[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Grote Oostblokkers topic!


JWZ

Recommended Posts

  • Administrators

En niemand die het snapt he?

Waarom gaat een chauffeur op de vluchtstrook staan?

RTW en die idiote termijn dat je nog gepakt kan worden!

Die man KAN niet over zijn uren gaan dus zet hij het spul aan de kant. (of het slim is op de vluchtstrook ga ik nu niet behandelen).

Maar, omdat je nog tot 28 dagen na een overschrijding flink GENAAiT kan worden, durft die man zijn wagen ook niet meer te verplaatsen.

Triest, zeer triest en enkele collega's hier branden de mede collega af, terwijl ze met de zelfde wet zitten opgescheept!

Zielig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 606
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Compleet mee eens Eddy, ook al maak die man theater. Ik zou de fouten van onze azijnzeikende moraalridders wel eens op film willen zien. Maar helaas zullen ze die wel goed verborgen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je tot op de laatste minuut je tijd vol wilt rijden, dan ben jij mijns inziens onverstandig bezig.

En bij overmacht moet je een printje maken.

Zo is het, als je professioneel bent wacht je niet tot tot het laatste moment om een parking te zoeken.

Deze man is duidelijk een open-lucht theater acteur die zijn rijbewijs heeft gehaald en gelijk is gaan rijden. (enige vorm van verdere scholing heeft hij duidelijk niet gehad]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is in mijn ogen een verschil tussen strak rijden en strak rijden. Ook ik ben iemand die graag zijn 4 1/2 rij-uren maximaal wil benutten, echter zonder het risico te lopen daardoor over mijn rijtijd heen te gaan of op de vluchtstrook te moeten parkeren en 45 minuten te maken. Dan is er ook nog altijd een categorie die inderdaad tot het laatste streepje gaat en daardoor geen goede plek heeft om zijn pauze te maken en die zie je dan ook altijd op de vluchtstrook, pechhavens en op- of afritten staan (het eerste vind ik gewoon schofterig, het de laatste vind ik nog wel te overzien). Vaak valt het mij dan ook op dat het toch wagens met een Landletter uit Polen, Litouwen, Hongarije, Tsjechië of Spanje zijn.

Of het een mentaliteitskwestie is of onder druk van de werkgever weet ik niet en kan daar dus geen oordeel over vellen. Overnachten op de vluchtstrook vind ik in geen geval te rechtvaardigen. Ook hier wil ik nog wel begrip opbrengen voor diegene die een brede oprit met vluchtstrook vanaf een parking gebruiken en geen overlast veroorzaken.

Daarbij moet je ook nog eens kijken of het wel zin heeft om die dag tot het gaatje te gaan. Vaak is het ook nog zo dat je zover mogelijk wilt rijden, maar dat het aan het eind van de volgende dag geen donder uitmaakt of je 10 minuten eerder een parking hebt opgezocht of tot einde rijtijd hebt gereden (b.v. door sluitingstijden van je laad/losplaats, sluiting grensposten o.i.d.).

In de tijd dat ik nu internationaal rijd, is het mij slechts 2 maal overkomen dat ik 1 minuut rijtijd teveel had. 1 x doordat ik op een parkeer terrein een extra rondje gereden had om een beter plekje te nemen (stom van me, dan maar wat schever staan) en laatst tijdens een controle in Zwitserland bleek ik ook nog ergens 1 minuut teveel gereden te hebben. Weet echt niet meer hoe dat kwam, maar ze hanteerden een tolerantie van 5 minuten. Het is met de digitach gewoon een kwestie van je rijtijden optellen en tegen het eind van de dag berekenen hoever je nog kunt/wilt.

Het enigste wat ik nog acceptabel vind bij stilstaan op de vluchtstrook is dat je in een file, door b.v. een ongeluk, je in tijdnood komt en daardoor je noodgedwongen 15/30/45 minuten pauze moet maken op de vluchtstrook. Er is dan een zeer gering snelheidsverschil met het verkeer op de rijbaan en je stilstaand voertuig op de vluchtstrook. Maar ook hier kan ik weer begrip opbrengen voor mensen die dat absoluut afkeuren omdat daardoor de vluchtstrook niet vrij is voor noodzakelijk verkeer.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar Amerika, daarmee bedoel ik: United States of America royaal 300 jaar met oorlogen over hebben gedaan wil men in €uropa zonder oorlog binnen 50 jaar afgerond zien en dat is natuurlijk een soort sprookje maar het wordt wel door je strot geduwd!!

Als in je eigen land niks te verdienen valt zoek je dat elders, niet zo moeilijk dat ze uit die landen hier komen om wat te verdienen.

Daar de levensstandard hier vaak vele malen hoger ligt dan waar ze vandaan komen zien ze ons geld ($, €, GBpound)) als een soort goudmijn wat het in de beginne ook is voor hen.

Er is die mensen zelf niks kwalijk te nemen, die doen wat iedereen zou doen nl het zoeken naar betere mogelijkheden en meer kansen creëren!

Het is puur de politiek die ligt te slapen, hun eigen "pluche" stoelen en bonussen bewaken en voeren nog steeds niks anders uit dan:

struisvogelpolitiek met je kop in het zand !!!

Het is gewoon een soort van "tijdbom" geworden en ooit knalt die helemaal uitelkaar!! (maar dan is het voor ons te laat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden