[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Grote Oostblokkers topic!


JWZ

Recommended Posts

  • Forumlid
Daar geldt hetzelfde voor, gelijke monniken gelijke kappen.:ja::ja: Zal het nu wel weer anders uitgelegd worden.

Moet je er wel bij zeggen de meeste hebben daar wel een vrouwtje zitten

Of wat anders.Er rijden daar ook Hollandse auto,s rond met chauffeurs er op uit Italie.

Vergeet niet er gebeuren daar ook gekke dingen Vaak nog erger als in Holland

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 606
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Je mag als buitenlander (in dit geval: Hollander) toch meer laden qua gewicht dan een Italiaan binnen Italië? Als het bv een container of trailer is die van de trein komt? (intermodaal).

Mocht je dan niet 44 ton zijn ipv 40 ton. Daarom doen ze dat werk met buitenlanders. Of ben ik verkeerd geïnformeerd??

Heb wel eens trailers geladen in Antwerpen met netto 28.500 kg die op de trein werden gezet naar Italië. Dan was je in NL al ruim 40 ton (43/44t). Geen probleem, maar volgens mij is dat teveel voor Italië. (kan me vergissen)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je mag als buitenlander (in dit geval: Hollander) toch meer laden qua gewicht dan een Italiaan binnen Italië? Als het bv een container of trailer is die van de trein komt? (intermodaal).

Mocht je dan niet 44 ton zijn ipv 40 ton. Daarom doen ze dat werk met buitenlanders. Of ben ik verkeerd geïnformeerd??

Heb wel eens trailers geladen in Antwerpen met netto 28.500 kg die op de trein werden gezet naar Italië. Dan was je in NL al ruim 40 ton (43/44t). Geen probleem, maar volgens mij is dat teveel voor Italië. (kan me vergissen)

-

Dat klopt Als je met de trein gaat mag je 44 ton zijn Ook in Italie

Zelfs Duitsland.Je moet het wel kunnen aan tonen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja maar Moldavie is nu ook niet dat daar zoveel chauffeurs vandaan komen. Ongeveer de helft van de beroepschauffeurs uit Moldavie werkt al jaren bij Essers uit Genk. Gingen een jaar of 8 geleden al met touringcars op en neer. Zaterdag was wisseldag. Denk dat Bangladesh nog wel armer is dan Moldavie. Dus waarom dan zo'n dure Moldaviër pakken ;)

Kun je nu de conclusie trekken dat het beroep van chauffeur langzaam aan het verdwijnen is voor Hollanders/Belgen?

De chauffeurs die er nu zijn die zitten hun tijd uit, lijkt mij.

Wat er in de toekomst blijft zijn hobbychauffeurs die voor een minimum loontje het laden/lossen gaat doen.

De werkgevers willen/kunnen het salaris niet aanpassen aan de levensstandaard.

De opdrachtgevers intereseert het al helemaal niet welke nationaliteit er met de lading vandoor gaat. Chauffeurs zelf geven niks om een CAO of vakbonden.

Schoolverlaters zien het uurloon van een chauffeur en steeds minder Hollandse of Belgische kentekens op de trucks.

Het is in de toekomst klaar, over & out voor de chauffeur.

Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet zo negatief ... !!

Chauffeurs zelf geven niks om een CAO of vakbonden.

Draai het eens om ..., kom op zeg .. !!!

Alsof 40 jaar CAO en vakbonden, die gestreden hebben voor de 48-urige werkweek en allerlei andere beperkende regelgeving, de branche zoveel goeds gebracht hebben ... :stom:

Om te beginnen zou de CAO alleen van toepassing verklaard moeten worden op het binnenlands transport. Zodat het internationale transport een stuk meer armslag kreeg om chauffeurs anders of in ieder geval op andere wijze te belonen dan nu verplicht is.

Ofwel er zou geen zinnig mens meer willen werken in het internationale vervoer (omdat ze vonden dat ze te weinig verdienden) en wisten we binnen niet al te lange tijd dat het ECHT voorbij is ... OF ... het Nederlandse internationale vervoer zou weer een basis kunnen vinden om de alure van weleer op te gaan bouwen. En weer ECHT iets te gaan betekenen als "vrachtvaarders van Europa (en verder).

Nu blijven we maar mopperen op alles en iedereen en zien we alleen de "beperkingen".. De "kansen" zien we jammergenoeg al niet eens meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet zo negatief ... !!

Draai het eens om ..., kom op zeg .. !!!

Alsof 40 jaar CAO en vakbonden, die gestreden hebben voor de 48-urige werkweek en allerlei andere beperkende regelgeving, de branche zoveel goeds gebracht hebben ... :stom:

Om te beginnen zou de CAO alleen van toepassing verklaard moeten worden op het binnenlands transport. Zodat het internationale transport een stuk meer armslag kreeg om chauffeurs anders of in ieder geval op andere wijze te belonen dan nu verplicht is.

Ofwel er zou geen zinnig mens meer willen werken in het internationale vervoer (omdat ze vonden dat ze te weinig verdienden) en wisten we binnen niet al te lange tijd dat het ECHT voorbij is ... OF ... het Nederlandse internationale vervoer zou weer een basis kunnen vinden om de alure van weleer op te gaan bouwen. En weer ECHT iets te gaan betekenen als "vrachtvaarders van Europa (en verder).

Nu blijven we maar mopperen op alles en iedereen en zien we alleen de "beperkingen".. De "kansen" zien we jammergenoeg al niet eens meer.

Ieder jaar heb ik minder te besteden.

Ieder jaar groeit het aantal buitenlandse kentekenplaten op onze wagens.

Ieder jaar blijft ons salaris gelijk of wordt het minder.

Ieder jaar krimpt het aantal NL/B chauffeurs.

Ieder jaar gaan er NLe transportbedrijven failliet door invloeden uit het oosten.

En dan moet ik positief blijven....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ieder jaar heb ik minder te besteden.

Ieder jaar groeit het aantal buitenlandse kentekenplaten op onze wagens.

Ieder jaar blijft ons salaris gelijk of wordt het minder.

Ieder jaar krimpt het aantal NL/B chauffeurs.

Ieder jaar gaan er NLe transportbedrijven failliet door invloeden uit het oosten.

En dan moet ik positief blijven....?

Gewoon door gaan doet je niks meer hebt.Maar wel positief blijven

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Vandaag in Venlo, zet hem maar op dokje 16. Prima maar daar staat er al 1 voor de helft :shock:

Maar ja deze mannen houden de Europese economie draaiende dus dan mogen ze dat:

lt2w.jpg

lt4r.jpg

Hij bleek al 20 minuten bezig geweest te zijn op dit staaltje vakwerk :ok:

En dan maar door drukken, hoe komen die mannen toch aan de vreemdste klappers?:

lt3ux.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arjan, ik zie "jou" probleem niet echt.

Ok die 20 min is iets wat jij zegt, en bewijst geen achteruitrijvakmanschap. Daar hebben ze dichter uit het oosten ook last van. :zegtniets:

HIj staat dus met zijn band tegen die geleider? Ja wat is nou het probleem? of kan die band daar niet tegen? :confused:

Maar okey, ik merk je ondertoon. Bagger volk dus. :ja:

Nou nog even een meedenkertje voor het slapen dan maar.

Die mannen veroveren meer en meer in Europa.

Zit men op "jou" kwatitiet tewachten, of is zo'n "bandje" goedkoper?

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we dan toch even gaan uilenzijken.

Ik zie een relatief goedkope FM, naast een duurder Magnum staan.

Nou zal Arjan de trotse bestuurder zijn van die FM, Maar die Oostblokker rijd op een "dikkere" car.

Ik ken legio Nederlandse chauffeurs die voor die "dikkere" car gaan.

Mijn conclusie. Arjan zit teveel aan de stamtafel, en wil horen wat die horen wil. En wil dat graag vertellen.

Ik weet een ding bijna zeker, Arjan heeft niet met die chauffeur gesproken, dus is het een verhaal van 1 kant. :ja::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het misschien nog mooier vertellen.

Welk werk ik doe, en waar ik werk zal hopelijk bekent zijn.

Morgen laad er waarschijnlijk een collega voor me. Ik zal die auto overnemen, en in Denemarken lossen. Aanstaande zondag zal je mijn Poolse collega's door Nl zien rijden. Denk er van wat je denkt, maar bedenk dat ze een deel van mijn vrachtje bij der hebben.

Je zal op dat moment waarschijnlijk ook enige Nederlandse transporteurs zien rijden, die ongeveer het zelfde werk doen. Met nederlandse chauffeurs uiteraard.

Die Polen werken echter in het buitenland, in een land waar ze meer verdienen als in der eigen land.

Die Nederlanders zullen niet volgens de CAO betaalt worden, omdat de prijzen dat niet toelaten.

Echter doen ze wel "hetzelfde" werk.

Vervloek je eigen nog maar eens op mijn collega's en prijs die Hollander de hemel in.

Voorlopig heb die Pool het beter.:ja:

Maar dit zal wel temoeilijk gedacht zijn. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag in Venlo, zet hem maar op dokje 16. Prima maar daar staat er al 1 voor de helft :shock:

Maar ja deze mannen houden de Europese economie draaiende dus dan mogen ze dat:

Ach, het kan altijd erger:ja:

post-3113-1394784247,6459_thumb.jpg

Hij moest persee voor dat dock van de heren

Okee geef het eerlijk toe, ben dr wel 5 minuten mee bezig geweest

post-3113-1394784247,7436_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind dat Arjan wel een punt heeft.

Waarom zijn er zoveel ongelukken? Het is de "Race to the bottom" De wedstrijd naar de bodem, wie kan het goedkoper.

Verkeers veiligheid doet niet meer ter zake, zulke bedrijven gaan letterlijk over lijken. Je kunt het wel verdedigen, maar hoelang? Totdat je een telefoontje krijgt dat een goede vriend met zijn familie aan gort is gereden door zo een goedkope klojo?

En begrijp heus wel dat die ook geld probeert te verdienen, maar heb vaak het idee dat ze totaal geen interesse in hun werk hebben, plus, het drinken heb je zelf in de hand. Vertel me niet dat het de situatie is.

En Ron, What's the problem driver"?:D:D

Wij gaan ook nogal veel naar Auto zone, en daar hebben ze er ook een handje van, trailers parkeren tussen de docks.

Ook aan de "East coast" waar veel oude docks zijn die gemaakt waren voor smalle trailers, of zoveel mogenlijk docks naast elkaar. "Fingerdocks" noemen ze die.....:rolleyes:

Je kunt je vinger nog niet tussen 2 opleggers krijgen. LTL bedrijven hebben die vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is overal, niet alleen op de weg. Kijk eens in de bouw hoeveel polen daar rond lopen.. en nog niet eens nederlands spreken ook, kom op zeg. Allemaal stuk voor stuk het land uit schoppen die handel.

Ok laat ik eens meegaan in jou gedachten.

We schoppen ze allemaal het land uit. Maar wie gaat dat werk dan doen?

Hoeveel zitten er op Nederlandse auto's? 20.000? Waar ga je dan 20.000 Nederlandse chauffeurs vandaan halen?

Maar in jou gedachten gang generaliseer je nogal. Dat je die lui zat ben die binnenlandswerk doen snap ik.

Maar kan jij aan een auto, of chauffeur zien of die binnenland rijd, of dat die man onderweg is met een vrachtje van/naar Polen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als we dan toch even gaan uilenzijken.

Ik zie een relatief goedkope FM, naast een duurder Magnum staan.

Nou zal Arjan de trotse bestuurder zijn van die FM, Maar die Oostblokker rijd op een "dikkere" car.

Ik ken legio Nederlandse chauffeurs die voor die "dikkere" car gaan.

Mijn conclusie. Arjan zit teveel aan de stamtafel, en wil horen wat die horen wil. En wil dat graag vertellen.

Ik weet een ding bijna zeker, Arjan heeft niet met die chauffeur gesproken, dus is het een verhaal van 1 kant. :ja::bey:

Weet heeft de auto nou met de discussie te maken? en dan nog, geef mij die fm maar. dan mag jij die franse blokkendoos hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ok laat ik eens meegaan in jou gedachten.

We schoppen ze allemaal het land uit. Maar wie gaat dat werk dan doen?

Hoeveel zitten er op Nederlandse auto's? 20.000? Waar ga je dan 20.000 Nederlandse chauffeurs vandaan halen?

Maar in jou gedachten gang generaliseer je nogal. Dat je die lui zat ben die binnenlandswerk doen snap ik.

Maar kan jij aan een auto, of chauffeur zien of die binnenland rijd, of dat die man onderweg is met een vrachtje van/naar Polen?

Ben ik met je eens,

Als onze Poolse medemensen morgen allemaal de kuierlatten ri Polen pakken zal het

lang wachten worden bij veel distriebutiecentra, en de groente en bloemenrijers

zullen eerst zelf hun vrachje bijelkaar moeten plukken:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik het eerste zinnetje schreef ik al, als we dan toch gaan uilenzeiken....

Ok dan ga jij heel de week met een FM buitenland rijden, dan zal ik dat wel met die fransoos doen.

Ik ga ook voor die Vlamboos.

Tis nog maar een jaartje of 11 geleden, met een platte Scamia streamliner (320pk!!!!)

een week of drie onderweg in geheel Europa

Zoeen Vlamboos was een droomauto waar depost-11286-1394784260,306_thumb.jpg koelkast niet op de bijrijdersstoel hoefde

Kweet nie of de foto,s lukke, eentje in Fin vanaf Kaustinnen ri Turku

post-11286-1394784259,8943_thumb.jpg

post-11286-1394784260,1141_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden