[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Henk Dogger transport en v/d Ham Ameide failliet


Gast Cortrans

Recommended Posts

@ Cortrans,

Ben blij dat je het eens bent dat er achter ieder faillissement een eigen verhaal zit. De tweede regel van mijn reactie heb je echter niet gelezen. Jij kent het bedrijf waarover een oordeel wordt gegeven hooguit van naam maar verder niet. Anders denk ik dat je reactie iets genuanceerder zou zijn geweest.

Neemt niet weg dat het inderdaad bijzonder shit is dat o.a de chauffeurs de klos zijn in deze.

na deze 2e reactie te lezen van je weet ik wel bijna zeker dat je er zelf ook werkt dus als je het niet eens bent met de veroordeling leg dan es uit hoe de vork in de steel zit................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@goudvis

als het nieuwe bedrijf de chauffeurs weer tegen dezelfde voorwaarden had aangenomen, dan had ik je verontwaardiging nog kunnen volgen. Maar de chauffeurs "mogen" tegen een lager loon blijven. Goh, daar mag je echt blij mee zijn! Ongeacht hoe het failliet ging, of dat nou goedschiks of kwaadschiks was, ik snap niet dat jullie hier in trappen!

Als het nou een geval is van: het is niet anders, het kan niet anders, we gaan failliet, starten door, maar iedereen houdt zijn loon, en we zetten er dan samen de schouders onder, ja dan oordelen we te gemakkelijk.

Dit gaat in mijn ogen (dat is een mening, dat mag gelukkig) mooi over de rug van het personeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Faillissementsfraude is een veel voorkomend probleem, niet alleen in het vervoer.

Ik meen te weten dat er nu wel gewerkt wordt aan nieuwe wetgeving. Hoorde eens een reportage daarover op de radio.

Want het kan natuurlijk niet, deze manier van werken.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

arbeidsovereenkomst

Heeft mijn werkgever een vergunning van het CWI nodig voordat hij de arbeidsovereenkomst met mij op mag zeggen?

Bij een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd

Je werkgever heeft een vergunning van het CWI nodig om een arbeidsovereenkomst te kunnen opzeggen. Zodra de vergunning is verleend, kan je werkgever die vergunning binnen acht weken gebruiken. Daarna is de vergunning niet meer geldig en moet ze opnieuw aangevraagd worden.

Je werkgever kan met behulp van de vergunning je arbeidsovereenkomst opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Deze termijn is afhankelijk van de duur van de arbeidsovereenkomst. Opzegging gebeurt in principe tegen het einde van de maand.

Bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd

Als jullie in het contract een tussentijds opzeggingsbeding zijn overeengekomen, moet je werkgever een CWI vergunning aanvragen en kan hij slechts opzeggen met een vergunning en met inachtneming van de opzegtermijn. Als er geen tussentijds opzeggingsbeding is overeengekomen, kan het contract niet worden opgezegd, tenzij jullie instemmen met ontslag met wederzijds goedvinden.

Bron VNB.

Heb het een beetje uit gerekend Die chauffeurs gaan in de maand 501,37 Euro op achter uit

Dat is toch veel geld Het is wel Bruto.Het brobleem is Ze hebben zelf ingestemt wederzijds goed vinden .Het zijn meer nadelen als voordelen Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet je wat ook zo vreemd is?

de vestigingsvergunning!

een voorbeeld:

transportbedrijf t.ransport gevestigd op adres transportweg1 in transportstad.

die moeten toch van de gemeente een vestigingsvergunning hebben?

die staat dan toch op naam van dat bedrijf?

hoe kan het dan dat t.ransport om 9 uur failliet verklaard word, en tr.ansport er om 12 uur begint met zijn bedrijf.

die hebben dan toch geen vergunning om op dat adres een bedrijf te mogen beginnen?

of zie ik dit verkeerd?????

De vestigingsvergunning is vervallen in mei 2007.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(je man krijgt vanuit de ww als een werkgever hem aanneemt 6500 euro premie per jaar mee. ( maximaal 3 jaar lang. )

die regeling is er nog niet zo lang en de meeste werkgevers weten het niet eens. ( alleen voor 50+ )

Sindaco, dit is niet helemaal waar, Dit bedrag dat jij aangeeft is variabel en ligt aan de grote van het bedrijf. Overigens is het ook nog mogelijk om een proefperiode van het WERKbedrijf mee te krijgen en als je het goed speelt kan deze oplopen tot 3 maanden.

Overigens hoorde ik dat je oude werkgever weer aan de gang is voor zijn Naamgenoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
na deze 2e reactie te lezen van je weet ik wel bijna zeker dat je er zelf ook werkt dus als je het niet eens bent met de veroordeling leg dan es uit hoe de vork in de steel zit................

Nee, ik werk niet bij dit bedrijf. Wel ken ik het bedrijf erg goed. Kom er later nog even op terug. Heb nu niet zo veel zin om er teveel over te vertelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toevallig....... ken ik drie chauffeurs die bij vd Ham hebben gewerkt op E6.

van twee van hen weet ik zeker dat ze bij hun volgende werkgever in D5 zaten en daar meer verdiende dan bij vd Ham in E6 .

Ik vraag me dan toch werkelijk af wat je daar in D1 gaat overhouden

Als je E6 krijgt,en er worden veel uren geschrapt dan snap ik wel dat je met netjes D5 meer overhoud.

Heb het zelf ook gehad,"E6",ben na anderhalve maand weggegaan.....

Ik ken vd Ham niet verder van het zien en horen onderweg,dus kan daar niet over oordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik werk niet bij dit bedrijf. Wel ken ik het bedrijf erg goed. Kom er later nog even op terug. Heb nu niet zo veel zin om er teveel over te vertelen.

Zeg dan niks!

Dit komt op mij over als pure interessantdoenerij.

<cynische mode on> Ik had graag een sterk verweer gezien waarin verteld werd dat de werkgever zelf zijn huis had verkocht, zijn Mercedes eruit deed, auto van de vrouw weg gedaan werd, zijn eigen inkomsten meer dan halveerde puur om zijn mensen nog aan het werk te houden en tenminste nog D1 uit te kunnen betalen... <cynische mode off>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(je man krijgt vanuit de ww als een werkgever hem aanneemt 6500 euro premie per jaar mee. ( maximaal 3 jaar lang. )

die regeling is er nog niet zo lang en de meeste werkgevers weten het niet eens. ( alleen voor 50+ )

Sindaco, dit is niet helemaal waar, Dit bedrag dat jij aangeeft is variabel en ligt aan de grote van het bedrijf. Overigens is het ook nog mogelijk om een proefperiode van het WERKbedrijf mee te krijgen en als je het goed speelt kan deze oplopen tot 3 maanden.

Overigens hoorde ik dat je oude werkgever weer aan de gang is voor zijn Naamgenoot.

dan ben je niet goed geinformeerd.

ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt, maar ik heb hem van een meeting bij het uwv.

het volgende gekopieerde stukje staat ook op de belastingsite.

-----------------------------------------------------------------------------------

Uitkeringsgerechtigde van 50 jaar of ouder

Neemt u in 2009 een werknemer in dienst die 50 jaar of ouder is en die direct voor indiensttreding een werkloosheidsuitkering, arbeidsongeschiktheidsuitkering of bijstandsuitkering kreeg? Dan hebt u bij een dienstverband van ten minste 36 uur per week recht op een premiekorting van € 6.500 per jaar. U kunt deze korting toepassen zolang de dienstbetrekking bestaat, maar maximaal drie jaar.

Wilt u deze premiekorting toepassen, dan moet u wel kunnen bewijzen dat de werknemer voor indiensttreding een werkloosheidsuitkering (WW, wachtgeld), arbeidsongeschiktheidsuitkering (WAO , WIA, Wajong, Waz, Wamil) of bijstandsuitkering (Wwb, Wwik, IOAW, IOAZ) kreeg. Uw werknemer, of u wanneer u gemachtigd bent door uw werknemer, kan daarvoor een verklaring bij zijn uitkerende instantie aanvragen waarin staat dat hij recht had op een uitkering voor hij bij u in dienst trad. Bewaar deze verklaring bij uw loonadministratie.

de enige restrictie is dat je tenminste 36 uur dienstverband moet hebben en de uwv vertelde mij dat ze altijd er op aandringen om meteen een jaarcontract te willen hebben.

maar het is niet aan salaris gerelateerd.

----------------------------------------------------------------------------------

ik weet al vanaf het prille begin waar mijn ex werkgever zit en hoe het allemaal gegaan is.

ze doen daar nu hetzelfde werk als eerst alleen zonder personeel!!

die 3 maanden proefperiode is natuurlijk helemaal belachelijk.

drie maanden voor ww bedrag internationaal rijden en dan evt gedumpt worden.

lekker goedkoop voor de werkgever.

en nog een link http://www.salarisnet.nl/Wetten-Regels/Wetten-Regels-Artikelpagina/Premiekorting-oudere-werknemer-ins-en-outs.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik weet al vanaf het prille begin waar mijn ex werkgever zit en hoe het allemaal gegaan is.

ze doen daar nu hetzelfde werk als eerst alleen zonder personeel!!

die 3 maanden proefperiode is natuurlijk helemaal belachelijk.

drie maanden voor ww bedrag internationaal rijden en dan evt gedumpt worden.

lekker goedkoop voor de werkgever.

Die 3 maanden proefperiode is inderdaad belachelijk. Zou iets voor Van den Ham zijn :D. Toch is hij wel fair, hij geeft de jongens tenminste D-1, da's beter dan 3 maanden voor WW-tarief rijden :cool:

Maar is Zeegers nou dan failliet? Als hij hetzelfde werk doet, maar dan alleen zonder personeel, dan is hij toch niet failliet, of zie ik het verkeerd :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet al vanaf het prille begin waar mijn ex werkgever zit en hoe het allemaal gegaan is.

ze doen daar nu hetzelfde werk als eerst alleen zonder personeel!!

die 3 maanden proefperiode is natuurlijk helemaal belachelijk.

drie maanden voor ww bedrag internationaal rijden en dan evt gedumpt worden.

lekker goedkoop voor de werkgever.

Die 3 maanden proefperiode is inderdaad belachelijk. Zou iets voor Van den Ham zijn :D. Toch is hij wel fair, hij geeft de jongens tenminste D-1, da's beter dan 3 maanden voor WW-tarief rijden :cool:

Maar is Zeegers nou dan failliet? Als hij hetzelfde werk doet, maar dan alleen zonder personeel, dan is hij toch niet failliet, of zie ik het verkeerd :confused:

je krijgt pb

en ja hij is definitief failliet en geen doorstart.

hij is nu zelf werknemer.

bewerkt door sindaco
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg dan niks!

Dit komt op mij over als pure interessantdoenerij.

<cynische mode on> Ik had graag een sterk verweer gezien waarin verteld werd dat de werkgever zelf zijn huis had verkocht, zijn Mercedes eruit deed, auto van de vrouw weg gedaan werd, zijn eigen inkomsten meer dan halveerde puur om zijn mensen nog aan het werk te houden en tenminste nog D1 uit te kunnen betalen... <cynische mode off>

Ik sluit me hier voledig bij aan.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@goudvis

als het nieuwe bedrijf de chauffeurs weer tegen dezelfde voorwaarden had aangenomen, dan had ik je verontwaardiging nog kunnen volgen. Maar de chauffeurs "mogen" tegen een lager loon blijven. Goh, daar mag je echt blij mee zijn! Ongeacht hoe het failliet ging, of dat nou goedschiks of kwaadschiks was, ik snap niet dat jullie hier in trappen!

Als het nou een geval is van: het is niet anders, het kan niet anders, we gaan failliet, starten door, maar iedereen houdt zijn loon, en we zetten er dan samen de schouders onder, ja dan oordelen we te gemakkelijk.

Dit gaat in mijn ogen (dat is een mening, dat mag gelukkig) mooi over de rug van het personeel.

dat heb je heel netjes gezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
weet je wat ook zo vreemd is?

de vestigingsvergunning!

een voorbeeld:

transportbedrijf t.ransport gevestigd op adres transportweg1 in transportstad.

die moeten toch van de gemeente een vestigingsvergunning hebben?

die staat dan toch op naam van dat bedrijf?

hoe kan het dan dat t.ransport om 9 uur failliet verklaard word, en tr.ansport er om 12 uur begint met zijn bedrijf.

die hebben dan toch geen vergunning om op dat adres een bedrijf te mogen beginnen?

of zie ik dit verkeerd?????

In de transport en een dreigende failliet gaan is veelal het volgende aan de orde:

Eigenaar van bedrijf ziet de " bui" al hangen en gaat over naar plan B;

Eigenaar dient bij de NIWO een verzoek in voor een nieuwe onderneming overlegd moet worden:

-Vakbekwaamheid

-kredietwaardiheid

-Betrouwbaarheid

(huidige bedrijf draait normaal door gedurende de aanvraag van de nieuwe vergunning)

Aanvraag en verwerking neemt +/+ 8 weken in beslag, bij toewijzing is er nog een mogelijkheid dat " derden" bezwaar kunnen aantekenen, indien geen bezwaar wordt vergunning afgegeven.

Indien de vergunning in het bezit is zal de stap gemaakt worden om het huidige bedrijf failliet te laten verklaren, men heeft immers de zekerheid dat men verder kan onder een andere naam.

Optie plan B is gereed en uitvoerbaar, vervolgens zal veelal de inboedel en auto's op papier worden overgenomen van een andere BV of, deze worden via een constructie geleased aan het nieuwe bedrijf.

Mogelijk komt de vraag op, maar er zijn toch financiële problemen hoe kan dan worden voldaan aan de eis krediet-waardigheid.

Aanvrager c.q. persoon die de diploma's bezit moet in privé persoon over eiigen vermogen beschikken of de nieuwe BV.

Hopelijk is e.e.a duidelijker nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
Achter iedere faillisement zit een eigen verhaal. Heb het idee dat er wel eens te snel geoordeeld wordt over een bedrijf dat failliet gaat. Er is pas een goed oordeel te vellen als je zo'n bedrijf van binnenuit kent met de werkelijke reden van het faillisement.

Heb deze discussie nog eens nagelezen naar aanleiding van de update 2011, het valt me nu op dat vdHam/Sentra zich proberen staande te houden in een branche die voor 90% beheerst word door oost-Europeanen...

Moedig van vdHam om koste wat kost die Hollanders in het ferryvervoer te houden terwijl eigenlijk iedereen al wist dat het een verloren zaak is.

Ras-optimisten zijn het.

Van de ferryboeren die nog met Hollanders werken ken ik alleen Van Bentum en De Rijke.

Of zijn er nog meer die -nog- niet met oost-Europeanen werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden