kopen voor iedere chauffeur een losse tomtom te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Ik ben op dit moment Map&Guide aan het testen op ons systeem wat wij in de auto,s hebben. Wat een bocht is dat zeg.Nu zie ik het verschil pas tussen mijn TomTom Met Teleatlas kaarten en Map&Guide met Navteq kaarten.

Ik heb mijn werkgever al aangeraden om ipv zo,n duur systeem te kopen voor iedere chauffeur een losse tomtom te kopen.

Tja, ik kan het alleen maar met je eens zijn Corné. Wij hebben Blauwpunkt in de truck, nou breek me de bek niet open hierover. Dan zweer ik toch echt bij mijn oude Tommie 720 hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden