[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

dubbele standplaats


dutchdream

Vraag

  • Forumlid

hallo allemaal,

wie kan mij over het volgende iets meer vertellen,

mijn werkgever heeft 2 standplaatsen voorbeeld : eentje heeft die in zwolle en de ander heeft die in rotterdam,op mijn contract worden alle 2 de standplaatsen vernoemd en ik ben woonachtig in het oosten des lands,is het verstandig om met dit contract accoord te gaan aangezien mijn werkgever mij dus zonder enige vorm van onkosten vergoeding in een auto kan laten stappen in rotterdam ????

bv 0400 beginnen in een auto die staat in rotterdam is bv vertrek om 0200 s morgens vroeg,brr is wel heel vroeg,

:mad:

kan iemand mij uitleggen hoe dit een beetje werkt met dubbele standplaatsen ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
hallo allemaal,

wie kan mij over het volgende iets meer vertellen,

mijn werkgever heeft 2 standplaatsen voorbeeld : eentje heeft die in zwolle en de ander heeft die in rotterdam,op mijn contract worden alle 2 de standplaatsen vernoemd en ik ben woonachtig in het oosten des lands,is het verstandig om met dit contract accoord te gaan aangezien mijn werkgever mij dus zonder enige vorm van onkosten vergoeding in een auto kan laten stappen in rotterdam ????

bv 0400 beginnen in een auto die staat in rotterdam is bv vertrek om 0200 s morgens vroeg,brr is wel heel vroeg,

:mad:

kan iemand mij uitleggen hoe dit een beetje werkt met dubbele standplaatsen ???

Volgens mij kun je maar 1 standplaats tegelijk hebben.

Dat jouw werkgever geld wil besparen door het zo in je contract te zetten zegt genoeg over je werkgever dunkt mij.

Ik zou daar bezwaar tegen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nee, je mag maar 1 standplaats hebben.

Wat echter wel vaak gebeurd is dat er 2 standplaatsen worden afgesproken, d.w.z. op de vaste locatie, en de locatie vlakbij huis, voor als je dus naar huis gaat.

Maar 2 standplaatsen, op 2 verschillende werklocaties kan dus echt niet.

Overigens staat ook het 1 en ander hierover in het c.a.o.-boekje beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
He routier ff een vraagje als dat mag.

Ik dacht als je de auto in het weekend bij huis hebt dat dat ook "automatisch"een standplaats werd.

Omdat je vlakbij huis ook niet in de auto overnacht(neem ik aan).

Heeft totaal niks met slapen in de auto te maken.

Een chauffeur heeft maar 1 standplaats en dat is het adres waar het transportbedrijf is gevestigd.

De auto in het weekend bij jou thuis word in de praktijk, door sommige chauffeurs zelf dus, 'de standplaats' genoemd. Deze uitdrukking is een eigen leven gaan leiden, niet al te letterlijk nemen dus matthijs1982.

Wél is het zo dat werkgevers de onkostenvergoeding meestal stopzetten als de chauffeur thuis slaapt. En thuis dat is waar hij woont:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De C.A.O. boekje

Wat iedereen moet hebben als het goed is

Standplaats: Het terrein waar de werknemer gewoonlijk zijn arbeid uitoefend of het terrein waar de garage der ondermenning is gelegen, dan wel waar deze zijn vervoermiddelen stalt of behoort te stallen.

De auto thuis hebben is geen standplaats

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
dan wel waar deze zijn vervoermiddelen stalt of behoort te stallen.

Je spreekt jezelf weer eens behoorlijk tegen, Huub. Ik heb jarenlang bij een bedrijf gewerkt die 45 km van mijn huis verwijderd was, afspraak was dat ik ALTIJD de auto thuis had,wat dus betekend: "dan wel waar deze zijn vervoermiddelen stalt of behoort te stallen". Dus standplaats thuis, ik kwam weleens s'avond's laat op de zaak,bleef daar overnachten en kreeg dat gewoon betaald als een overnachting.Nou heb ik daar niet veel gebruik van gemaakt,meestal stond er wel een caddy v/d zaak en ging ik daar mee naar huis,onder het motto"de kerk midden in het dorp laten staan".Ook hadden we later chauffeurs uit het westen met standplaats schiedam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het staat in de CAO

Standplaats is het bedrijf

En niet thuis Als jij de auto naar huis neemt

Dat is een ander verhaal Maar is geen standplaats

Waar ik vroeger werkte Die zegde vaak genoeg rij maar naar huis

Want naar het bedrijf rijden was te duur.

Had het liever niet Omdat ik in een centrum woon

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden