[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Coverbanden ervaringen


JP eastway

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat klopt Maar ik ben aan het zoeken of het ook zo in de wet staat

Alleen ik kan het niet vinden.

Zelfs de atvocaat is mij aan het helpen

Wel zijn er rechtzaken over banden geweest

Op het ogenblik loopt nog een rechtzaak in (D) Koblenz Waar een Nederlandse auto corverbanden op de stuuras had.Groot Ongeluk geweest met doden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat weet ik ook niet

Maar ik ben het aan het opvragen

En ieder bedrijf moet zich aan de regels houden met keuren

En doet de Montuur het niet Dan zet hij wel zijn Diploma op het speel

En dat gebeurd nog wel eens

Ik weet alleen dat er een groot verschil zit met een covrerband

De top merken van de banden staan er wel achter Dat een covrerband goed is voor de trekas

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die bandenboeren beweren anders altijd dat coverbanden net zo goed zijn als spiksplinternieuwe!

en die keuring?, ach er is geen handvol maar een landvol bedrijven die keuringen doen!

maar nu weet ik nog niet in welke wet en onder welk artikel het staat. :D:(:(

D'r is altijd een manier om hem door de keuring te krijgen. je moet alleen de adresjes weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt Maar ik ben aan het zoeken of het ook zo in de wet staat

Alleen ik kan het niet vinden.

Zelfs de atvocaat is mij aan het helpen

Wel zijn er rechtzaken over banden geweest

Op het ogenblik loopt nog een rechtzaak in (D) Koblenz Waar een Nederlandse auto corverbanden op de stuuras had.Groot Ongeluk geweest met doden

Huub

Ben je inmiddels al iets wijzer Huub, al iets vernomen van de advocaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog niet veel Alleen dat er in 2006 uit de wet is gehaalt Dat de band kaal gereden mag worden dat de draad er uit komt.En er staat in de wet dat de band in orde moet zijn volgens de Europese richlijn

Daar kun je alle kanten mee op We hebben het een en ander op gevraagt Het is wachten op antwoordt.En dat er een testbaan is in Lelystad alleen voor banden.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

????

een geheim is dat matthieu.......ik zal het zeggen...er leest nu toch niemand mee........als je op de naam van een persoon klikt kun je ook zien wat ie aan het doen is.

tenminste als ie online is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een geheim is dat matthieu.......ik zal het zeggen...er leest nu toch niemand mee........als je op de naam van een persoon klikt kun je ook zien wat ie aan het doen is.

tenminste als ie online is.

Ahaha. Ik zie dat op dit moment toevallig Herman online is. Txs .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag je ze wel op de stuuras leggen?

Hier niet.

Hoeveel kost een Michelin, nieuw? en een "oude nieuwe"?

Ergens hier staat een post hoeveel mijl ik op de trekassen banden had.

Sorry voor de late reactie Corydon,

Heb het ff voor je opgezocht wat ik de laatste keer betaald heb. Niet dat dat opzoeken nou zolang duurde... maar was druk met werk:ja:.

In 2008 die coverbanden gekocht voor eur. 275 per stuk ex. BTW (winterbanden met Michelin karkas).

In 2006 Michelin Ice Grip XDW gekocht voor eur. 516 per stuk ex. BTW.

Scheelt dus bijna de helft. Maar zoals je op m'n laatste foto zag, bandje net voor de helft op en al naar de kl:hamer:te.

Dus volgende keer weer gewoon originele nieuwes:ja:.

En of het op de stuuras mag, weet ik ook niet. Heb het nooit aangedurfd.

Groet JP.

PS allebei maat 315/70 R22,5. Als iemand anders ze veel goedkoper kan krijgen, laat maar weten;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Mijn trekker staat er op, dus in die zin ben ik bevooroordeeld, maar naar mijn idee is Michelin de beste band.

Op zich curieus, want Frans. En van verreweg het meeste Franse spul moet ik niets van hebben....

Nog ff terugkomend op m'n vooroordeel: m'n gewone auto staat ook op Michelin. En daar komt ondanks de hogere prijs wéér Michelin onder. Idem dito voor de trekker.

En op je stuuras een cover? Als je niet goed bij je hoofd bent: heel goed idee. Is je baas een krent die tegen veel te lage tarieven rijdt: lekker doen.

Heb je het zelf voor het zeggen? Doen als je graag met een helm op achter het stuur zit.

Ikke: nooit van m'n leven.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden