[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

moeten bijrijder een dagstaat bij zich hebben?


seinhuis

Vraag

  • Forumlid

chauffeurs die rijden moeten aan de hand van de tatograafschrijf bijhouden hoeveel ze hebben gewerkt. Indien ze de oude analoog gebruiken, moeten ze van de afgelopende 28 dagen bewaren. Mijn vraag is geld er ook zo'n regeling voor bijrijders (dus chauffeurs die niet (mogen) rijden)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn zwager is eigenrijder en vroeger toen ikzelf nog niet reed ging ik vaak met hem mee.

Nu vraag ik mij af. Kan ik nu ook met hem meerijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat mag ook wel. Alleen als je (als chauffeur) als bijrijder met een collega van het zelfde bedrijf meegaat zul je 28 dagen aan schijven mee moeten nemen, en evt je chauffeurskaart in gleuf nr 2 stoppen.

Als jij met iemand van een ander bedrijf meegaat, mag je feitelijk toch niet rijden zonder werkgeversverklaring, dus lijkt het me niet nodig om 28 dagen schijven mee te nemen.

Als je overigens met 3 collega chauffeurs samen in de cabine zit, dan kom je in de digi tacho een gleuf tekort. Bijvoorbeeld voor vuilnisophalers kan dit een probleem zijn. Geen idee wat dan de regel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat mag ook wel. Alleen als je (als chauffeur) als bijrijder met een collega van het zelfde bedrijf meegaat zul je 28 dagen aan schijven mee moeten nemen, en evt je chauffeurskaart in gleuf nr 2 stoppen.

Als je met 3 chauffeurs allen een chauffeurskaart hebt, en samen in de cabine zit, dan kom je dus een gleuf tekort. Bijvoorbeeld voor vuilnisophalers kan dit een probleem zijn. Geen idee wat dan de regel is.

Wij hebben een stel verhuizers ze hebben allemaal een C rijbewijs meesten ook CE. Alleen de chauffeur doet er bij ons een kaart in, de rest niet Die andere 1-2 krijgen als ze weer zelf moeten rijden een vrijbriefje mee, met dat ze andere werkzaamheden hebben verricht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn zwager is eigenrijder en vroeger toen ikzelf nog niet reed ging ik vaak met hem mee.

Nu vraag ik mij af. Kan ik nu ook met hem meerijden?

Natuurlijk. Je hoeft in je vrije tijd geen schijven of pasje bij je te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat mag ook wel. Alleen als je (als chauffeur) als bijrijder met een collega van het zelfde bedrijf meegaat zul je 28 dagen aan schijven mee moeten nemen, en evt je chauffeurskaart in gleuf nr 2 stoppen.

Als jij met iemand van een ander bedrijf meegaat, mag je feitelijk toch niet rijden zonder werkgeversverklaring, dus lijkt het me niet nodig om 28 dagen schijven mee te nemen.

Als je overigens met 3 collega chauffeurs samen in de cabine zit, dan kom je in de digi tacho een gleuf tekort. Bijvoorbeeld voor vuilnisophalers kan dit een probleem zijn. Geen idee wat dan de regel is.

hebben ze geen vrijstelling? ik meende dat hun nooit aan de rijtijdenwet hoeven te houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als het nu de rijtieten en de arbiedstietenwet was mocht het niet. :cool:

Het blijft moeilijke materie.

ja ik snap het nu al niet meer, maar daar komt vast een uitleg over?:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Cortrans
Klopt Huub, anders is het een passagier.

Een passagier is een persoon die niet actief deelneemt in het verkeer. Een passagier kan in verschillende vervoermiddelen meevaren en -rijden, bijvoorbeeld een bus, trein, vliegtuig of een schip, waarbij deze persoon meestal moet betalen om van die dienst te kunnen genieten. Ook een bijrijder van een auto wordt een passagier genoemd.

Aldus Wikipedia

Dat jij er zoveel tijd voor hebt om dit na te zoeken :D

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
arbeidstijden Is het nu goed Sjoeke en bedankt

Een bijrijder versta ik wel onder dat die in dienst is

Huub

ik bedoelde dus NIET een uitleg van jou, maar van Herman.......:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

om terug te komen over vuilnisophalers.

Alleen de gemeentelijke ophalers, hebben/hadden vrijstelling (ik ben er al een tijdje weg, dus hoe het sinds kort zit weet ik niet precies) maar, bijv. sita heeft zich te houden aan de rijtijdenwet.

Beladers daar en bij andere zijn vaak uitzendkrachten (lees: jongens zonder pas) dus als er een 2de pas in zou moeten word het toch lastig denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden