[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Welke ervaringen met radio (korte golf)


saabspijker

Recommended Posts

  • Forumlid

Dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum en GEEN vrachtwagenchauffeur.

Ik rijd wel veel zakelijk (65.000km/jaar) met name in Nl, D, B, F, CH, en DK.

Ik moet nu een nieuwe auto uitzoeken en wil daar ZELF een radio bij kopen die LW en SW heeft.

Kunnen jullie wat praktijk ervaringen over jullie radio's, graag met typeaanduiding, kunnen geven?

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

radio's met korte golf zijn er vanaf 200 euro, dat kreeg ik vorig jaar te horen toen ik een andere zocht.

of in de rondte vragen of iemand nog een oude heeft liggen (met cassette speler),

die hebben dat vaak nog standaard aanwezig. scheelt ook in de kosten.

zo heb ik er ook 1, die verhuist steeds mee naar een volgende auto.

nieuwerwetse cd-ding er uit, oud lijk er in. lang leve de nederlandse radio over de grens.

dat de verlichting het niet meer doet is dan maar jammer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die lijst is al redelijk oud.

Ben zelf al langer aan het kijken naar een (nieuwe) radio met korte golf, maar het is een min of meer kansloze exercitie. Niemand maakt die dingen meer.

En ik wil geen oud ding. Heb niet voor niets een iPod, wil gaarne dus ook een radio die die Pod snapt.

Enne uhh, cassettebandjes? Bestaan die nog!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die lijst is al redelijk oud.

Ben zelf al langer aan het kijken naar een (nieuwe) radio met korte golf, maar het is een min of meer kansloze exercitie. Niemand maakt die dingen meer.

En ik wil geen oud ding. Heb niet voor niets een iPod, wil gaarne dus ook een radio die die Pod snapt.

Enne uhh, cassettebandjes? Bestaan die nog!?

Maakt Becker die dingen dan niet meer? Klinkt me namelijk vreemd in de oren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zei ik toch! :angel:

Ik hoor het liever van iemand uit de bewoonde wereld, als van iemand die moeite heeft om op eigen benen te staan.::D:D

Nee maar alle gekheid op een stokje, ik reed van de week met een auto waar een nieuwe Becker inzat met kortegolf. Of nieuw, redelijk recent in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
blauwpunkt leverd nog autoradio,s met korte golf. Wij hebben er 2 nieuwe volvo,s FH er bij lopen. Daar zitten blauwpunkt radio,s in met korte golf.

Zou jij hier eens even het typenummer neer kunnen zette dan?

Bij ons zijn ze gestopt met het inbouwen van VDO Dayton radio,s omdat die dingen geen bal waard zijn.

Ik heb er nu de derde inzitten waarvan het scherm raar doet en waarvan de knoppen heel vaak niet reageren op aanrakingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In ieder geval door een zootje Equadoriaanse hoeren, Poolse bouwvakkers, Marrokaanse straatschoffies, Antiliaanse drugdealers, wat onrendabele Provincialen en een Joodse, theedrinkende burgermeester en JWZ:D

Zou nergens anders willen wonen.

Welke Blaupunkts zijn dat? Heb je typenummers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zelf een becker indianapolis, ook met korte golf. deze is nog steeds te koop.

als je een becker koopt zotg wel dat de antenne van het navigatie systeem niet onder het dashboard gebouwd word. dan mist ie nog wel eens een paar sat's.

verder erg tevreden over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Thanx Frank.

Punt is: ik heb al een navi. Wil alleen een radio met aansluitmogelijkheid voor m'n iPodje. De standaard Volvo radio kent die mogelijheid niet. Heeft trouwens ook geen SW.

Zag één Becker, maar die was naar mijn mening te duur: 396 euro voor een verder gewone radio. Dat gaat me te ver als je ziet wat je voor rond de 150 ook kunt kopen. Voor dat bedrag koop je vandaag de dag uitstekende radio's. Zit echt niet veel verschil tussen een Becker en bv een Sony. Behalve dan die SW.

Ik moet nu wel aan een nwe, want ze hebben de mijne recent gejat.

Mss is dit wat:http://www.blaupunkt.de/index.php?id=72&no_cache=1&tx_ddfproducts_pi1[view]=231

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Thanx Frank.

Punt is: ik heb al een navi. Wil alleen een radio met aansluitmogelijkheid voor m'n iPodje. De standaard Volvo radio kent die mogelijheid niet. Heeft trouwens ook geen SW.

Zag één Becker, maar die was naar mijn mening te duur: 396 euro voor een verder gewone radio. Dat gaat me te ver als je ziet wat je voor rond de 150 ook kunt kopen. Voor dat bedrag koop je vandaag de dag uitstekende radio's. Zit echt niet veel verschil tussen een Becker en bv een Sony. Behalve dan die SW.

Ik moet nu wel aan een nwe, want ze hebben de mijne recent gejat.

Mss is dit wat:http://www.blaupunkt.de/index.php?id=72&no_cache=1&tx_ddfproducts_pi1[view]=231

-

Volgens mij is dat ding nergens in nederland te koop. Zelfs op Pixmania niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inmiddels mijn toevlucht gezocht tot een 'gewone' Sony. Zonder korte golf, dat dan weer wel.

Bovenstaande radio is trouwens schitterend, maar 550 voor een radio is mijn te gortig. En ik denk dat velen met mij dat vinden.

Trouwens, omdat er dus steeds minder radio's met SW op de markt zijn heb ik al wel vernomen dat er steeds meer chauffeurs een wereldontvanger in de auto meenemen om die twee uurtjes in de ochtend te kunnen beluisteren. Wereldontvangers zijn niet overdreven duur.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inmiddels mijn toevlucht gezocht tot een 'gewone' Sony. Zonder korte golf, dat dan weer wel.

Bovenstaande radio is trouwens schitterend, maar 550 voor een radio is mijn te gortig. En ik denk dat velen met mij dat vinden.

Trouwens, omdat er dus steeds minder radio's met SW op de markt zijn heb ik al wel vernomen dat er steeds meer chauffeurs een wereldontvanger in de auto meenemen om die twee uurtjes in de ochtend te kunnen beluisteren. Wereldontvangers zijn niet overdreven duur.

-

En net zo goed! Heb je ook geen last dat je moet uitkijken dat de kabels elkaar niet 'storen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden