[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

"Vrouwelijke chauffeur beter voor milieu"


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrouwen rijden volgens het Nederlands bedrijfsleven milieuvriendelijker dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek van Wagenplan van Centraal Beheer Achmea en fietsenfabrikant Koga Miyata onder ruim 200 wagenparkbeheerders.

Op de vraag wie er het meest milieuvriendelijk rijdt, geven Nederlandse bedrijven in 51% van de gevallen aan dat dit vrouwen zijn. Bijna een kwart (24%) ziet geen verschil en maar 15% is van mening dat mannen het meest milieuvriendelijk rijden. Ook denkt men dat vrouwen veiliger rijden; van het totaal aantal bekeuringen schrijven ze 86% toe aan mannen en slechts 6% aan vrouwen.

Over het algemeen zijn Nederlandse werknemers weinig milieubewust. Voor een afstand van maximaal 10 kilometer pakt slechts 15% de fiets. Bij de keuze van een nieuwe lease-auto gaat bijna 12 procent voor een milieuvriendelijke variant. Voor een deel is dit de werkgever aan te rekenen. "In slechts enkele gevallen wordt de werknemer beloond voor zuinig rijden, zo blijkt uit het onderzoek", aldus Ruud de Vries van Koga Miyata.

Bron: Blik op Nieuws

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vreemd dat zo'n onderzoek wordt medefinancieert door een fietsenfabrikant .. dat zegt al genoeg toch?

Maar inderdaad ik denk dat vrouwen wat minder geneigd zijn het gaspendaal flink in te trappen en/of een stoplichtsprintje te trekken ;)

Hierdoor zullen ze dus gemiddeld gezien zuiniger rijden ..

En een leasebak uitzoeken ... dan zou ik ook niet kijken naar de milieu-kant van zo'n auto. Ik zou gewoon een auto uitzoeken die binnen het leasebudget valt en naar mijn zin is ... milieu-denken komt dan niet op de eerste plaats moet ik eerlijk toegeven.

Zuinig met brandstof omgaan moet toch worden geleerd. Dus een cursus ... wat is het belang ervan, hoeveel kan ik besparen (centen en milieu), en natuurlijk hoe! Mensen worden op die manier denk ik veel beter betrokken bij het hoe en waarom van zuinig rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel leuk hoor om al die procenten te zien,

maar denk toch dat het allemaal een beetje is overtrokken.

als je bedenkt dat de groep vrouwen in het chauffeurs vak natuurlijk erg klein is ten opzichte van mannen.

als ze dan een onderzoek doen dan ook met een evenredig aantal mannen en vrouwen , anders heb je een wel erg vertekend beeld lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wel leuk hoor om al die procenten te zien,

maar denk toch dat het allemaal een beetje is overtrokken.

als je bedenkt dat de groep vrouwen in het chauffeurs vak natuurlijk erg klein is ten opzichte van mannen.

Ze hebben het echter niet voor het chauffeursvak uitgezocht, maar meer op basis van wagenpark-leasebakken van grote bedrijven denk ik.

Het gaat dus hoofdzakelijk om luxewagens.

Ik denk namelijk dat er geen enkele chauffeur is die met een pakketje 10km zal gaan fietsen ipv de wagen pakken ;) :) :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar inderdaad ik denk dat vrouwen wat minder geneigd zijn het gaspendaal flink in te trappen en/of een stoplichtsprintje te trekken ;)

Hierdoor zullen ze dus gemiddeld gezien zuiniger rijden ..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe best even moet zuchten als ik aan het "truttige" rijgedrag al kan raden dat er een vrouw achter het stuur zit:o

Ik kan met mijn personenwagen aardig het gas intrappen, en toch ben ik altijd bewust van zuinig rijden, niet dat mijn wagen zuinig rij, maar van de 1 op 10 laatst toch 1 op 12 voor elkaar kunnen krijgen, maar je moet wel gewoon doorrijden.

Maar met het werk dat ik doe (stadswerk, altijd zware bakken), kom ik helaas met mijn truck niet hoger dan 1 op 2,7 en toch is het voor mij altijd een sport geweest om zo zuinig mogelijk te rijden:stom:

Maarrrr, ik heb er nu een roetfilter opzitten, dus beter mijn best voor het millieu kan ik niet meer doen hihi:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...
Gast Dutchdriver
Vrouwen rijden volgens het Nederlands bedrijfsleven milieuvriendelijker dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek van Wagenplan van Centraal Beheer Achmea en fietsenfabrikant Koga Miyata onder ruim 200 wagenparkbeheerders.

Op de vraag wie er het meest milieuvriendelijk rijdt, geven Nederlandse bedrijven in 51% van de gevallen aan dat dit vrouwen zijn. Bijna een kwart (24%) ziet geen verschil en maar 15% is van mening dat mannen het meest milieuvriendelijk rijden. Ook denkt men dat vrouwen veiliger rijden; van het totaal aantal bekeuringen schrijven ze 86% toe aan mannen en slechts 6% aan vrouwen.

Over het algemeen zijn Nederlandse werknemers weinig milieubewust. Voor een afstand van maximaal 10 kilometer pakt slechts 15% de fiets. Bij de keuze van een nieuwe lease-auto gaat bijna 12 procent voor een milieuvriendelijke variant. Voor een deel is dit de werkgever aan te rekenen. "In slechts enkele gevallen wordt de werknemer beloond voor zuinig rijden, zo blijkt uit het onderzoek", aldus Ruud de Vries van Koga Miyata.

Bron: Blik op Nieuws

Rij ook liever met een vrouw hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeminee.... hoe diep spit jij in het forum terug?? Dit is een topic van dik 5 jaar oud?!¿!

Vroegahh Laura, vroegahh LOL

Oh, ben er zelf ook al een paar keer door euhhh gefopt ? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden