[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Grote Oostblokkers topic!


JWZ

Recommended Posts

  • Reacties 606
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Transterra zoekt weer chauffeurs.

http://www.transterra.myplaces.nl/index.php3?h=11742

Wij zijn en dynamisch bedrijf wat volop in ontwikkeling is.

Bent u geinteresseerd in baan als internationaal chauffeur, is dit beroep uw lust en uw leven en staat kwaliteit en professionaliteit bij u hoog in het vaandaal dan zijn wij op zoek naar u !

Aarzel niet en vul onderstaand sollicitatieformulier vrijblijvend in en mail het aan ons door.

Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om verdere details te bespreken en een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek.

post-3215-1394781678,9749_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Haha ja rozumiem..

Pozdrawiam wszystkich kierowcow!

P.S. Vanaf nu alleen nog maar in het pools communiceren hier, dat maakt de boel een stuk duidelijker voor iedereen :D

....zucht.....

Komt ie;

Transterra Polska Sp. z o.o. to dynamiczna, młoda i wciąż pozytywnie rozwijająca się firma.

Jesteś zainteresowany pracą międzynarodowego kierowcy w naszej firmie?

Jesteś kierowcą z krwi i kości?

Czy jakość i profesjonalizm to Twój znak firmowy?

Zatem właśnie Ciebie szukamy!

Nie zwlekaj! Ściągnij i dokładnie wypełnij zgłoszenie, a następnie prześlij je do nas.

Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w celu przedstawienia Ci szczegółÃ³w dotyczących pracy i umówi spotkanie.

Kliknij by ściągnąć formularz

Po wypełnieniu formularza prześlij go na: planning@transterra.nl

http://www.transterra.myplaces.nl/index.php3?h=11815

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goh, nu is het opeens de belastindruk die in Nederland geldt............ Helaas geldt dat niet voor de Nederlandse chauffeur! :stom:

Nederlandse zeeman te duur door Theo Jongedijk

ROTTERDAM - Nederlandse zeevarenden zijn gemiddeld per jaar 2500 euro duurder dan hun Duitse of Belgische collega’s. Het ongunstige vaderlandse belastingregime zorgt ervoor dat Nederland geen vanzelfsprekende vestigingsplaats meer is voor rederijen.


nederlandsezeeliede_687200d.jpgNederlandse zeevarenden zijn gemiddeld per jaar 2500 euro duurder dan hun Duitse of Belgische collega?s.

Het uitvlaggen van schepen, recent vooral naar Singapore en de Marshall eilanden, is een zeer grote bedreiging omdat hiermee de gehele Nederlandse maritieme bedrijfstak in gevaar komt.

De maritieme sector hijst de stormbal en wordt hierbij ondersteund door tientallen organisaties van werknemers tot werkgevers en van de zeehavens tot het onderwijs. Ondertekenaars zijn onder andere Bernard Wientjes (VNO/NCW), Agnes Jongerius (FNV), de directies van de grote zeehavens, Alexander Sakkers (TLN) en Karla Peijs (commissaris van de Koningin/oud-minister van Verkeer en Waterstaat) en Erik Hietbrink, de pas benoemde Havenman van het Jaar 2009 als directeur van het Scheepvaart en Transport College (STC).

De noodkreet staat in verband met een algemeen overleg dat de Vaste Kamercommissie voor Financiën komende woensdag heeft met de staatssecretarissen van Financiën en Verkeer en Waterstaat. Aan de orde komt de motie van de kamerleden Roefs en Kortenhorst die betrekking heeft op de (te hoge) loonkosten van Nederlandse zeevarenden en de (ongelijke) concurrentie voor de Nederlandse zeescheepvaart.

De in totaal 33 organisaties die de noodkreet steunen wijzen erop dat de maritieme sector een bijdrage levert van 2,6 procent aan het bruto nationaal product en dat 187.000 mensen er voor hun werk van afhankelijk zijn.

Bron± telegraaf.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wordt hierbij ondersteund door tientallen organisaties van werknemers tot werkgevers en van de zeehavens tot het onderwijs. Ondertekenaars zijn onder andere Bernard Wientjes (VNO/NCW), Agnes Jongerius (FNV), de directies van de grote zeehavens, Alexander Sakkers (TLN) en Karla Peijs (commissaris van de Koningin/oud-minister van Verkeer en Waterstaat) en Erik Hietbrink, de pas benoemde Havenman van het Jaar 2009 als directeur van het Scheepvaart en Transport College (STC).

Als men dat in de transportsector nou ook eens zou doen,werkgevers, verladers ,grote concerns,auto fabrikanten enz, maar de bedrijven die het nu redelijk doen vinden het al lang best zo en bedrijven die het iets minder doen proberen krampachtig en ten koste van alles werk van diegene af te pakken die het wel goed gaat,zolang zal hier niks veranderen.En de verladers lachen in hun vuistje en denken"zolang de transporteurs elkaar het verlies niet gunnen" gaat het best!!Ik ben nog steeds van mening dat de werkGEVERSbond een vuist moet maken en zeggen: Dat moeten wij ervoor hebben,voor minder doen we het niet,dan pas kan de werkNEMERSbond eisen gaan stellen.Je kunt nu wel eisen gaan stellen maar van een kale kip is niks te plukken! Dat betekend niet dat de bonden helemaal niks hoeven te doen,maar wel met mate.Maar de loonkosten en de ritprijzen is een zaak voor de werkGEVERS!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week is er weer een inval gedaan bij de inmiddels welbekende aspergeteelster in Someren!

Mevrouw schijnt er een boeltje van te hebben gemaakt wat betreft inkomsten en arbeidsomstandigheden voor de oost-europeese werknemers!

Prima hoor, ik juig dit soort invallen alleen maar toe.

Maar waaroim gaat de arbeidsinspectie niet eens kijken naar de transporteurs die er een boeltje van maken, wat betreft hun oostblok chauffeurs!

Gisterenmorgen reed ik na afgekoppeld te hebben in de Europoort, door de haven, en je moet ze de kost geven, die in het weekend in de haven moeten overstaan.

Geen 1 voorziening, geen toilet, fatsoenlijk eten, of wat dan ook!

Waar die mannen hun behoefte moeten doen, is mij een raadsel, er zijn immers nog niet eens bosjes in de buurt!

Wat dat betreft hebben die aspergeplukkers het nog beter, die hebben sanitair, en een ruimte om zich terug te trekken, de chauffeurs worden geacht het hele weekend op hun werkplek door te brengen.

Het is niet zo dat ik direct medelijden met deze chauffeurs heb, maar ergens kan dit natuurlijk echt niet, en is het gewoon een moderne vorm van uitbuiting en slavernij.

En let wel, tig van die wagens die ik zag staan, waren van Nederlandse ondernemers!

Kan iemand mij uitleggen waarom de bonden i.c.m. de arbeidsinspectie hier niet een stokje voor steken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ze hier gewoon heel weinig aan kunnen doen routier, en al helemaal niet als deze mannen niet klagen en lid worden van een bond hier in nederland.

Ben ik helemaal met je eens! Maar denk jij dat de plukkers in Someren geklaagd hebben?

Na een controle van de arbeidsinspectie kwamen deze praktijken boven water.

En daar zit het hem nu juist: daar wordt wel gecontroleerd, bij de transportbedrijven niet.

En het waarom daarvan is mij een raadsel!

Overigens denk ik zelf wel dat die oostblokchauffeurs ook wel fatsoenlijke voorzieningen preferen in het weekend.

Thuis hebben ze ook wel een douche, toilet, en fatsoenlijk te eten.

Dus zij weten heus wel beter, maar er word hun weinig keus gelaten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het voordeel van een inval bij zo'n bedrijf is dat ze het meteen kunnen aantonen dat er dingen niet in orde zijn.

Bij chauffeurs moet er eerst uitgezocht worden onder welke afdeling ze vallen, via welk uitzendbureau ze in dienst zijn en onder welke constructie en dat is denk ik toch wel even wat moeilijker aantoonbaar.

En aangezien de chauffeur meestal alleen staat zal hij minder snel klagen, bij zo'n tuinder (of wat voor een bedrijf dan ook) werken er toch vaak veel meer en voelen ze zich veel sterker als er iets is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor,

maar ik denk dat al die mannen er zelf voor kiezen om zonder voorzieningen ergens een weekend (en vaak langer) te blijven staan. Want er zijn best wel voorzieningen in de buurt, maar zodra daarvoor betaald moet worden, houdt het op. Een gratis toilet bij een tankstation gaat nog, maar ze trekken nog geen bak koffie uit de automaat. (eerder nog de knoppen van de plee!).

Ik heb er geen medelijden mee...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry hoor,

maar ik denk dat al die mannen er zelf voor kiezen om zonder voorzieningen ergens een weekend (en vaak langer) te blijven staan. Want er zijn best wel voorzieningen in de buurt, maar zodra daarvoor betaald moet worden, houdt het op. Een gratis toilet bij een tankstation gaat nog, maar ze trekken nog geen bak koffie uit de automaat. (eerder nog de knoppen van de plee!).

Ik heb er geen medelijden mee...!

Dat ben ik helemaal met je eens Klaas, alleen hebben die mannen (en dat hebben ze deels zelf in de hand) natuurlijk veel minder te besteden onderweg dus moeten ze die keuze wel maken.

Dus laten we hopen dat daar de lonen ook snel omhoog zullen gaan, zodat het voor hun ook wat beter word.

Dan hoeven ze ook de douchekoppen en dergelijke niet meer te stelen en kunnen wij ook blijven douchen bij de klanten :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Oost-Europese chauffeur zou inderdaad wel een stuk assertiever kunnen zijn. Je láát je ook zo behandelen. Zelfrespect hè.

Ze kunnen zich wel wat veroorloven wat dat betreft, want zij zijn het goedkoopst van allemaal. Een baas kan nergens een goedkopere halen.

Toch een beetje die communistische cultuur ben ik bang. Dat afwachtende. Vroeger wist de staat tenslotte wat goed voor je was. Nu - zo zullen ze wellicht denken - is de baas diegene.

En dat wéét ie ook, alleen de baas is geen communist, dus die weet precies wat goed is voor hem.

Baasje is namelijk kapitalist.

En tot die tijd verandert er voor die boys niks. Beetje dom eigenlijk.......

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Oost-Europese chauffeur zou inderdaad wel een stuk assertiever kunnen zijn. Je láát je ook zo behandelen. Zelfrespect hè.

Ze kunnen zich wel wat veroorloven wat dat betreft, want zij zijn het goedkoopst van allemaal. Een baas kan nergens een goedkopere halen.

Toch een beetje die communistische cultuur ben ik bang. Dat afwachtende. Vroeger wist de staat tenslotte wat goed voor je was. Nu - zo zullen ze wellicht denken - is de baas diegene.

En dat wéét ie ook, alleen de baas is geen communist, dus die weet precies wat goed is voor hem.

Baasje is namelijk kapitalist.

En tot die tijd verandert er voor die boys niks. Beetje dom eigenlijk.......

-

Kijk, daar slaat iemand de spijker op z'n kop!

In de tijd dat ik bij mijn laatste vaste werkgever reed, kwamen daar ook steeds meer Polen werken. En er was er altijd eentje die gewoon met ons ging overnachten Gewoon op de parking bij het restaurant en gewoon binnen eten.

Hij was inderdaad het communistische denken ontstegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor,

maar ik denk dat al die mannen er zelf voor kiezen om zonder voorzieningen ergens een weekend (en vaak langer) te blijven staan. Want er zijn best wel voorzieningen in de buurt, maar zodra daarvoor betaald moet worden, houdt het op. Een gratis toilet bij een tankstation gaat nog, maar ze trekken nog geen bak koffie uit de automaat. (eerder nog de knoppen van de plee!).

Ik heb er geen medelijden mee...!

Dat is ook zo! Maar degene die er het harste om lacht is de werkgever.

Een beetje je persooneel als slaaf behandelen, en er totaal niets over horen.

Zielig of niet, het is slavernij, en dat was dacht ik ergens in 1800 zoveel afgeschaft, maar blijkt eigenlijk nog gewoon bestaan.

Ook, de mannen kiezen er ook een beetje zelf hoor, maar het hoor gewoon niet zo te zijn anno 2010!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nieuwsblad Transport:

Maritieme sector vraagt fiscale steun

De Nederlandse maritieme sector roept het kabinet op extra fiscale maatregelen te nemen om de zeescheepvaart concurrerend te houden ten opzichte van het buitenland. Dat blijkt uit een gezamenlijke brief die afgelopen week werd verstuurd naar de staatssecretarissen van Financiën en Verkeer en Waterstaat. De oproep werd gedaan door 33 partijen waaronder werkgevers, werknemers, havens, loodsen, scheepsbouwers, overheden en onderwijsinstellingen.

Zij vrezen dat zonder extra maatregelen de maritieme sector structureel dreigt te verzwakken omdat Nederland minder aantrekkelijk is geworden als vestigingsland en Nederlandse werknemers te duur zijn geworden. Daardoor vestigen rederijen hun vloot steeds vaker in andere landen, waardoor de gehele maritieme bedrijfstak in Nederland in gevaar komt, zo waarschuwt de sector.

De partijen willen vooral dat de loonkosten worden aangepakt om de achterstand op de concurrentie met andere Europese landen te verkleinen. Zo zouden Nederlandse zeevarenden per jaar gemiddeld 2500 euro meer kosten dan Duitse of Belgische werknemers door de betere loonkostenregelingen in die landen. De Nederlandse zeescheepvaart telt in totaal meer dan 24.000 werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nieuwsblad Transport:

Maritieme sector vraagt fiscale steun

De Nederlandse maritieme sector roept het kabinet op extra fiscale maatregelen te nemen om de zeescheepvaart concurrerend te houden ten opzichte van het buitenland. Dat blijkt uit een gezamenlijke brief die afgelopen week werd verstuurd naar de staatssecretarissen van Financiën en Verkeer en Waterstaat. De oproep werd gedaan door 33 partijen waaronder werkgevers, werknemers, havens, loodsen, scheepsbouwers, overheden en onderwijsinstellingen.

Zij vrezen dat zonder extra maatregelen de maritieme sector structureel dreigt te verzwakken omdat Nederland minder aantrekkelijk is geworden als vestigingsland en Nederlandse werknemers te duur zijn geworden. Daardoor vestigen rederijen hun vloot steeds vaker in andere landen, waardoor de gehele maritieme bedrijfstak in Nederland in gevaar komt, zo waarschuwt de sector.

De partijen willen vooral dat de loonkosten worden aangepakt om de achterstand op de concurrentie met andere Europese landen te verkleinen. Zo zouden Nederlandse zeevarenden per jaar gemiddeld 2500 euro meer kosten dan Duitse of Belgische werknemers door de betere loonkostenregelingen in die landen. De Nederlandse zeescheepvaart telt in totaal meer dan 24.000 werknemers.

Eens kijken hoe dat er uit gaat zien in de krant, binnekort...

Transportsector vraagt fiscale steun

De Nederlandse transportsector roept het kabinet op extra fiscale maatregelen te nemen om het nationale en internationale wegtransport concurrerend te houden ten opzichte van het buitenland. Dat blijkt uit een gezamenlijke brief die afgelopen week werd verstuurd naar de staatssecretarissen van Financiën en Verkeer en Waterstaat. De oproep werd gedaan door 33 partijen waaronder werkgevers, werknemers, truckdealers, trailerbouwers, overheden en onderwijsinstellingen.

Zij vrezen dat zonder extra maatregelen de transportsector structureel dreigt te verzwakken omdat Nederland minder aantrekkelijk is geworden als vestigingsland en Nederlandse werknemers te duur zijn geworden. Daardoor vestigen transportbedrijven hun wagenpark steeds vaker in andere landen, waardoor de gehele transportbranche in Nederland in gevaar komt, zo waarschuwt de sector.

De partijen willen vooral dat de loonkosten worden aangepakt om de achterstand op de concurrentie met oost-Europese landen te verkleinen. Zo zouden Nederlandse chauffeurs per jaar gemiddeld 12.500 euro meer kosten dan Slowaakse, Hongaarse of Roemeense werknemers door de betere loonkostenregelingen in die landen. De Nederlandse wegtransportbranche telt in totaal meer dan 100.000 werknemers.

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat ben ik helemaal met je eens Klaas, alleen hebben die mannen (en dat hebben ze deels zelf in de hand) natuurlijk veel minder te besteden onderweg dus moeten ze die keuze wel maken.

Dus laten we hopen dat daar de lonen ook snel omhoog zullen gaan, zodat het voor hun ook wat beter word.

Dan hoeven ze ook de douchekoppen en dergelijke niet meer te stelen en kunnen wij ook blijven douchen bij de klanten :D.

Maar zolang er nog chauffeurs blijven werken voor dat geld zal er niks veranderen.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fiscale steun is niet gezond voor een markt... het gaat toch nergens over dat de belastingbetaler ervoor moet opdraaien omdat de transportmarkt ziek is?

En lonen over gelijk stellen........... we leven toch niet in de voormarlige Sovjet Unie.

De vrije markt is -vanaf een hoger niveau gezien- in het voordeel van iedereen. We willen toch zelf dat alles goedkoop is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden