[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de week van rubberduck


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

Ah en daar ook die mooie blauwe lucht.

vanmorgen gezien, mensen met een huursloep in de sluizen.

Altijd goed voor een echtelijke ruzie.

Gratis tip...Wil je een leuke dag. Koelbox en stoeltje mee en een dag bij een sluis gaan zitten.

Je lacht je kapot.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De man zit het heele jaar onder de duim, zijn vrouw en kinderen kafferen hem 24/7 uit voor van alles en nog wat.

 

Dan is het vakantie, en sinds hij vroeger weleens met de pont bij Schoonhoven is over gezet denkt ie van, "Ik ben de kapitein" Maar ja, de vrouw accepteerd dit natuurlijk niet... :D  :D

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel lichamen ze na de vakantie op vissen uit de kanalen en meren.... :cool:

 

Hoop toch echt dat Bert een filmpje maakt. Oh Bert, en jullie, ook ruzie in de sluis? Of weet je beter???? :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bierborstel?

 

 

Yep bierborstel.

post-1210-0-76603000-1407256219_thumb.jp

 

Het scheelt maar 1 letter, maar is toch een wereld van verschil. :ja: :ja: :ja:

 

Waarschijnlijk bedoelen jullie dit............

post-1210-0-67756200-1407256637_thumb.jp

 

Bierbostel is een restproduct van de bierbrouwerij. Omdat het zeer eiwit- en energierijk is, wordt het gebruikt als veevoer.

In de brouwerij wordt na het maischen het wort gescheiden van de bostel. Doordat de bostel direct vanuit de filterinstallatie in de vrachtwagen belandt is de bostel daar nog zo'n 80°C.

Bierbostel wordt vooral gebruikt door melkveehouders die het eiwitgehalte in het voederrantsoen willen verhogen. Ook bevordert het de penswerking van de koe waardoor het voer beter verteerd kan worden.

Bron: www.wikipedia.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gisteravond besloten om een stukkie te gaan wandelen.

Beginnen in Den oever en dan naar Zürich.

Dus de afsluitdijk.

Met 4 man over de dijk.

Heb heel wat vrachtwagens gezien op de dijk.

Zullen ongetwijfeld wel forumleden bij hebben gezeten.

Mocht je vandaag over de dijk zijn gekomen...ik was 1 van die vier mafkezen.

8 uur vertrokken en kwart voor drie vanmiddag bij de routier in Zürich.

Morgen maar weer het water op.

ryzujane.jpgry4yzu8a.jpgu8enymyv.jpgyvegapus.jpgvy4usy4u.jpga8ytava9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nog steeds vakantie hieperdepiep.

Vandaag even op de autobaan geweest.

Het begint aardig vol te raken met lzv's. Op een stuk van 100 km kwam ik er al 15 tegen.

Mooi span van wolter. 4e69cce3d025213f7e9819b6df5ff3d4.jpg

En nog een mooi span met afzetcontainers.

cead9b36b0f28f191afe97f836386ca9.jpg

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Morgen is de laatste week van mijn vakantie, dan eindelijk weekend.

doodvermoeiend dat vakantie vieren.

een tijd geleden heb ik mijn lzv rijbewis dus gehaald zoals velen hier weten.

 

Zal even het een en ander uit de doeken doen.

 

Vorig jaar september kregen wij bij Basis transport te horen dat de toko op de fles ging.

Dat was op een woensdag, dus het was over... nee we moesten nog twee dagen door rijden van de curator.

Donderdag ben ik vertrokken naar het buitenland en vrijdag kreeg ik telefoon dat ik me moest melden vrijdagavond 19:00 uur op de zaak.

Ja leuk maar dat ga ik niet halen, de reden was er is een overnamekandidaat.

Zulke belangrijke dingen, en ik was de enige die er niet bij was.

Iedereen wist wat er ging gebeuren behalve ik, want ik was onderweg naar Nederland aan het rijden.

Laat in de avond rond 10 uur was ik op de zaak en moest gelijk in gesprek met de directeur van v.d. Linden transport.

Hij wilde dat ik mee over ging.

 

Dus dat werd Maandag gewoon weer rijden, ik zou in dienst komen voor een uitzendbureau (logistic force) en vast bij FLOW rijden.

Flow was een tak van v.d. Linden dat was opgezet en dat dus meubeltransport ging doen.

Alle rotte appels, van de 15 chauffeurs gingen er 7 mee, werden er uit gegooid. (zo noemden ze dat )

Keihard, maar zo werkt het.

Gelukkig hebben alle chauffeurs die zijn buitengezet weer werk gevonden.

Auto's werden overgespoten en we hadden nog werk, maar ja wel in dienst van het uitzendbureau, dus eigenlijk kon het zo elke vrijdag afgelopen zijn.

echt druk was het nog niet, maar regelmatig reden we ook voor v.d. Linden zelf, maar ja... ik was inmiddels al klaar met het buitenland, had het na 17 jaar wel gezien.

Alle ritten naar Oostenrijk kwamen te vervallen, Zwitserland kwamen we nog wel, maar dat was 1x in de maand, dus het ging niet verder dan de ruhr.

Waar waren de ritten van Zuid Frankrijk gebleven? die werden uitgeschaterd.

 

Inmiddels ging de Rooij uit Waalwijk ook failliet, v.d. linden nam de meubeltak daar ook over, we kregen er zomaar werk bij.

Maar dat waren merendeels binnenlandse ritten, hee maar dat was lekker...er kwam een periode dat ik dagritten had, en elke avond thuis was.

voor mijn gezin vrienden en minnaressen veranderde er dus ook van alles, en die vonden dat heerlijk.

nadat er rond de kerst het één en ander was gebeurt in de privesituatie waardoor ik toch aardig van de kaart ben geraakt, was dit heerlijk die dagritten.

Mijn gezin had mij nodig en ik was elke dag thuis, het was perfect.

 

Maar goed, werken is leuk, maar zo af en toe wil je ook wel eens een keer vroeg thuis zijn, dus maar een verlofbrief ingevuld dat ik vrijdag rond een uur of 3 in de middag thuis wilde zijn, vrouwlief en ik hadden ons een weekendje weg getrakteerd.

Wat schetst mijn verbazing, kreeg gewoon een rit met 25 adressen.

Oh dat lukt je wel werd er gezegd, de planner waar je altijd voor klaar stond 5 jaar lang naait je nu even een oor aan.

nou dat hebben ze geweten, stond om 5 uur middags nog in Harderwijk en ben met nog een kwart auto naar de zaak gereden, ja zo ben ik dan ook wel weer.

een paar week later viel mij op dat ik op vrijdag altijd de dikste ritten had, terwijl iedereen in de middag om 4 uur de schijf eruit trok deed ik dat 's avonds pas om 9 uur.

en 1x is niet erg, maar het was elke vrijdag raak, en steeds vaker stond je bij een klant met manco's of schades, op de loods hadden ze een blik polen opengetrokken en die kwakten alles er zo in en de chauffeur kon het oplossen.

Was er klaar mee, om de haverklap klopte er weer iets niet en heel vaak wilde je om 5 uur 's morgens vertrekken, lagen de papieren nog in de loods.

en daar hadden we geen sleutel van dus dan kon je de planning weer uit het nest bellen om te komen opendoen.

 

ondertussen kregen we een contract bij v.d. linden, maar ja, was er al klaar mee, zo af en toe mocht ik tussendoor bij v.d. linden met de kooi aap op pad, dat was leuk, maar ja dat werk was er niet dagelijks.

Nu ben ik niet achterlijk en zag steeds meer lzv's rijden, dat is de toekomst.

Dus maar even bij mijn vrienden van logistic force gaan babbelen.

daar dus de lzv papieren gehaald op eigen kosten hoor.

 

bij v.d. linden heb ik ze op de hoogte gebracht waar ik mee bezig was en waarom, als ik mijn papieren heb dan ben ik vertrokken hier.

Ik behaalde het rijbewijs...een paar dagen later werd ik benaderd door zandbergen of ik even wilde komen babbelen.

Ik kon daar beginnen op de lzv, dus ontslag ingediend bij v.d. linden, een compliment voor dit bedrijf hoor.

Kreeg alle medewerking.

De allerlaatste dag dat ik bij v.d. linden in dienst was reed ik bij FLOW, 's morgens al 2 uur later vertrokken omdat de papieren weer eens in het magazijn lagen.

Maar goed het was de laatste dag, en het waren maar 4 adressen.

1e adres eruit gegooid en op naar de 2e, dat was in Doetinchem, maar er zaten geen papieren bij, en in de truck stond geen lading voor Doetinchem.

nou gebeurde het wel vaker dat er papieren niet bijzaten omdat er iets gecanceld was, dus dan maar door naar de 3e en de 4e klant, auto helemaal leeg maar er stond nog 1 pakket in voor Arnhem.

Maar ja, daar had ik geen papieren van, ondertussen belde de planner, of ik al in Doetinchem was geweest, nee want ik heb geen papieren en spullen in de auto.

DAT MOET!!!! een vloek hier en een vloek daar.

luister vriend ik heb geen papieren, liggen die toevallig nog in de loods of zo? en ik heb 1 pakket voor Arnhem, is die soms verkeerd geladen?

DAT PAKKET IS VOOR DOETINCHEM!!!! EN NEE HIER LIGGEN GEEN PAPIEREN!!!! hee vriend rustig he, er staat Arnhem op.

Weet dat ik op dat moment in Venray stond.

Ok ik rij naar Doetinchem het is nu 4 uur 's middags dus dat wordt heel laat terug op de zaak, oh en als ik het dan niet red met mijn rij uren, dan moet ik overnachten, alleen vandaag is mijn laatste dag in dienst, hoe gaan we dat oplossen.

Het volgende werd mij gezegd, daar heb ik geen boodschap aan, rijden jij.

lang verhaal nog langer, ik kende het adres dus reed er heen, kom ik daar aan, zegt die man...dat is voor Arnhem ons ander filiaal, maar weet je wat gooi het er hier maar uit dan nemen wijzelf het morgen wel mee.

 

Dus op naar de zaak, op de zaak was niemand meer natuurlijk, kon nog geen fatsoenlijk afscheid nemen van mijn collega's, dus maandagochtend heel vroeg naar de zaak om de collega's dag te zeggen, kon ik gelijk de spullen inleveren zoals sleutels en ander spul.

Ik dacht, ik ben niet meer in dienst nu...dus over vrijdag zal ik het maar niet meer hebben met de planner, komt er een loodsmederwerker aan, uhh waarom liggen er papieren van Doetinchem in de loods?????

ik zag de planner wit wegtrekken, nog geen sorry kon er naar mij af.

Ik juichte van binnen dat ik op het juiste moment ontslag had genomen.

 

De volgende dag ben ik begonnen bij Zandbergen voor de Coca Cola, ik was aangenomen als lzv chauffeur, dus eerst 2 dagen mee op de lzv, na ingewerkt te zijn mocht ik op pad...met een trekker oplegger, ja lzv zit er binnenkort nog niet in, ja duh...wtf krijgen we nou, ik investeer in mezelf maar schiet er geen ruk mee op.

Diezelfde week wordt ik door meerdere transportbedrijven benaderd voor lzv, iets met netwerken heet dat.

 

Cornelissen transport uit Nijmegen zocht er ook 1, deden mij een bod wat ik niet kon weigeren.

dus maar weer ontslag ingediend bij zandbergen na 2 week, of ik nog een week langer kon doorwerken, tuurlijk joh, geen probleem.

na die week had ikzelf dus vakantie gepland, dus bij zandbergen vertrokken en over 3 week bij Cornelissen beginnen, dat houdt in 3 week geen inkomen, geen probleem, hoef ik ook niemand dank je wel te zeggen.

 

Al wel in de vakantie een dag mee op pad geweest met een chauffeur van Cornelissen, dat beviel goed.

vaste routes, vaste adressen, en met een lzv, precies wat ik zoek, en je kunt nog aardig wat uurtjes maken als je wilt.

A.s. Maandag gaan we beginnen, morgen even werkkleding halen en dat soort zaken.

Mijn standplaats wordt Tilburg en het wordt dus voor de Appie rijden.

 

Dat is dus wat er het afgelopen jaar is gebeurd.

Heb er zin in.

 

Velen vroegen wat er nu was gebeurd waarom ik de ene dag nog daar reed en de andere dag daar.

dit is het verhaal

  • Like 17
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijke uiteenzetting Rubberduck.

Dat van die laatste werkdag komt mij erg bekend voor.

In een ver verleden heb ik voor een verhuis en meubeltransportbedrijf gewerkt.

Als verhuizer en bijrijder.

Altijd de k*t klussen mogen doen.

En de laatste werkdag betrof een dag naar Groningen en Friesland. Tig meubeladressen en een verhuizing in die rit gepland.

We kwamen vrijdag na middernacht terug in Vlaardingen, na een werkdag van 19 uur.

Niemand meer op de zaak natuurlijk.

De week erna mijn bedrijfskleding ingeleverd.

Nog geen bedankje of vriendelijk woord gehad.

En zo was dat hele bedrijf: vergeven van engnekken, kontkruipers en hielenlikkers, bah bah bah.

Ik heb het nog nooit zo slecht naar mijn zin gehad als daar.

Achteraf spijt gehad dat ik de bedrijfskleding heb ingeleverd.

Ik had het beter als poetslappen kunnen gebruiken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden