[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Henk Dogger transport en v/d Ham Ameide failliet


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid
Vergeet de Norfolkline niet.

Die vergeet ik niet.

Maar ik dacht altijd dat de Norfolk-Line netjes betaalde, en niet de trailers door vage oostblokkers liet vervoeren, zoals de andere uit mijn rijtje.

Of loop ik achter de feiten aan?

Ik mag aannemen dat Seneca(vdHam) nu probeert te concureren met de oostblokkers, wat niet gaat lukken met alle chauffeurs in D1.

Ook al laten de vdHam chauffeurs zich afschepen met een C-loonschaal, dan nog kunnen ze niet goedkoper zijn dan de oostblokkers die voor de andere ferrymaatschappijen rijden.

Als de Norfolk-Line de laatste is met een voorkeur voor Hollanders blijft er weinig over.

Maar help me effe uit de droom. Ik leer graag elke dag bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Sind de norfolk in vlaardingen zit rijden er ook tamelijk wat oostblokkers voor, net zoals olof mtt.

Bij v Bentum nog niet volgens mij,maar de rest vd ferryboeren wel.

Vergeet cobelfret en transalliance niet......

Dat wist ik niet. Bedankt voor die info.

Is er nog iets wat we zelf mogen doen in de toekomst?

(iets anders dan supermarkten bevoorraden bedoel ik dan)

Dus vanBentum is 1 van de laatste ferrytransporteurs die met van die dure;) Hollanders werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sommige van jullie verklaren de chauffeurs voor gek dat ze in D1 gaan rijden maar wat moeten ze dan?

mijn vriend is chauffeur en na 3 weken vakantie is hij weer blij dat hij mag gaan.

er werd ook nog gezegt of je met D0 wel of niet de hele week van huis mag gaan.

maar ik weet zeker dat veel chauffeurs geen binnenland willen rijden als ze het al vol houden.

je staat dan iedere dag uren in de file das lekker....

v/d Ham is gewoon een goed bedrijf en in deze moelijke tijd helpen ze de chauffeurs ook nog.

ze krijgen wel eens waar minder loon maar ze hebben wel werk.

als ze in de ww gaan zitten kunnen de buitenlandse chauffeurs het zeker weer overnemen.

er is niet voor niets een grote werkelooshied in nederland want de buitenlanders zijn vele malen goedkoper.

die maken het transport hier in nederland kapot, natuurlijk ook de bedrijven die de buitenlanders aan nemen maar het moeten ze verbieden om hier weer mensen aan het werk te krijgen.

ze kunnen beter werken dan in de ww zitten want wie betaalt dat???

jullie toch of groeit het geld tegenwoordig aan een boom???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sommige van jullie verklaren de chauffeurs voor gek dat ze in D1 gaan rijden maar wat moeten ze dan?

v/d Ham is gewoon een goed bedrijf en in deze moelijke tijd helpen ze de chauffeurs ook nog.

ze krijgen wel eens waar minder loon maar ze hebben wel werk.

als ze in de ww gaan zitten kunnen de buitenlandse chauffeurs het zeker weer overnemen.

er is niet voor niets een grote werkelooshied in nederland want de buitenlanders zijn vele malen goedkoper.

die maken het transport hier in nederland kapot, natuurlijk ook de bedrijven die de buitenlanders aan nemen maar het moeten ze verbieden om hier weer mensen aan het werk te krijgen.

ze kunnen beter werken dan in de ww zitten want wie betaalt dat???

- Krijgen ze dan gewoon dezelfde auto weer terug bij Van de Ham? Alleen nu in D-1 ipv E-6?

- Denk je dat een Pool voor D-1 nog in Nederland komt rijden? Duitsers gaan tegenwoordig in Polen werken, omdat het loon daar beter is dan in Duitsland.

- De WW voorziening heb je toch zelf betaald (premies voor afgedragen)? Daar heb je recht op, das het voordeel van Nederlands systeem. Nu een halfjaarcontract tekenen en over een half jaar op D-1 loon de WW in, dan ben je dubbel genaaid. Dan beter met E-6 de WW in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sommige van jullie verklaren de chauffeurs voor gek dat ze in D1 gaan rijden maar wat moeten ze dan?

mijn vriend is chauffeur en na 3 weken vakantie is hij weer blij dat hij mag gaan.

er werd ook nog gezegt of je met D0 wel of niet de hele week van huis mag gaan.

maar ik weet zeker dat veel chauffeurs geen binnenland willen rijden als ze het al vol houden.

je staat dan iedere dag uren in de file das lekker....

v/d Ham is gewoon een goed bedrijf en in deze moelijke tijd helpen ze de chauffeurs ook nog.

ze krijgen wel eens waar minder loon maar ze hebben wel werk.

als ze in de ww gaan zitten kunnen de buitenlandse chauffeurs het zeker weer overnemen.

er is niet voor niets een grote werkelooshied in nederland want de buitenlanders zijn vele malen goedkoper.

die maken het transport hier in nederland kapot, natuurlijk ook de bedrijven die de buitenlanders aan nemen maar het moeten ze verbieden om hier weer mensen aan het werk te krijgen.

ze kunnen beter werken dan in de ww zitten want wie betaalt dat???

jullie toch of groeit het geld tegenwoordig aan een boom???

Chauffeurs-vrouwtje. ik ben blij dat je (blijkbaar) al zo ver bent dat je nu al weet dat je voor het salaris dat je man nu gaat verdienen met D-1 al je rekeningen kunt betalen. Ook ben ik blij dat je v/d Ham de hand boven het hoofd houdt, is je goed recht. Ik wens jou en je man heel veel succes in de toekomst, en hoop echt dat je over een jaar nog zo blij bent met v/d Ham, misschien kan v/d Ham je dan helpen met de schuld eisers omdat jullie zelf de rekeningen niet meer betalen kan. Misschien kan v/d Ham dan vanuit zijn vakantie adres ook even bijspringen, ik bedoel, volgens jou is het immers een goede baas. Droom lekker verder. Een "Oost blokker" heeft het financieel nog beter dan jullie met D-1, houdt de loonstrookjes er nog maar eens bij over een paar maanden.

Maar zoals ik al zij, het is jullie keus, niet die van de rest van Nederland. Ons motto is: beter WW dan D-1. Succes in de toekomst.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn in andere topics wel es kreten gegooid van : wat voor de een een kutbaas is is voor de andere een superbaas, vindt het raar dat jij @cortrans een nieuw lid zo op de vingers tikt!! en dan weer het vergelijk met oostblokchauffeurs, pfff kun jij dan in hun beurs kijken ?? je veroordeelt iemand al na een bericht.

gebeurt wel erg vaak de laatste tijd door meerdere dus niet persoonlijk opvatten weer he

met vriendelijke groet Rimero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast weekendvrouw

Mijn man heeft een nieuw contract getekend bij Sentra transport. En hij is beslist niet blij met de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Maar hij heeft niet veel keus. Hij is een 50tiger en werkt al zeer lang bij van der Ham. Hoe groot is de kans dat hij op zijn leeftijd een andere baan vind? Hij blijft werken omdat hij niet in de WW wil. Hij wil in het arbeidsproces blijven en als nog gaan solliciteren bij andere bedrijven. Bijna alle chauffeurs hebben een nieuw contract getekend omdat er niet veel keus is. Het basisloon is idd erg laag maar met het overwerk en de andere toeslagen is het net te doen voor de meeste chauffeurs. We hopen op betere tijden, [ en niet dat Sentra als nog failliet gaat, want dan wordt de uitkering idd erg laag] dan gaan de salarissen weer omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kijk je er tegen aan.Zijn de lasten laag dan kan het En wat zijn de gevolgen????

Waarom moeten de lonen zo ver naar beneden Ik denk dat het bedrijf heel zwaar in de lasten zit.

Omdat u man boven de 50 is Had er niet iets gedaan kunnen worden Met de Vut of zoiets

Ik hoop dat het goed gaat.

Huub

heb uit welk millenium ben je:D vut is er niet meer voor mensen net boven de 50

moet jij toch weten als vrijwilliger.

pre pensioen is voor ons ook verleden tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man heeft een nieuw contract getekend bij Sentra transport. En hij is beslist niet blij met de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Maar hij heeft niet veel keus. Hij is een 50tiger en werkt al zeer lang bij van der Ham. Hoe groot is de kans dat hij op zijn leeftijd een andere baan vind? Hij blijft werken omdat hij niet in de WW wil. Hij wil in het arbeidsproces blijven en als nog gaan solliciteren bij andere bedrijven. Bijna alle chauffeurs hebben een nieuw contract getekend omdat er niet veel keus is. Het basisloon is idd erg laag maar met het overwerk en de andere toeslagen is het net te doen voor de meeste chauffeurs. We hopen op betere tijden, [ en niet dat Sentra als nog failliet gaat, want dan wordt de uitkering idd erg laag] dan gaan de salarissen weer omhoog.

laat me je dan wat vertellen

veel werkgevers maken misbruik en ik ben ook boven de 50 had e6 en je stelt dat er geen keus is!!

je man krijgt vanuit de ww als een werkgever hem aanneemt 6500 euro premie per jaar mee. ( maximaal 3 jaar lang. )

die regeling is er nog niet zo lang en de meeste werkgevers weten het niet eens. ( alleen voor 50+ )

dat ben ik links en rechts met solliciteren al tegengekomen.

als men mij D schaal aanbiedt dan zeg ik keihard dat ik geld meebreng en dat men best E schaal kan betalen, want ik subsidieer dan bijna mijn eigen salaris.

je moet je niet te snel buitenspel laten zetten.

ook heb je er in de ww recht op om het eerste halfjaar op eigen salaris niveau te zoeken.

die keus is er voor je man ook.

ik ben ook ruim 600 euro netto terug in salaris ( onkosten niet meegeteld!! ).

je kunt beter kijken en zoeken op je niveau als afglijden richting bijstand.

na het 1e halfjaar kun je alsnog water bij de wijn doen.

alles natuurlijk afhankelijk van je eigen situatie, maar je helpt jezelf niet echt met voor een lage D schaal te gaan werken.

ik veroordeel niemand persoonlijk maar er zijn nog wel wat weetjes die niet veel mensen weten

je moet jezelf zo duur mogelijk verkopen.

als hij solliciteerd vanuit een werkende functie is die 6500 euro premie er natuurlijk niet

dat geldt alleen voor 50+ die uit de ww aangenomen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast weekendvrouw
Hoe kijk je er tegen aan.Zijn de lasten laag dan kan het En wat zijn de gevolgen????

Waarom moeten de lonen zo ver naar beneden Ik denk dat het bedrijf heel zwaar in de lasten zit.

Omdat u man boven de 50 is Had er niet iets gedaan kunnen worden Met de Vut of zoiets

Ik hoop dat het goed gaat.

Huub

Bij ons zijn de lasten idd laag en wij kunnen goed met ons geld om gaan gelukkig. Mijn man kan nog 13/15 jaar werken. Hij wil niet thuis zitten. Daarom wil hij ook niet in de WW en is hij akkoord gegaan met de nieuwe arbeidsvoorwaarden, net als de meeste chauffeurs bij Sentra transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn in andere topics wel es kreten gegooid van : wat voor de een een kutbaas is is voor de andere een superbaas, vindt het raar dat jij @cortrans een nieuw lid zo op de vingers tikt!! en dan weer het vergelijk met oostblokchauffeurs, pfff kun jij dan in hun beurs kijken ?? je veroordeelt iemand al na een bericht.

gebeurt wel erg vaak de laatste tijd door meerdere dus niet persoonlijk opvatten weer he

met vriendelijke groet Rimero

Kijk Rimero. Met alle respect hoor. Het mag toch wel duidelijk zijn dat ik zeker niet iemand op de vingers tik. In tegendeel, ik probeer dit vrouwtje wakker te schudden, en weer even helder te laten denken. Ze geeft zelf aan in haar verhaal dat v/d Ham wel eens wat minder salaris betaald (maar de chauffeurs hebben dan wel werk), ja sorry hoor, hoe dom ben je dan om zo iets te schrijven. En dat vergelijk met de "Oostblokkers" is mischien inderdad niet zo'n goede keuze geweest (mijn oprechte excuus aan deze mensen) maar over een half jaar krijgen die chauffeurs van (die goede baas) v/d Ham weer een schup de WW in maar, dan inderdaad tegen een ECHT honger loontje waar een ander nog niet eens zijn bed voor uit komt. Echt ik probeer die vrouw alleen maar de realiteit in te laten zien, en haar (en haar man) voor erger te behoeden. Blijkbaar drinkt het tot sommige mensen nog steeds niet door, dat dit geen "goede" baas is maar een DIEF. Maar vooruit leef lekker verder onder die steen, maar ik heb nog nooit van een baas "extra" salaris gehad omdat hij een goede maand gedraaid had, dus waarom wel inleveren als hij een paar slechte maanden heeft. Dit is de omgekeerde wereld. FNV doe je werk, afpakken die transport vergunning van die vent, al is het alleen maar om argeloze chauffeurs voor erger te behoeden. Ondernemers risico is het risico voor de ondernemer, NIET voor het personeel. DIT wou ik nou ff kwijt.

Gr. Cor

p.s. Het is "onze" morele plicht mensen er op attent te maken dat zij misbruikt worden, door deze baas (een werkgever kun je v/d Ham niet noemen met dit soort acties).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk vergeefse moeite Cor als je zo iemand als werkgever al gaat lopen verdedigen in het openbaar dan kun je lullen als brugman(of iemand vanop dit forum:D) dan heeft ze toch altijd gelijk!!! was ook geen aanval na jou toe stond ook in mijn post

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man heeft een nieuw contract getekend bij Sentra transport. En hij is beslist niet blij met de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Maar hij heeft niet veel keus. Hij is een 50tiger en werkt al zeer lang bij van der Ham. Hoe groot is de kans dat hij op zijn leeftijd een andere baan vind? Hij blijft werken omdat hij niet in de WW wil. Hij wil in het arbeidsproces blijven en als nog gaan solliciteren bij andere bedrijven. Bijna alle chauffeurs hebben een nieuw contract getekend omdat er niet veel keus is. Het basisloon is idd erg laag maar met het overwerk en de andere toeslagen is het net te doen voor de meeste chauffeurs. We hopen op betere tijden, [ en niet dat Sentra als nog failliet gaat, want dan wordt de uitkering idd erg laag] dan gaan de salarissen weer omhoog.

Beste weekendvrouw. Ik leef echt oprecht met u en uw man mee, begrijp me niet verkeerd. Maar ik wil er toch nog even op reageren. Ten 1e. Hoe wil uw man solliciteren als hij de hele week van huis is????? Ten 2e Er is wel degelijk een keuze, pak (tijdelijk) die uitkering en ga als de bliksem de hele dag achter werk aan, dit zal zeker sneller gaan dan op uw manier. Ik hoop voor u dat Sentra voldoende werk houd zodat er ook genoeg overuren gemaakt kunnen worden, echter 1 maart 2010 gaat de 48 urige werk week in, dus die kans wordt steeds kleiner. En dan nog maar te hopen dat de opdrachtgevers v/d Ham niet laten vallen. Ik weet uit ervaring (mijn ex-werkgever is ook failliet gegaan, en heeft weer een doorstart gemaakt) dat verschillende opdracht gevers toch kiezen voor een degelijke vervoerder, en dus van vervoerder wisselen. Echt het is absoluut niet mijn bedoeling om u bang te maken, maar u de realitiet te laten zien anno 2010. Ook ik was 47 toen dit gebeurde, en ook ik had snel een andere werkgever (ondanks de krediet crisis). Nogmaals ik hoop voor u dat ik het dit keer mis heb, ik heb met iedereen het beste voor. Ook ik heb een gezin te eten te geven.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat hier boven geschreven staat is ons bekend.

Dan rest u dus alleen nog even een herberekening, of het wel zo'n slimme zet was om te tekenen.

Een voordeel hebt u. Een nieuw arbeidscontact heeft wederom weer een opzeg termijn van 1 maand, dus er is nog niets aan de hand, mits je een andere werkgever gevonden hebt, voor een fatsoenlijk ww is het te laat denk ik (omdat je man een nieuw contract aan gegaan is).

Succes Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc

Chauffeurssssssssssssssssssssss :confused:

Dankzij deze collega,s worden er collega's met een goed betalende werkgever de klos en wordt het weer moeilijker om te concureren!

Dank jullie collega's van Sentra :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Achter iedere faillisement zit een eigen verhaal. Heb het idee dat er wel eens te snel geoordeeld wordt over een bedrijf dat failliet gaat. Er is pas een goed oordeel te vellen als je zo'n bedrijf van binnenuit kent met de werkelijke reden van het faillisement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter iedere faillisement zit een eigen verhaal. Heb het idee dat er wel eens te snel geoordeeld wordt over een bedrijf dat failliet gaat. Er is pas een goed oordeel te vellen als je zo'n bedrijf van binnenuit kent met de werkelijke reden van het faillisement.

Beste "Goudvis". Je hebt helemaal gelijk. Achter ieder failliesement zit inderdaad een verhaal, echter steeds meer het zelfde verhaal. Tuurlijk, het zijn op dit moment roerige tijden. Maar het valt wel op, dat een bedrijf (in dit geval v/d Ham), nadat het failliet gaat, gelijk weer een doorstart maakt (met het zelfde materiaal, dat op een sluwe manier "gehuurd" wordt). Mij lijkt het dat als je een bedrijf start, dat je met gezonde financiën begint (v/d Ham ook, immers zijn schulden heeft hij niet meer), waarom mag het personeel dan alleen terug komen tegen D-1 salaris, en niet conform het geldende salaris schaal die voor het werk gebruikelijk is (in dit geval E-6) ??????. Juist ja. Het is precies zoals Freddy al zegt. Meneer v/d Ham (en al die andere duistere bedrijven die gelijk weer een doorstart maken met duistere redenen) profiteren alleen maar over de rug van het personeel van nog meer graai technieken in deze graai cultuur. Als (in dit geval) v/d Ham ECHT failliet was geweest waar komt dan dat geld vandaan voor die doorstart ?????? nou?????

Een bedrijf wat ECHT failliet gaat door wat voor reden dan ook, KAN NIET ZOMAAR een doorstart maken, alleen al omdat de financiële middelen ontbreken, en omdat er geen goed betalende klanten / opdracht gevers meer zijn. Met DIE bedrijven heb ik inderdaad medelijden. deze werkgevers zullen ALLES eraan gedaan hebben om het hoofd boven water te houden omwille van hunzelf (uiteraard), en hun personeel. Als (in dit geval) v/d Ham, om zijn personeel gaf, zou hij deze ook nu weer E-6 betalen, immers hij heeft toch voldoende opdrachtgevers die hem een goed tarief betalen (anders kun je niet doorstarten). Nee voor mij is het duidelijk (en minimaal 95% van de andere forum lezers), afpakken die vergunningen, en niet het ex-personeel, de maatschappij, en andere crediteuren NOG VERDER de dupe laten worden van dit soort gasten. de enige die hier bij gebaat is, is v/d Ham, en verder niemand.

T'is toch te gek voor woorden dat het personeel die het bedrijf heeft draaiende gehouden, ook nog eens op deze manier gestraft wordt door dit soort bazen (BAZEN ja, en GEEN werkgevers !!!!!), omdat ze te trots zijn om de WW in te gaan.

Gr. Cor

bewerkt door Cortrans
iets vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Cortrans,

Ben blij dat je het eens bent dat er achter ieder faillissement een eigen verhaal zit. De tweede regel van mijn reactie heb je echter niet gelezen. Jij kent het bedrijf waarover een oordeel wordt gegeven hooguit van naam maar verder niet. Anders denk ik dat je reactie iets genuanceerder zou zijn geweest.

Neemt niet weg dat het inderdaad bijzonder shit is dat o.a de chauffeurs de klos zijn in deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden