[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Code 70 op rijbewijs, vrijstelling chauffeursdiploma en nascholing


Recommended Posts

  • Forumlid
vooerzover ik weet heb je alleen in nl een chufeursdiploma of eigenlijk een degelijke opleiding om chauffeur te worden heeft mij best wel wat geld gekost dat papier te halen en nu kan hij bij het oud papier omdat brussel iets bedenkt wat nl al had en wij moeten ons weer aanpassen en dt kost weer een klap met geld en wij wren al zo duur kunnen wij dat declareren ergens zoals de zonnebril van die goser uit den haag :stom:

Als je het zelf betaalt hebt, had je toendertijd het bij de belasting moeten opgeven, kreeg mooi centje terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

In 2016 moet die code er dus wel opstaan en moet ik opnieuw mijn rijbewijs verlengen om die code erop te krijgen, alleen is mijn rijbewijs dan nog vier jaar geldig.

Dat betekent dus opnieuw de leges betalen voor een rijbewijs dat beperkt is omdat vier jaar later mijn keuring afloopt.

Nu kan bij de gemeente, het CCV, het CBR, en de RDW niemand mij uitleggen hoe ik me die extra kosten kan besparen en welke idiote instantie dit allemaal zo perfect geregeld heeft.

Ikke wel Roel:D

Als je deze week verlengd hebt, moet je in 2015 weer verlengen en dus ook keuren. Wanneer je zorgt dat je dan je 35 uur hebt, zit je 100% goed:ja:

Ik zit net zo: in juni verlengen, en nu al 7 uur bijscholing gehad... Gelukkig is er een overgangssituatie!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid
Ikke wel Roel:D

Als je deze week verlengd hebt, moet je in 2015 weer verlengen en dus ook keuren. Wanneer je zorgt dat je dan je 35 uur hebt, zit je 100% goed:ja:

Ik zit net zo: in juni verlengen, en nu al 7 uur bijscholing gehad... Gelukkig is er een overgangssituatie!

Maarten

2015...

Sorry... klopt geen drol van Marotrans...

post-8899-1394788474,4182_thumb.jpg

kopie van mijn rijbewijs...en heus niet bij een botervlooitje gekregen...

gewoon in NL...alles dr op en aan tot 2021... wél vele uren voor geleerd... je moet het er voor over hebben, maar de vrijstellingsjaren worden meegerekend dus....

dus niet tot dat jaartal wat jij opgeeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo heb ik het ook als bovenstaande foto......alles geldig tot 2021 .....je moet dan dit jaar nog wel rijbewijs verlengen anders gaat dat niet meer op en tevens je code95 punten binnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is ook niet waar dat je je rijbewijs moet verlengen om die code95 op je rijbewijs te hebben staan. Dit heb ik na gevraagd toen ik in Maart mijn rijbewijs moest verlengen.

Enige dat je kan gebeuren in het buitenland is dat het ff langer duurt omdat men het Nederlands Rijbewijzen Register moet controleren of je die code ook hebt.

Dit antwoord kreeg ik van het ILT en het RDW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je 3 jaar geleden je 35 uren niet had kreeg je een rijbewijs voor 10 jaar, je had er alleen niets aan omdat je in 2016 weer een nieuw aan moest vragen om er wel code 95 op te krijgen, ik zie niet wat er verkeerd is.

is niks verkeerd aan Bert, alleen dat het maar tot 2015 geldig zou zijn... klopte niet;

maar goed, dat was eigenlijk niet mijn reden naar dit topic terug te gaan, de reden waarvoor ik terug kwam vergat ik alsnog, dus bij deze...

code B70 staat niet meer voor vrijstelling chauffeursdiploma, dat is vervallen...

code B70 is enkel een vermelding dat in dat jaartal een buitenlands rijbewijs is omgewisseld naar Nederlands...

groet Jacq

en fijne feestdagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat kan wel zijn dat jij dit antwoord krijgt, ik ga uit van iets wat op =>papier<= staat, en daar staat toch volgens mij heel iets anders :confused:

Om u te helpen bij het bepalen van het moment van vernieuwing van uw rijbewijs en verlengen van de code 95 kunt u gebruik maken van de informatie op www.rijbewijs.nl

bron: =>klik<=

Klinkt vreemd misschien maar dit gaat alleen om wanneer jij je code95 al hebt, niet wanneer je hem nog moet halen met een geldig rijbewijs.

Ik heb een geldig rijbewijs, geen code95 uren nog compleet. Dat betekend niet dat bij het behalen van mijn code95 ik weer een nieuw rijbewijs benodigd ben. Dit wordt gewoon registreerd en is op te vragen via het rijbewijs nummer.

BTW, RDW en CBR spreken elkaar hierop tegen. RDW zegt niet nodig net als het ILT, CBR zegt van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden