[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarschuwingen via 27mc in Duitsland?


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Noudi moet je eens goed de posting nr:19 heel goed en aandachtig lezen.

Ik vind het taal gebruik van Frankie niet geweldig en vind dat er altijd respect moet zijn,

naar je medemensen en niet moet aanvallen als er wordt gereageerd door Willem.

En dan wordt er ook nog iets geschreven over Sneeuw en Ijs,

volgens mij is die jongeman nog nooit zo ver van huis geweest waar je zulke omstandig

aan treft waar Willem mee van doen heeft.

Wat betreft die onzin op de 27 mc heeft iemand van diegene naar aanleiding van

van deze berichten dan ook wat gezien?????????

bewerkt door petjes pa
Foute vermelding
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik vind het taal gebruik van Frankie niet geweldig en vind dat er altijd respect moet zijn,

naar je medemensen en niet moet aanvallen als er wordt gereageerd door Willem.

En dan wordt er ook nog iets geschreven over Sneeuw en Ijs,

volgens mij is die jongeman nog nooit zo ver van huis geweest waar je zulke omstandig

aan treft waar Willem mee van doen heeft.

??

Nee, het taalgebruik van Willem is ABN, dat vooropgesteld! :ja:

Die jongeman die het over sneeuw en ijs had kent dit werk wel, hij heeft dit ook gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan wordt er ook nog iets geschreven over Sneeuw en Ijs,

volgens mij is die jongeman nog nooit zo ver van huis geweest waar je zulke omstandig

aan treft waar Willem mee van doen heeft.

Wat betreft die onzin op de 27 mc heeft iemand van diegene naar aanleiding van

van deze berichten dan ook wat gezien?????????

u heeft dus geen idee met wie u te doen heeft, en u zegt zo maar wat. toevallig ken ik willem persoonlijk omdat ik ruim 14 jaar in dezelfde omgeving heb rond liggen tuffen. ik weet niet hoe oud u bent dat u denkt dat u mij jongeman mag noemen maar ik denk dat ik de jongemannen tijd al lang voorbij ben.

en ja, ik ben 1 van de mannen die die waarschuwing heb gehoord, en er was dan ook werkelijk iets aan de hand. meestal een pech geval of maaien. ik heb hem ook al een keer bij een streckencontrole gehoord. ik persoonlijk, met maar 23 jaar ervaring, vind dit een mooi systeem. de bak staat toch altijd aan, en ondanks het feit dat ik altijd met voldoende afstand rijd word je nog alerter dan ik altijd al ben. en zoals ik in een vorige post al zei, als er door deze waarschuwing al 1 ongeluk voorkomen word kan het niet kansloos zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij zelf persoonlijk zal het niet gaan werken!

De rede daarvan is, dat er menig 1 maar moet laten horen wat voor disco ze bij zich hebben!!

Dus dan gaat bij mij de volume knop weer naar 0 en kan het enige tijd duren voor dat het volume weer boven het 0 punt uit zal komen.

Ben eiegenlijk wel benieuwd wat de medeforumers van die rijden Dj's vinden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor mij zelf persoonlijk zal het niet gaan werken!

De rede daarvan is, dat er menig 1 maar moet laten horen wat voor disco ze bij zich hebben!!

Dus dan gaat bij mij de volume knop weer naar 0 en kan het enige tijd duren voor dat het volume weer boven het 0 punt uit zal komen.

Ben eiegenlijk wel benieuwd wat de medeforumers van die rijden Dj's vinden....

Ik snap je tekst niet helemaal, eigenlijk. Ik denk dat je met veel muziek en herrie onderweg bent.

Hoor je dan wel evt sirene's, klapbanden en storingen aan je auto/motor?

Ho ff, je bedoelt die "collega's" die hun favoriete muziek willen delen met de rest van de 27 mc gebruikers? Na 52 keer lezen vatte ik het.

Dat is pas kansloos dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho ff, je bedoelt die "collega's" die hun favoriete muziek willen delen met de rest van de 27 mc gebruikers? Na 52 keer lezen vatte ik het.

Dat is pas kansloos dus.

Had het misschien iets anders moeten verwoorden!!!! (zal wel aan het tijdstip liggen) maar dat is idd wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik kom deze waarschuwingen regelmatig tegen, en door die melding let je net wat beter op... maar dat is mijn persoonlijke mening... Ik denk dat dit een nuttig gebruik van de bak is, beter dan de disco die een hoop laten horen of de platkoppen die uren op kanaal 19 blijven kletsen, met een dusdanig grote versterker erachter dat alles wordt weggedrukt.

Meestal betreft het idd wegwerkzaamheden en staan er ook nog een borden... Wat mij is opgevallen is dat het vooral wordt ingezet op plekken waar het enorm druk is.... dus een extra waarschuwing kan geen kwaad lijkt me, bovendien is horen nog altijd "sneller" dan een matrix bord lezen wat knipperd....

Alle beetjes helpen... (ideaal zou zijn als de Duitser dit soort wekzaamheden 's nachts zou uitvoeren, maar dat hebben zo nog niet helemaal door....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kom deze waarschuwingen regelmatig tegen, en door die melding let je net wat beter op... maar dat is mijn persoonlijke mening... Ik denk dat dit een nuttig gebruik van de bak is, beter dan de disco die een hoop laten horen of de platkoppen die uren op kanaal 19 blijven kletsen, met een dusdanig grote versterker erachter dat alles wordt weggedrukt.

Meestal betreft het idd wegwerkzaamheden en staan er ook nog een borden... Wat mij is opgevallen is dat het vooral wordt ingezet op plekken waar het enorm druk is.... dus een extra waarschuwing kan geen kwaad lijkt me, bovendien is horen nog altijd "sneller" dan een matrix bord lezen wat knipperd....

Alle beetjes helpen... (ideaal zou zijn als de Duitser dit soort wekzaamheden 's nachts zou uitvoeren, maar dat hebben zo nog niet helemaal door....)

Dat vereist extra veiligheidsmaatregelen voor de uitvoerenden en nachturen, maakt het gewoonweg te duur.

Men wil hier sparen, dus hoe minder personeelsleden er werken en hoe minder premies ze moeten betalen hoe liever het hun is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
u heeft dus geen idee met wie u te doen heeft, en u zegt zo maar wat. toevallig ken ik willem persoonlijk omdat ik ruim 14 jaar in dezelfde omgeving heb rond liggen tuffen. ik weet niet hoe oud u bent dat u denkt dat u mij jongeman mag noemen maar ik denk dat ik de jongemannen tijd al lang voorbij ben.

en ja, ik ben 1 van de mannen die die waarschuwing heb gehoord, en er was dan ook werkelijk iets aan de hand. meestal een pech geval of maaien. ik heb hem ook al een keer bij een streckencontrole gehoord. ik persoonlijk, met maar 23 jaar ervaring, vind dit een mooi systeem. de bak staat toch altijd aan, en ondanks het feit dat ik altijd met voldoende afstand rijd word je nog alerter dan ik altijd al ben. en zoals ik in een vorige post al zei, als er door deze waarschuwing al 1 ongeluk voorkomen word kan het niet kansloos zijn.

Frankie een goede dag jij schrijft dat je met maar 23 jaar ervaring je jongemannen tijd voorbij

bent nou dan ben je voormij nog een jongeman want 23jaar en je leeftijd dat je je rijbewijs

( c-e) hebt gehaald ben je nu dus ongeveer 42 a 43 jaar jong .

EN OVER ERVARING GESPROKEN IK BEN 62 JAAR OUD EN HEB 43 JAAR ERVARING.

BEN ER DUS EEN VAN DE ZOGENAAMDE OUDE GARDE.

IK KEN DE KLAPPEN VAN DE ZWEEP NOG WEL HOOR.

DENK DAT JIJ NOG WEL ENKELE KLAPJES TEGOED HEBT MET JOUW LEEFTIJD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Frankie een goede dag jij schrijft dat je met maar 23 jaar ervaring je jongemannen tijd voorbij

bent nou dan ben je voormij nog een jongeman want 23jaar en je leeftijd dat je je rijbewijs

( c-e) hebt gehaald ben je nu dus ongeveer 42 a 43 jaar jong .

EN OVER ERVARING GESPROKEN IK BEN 62 JAAR OUD EN HEB 43 JAAR ERVARING.

BEN ER DUS EEN VAN DE ZOGENAAMDE OUDE GARDE.

IK KEN DE KLAPPEN VAN DE ZWEEP NOG WEL HOOR.

DENK DAT JIJ NOG WEL ENKELE KLAPJES TEGOED HEBT MET JOUW LEEFTIJD

Je capslock zat vast! :confused:

Dus als ik je goed begrijp mag je pas iets zeggen en een mening hebben als je minstens 43 jaar ervaring hebt?

Zou Willem wel zoveel jaren ervaring hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DENK DAT JIJ NOG WEL ENKELE KLAPJES TEGOED HEBT MET JOUW LEEFTIJD

daarom rijdt hij ook met een V8? ;)

misschien een idee voor een ervaring-wedstrijd?

sorry, u verliest. want u bent nooit ervaren geraakt met het wegtakelen uit een greppel.

beetje zinloos? als je maar ervaring genoeg hebt! of zo snugger om andermans ervaring te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter

EN OVER ERVARING GESPROKEN IK BEN 62 JAAR OUD EN HEB 43 JAAR ERVARING.

BEN ER DUS EEN VAN DE ZOGENAAMDE OUDE GARDE.

IK KEN DE KLAPPEN VAN DE ZWEEP NOG WEL HOOR.

DENK DAT JIJ NOG WEL ENKELE KLAPJES TEGOED HEBT MET JOUW LEEFTIJD

toch wel op scandinavie hoop ik,want als ik het zo lees moet je ervaring hebben in de sneeuw anders ben je geen chauffeur :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

u heeft dus geen idee met wie u te doen heeft, en u zegt zo maar wat. toevallig ken ik willem persoonlijk omdat ik ruim 14 jaar in dezelfde omgeving heb rond liggen tuffen. ik weet niet hoe oud u bent dat u denkt dat u mij jongeman mag noemen maar ik denk dat ik de jongemannen tijd al lang voorbij ben.

en ja, ik ben 1 van de mannen die die waarschuwing heb gehoord, en er was dan ook werkelijk iets aan de hand. meestal een pech geval of maaien. ik heb hem ook al een keer bij een streckencontrole gehoord. ik persoonlijk, met maar 23 jaar ervaring, vind dit een mooi systeem. de bak staat toch altijd aan, en ondanks het feit dat ik altijd met voldoende afstand rijd word je nog alerter dan ik altijd al ben. en zoals ik in een vorige post al zei, als er door deze waarschuwing al 1 ongeluk voorkomen word kan het niet kansloos zijn.

Frankie een goede dag jij schrijft dat je met maar 23 jaar ervaring je jongemannen tijd voorbij

bent nou dan ben je voormij nog een jongeman want 23jaar en je leeftijd dat je je rijbewijs

( c-e) hebt gehaald ben je nu dus ongeveer 42 a 43 jaar jong .

EN OVER ERVARING GESPROKEN IK BEN 62 JAAR OUD EN HEB 43 JAAR ERVARING.

BEN ER DUS EEN VAN DE ZOGENAAMDE OUDE GARDE.

IK KEN DE KLAPPEN VAN DE ZWEEP NOG WEL HOOR.

DENK DAT JIJ NOG WEL ENKELE KLAPJES TEGOED HEBT MET JOUW LEEFTIJD

ik heb nergens mijn ervaring van 23 jaar aan mijn jongemannen tijd gelinkt, dat heeft u toch niet helemaal goed begrepen. maar goed, ik ga hier verder ook niet op in want we gaan behoorlijk off topic.

waar het mij om ging is een systeem dat eventuele ongelukken kan voorkomen niet kansloos genoemd kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Herman, post 34 niet goed gelezen zeker?????:ok:

Jawel hoor, hebt u posting 31 ook gelezen? Daarin meent de schrijver dat iemand nog nooit zo ver van huis was geweest en nog nooit onder de omstandigheden had gereden als Willem.

Gebrek aan ervaring en moest dus eigenlijk z'n mond houden. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och god, ze hebben weer ruzie hier, ga eens lekker op pb verder.

zoals al gezegd is, en daar sluit ik me bij aan, baat het niet dan schaadt het niet.

dus elk ongeval of slachtoffer die hiermee voorkomen kan worden is er 1 minder.

Heb genoeg ongelukken gezien op de vluchtstrook, dus ik ben voor.

En dat gelul wie ver is geweest heeft ervaring, inderdaad, en iemand die 20 jaar in de binnenstad rijdt heeft op dat gebied veel ervaring.

En iemand die 3 kwart van het jaar in sneeuw ronrijdt heeft op dat gebied veel ervaring.

nu niet meer ruzie maken, ga gewoon eens een keer een lekker biertje met elkaar drinken.

Wordt goed dronken, het leven is al zo kort en dan ook nog ruziemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellige boel weer hier.

Iemand die dit idee wat minder vindt, zou dat ook op een andere manier kunnen verwoorden.

Ik denk dat daar het hele probleem zit. Als je meteen met woorden als 'kansloos' e.d. begint te smijten, kun je ook reacties verwachten in dezelfde sfeer. (wie kaatst... ;) )

Wat mij betreft zouden moderator(s) daar wat beter op kunnen letten want als je het verloop van dit topic bekijkt kun je toch wel zien dat daar het begin van de 'verharding' zit.

Leeftijd en aantal jaren ervaring doen er volgens mij niet echt toe, 23jr lijkt mij ook al heel wat.

Daarnaast ken ik ook chauffeurs die bijna aan hun pensioen toe zijn en het nog niet geleerd hebben. Sommigen leren het gewoon nooit. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Gelukkig zijn we allemaal super truckers die nooit geen enkel foutje maken en geen schade rijden enzovoorts..... :stom:

Eigenlijk al weer spijt van dat ik hier een topic geopend heb. Over kansloos gesproken. :zegtniets:

Kansloze truckers, na 25 jaar schade vrij heb ik een onogenlijke chevrolet een deukje bezorgt.....

Oude kerel, stond midden op de weg....

Dat systeem zou kunnen werken, ware het niet dat er in europa geen uniformiteit is over modulatie (AM/FM/USB/LSB) of frequentieplan (kanalen). Daarnaast is het ook nog eens strafbaar op de 27 MHz. Enkel "live" mag gebruikt worden van de zender, het is bij wet niet toegestaan om een bandje of anders geprogrameerd "iets" uit te zenden....

Daarnaast zijn er legio collega's die geen gebruik ( kunnen) maken van dit communicatie middel.

En dan heb je inderdaad nog het probleem van de taal, nu zal dat nog wel meevallen want de term ACHTUNG!!! kennen ze onderhand wel overal en DANGER is ook wel enigzins internationaal te noemen. Beter zou het bovengenoemde systeem zijn dat de ambulance gebruikt, een RDS signaal dat op de meeste frequenties van de autoradio in een straal van ca 500 meter uit gezonden zou worden. Er is ook sprake van dat dit systeem in tunnels uit geprobeerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zullen we nu weer lief gaan spelen?

mijn naam word regelmatig genoemt. waarom?

omdat ik het woord kansloos gebruikte. of omdat ik in de sneuw rijd, en niet in de zon.

wat ik bedoelde met kanalen. om zowel die waarschuwing hoorbaar telaten klinken op zowel am19, als fm19, zal je 2x moeten uitzenden. de am druk door op de fm, en anders om. het moet dan ook nog in verschillende talen uitgezonden worden. dus zoals al gezegt werd, de bak word gewoon uitgedraait. en daarmee is het al kansloos.

het is zelf nog kanslozer. nederlanders begrijpen de duitse taal waarschijnlijk wel. maar voor onze oostblok "vrienden" moet het ook in hun hun begrijpelijke tal worden uitgezonden. wan die spreken geen talen. maar doen de spanjolen, engelse, fransoosen dat dan wel?

dus in al die talen, en op al die frecenties moet dat uitgezonden gaan worden, en dat allemaal in een berijk van 500mtr?

ik zeg nog steeds kansloos.

maar weet je wat ik het ergste vind. met waarschuwt de BEROEPSchauffeurs. niet het klootjesvolk in de pkw. en kom dan nu maar met die kansloze actie dat vrachtverkeer voornamelijk rechts rijd. en is eigelijk tezielig voor woorden, dat met als BEROEPSchauffeurs gewaarschuwt moet worden op die manier. gewoon afstand houden, en opletten kan blijkbaar niet meer.

het is schots en scheef geworden in het transport. maar ik ben blij dat men daar der werk nog serieus neemt. hier met sneeuw en ijs blijven wij zelf wel opletten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

Donderdag reed ik op de A61 richting Kerpen toen er op kanaal 19 van mijn 27 mc een waarschuwing kwam :achtung gefahr attention.Een stukje verderop waren wegwerkzaamheden met 1 rijbaan afsluiting.Wat later rij ik op de A45 bij Haiger Bubach en hoor ik dezelde waarschuwing nu bleek dat er wegwerkzaamheden waren met gevolg dat er file stond.Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?Lijkt me een goed idee om via de 27 mc zo te waarschuwen voor gevaarlijke situaties,maar dan op elk kanaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden