[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

48 uur & welke VOORSTELLEN zijn er dan gedaan?


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

De organisaties hebben daarnaast een dringend beroep gedaan op de vakbonden nu ook formeel in te stemmen met het voorstel dat door sociale partners in de achterliggende periode is ontwikkeld met betrekking tot implementatie van de 48-urige werkweek in Nederland. Hierover bestaat bij zowel werknemers als werkgevers veel onduidelijkheid. Werkgevers wijzen erop dat deze onduidelijkheid kan worden weggenomen wanneer de bonden nu ook bereid zijn het voorstel, dat inmiddels kant en klaar is, gezamenlijk met de werkgevers aan Minister Eurlings aan te bieden. Deze heeft sociale partners al eerder gevraagd om een gezamenlijk voorstel. TLN, KNV en VVT zijn van mening dat de sector door de opstelling van de vakbonden onnodig lang in onzekerheid wordt gelaten en dat invoering van de 48-urige werkweek in Nederland zonder noemenswaardige consequenties voor de inkomens van chauffeurs, mogelijk is wanneer de vakbonden hieraan meewerken.

Nou welk voorstel = en de INHOUD van dit voorstel?

Is hierover VOOR CHAUFFEURS meer bekend of mogen we dit niet weten???

Waarom is hierover ZO WEINIG informatie te vinden ... van zowel de werkgeverskant als de kant van de vakbonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor zover ik nu weet gaat het niet zozeer om de voorgestelde formule maar om de in te vullen percentages (en die hebben weer een weerslag op de salarissen)

Dus de werkgeversorganisatie heeft hierover iets liggen ... maar wil daarover kennelijk niet verder onderhandelen met de vakbonden. WIJ -diegenen die het daadwerkelijk betreft- mogen dit niet weten?

Waarom komt men met die info niet naar buiten zodat wij zelf hierop kunnen reageren?

Ook via de vakbonden hoor je maar weinig, te weinig m.i.

Ja, een globaal blablabla praatje maar inhoudelijk ... ?

Vrijwel niets dus.

Neem nou de statement van de vakbond dat ze iets willen regelen binnen de CAO om banen te behouden. HOE ZIEN ZIJ DAT DAN?

NIETS daarover werd in de info die wij als vakbondsleden krijgen ... dieper ingegaan.

En dus zijn het m.i. losse statements geworden ... waarmee ik dus niets kan!

M.i. als er banen op de tocht staan dan veranderd een regeltje daarover in de CAO absoluut niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij meerdere werkgevers zijn ze van mening dat het allemaal wel los zal lopen.

Zie deze text die ik ergens gevonden heb.

De branche het vermoeden heeft dat het hele gebeuren op zich niet zo veel zal veranderen daar er onderscheid gemaakt word tussen arbeidstijd en bv toezicht houden op lossen en laden(betaalde tijd) waardoor er meer betaalde tijd is dan alleen maar arbeidstijd. Hierdoor zou het vooral een administratieve aangelegendheid worden voor de werkgever en weinig gevolgen hebben voor de chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee "liq, het probleem zit hem in de "beschikbaarheid", de werkgevers willen chauffeurs het liefst 80 uur laten werken en er maar 48 betalen(bij wijze van spreken) en de bonden willen gewoon dat alles betaald wordt. De onenigheid in deze is "hoeveel werk-tijd is beschikbaarheid?(niet meetellend voor de 48-uur maar wel voor je loon) Het zit dus niet echt in werkgelegenheid als zodanig maar op de controle op correcte salaris-berekening door de werkgevers (en die heren zijn altijd zo correct)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stel, je bent ambtenaar, je werkt 40 uur per week en verdiend daarmee 2.500 bruto per maand. Er zijn heel veel ambtenaren en een groot deel daarvan verdiend allemaal ongeveer dat bedrag.

Nu treedt er een wet in werking die zegt dat ambtenaren nog maar 30 uur per week mogen werken. Dat kan, is ook geen probleem maar nu willen al die ambtenaren wel 30 uur werken maar voor 40 uur betaald krijgen. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren? Dan krijg je een soort volksopstand, staat heel NL op z'n achterste benen. Want ja, 30 uur werken maar 40 uur betaald krijgen of een loonsverhoging om de minder gewerkte uren te compenseren dat wil iedereen wel.

Hetzelfde zie je nu in het transport. Nog maar 48 uur per week werken maar nu tegen een hoger uurloon als compensatie. Denken jullie nu echt dat dat gaat gebeuren? In een sector waar nog geen droog brood verdiend wordt? Dream on.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja? en ? nu nemen we diezelfde ambtenaar en die verdient € 2000,- per maand bruto ( meer in lijn met chauffeurs ) met 40 uur en die moet terug naar 30 uur en krijgen geen compensatie .... nou dan heb je een ambtenaren opstand kan ik je vertellen .

Mochten ze bij hun opstand geen succes hebben zullen de economische gevolgen verstrekkender zijn dan je denkt .

Dat er geen droog brood verdiend wordt is natuurlijk niet de schuld van de chauffeurs, hebben de heren transporteurs aan hun zelf te danken ..

Nog iets : transporteurs moeten met hun prijzen naar beneden omdat de 'markt ' dat eist .... wat doen ze ? braaf voor minder gaan rijden ... prijzen diesel , belasting , tol, e.d. stijgen nou dan blazen ze opeens van de hoogste toren en willen het liefst hun chauffeus voor hun karretje spannen om daar compensatie voor te krijgen ..

Nee ik heb geen medelijden met de werkgevers ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Kluk Kluk, laat ik het dan anders zeggen: aan ieder vak is een salaris verbonden dus ook aan het chauffeursvak. Dat dat niet te veel is beaam ik maar als je dus meer wilt verdienen zul je wat anders moeten gaan doen. Of, als je graag uren maakt naast je chauffeursbaan iets erbij zoeken. En krantenwijk bijvoorbeeld ;) Of weet ik wat. Je zult als chauffeur gewoon onder ogen moeten zien dat je in dit vak niet zo veel meer kunt verdienen, net zoals in veel andere sectoren.

En wat je laatste opmerking betreft, de klassieke werknemer/werkgever situatie. Als JIJ het allemaal zo goed weet waarom begin je dan niet voor jezelf? Of ontbreekt je daarvoor de kennis en lef? De beste stuurlui....... zitten hier op het forum.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik pretendeer niet dat ik het allemaal zo goed weet , ik stel alleen vast hoe het werkelijk gaat ...

En ja het ontbreekt mij aan kennis om zelf een (transport)bedrijf te beginnen ( als eens wat meer eigenaren van transportbedrijven die zelfkennis hadden zou dat al een verbetering zijn in de transportsector ) .

En ik stuur dagelijks ja dus hoor ik bij die stuurlui hier op t forum .. dat beste mag je gerust weg laten dan ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

@EJD:

Je zegt het allemaal wel makkelijk.....

Maar er werd nooit gezegd van...de chauffeur dient meer te verdienen, althans niet door de werkgevers, want de chauffeur verdiende toch al genoeg...hij had immers toch zijn overuren......

Maar waar aan voorbij wordt gegaan is dat veel chauffeurs ook een uitgavenpatroon hebben naar inkomen..... en daarmee bedoel ik ook dus de hypotheek.

En het chauffeursvak in Nederland staat in heel Europa hoog aangeschreven, echter wat er in veel landen is gebeurd (loon chauffeurs omhoog, als compensatie voor 48-urige werkweek) zou dus in nederland niet moeten gebeuren?

Dan zal elke Nederlandse chauffeur dus flink genaaid worden.....

En wat te denken van de volgende situatie:

een internationaal chauffeur met kinderen gaat scheiden....

Hij mag dan wel kinderalimentatie betalen over zijn totale inkomen, dus ook over zijn overuren!

Die chauffeurs gaan dan in April nog minder verdienen, maar dienen wel een advocaat en een rechtsgang in te schakelen omdat ze toch behoorlijk in inkomen achteruit gaan, en dat terwijl ze al minder inkomen hebben, mogen ze de advocaatkosten ed ook nog eens voor eigen rekening nemen omdat ze in het refertejaar teveel hebben verdiend (op papier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kluk Kluk, laat ik het dan anders zeggen: aan ieder vak is een salaris verbonden dus ook aan het chauffeursvak. Dat dat niet te veel is beaam ik maar als je dus meer wilt verdienen zul je wat anders moeten gaan doen. Of, als je graag uren maakt naast je chauffeursbaan iets erbij zoeken. En krantenwijk bijvoorbeeld ;) Of weet ik wat. Je zult als chauffeur gewoon onder ogen moeten zien dat je in dit vak niet zo veel meer kunt verdienen, net zoals in veel andere sectoren.

En wat je laatste opmerking betreft, de klassieke werknemer/werkgever situatie. Als JIJ het allemaal zo goed weet waarom begin je dan niet voor jezelf? Of ontbreekt je daarvoor de kennis en lef? De beste stuurlui....... zitten hier op het forum.:D

met andere woorden de SP vindt dat je maar beter ander werk kunt zoeken als chauffeur zijnde?hoop niet dat je uberhaupt niks niet te zeggen hebt bij dat clubje van je:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Kluk Kluk, laat ik het dan anders zeggen: aan ieder vak is een salaris verbonden dus ook aan het chauffeursvak. Dat dat niet te veel is beaam ik maar als je dus meer wilt verdienen zul je wat anders moeten gaan doen. Of, als je graag uren maakt naast je chauffeursbaan iets erbij zoeken. En krantenwijk bijvoorbeeld ;) Of weet ik wat. Je zult als chauffeur gewoon onder ogen moeten zien dat je in dit vak niet zo veel meer kunt verdienen, net zoals in veel andere sectoren.

En wat je laatste opmerking betreft, de klassieke werknemer/werkgever situatie. Als JIJ het allemaal zo goed weet waarom begin je dan niet voor jezelf? Of ontbreekt je daarvoor de kennis en lef? De beste stuurlui....... zitten hier op het forum.:D

Toen ik 25 jaar geleden begon te rijden kreeg ik (zeker in vergelijking met de klein-metaal CAO waar ik uit kwam) een interessant salaris, Onze "vrienden" van de bonden hebben in al die jaren een achterstand laten ontstaan, De E.U. verbied ons om de gewenste overuren te maken, (waar ik vroeger zelf in volle geestelijke gezondheid en met steun van mijn gezin voor heb gekozen) en nu ga Jij me vertellen dat er aan ieder vak een salaris is verbonden? Ja dat wist ik 25 jaar geleden ook, maar terwijl wij ons werk doen worden de regels van het spel veranderd en kom je op een achterstand te staan.

Nu heb ik in al die jaren nog nooit een winstdeling uitgekeerd gekregen, maar mag ik wel meedelen in de krisis en moet ik mijn kinderen maar van de sportvereniging afhalen omdat de E.U. vind dat ik meer bij mijn kinderen moet zijn?

Volgens CAO zijn alle gewerkte uren uit te betalen, wat is er gebeurt met het verhaal van de wachturen die niet mee zouden tellen voor die 48uur, en met de vrije dagen die weer wel mee zouden tellen voor die 48uur?

Laten de heren eerst maar eens met een duidelijke uitleg komen over wat er nu precies wel en niet meetelt met de uren-berekening voor loon en voor de 48uur berekening.

We krijgen nu geen goede informatie waarop we onze mening zouden kunnen vormen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laten de heren eerst maar eens met een duidelijke uitleg komen over wat er nu precies wel en niet meetelt met de uren-berekening voor loon en voor de 48uur berekening.

We krijgen nu geen goede informatie waarop we onze mening zouden kunnen vormen.

Voorzienbare wachttijd (beschikbaarheid) telt niet mee in de berekening voor de 48 uur maar wel voor de berekening van het salaris . (en ja, de de percentages tijd aan te merken als beschikbaarheid van de totale werktijd zijn onderzocht en bekend maar deze verschillen enorm per tak van transport)

Werkgevers en bonden moeten nu aan het ministerie voorleggen wat een algemeen acceptabel percentage is, waarna het ministerie dit als norm zal gaan handhaven.

Los van het bovenstaande:

Aangezien de meeste chauffeurs niet bereid zijn om enige aktie te voeren voor hun salaris en aldus de bonden enige ruggesteun te geven bij de CAO-onderhandelingen wordt de vaststelling van het te hanteren percentage gebruikt als drukmiddel naar de werkgevers toe in de CAO-onderhandelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aangezien de meeste chauffeurs niet bereid zijn om enige aktie te voeren voor hun salaris en aldus de bonden enige ruggesteun te geven bij de CAO-onderhandelingen wordt de vaststelling van het te hanteren percentage gebruikt als drukmiddel naar de werkgevers toe in de CAO-onderhandelingen.

Beste Ron, is t nou de bedoeling dat ik in m'n eentje maandagmorgen bij Zoetermeer op de A12 m'n auto dwars over de weg zet dan? Of dat ik chauffeurs ga bellen om mee te doen? Denk ff na man. Ik zou trouwens zeker het nieuws halen. Hmm, t is misschien wel een optie.

Nee, hier moet de bond het voortouw nemen. Maar het is natuurlijk lastig voor hen om alle chauffeurs te benaderen. Werknemers mobiliseren in de haven, brouwerijen, openbaar vervoer is natuurlijk een koud kunstje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorzienbare wachttijd (beschikbaarheid) telt niet mee in de berekening voor de 48 uur maar wel voor de berekening van het salaris . (en ja, de de percentages tijd aan te merken als beschikbaarheid van de totale werktijd zijn onderzocht en bekend maar deze verschillen enorm per tak van transport)

Werkgevers en bonden moeten nu aan het ministerie voorleggen wat een algemeen acceptabel percentage is, waarna het ministerie dit als norm zal gaan handhaven.

Los van het bovenstaande:

Aangezien de meeste chauffeurs niet bereid zijn om enige aktie te voeren voor hun salaris en aldus de bonden enige ruggesteun te geven bij de CAO-onderhandelingen wordt de vaststelling van het te hanteren percentage gebruikt als drukmiddel naar de werkgevers toe in de CAO-onderhandelingen.

los van het bovenstaande:

aangezien de meeste bonden niet bereid zijn om koppen met spijkers te slaan en al jaren lang met de voorkennis van de 48 urige werkweek niet elk jaar het salaris met 5% aangepast hebben onder dreiging van stakingen en nu voor de zoveelste keer achter de feiten aanlopen en aldus er voor zorgen dat de chauffeurs geen heil zien in een club die de echte belangen niet vertegenwoordigd of deze niet daadkrachtig kan omzetten in resultaten, zal men niet vreemd op moeten kijken dat er geen draagvlak is onder de meeste chauffeurs.

p.s.

ron jb je laat het weer zo uitkomen in je constatering dat wij... de niet bondsleden weer het zwarte pietje krijgen toegeschoven.

ik heb je stelling wat aangepast en ik denk dat ik wat dichter bij de waarheid zit.

maar dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
los van het bovenstaande:

aangezien de meeste bonden niet bereid zijn om koppen met spijkers te slaan en al jaren lang met de voorkennis van de 48 urige werkweek niet elk jaar het salaris met 5% aangepast hebben onder dreiging van stakingen en nu voor de zoveelste keer achter de feiten aanlopen en aldus er voor zorgen dat de chauffeurs geen heil zien in een club die de echte belangen niet vertegenwoordigd of deze niet daadkrachtig kan omzetten in resultaten, zal men niet vreemd op moeten kijken dat er geen draagvlak is onder de meeste chauffeurs.

p.s.

ron jb je laat het weer zo uitkomen in je constatering dat wij... de niet bondsleden weer het zwarte pietje krijgen toegeschoven.

ik heb je stelling wat aangepast en ik denk dat ik wat dichter bij de waarheid zit.

maar dat is mijn mening.

en zo is het maar net de bonden moeten nu echt in actie komen en op gaan roepen tot actie

een datum prikken en wel heel snel

dat gepolder heeft al teveel achterstand opgeleverd

en die werkgevers lopen te klagen dat we wel 5% willen nou dan gaan we toch voor 5% staken plus de 48 uur ellende goed te regelen

en de komende 4 jaar elk jaar 5% erbij dan nog hebben we genoeg ingeleverd

plat met die handel als de bond nu weer alles op zijn beloop laat kunnen ze zich neter op gaan heffen en alle contrubutie terug betalen aan de leden

afhameren die handel:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en zo is het maar net de bonden moeten nu echt in actie komen en op gaan roepen tot actie

een datum prikken en wel heel snel

dat gepolder heeft al teveel achterstand opgeleverd

en die werkgevers lopen te klagen dat we wel 5% willen nou dan gaan we toch voor 5% staken plus de 48 uur ellende goed te regelen

en de komende 4 jaar elk jaar 5% erbij dan nog hebben we genoeg ingeleverd

plat met die handel als de bond nu weer alles op zijn beloop laat kunnen ze zich neter op gaan heffen en alle contrubutie terug betalen aan de leden

afhameren die handel:zegtniets:

En wie gaat er staken dan ? :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
los van het bovenstaande:

aangezien de meeste bonden niet bereid zijn om koppen met spijkers te slaan en al jaren lang met de voorkennis van de 48 urige werkweek niet elk jaar het salaris met 5% aangepast hebben onder dreiging van stakingen en nu voor de zoveelste keer achter de feiten aanlopen en aldus er voor zorgen dat de chauffeurs geen heil zien in een club die de echte belangen niet vertegenwoordigd of deze niet daadkrachtig kan omzetten in resultaten, zal men niet vreemd op moeten kijken dat er geen draagvlak is onder de meeste chauffeurs.

Hier de publicatie in het staatsblad, daar dient iedereen vanaf te weten, en dan zeer zeker de bonden. Wat hebben die er de afgelopen jaren aan gedaan om de overgang naar 48 uur zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Weinig tot niets!

De publicatie

ATBvervoerstaatsblad.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wie gaat er staken dan ? :stom:

er is maar een instantie die dat kan doen en dat is/zijn de bonden die moeten het afroepen

en die chauffeurs sluiten vanzelf aan zo moeilijk is dat niet

er zijn er zat die spontaan meedoen paar kafkarren ervoor chauffeurs in luxe auto's enz enz

niks doen is geen optie meer :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als we nu eens met zn allen stoppen met het welles nietes/bond geen bond/wel goed niet goed...

en dan met hetzelfde fanatisme gebruik maken van de gelegenheid die een bepaalde groep ons gaan bieden, hier heb ik het over de jongens van chauffeurstoekomst, (bijeen komne). Niet belangrijk of je wel of niet lid bent van de bond, geen gezeik, geen geruzie, maar laten zien door alleen maar bijeen te komen dat we het zat zijn, bijeenkomst na bijeenkomst, groter en groter, meer en meer. zo begin je een signaal af te geven. Niet door achter een pc te gaan zitten lamentieren, helpt niets!! En op deze manier gaan jullie naar de slachtbank! (jullie, want ik heb mn kont al gered in een andere sector) Maar ik protesteer mee!! Ik wil mn stem laten horen, maar we moeten het met zn allen doen.

Voor de duidelijkheid! Je begint niet met staken, maar met bijeenkomsten. Dat gaat werken als een olievlek. En zo zie ik het! En daarna kunnen we jullie ik wij de bonden afrekenen of prijzen! Maar eerst bij elkaar. Allemaal! Zoveel mogelijk!!

Zo moet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we nu eens met zn allen stoppen met het welles nietes/bond geen bond/wel goed niet goed...

en dan met hetzelfde fanatisme gebruik maken van de gelegenheid die een bepaalde groep ons gaan bieden, hier heb ik het over de jongens van chauffeurstoekomst, (bijeen komne). Niet belangrijk of je wel of niet lid bent van de bond, geen gezeik, geen geruzie, maar laten zien door alleen maar bijeen te komen dat we het zat zijn, bijeenkomst na bijeenkomst, groter en groter, meer en meer. zo begin je een signaal af te geven. Niet door achter een pc te gaan zitten lamentieren, helpt niets!! En op deze manier gaan jullie naar de slachtbank! (jullie, want ik heb mn kont al gered in een andere sector) Maar ik protesteer mee!! Ik wil mn stem laten horen, maar we moeten het met zn allen doen.

Voor de duidelijkheid! Je begint niet met staken, maar met bijeenkomsten. Dat gaat werken als een olievlek. En zo zie ik het! En daarna kunnen we jullie ik wij de bonden afrekenen of prijzen! Maar eerst bij elkaar. Allemaal! Zoveel mogelijk!!

Zo moet het.

helaas ook met goede bedoelingen is iedereen 4 jaar te laat.

regeren is vooruitzien.

als een chauffeur in oslo of lissabon of napels zit moet ie er van op aan kunnen dat zijn belangen waarvoor die betaald behartigd worden. ( ik denk even met bond leden mee ).

het is gewoon te laat en je krijgt niks meer veranderd.

denk je werkelijk dat er 20% salarisachterstand in korte tijd weggewerkt gaat worden door een club die 4 jaar lang met de benen hoog heeft gelegen terwijl de chauffeurs salarissen hooguit aan inflatie werden aangepast.

ik gebruik mijn fanatisme om zelf te overleven en een richting te kiezen want ik zou me onmiddelijk aansluiten bij een standvastige club die daadwerkelijk wat doet en niet wacht tot het te laat is.

helaas moet ik constateren dat men alleen maar roept dat men meer leden wil hebben om wat te bereiken, maar je bereikt pas iets als de achterban ergens geloof in krijgt....en ik denk ( mijn mening ) ,dat dat geloof er niet is en dat het steeds minder wordt.

het is heel mooi dat je een dergelijk initiatief nastreeft en iedereeen is vrij om te denken dat het goed komt, maar ik bekijk het realistisch en niet door een roze wolk.

ik bekijk het zo:

als ik met een groep van 100 man iets klaar wil krijgen waar 500 man voor nodig zijn en die 400 man denken dat het niet lukt en hebben geen zin om aan een zinloos project te beginnen en blijven aan de zijkant kijken dan zal ik met die 100 man moeten bewijzen dat die 400 het mis hebben en de klus gewoon klaren.

dan komen die 400 man op hun standpunt terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar gaan we weer...

BRON: Staatsblad 2007 10 14

De uren die wel en niet meetellen:

In het vijfde lid wordt omschreven wat voor de berekening van de

wekelijkse arbeidstijd niet als zodanig meetelt. Deze omschrijving is

overeenkomstig artikel 3, onder a en b, van richtlijn 2002/15/EG. Op grond

van onderdeel b wordt de «beschikbaarheidstijd», de tijd waarin de

mobiele werknemer niet op de werkplek behoeft te blijven, doch

beschikbaar moet zijn om gevolg te geven aan eventuele oproepen om de

rit aan te vatten of te hervatten, of om andere werkzaamheden uit te

voeren, niet aangemerkt als arbeidstijd als de verwachte duur van tevoren

bekend is en de werknemer gedurende die periode vrij over zijn tijd kan

beschikken. Als voorbeeld van een dergelijke situatie noemt dit onderdeel

een overtocht per trein of veerboot. Tevens hoeft de tijd die de mobiele

werknemer gedurende de rit naast de bestuurder of in een slaapcabine

doorbrengt, niet meegeteld te worden bij de berekening van de

arbeidstijd.

Alle overige tijd, niet zijnde pauzes, rusttijden of beschikbaarheidstijd,

geldt als arbeidstijd en dient voor de berekening van de maximale

wekelijkse arbeidstijd te worden meegerekend. Hieronder vallen in ieder

geval alle wegvervoersactiviteiten, zoals:

– rijden

– laden en lossen

– toezicht houden op het in- en uitstappen van passagiers

– schoonmaken en technisch onderhoud

– alle andere werkzaamheden om de veiligheid van het voertuig, de

lading of de passagiers te verzekeren of om te voldoen aan de wettelijke

verplichtingen die met het vervoer verband houden.

Verder geldt ook als arbeidstijd de periodes waarin de werknemer niet

vrijelijk over zijn tijd kan beschikken en op de werkplek moet blijven,

gereed om aan het werk te gaan, en daarbij belast is met bepaalde aan die

dienst verbonden taken, met name de wachttijden bij laden of lossen

wanneer de verwachte duur daarvan niet vooraf bekend is: vóór het

vertrek of vóór het daadwerkelijk begin van de periode in kwestie.

Alle betaalde uren zouden dus meetellen...

Fijn, als men zegt "effe wachten" telt het wel mee, als men zegt "kom over een uurtje maar eens terug" telt het niet mee.

Wat zijn dan de voorstellen van de bonden?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

los van het bovenstaande:

aangezien de meeste bonden niet bereid zijn om koppen met spijkers te slaan en al jaren lang met de voorkennis van de 48 urige werkweek niet elk jaar het salaris met 5% aangepast hebben onder dreiging van stakingen en nu voor de zoveelste keer achter de feiten aanlopen en aldus er voor zorgen dat de chauffeurs geen heil zien in een club die de echte belangen niet vertegenwoordigd of deze niet daadkrachtig kan omzetten in resultaten, zal men niet vreemd op moeten kijken dat er geen draagvlak is onder de meeste chauffeurs.

p.s.

ron jb je laat het weer zo uitkomen in je constatering dat wij... de niet bondsleden weer het zwarte pietje krijgen toegeschoven.

ik heb je stelling wat aangepast en ik denk dat ik wat dichter bij de waarheid zit.

maar dat is mijn mening.

het chauffeursvak zal verdwijnen net zoals de postbode.

het word gewoon een bijbaantje net als taxichauffeur.

ik lees er is geen draagvlak voor nou voor meer loon is altijd draagvlak maarja dan moeten

de chauffeurs uit hun schulp komen en dat geeft problemen .

maar let op niks doen zal nog meer problemen op leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden