[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeurs dragen weinig de veiligheidsgordel


Teddybeer

Ik maak wel/geen gebruik van de veiligheidsgordel in de vrachtwagen  

163 stemmen

  1. 1. Ik maak wel/geen gebruik van de veiligheidsgordel in de vrachtwagen

    • ja, want ik begrijp dat het tot mijn veiligheid bijdraagt
    • ja, want het is nu eenmaal verplicht
    • ja, maar niet geheel op de juiste wijze
    • nee, want het belemmerd me in mijn bewegingsvrijheid
    • nee, want ik zie het nut er niet van in


Recommended Posts

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

er staat volgens mij nergens geschreven dat de gordel oprolbaar moet zijn,heb hem zelf altijd om, en ja had ook last van mijn schouder omdat hij te hard trok,heb er nu een klem tussen zitten op een acceptabele lengte moet alleen een beetje uitkijken als ik uitstap met het sluiten van de portier dat hij daar niet tussen hangt, het is gelukkig een automatischme geworden want het scheelt gewoon een hoop kontroles, want ze houden eerder een chauffeur aan die geen gordel aanheeft dan eentje die hem wel aanheeft.

gr wil domen

Ik moet ook toegeven dat ik de gordel in de vrachtwagen maar zelden draag.

In de personenwagen draag ik 'm wel altijd (mede omdat mijn zoontje ook achterin de gordel om moet, en ik dus het goede voorbeeld moet geven)

(uit)reden dat ik 'm in mijn daf niet draag is dat de gordel precies op het sleutelbeen drukt waar ik weinig isolatie heb en na een tijdje gaat dat irriteren, de gordel is gewoon strakker dan in een personenwagen.

Ik draag 'm alleen als het weer erg slecht is en de kans dat er iets zou kunnen gebeuren vrij groot kan zijn.

Verder zorg ik er ook voor dat ik genoeg afstand heb op mijn voorganger en niet zoals een aantal randbegaafden strak op de bumper van de andere rij. Met name bij inhaalverboden menen ze dat dit nut heeft, niet dus.

Ik weet dat het geen excuus is om 'm niet te dragen.

In principe moet er een soort van klem te krijgen zijn om de gordel niet strak te laten zitten. Dat zou een stuk comfortabeler zijn. Of dit wettelijk is toegestaan, zal wel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
In sommige nieuwe personenauto's is het al zo dat er een piepend geluid afgaat als je de gordel niet draagt.

Misschien dat dit later ook wel in een vrachtwagen komt.

(Ik weet niet of je dat piep-systeem ook kunt uitschakelen of niet).

dat heeft de Daf al hoor, zal bij andere merken toch ook wel zijn??

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij in mijn personenauto nog geen meter zonder gordel,daar integen in de vrachtwagen heb ik hem nooit om,ondanks dat ik geloof dat het met gordel om wel verstandiger en veiliger is om te rijden.

Ik zit heel onprettig in de vrachtwagen met gordel om,vooralals ik effe lekker voorover gebogen zit leunend op me stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik overleefde 120 frontaal dankzij mijn gordel. Er zijn er genoeg die het nooit meer navertellen.

Denk daar eens over na...........

Dat gebeurt ook vaak genoeg als je de gordel wel draagt.Het ligt maar net aan de impact en waar je geraakt wordt,hoe de auto zich na de botsing gaat gedragen etc.Ik draag hem ook altijd hoor maar dat een gordel ALTIJD je leven red is lariekoek.En dat gebemoeial van de politie vind ik ook maar niets.Laat de mensen hun eigen verantwoording nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
prima... maar draag dan ook zorg voor de ''extra'' kosten als er meer letsel uit voortvloeit dan als je de gordel wel gebruikt zou hebben..........

Zorg wordt dan steeds duurder:hamer:

Als je dit wilt doorvoeren moet je het sporten ook maar afschaffen. Wat denk je van de maatschappelijke en zakelijke schade's die ontstaan wanneer een of andere weer eens met skien zijn botten breekt, of wanneer er door een "vriendschappelijke" wedstrijd met voetballen weer blessure's ontstaan. De bemoeizucht van de overheid gaat mij gewoon te ver EN die bemoeizucht is selectief.

Drank en sigaretten leveren ook een zware belasting op de volksgezondheid. Het gebruik van de zorginstellingen ook maar doorbelasten aan de rokers?

Maar, nee, er zit van die heerlijke accijns op deze producten, + BTW. Btw op belasting, hoe verzinnen ze het!

Maar op een wagen, die ook al best zwaar belast wordt, zouden ze ook nog wel een belasting/gebruiksrecht op de veiligheidsriemen kunnen heffen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb hem, afgezien van bij het achteruit rijden, altijd om. Al is het maar voor honderd meter. Het is gewoon een kwestie van gewenning, het voelt gewoon niet echt prettig meer om te rijden zonder. Misschien komt het omdat ik van de jonge stempel ben, maar van alle beperkende regels vind ik de gordelplicht toch nog wel een van de meest nuttige. (en als europa nog wat meer aan verkeersveiligheid wil doen, zou het misschien makkelijker moeten worden om met torpedo's rond te rijden, maar goed, dat is weer een ander verhaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Draag hem altijd,eenmaal aangewend voelt het gewoon niet goed om zonder gordel te rijden.

Ze staan in Duitsland bijv. boven op een viaduct met een verrekijker te kijken of je hem omhebt.

Ik probeer altijd te voorkomen dat ze me voor een lullig iets als het dragen van een gordel of een kapotte lamp aan de kant zetten en dan verder gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Nooit om, in de camion niet en in de luxe al helemaal niet.

1 x bekeuring a 25 Gulden gehad toen ik 1 week mijn rijbewijs had en 1 x in Frankrijk ala 90 euro.

In Frankrijk pak ik hem altijd wel even vast voor het geval er zo'n geitekop achter de tolpoortjes staat:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja leuk filmpje Ibo,

is er ook een filmpje van een auto onder water en de chauffeur die de gordel niet loskrijgt...........

Dat klopt, bij ons aan de zaak komen ook auto's binnen die in het water hebben gelegen, maar de meeste auto's zijn gewoon droog van binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Hoeveel keer zitten er auto,s per jaar onder water en hoeveel frontale/halffrontale aanrijdingen vinden er per jaar plaats??

Sorry Johannes , hier verschillen we dus duidelijk van mening , hoeft de rest van je gezin ook geen gordels om??

Ja hoor Ge, ze hebben altijd de gordel om en als ze met me mee gaan ook, maar ik niet. Maar dit is toch een eindeloze wellus nietus discussie dus........

Mijn mening veranderd er niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gordel dragen? Doe ik niet aan. Bij een bedrijf waar ik in den beginne werkte had een ontheffing van de gemeente, en ja da's snel aangeleerd. Daar ben ik ondertussen weg. Privé ben ik er strict op : Zelfs even naar de bank of postbus een kilometer verderop gaat-ie gewoon om.

Twee weken geleden op de A28 voor Beilen de verkeerspolitie kwam voorbij : niet staande gehouden en vorig jaar (ze dachten dat ik niet handfree belde, gelukkig kon ik tegendeel bewijzen) maar geen van ons beide een bekeuring voor het niet dragen van een gordel (geen ontheffing).

Maar ja, zal wel liggen aan het feit dat ik op een vuilniswagen zit :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, in de vrachtauto heb ik hem niet of nauwelijks om. Trekt te hard aan mijn schouders en begint te irriteren. In de luxe auto, heb ik hem meestal wel om. De gordel in de luxe rolt heel licht en dat merk je niet. Soms ontdek ik dat wanneer ik al halverwege de rit ben de gordel nog niet om heb. Dan laat ik het zo, ik ben er dan ook zo.

En ja ik heb jaren geleden ook een VW Caddy plat gereden, de gehele motorruimte in 45 graden scheef voor de auto... Juist toen had ik de gordel wel om en ben snoeihard met de linkerschouder tegen de beugel van de gordelhouder gekomen.

Jaren lang last van gehad door het beschadigde kraakbeen in de schouder-volgens alle artsen in het ziekenhuis-, en nu nog steeds wanneer de gordel omgaat en te hard gaat trekken.

In de vrachtauto gaat de gordel niet om, al zou het mij elke maand een bon kosten van EUR 90,=

Een bon doet dan misschien zeer in de portemonee, ik heb er dan in ieders geval geen last van in de schouder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jezelf ook ooit afgevraagd hoe je eruit had gezien zonder gordel??

Nee, eigenlijk nooit over nagedacht, maar ik denk er nog regelmatig aan. Bij een te strakke gordel is het nog steeds pijnlijk en zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven.

Auto kwam trouwens van links en ramde mij met z'n 80 km/h terhoogte van het linkervoorwiel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden