[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

chauffeur richt ravage aan


Gast schrootmalloot

Recommended Posts

Gast schrootmalloot

Chauffeur zorgt voor ravage in Bourtange

dsc00357.jpg lg-share-nl.gif

23-01-2010, Dennie Gaasendam - 112Groningen

Bourtange - Een verwarde vrachtwagenchauffeur uit Groningen (58) is zaterdagnacht met zijn combinatie Vesting Bourtange binnengereden.

Hij zette zijn vrachtwagencombinatie na zijn rit stil op het Marktplein. Door zijn rit raakten diverse monumentale gebouwen en bruggen beschadigd. Om in het vestingstadje te komen moest hij over drie oude bruggen rijden. De bruggen zijn niet berekend op een soortgelijke vrachtwagencombinatie. Hierdoor zijn de bruggen zwaar beschadigd en zijn bij de eerste twee bruggen de grote houten deuren uit de poorten gereden. Ook enkele andere monumentale panden raakten beschadigd. De chauffeur was vermoedelijk onder invloed van alcohol maar weigerde een blaastest. Hij is ingesloten.

Publicatie: RTV Noord.

tn_dsc00359.jpg tn_dsc00356.jpg tn_dsc00361.jpg tn_dsc00364.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Je heb Nederlanders.

Je heb Polen.

En dan heb je Groningers, een soort Limburgers, maar niet zo slim...:D:D

Die foto rechtsonder, dat lijkt verdomd veel op een kroegje. Misschien wou hij daar een pilsje pakken en had geen zin om te lopen... Het was tenslotte ook al een man van 58, das geen jong ventje meer...

:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf

gezien de staat van de oplegger denk ik in delen.:stom:

Wat een eikeleboom die vent. zo ie zo al met drank op ben je niet echt verantwoord bezig, en als je merkt dat het bij het eerste bruggie niet gaat dan stop je toch?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die doet z'n (ons) beroep geen eer aan! Ik zeg; rijbewijs afnemen!

Aan de andere kant vraag ik me wel dan af wat zo iemand heeft bewogen en hoe iemand zo verward kan zijn.

Volgens mij had hij beter wel een test kunnen doen en het op de alcohol gooien want iemand die zoiets idioots uithaalt met z'n nuchtere verstand, heeft dat waarschijnlijk niet en kan in mijn ogen zo'n beroep niet (meer) uitoefenen!

Ik vind de kop boven het stukje van transportonline, en dus ook de titel van dat topic, wel weer apart hoor: '...dendert door het stadje?!' Denderen?! Hahahaha!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het komt omdat de meeste mensen bijna dagelijks op de weg zitten en dus ook regelmatig 'last' van ons hebben en om bij jouw voorbeeld te blijven; de meeste mensen liggen niet dagelijks in het ziekenhuis en als ze er al liggen hebben ze niet persé meteen last van het personeel.

Wij hebben gewoon de pech dat we nogal zichtbaar zijn, zeg maar. ;) En dan ook nog eens voor veel mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij zal z'n TomTom wel op dichtsbijzijnde cafe hebben gezet... :banaan:

Als ik dat brugje zie, vind ik het nog knap dat hij niet meer beschadigd heeft.

Transport

GWG International verzorgt al jaren internationale transporten. Dankzij een betrouwbaar netwerk van logistieke dienstverleners bieden wij transportdekking door geheel Europa. Onze specialiteit: logistieke dienstverlening van en naar de Benelux, Noord Duitsland, Scandinavië en Finland. Voor een aantal grote levensmiddelen-, hightech- en chemieconcerns verzorgen wij de logistiek van en naar deze landen. Dit is mogelijk dankzij ons breed geoutilleerde wagenpark en onze goed opgeleide chauffeurs. Zij mogen ook gevaarlijke stoffen vervoeren! Onze kracht als middelgrote speler op de markt zit daarnaast in de korte communicatie-lijnen. Hierdoor wordt u snel en doelmatig op de hoogte gehouden als het gaat om de status van uw opdracht. Da’s doelgericht!:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Transport

GWG International verzorgt al jaren internationale transporten. Dankzij een betrouwbaar netwerk van logistieke dienstverleners bieden wij transportdekking door geheel Europa. Onze specialiteit: logistieke dienstverlening van en naar de Benelux, Noord Duitsland, Scandinavië en Finland. Voor een aantal grote levensmiddelen-, hightech- en chemieconcerns verzorgen wij de logistiek van en naar deze landen. Dit is mogelijk dankzij ons breed geoutilleerde wagenpark en onze goed opgeleide chauffeurs. Zij mogen ook gevaarlijke stoffen vervoeren! Onze kracht als middelgrote speler op de markt zit daarnaast in de korte communicatie-lijnen. Hierdoor wordt u snel en doelmatig op de hoogte gehouden als het gaat om de status van uw opdracht. Da’s doelgericht!:nee:

GWG is een onderdeel van Westerman Nieuwleusen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeur 'Bourtange' geeft drankgebruik toe

bourtange -

Een 58-jarige vrachtwagenchauffeur uit Groningen, die zaterdagnacht een grote ravage veroorzaakt in de vesting Bourtange, heeft volgens de politie toegegeven dat hij met alcohol op achter het stuur zat. "Hij zei ook dat hij in de war en vermoeid was", zegt woordvoerder Anthony Hogeveen.

De chauffeur reed in zijn truck met oplegger over vier bruggen het vestingdorpje binnen. De bruggen waren te smal en te licht en werden fors beschadigd. In de vesting vernielde de chauffeur ook lantaarnpalen en ander materiaal. Eén van de geramde lantaarnpalen viel door de ruit van de Synagoge

bron: DVHN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Transport

GWG International verzorgt al jaren internationale transporten. Dankzij een betrouwbaar netwerk van logistieke dienstverleners bieden wij transportdekking door geheel Europa. Onze specialiteit: logistieke dienstverlening van en naar de Benelux, Noord Duitsland, Scandinavië en Finland. Voor een aantal grote levensmiddelen-, hightech- en chemieconcerns verzorgen wij de logistiek van en naar deze landen. Dit is mogelijk dankzij ons breed geoutilleerde wagenpark en onze goed opgeleide chauffeurs. Zij mogen ook gevaarlijke stoffen vervoeren! Onze kracht als middelgrote speler op de markt zit daarnaast in de korte communicatie-lijnen. Hierdoor wordt u snel en doelmatig op de hoogte gehouden als het gaat om de status van uw opdracht. Da’s doelgericht!:nee:

Deze man hield z'n eigen gewoon net iets te letterlijk aan het motto van de zaak: algehele transport dekking:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ongeloofelijk dom van die chauffeur om niet mee te werken aan die blaastest, ook al weet je dat die positief zal uitvallen. Nu is hij meegenomen naar het bureau (wat sowieso wel gebeurt zou zijn) waar hem alsnog gevraagd zal worden mee te werken aan een blaastest. Indien hij dit NIET doet nemen ze bloed bij hem af.

Ik vind dit echt ongeloofelijk dom. Hoe kan iemand dit nou proberen ... houten bruggen streng verboden voor vrachtverkeer. Hoeveel glazen teveel moet je dan wel niet op hebben?

Gevolgen voor hem?

- inname van zijn rijbewijs

- gevolgd door ontslag (hij heeft immers geen rijbewijs meer)

- HOGE geldboete voor de schade

Ook zijn werkgever heeft nu schade = naam van het bedrijf is immers nu negatief in de media gekomen en de schade die hij natuurlijk heeft veroorzaakt ter plaatste + bergingskosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind het echt knap dat hij met een starre 3 assige trailer daar gekomen is... En ja, ik ben er wel eens geweest.;)

En dan ook nog eens met zo weinig schade, ik zeg een pluim voor die chauffeur ;):D.

Volgens mij had ie stukgoed terug geladen in Scandinavië en wilde hij die spoedzending voor Boertange zelf afleveren.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden