[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

waar ADR halen?


vwc@brio

Vraag

  • Forumlid

Als het even kan ga ik nog proberen ADR te halen (heb toch niet al mijn budget verbruikt bij de huidige baas :p).

Nu vond ik op deze site wat adressen waar ze het aanbieden.

http://beroepschauffeur.cbr.nl/pdf/Erkende%20opleidingenADR20070717.pdf

Deze 2 zitten mooi in de buurt, iemand ervaring mee?

STICHTING DELTION COLLEGE ZWOLLE

TRANSP./LOG.MIDDEN GELDERLAND EDE GLD

Ik had begrepen dat er ook in Duitsland een mogelijkheid is om het te halen, goedkoper, minder tijd nodig etc?

Wie/waar is dat? Alvast bedankt ! (kon het met de zoekfunctie niet zomaar vinden.. volgens mij wel eens aan de orde geweester hier).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hey frank,

kijk even bij www.adr-info.nl

3 daagse cursus, (kan 3dagen op een volgend) en de derde dag examen 99,5% kans dat je het haalt. (ik ken nemand die het niet gehaald heeft bij hun).

Ik zou het niet in NL doen want de exameneisen liggen anders in NL als in D. In Nederland word er dieper in de materie ingegaan dan direct noodzakelijk. Hierdoor is de stof eentoniger en moeilijker om te onthouden.

De prijs zal je meevallen! Voor personen die inmiddels werkzaam zijn in de vervoersbranche en waarbij een SOOB deel word ingehouden van het loon, geld ook nog eens een vergoeding van het SOOB fonds. Dit kan oplopen tot 75% van de opleidingskosten. (incl. een dagvergoeding)

dus best aantrekkelijk!

succes,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hm ... maar als nederlander kom je bij sommige NL bedrijven het terrein niet op met je Duitse of Belgische ADR???!!!

Of is dat wettelijk van tafel geveegd en moeten OOK deze bedrijven NL met buitenlandse diploma's (adr) accepteren(laden/toelaten tot het terrein)???

Ik ben zelf voor het Nederlandse ADR gegaan. Het is inderdaad veel stampwerk, veel info die je je eigen moet maken voor het examen. Maar het is wel degelijk te doen. Ook kun je het studieboek al van te voren kopen en alvast wat gaan leren... in 3 dagen al die info erin stampen is namelijk best pittig te noemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hm ... maar als nederlander kom je bij sommige NL bedrijven het terrein niet op met je Duitse of Belgische ADR???!!!

Of is dat wettelijk van tafel geveegd en moeten OOK deze bedrijven NL met buitenlandse diploma's (adr) accepteren(laden/toelaten tot het terrein)???

Ik ben zelf voor het Nederlandse ADR gegaan. Het is inderdaad veel stampwerk, veel info die je je eigen moet maken voor het examen. Maar het is wel degelijk te doen. Ook kun je het studieboek al van te voren kopen en alvast wat gaan leren... in 3 dagen al die info erin stampen is namelijk best pittig te noemen!

Daar ben ik het PERTINENT niet mee eens! Gulul in de ruimte!

Welhaast alle medewerkers gaan hier in de regio naar Duitsland toe, zelfs bedrijven die chauffeurs ism. met het uwv en de DMO opleiden doen dit in Duitsland.

gr, Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar ben ik het PERTINENT niet mee eens! Gulul in de ruimte!

Mee-eens of niet.

SHELL zou een van die bedrijven zijn die Nederlanders met een Buitenlandse ADR certificaat niet zouden toelaten tot hun bedrijf.

Dat was mijn VRAAG ... is dat nog zo? Of is er een wettelijke bepaling waarop ook bedrijven zoals SHELL buitenlandse diploma's (van NLers) moeten accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mee-eens of niet.

SHELL zou een van die bedrijven zijn die Nederlanders met een Buitenlandse ADR certificaat niet zouden toelaten tot hun bedrijf.

Dat was mijn VRAAG ... is dat nog zo? Of is er een wettelijke bepaling waarop ook bedrijven zoals SHELL buitenlandse diploma's (van NLers) moeten accepteren.

Is klinkklare onzin abs, wij laden regelmatig bij de door jou genoemde bedrijven en zonder problemen.

Het is zelfs zo dat de standaard omtrent ADR in Duitsland hoger ligt als in Nederland. In Nederland is het nu zelfs al zo dat bepaalde opleiders eerst hun lesmateriaal aan moeten passen naar de laatste richtlijnen en dan pa weer les mogen geven (stond ook op het CF)

De vraag mag nooit zijn waar het diploma gehaald is binnen de EEG, dan zou men immers ook Duitse chauffeurs niet kunnen laden, die hebben immers allemaal een Duits diploma.

Dus... gelul in de ruimte! (ik heb van horen zeggen dat, chauffeurscafé praat noem ik dat dan maar!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook mijn ADR gehaald in Duitsland, met nederlandstalig lesmateriaal.

Het was een fijne cursus en erg overzichtelijk alles overbodige wordt weggelaten.

In Duitsland werken ze namelijk al jaren met dezelfde 4 examenpakketten.

De opleiders weten ongeveer welke vragen erin kunnen zitten en die proberen ze ook zoveel mogelijk te gebruiken.:tu::tu:

Ook via www.adr-info.nl opleider Kerbach

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mee-eens of niet.

SHELL zou een van die bedrijven zijn die Nederlanders met een Buitenlandse ADR certificaat niet zouden toelaten tot hun bedrijf.

Dat was mijn VRAAG ... is dat nog zo? Of is er een wettelijke bepaling waarop ook bedrijven zoals SHELL buitenlandse diploma's (van NLers) moeten accepteren.

Ik kan het je nog sterker vertellen,ik mag ondanks dat ik een Nederlands ADR diploma heb toch niet laden bij Shell Pernis om de simpele reden dat ik geen BBS certificaat heb! Jeweetwel,die kantelcursus............:eek:

Zelfs ongevaarlijke produkten krijg ik niet mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
wat er wel in de pen zit:

is dat adr in de toekomst bij het chauffeursdiploma gaat behoren,

volgens de leraar waar ik nu adr les van krijg;)

?

Beetje onzinnig voor diegenen die echt nooit te maken zullen hebben met ADR. Geldklopperij zou ik dat zelfs nog willen noemen.

* Een kleine basis zou niet erg zijn om wat kennis te hebben van gevaarlijke stoffen in je chauffeursdiploma, maar om daar nou een volledige ADR Stukgoed in te verwerken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik kan het je nog sterker vertellen,ik mag ondanks dat ik een Nederlands ADR diploma heb toch niet laden bij Shell Pernis om de simpele reden dat ik geen BBS certificaat heb! Jeweetwel,die kantelcursus............:eek:

Zelfs ongevaarlijke produkten krijg ik niet mee!

Ze kunnen het echt overdrijven!!!

(stropdassenvolk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Jeroen de Vries

Ik heb mijn ADR ook gehaald in Duitsland net over de grens bij in Shuttorf. Dit heb ik via Enzerink gedaan www.enzerink-adr.nl en ook zoals Mark al zei, het ADR certificaat is gewoon overal geldig en de curses prijs is erg aantrekkelijk, goedkoper dan in Nederland. En in Duitsland is zelfs de relevante inhoud van de curses up tp date en die in nederland NIET. Dus alleen dit is al het overwegen waar.

groet Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
?

Beetje onzinnig voor diegenen die echt nooit te maken zullen hebben met ADR. Geldklopperij zou ik dat zelfs nog willen noemen.

* Een kleine basis zou niet erg zijn om wat kennis te hebben van gevaarlijke stoffen in je chauffeursdiploma, maar om daar nou een volledige ADR Stukgoed in te verwerken???

dat wat jij zegt, dat zou zo moeten komen,

aangezien dat ze de regeltjes gaan veranderen,

zodat de chauffeur helemaal niks meer hoeft te doen,

waarom zouden ze dan adr moeten halen.

dit geldt, geloof ik alleen voor stukgoed.

maar pin me er niet op vast, want als de leraar dit uit zijn duim zuigt

klopt mijn verhaal ook van geen kanten:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden