[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Failliete trailerbouwer Bulthuis verder als onderdeel Vogelzang Borg


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid

De activiteiten van Bulthuis Fabriek voor wegtransportmiddelen in Noordwolde (Gr.) worden ondergebracht bij Trailerbouw Vogelzang Borg in Bedum. Afhankelijk van de marktontwikkelingen hoopt Borg op langere termijn weer 35 van de 49 werknemers van Bulthuis aan werk te helpen.

Gebr. Borg Beheer heeft het eind vorig jaar failliet verklaarde bedrijf overgenomen. Volgens Fred Borg van het in Farmsum gevestigde bedrijf Gebr. Borg (Loonbedrijf, Op- en overslag, Tankcleaning en Internationaal Transport) vullen Bulthuis en Vogelzang elkaar mooi aan. Bulthuis bouwt vooral opleggers en aanhangwagens voor cargo-, losgestort- en bulkvervoer terwijl Vogelzang zich bezighoudt met speciaalbouw en kranenopbouw.

Borg neemt per direct een beperkt aantal mensen van Bulthuis over. "Het streven is om de activiteiten langzaam maar zeker uit te breiden. We hopen dan met een mannetje of 35 verder te kunnen. Maar we zijn er uiteraard wel van afhankelijk wat de economie doet."

De werkzaamheden van Bulthuis worden ondergebracht bij Vogelzang aan de Industrieweg in Bedum. Daar is nog ruimte, maar op termijn voorziet Borg dat uitbreiding nodig is. "Maar we moeten eerst maar eens draaien."

Voor Bulthuis bestond grote belangstelling in de markt. In totaal meldden zich tien overnamekandidaten. Vier deden, aldus curator Harm Jan Meijer van De Haan advocaten in Groningen een concrete aanbieding.

De keus viel op Gebr. Borg Beheer omdat die de hoogste bieding deed in combinatie met het behoud van het grootste aantal personeelsleden. Over de overnamesom wil Meijer niets meedelen. "Maar", zegt hij, "het is zeker geen vrolijk faillissement". Ook de bank zal als eerste schuldeiser niet volledig schadeloos kunnen worden gesteld.

Bron: DVHN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik niks meer te vervoeren heb kan ik altijd nog trailers gaan poetsen voor mijn werkgever:D

nou dan ga ik je maar helpen

kunnen we het nog even over "vroeger'' hebben:ja:

hahah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden