[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Is het zo dat de oostblokkers onze banen wegkapen?


hugohaages

Recommended Posts

  • Forumlid
Het is een fabeltje wat hardnekkig aan houdt dat overuren en vakantiegeld zwaarder belast zijn.

In je basissalaris is de heffings en arbeidskorting in de belastinginhouding verwerkt , bij overuren en vak.geld niet , vandaar dat dit met bijzonder tarief wordt belast (meestal 42%)

Zou men het vak.geld en overuren via de gewone tabel belasten zou er op jaarbasis te weinig worden ingehouden en zou er ongetwijfeld bijbetaald moeten worden na de jaarlijkse aangifte.

Bij je jaarlijkse belastingaangifte krijg je het eventueel te veel betaalde belasting terug van de belastingdienst .

Gé

Gé, wie moet ik nu geloven, Kalakuski, freddie of U?

kalakuski:

geef bv de 150% en 200% uren op, want netto hou je daar niet veel meer van over dan een normaal overuur, en je bent brutto al een stuk goedkoper. verhoog dan het salaris een beetje.

freddie:

je hebt een punt met die overuren!

ik heb het ook altijd belachelijk gevonden dat je zoveel belasting daarover betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 226
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

geef bv de 150% en 200% uren op, want netto hou je daar niet veel meer van over dan een normaal overuur, en je bent brutto al een stuk goedkoper.

Maar dan worden we net zo goedkoop als chauffeurs uit oost-Europa.

Dan zijn we geen weekend meer thuis, ben ik bang.

Door de weekend-uren extra te belonen zijn de meeste truckers op dit forum vrijwel ieder weekend thuis. En die willen dat zo houden.

Door in het weekend voor 100% te werken(= tegen de CAO) kunnen de internationalen elke zondag gaan vertrekken, of sommigen op zaterdag.

Nu word dit probleem opgelost met een invasie oostblokkers.

Zo heeft elk nadeel weer een voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaren gelden is ook de Deense markt kapot gemaakt, door met goedkope charters te gaan werken. Toen had je in Denemarken ook voldoende discussies wat ze met die goedkope chauffeurs aan moesten. Waar die goedkope chauffeurs vandaan kwamen........................?

Juist ja...........Nederland!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf zijn wij inderdaad ook niet heilig. Nederlandse transporteurs komen ook voor 300 Euri met een vracht hout van omgeving Stockholm naar Nederland. Doen we uit andere landen misschien ook maar daar weet ik niks van.

Maar daarom hoeven we het nog niet leuk te vinden als het ons zelf overkomt, toch?

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zelf zijn wij inderdaad ook niet heilig. Nederlandse transporteurs komen ook voor 300 Euri met een vracht hout van omgeving Stockholm naar Nederland. Doen we uit andere landen misschien ook maar daar weet ik niks van.

Maar daarom hoeven we het nog niet leuk te vinden als het ons zelf overkomt, toch?

mvg Eric :bey:

300 euro? Degene die zoiets aanneemt mag voor mijn part failliet gaan. Kun je nog zo'n goede opvracht hebben.....maar het is lachwekkend....... laat dat hout toch liggen daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom rij ik daar dus niet. Wou heel graag die kant weer oprijden maar toen ik bij die firma was en een informatiegesprek had kwamen deze prijzen bovendrijven.

Maar als 1 firma zulke prijzen hanteerd dan komt het mij vreemd voor als andere scandinavie rijdende firma's daar wel dikke prijzen krijgen voor retourvrachten.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daarom rij ik daar dus niet. Wou heel graag die kant weer oprijden maar toen ik bij die firma was en een informatiegesprek had kwamen deze prijzen bovendrijven.

Maar als 1 firma zulke prijzen hanteerd dan komt het mij vreemd voor als andere scandinavie rijdende firma's daar wel dikke prijzen krijgen voor retourvrachten.

mvg Eric :bey:

Dat krijg je met vrachten die van hand tot hand gaan. Koekjies fabriek bij Malmö is vast ook bij velen bekend. :bey::bey: In Zweden is niet veel anders te krijgen voor tautliners, rond Kopenhagen is nog wel wat anders te krijgen, als je tenminste de juiste Deense/Zweedse opdrachtgevers hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat het gewoon te makkelijk is voor een vervoerder om een chauffeur uit een goedkoper milieu in te schakelen.

wij kunnen niet concurreren met iemand die misschien voldoende heeft aan 1000 euro netto om met een gezin rond te komen.

daar kunnen die mensen niets aan doen, en wij vrij weinig. de regels in europa zijn zo, en de werkgevers zien kans om op deze manier goedkoper uit te zijn.

door inzet en vakkennis kunnen we misschien nog iets betekenen in het transport,

al zie ik wel dat sommige transporteurs dat niet belangrijk lijken te vinden.

van inpikken van onze baantjes lijkt mij geen sprake, ik zou het eerder weggeven noemen.

En wat gebeurd er als een bedrijf faitiet gaat?

dan komen de chauffeurs in de www terecht......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet niet Een Oostblok chauffeur heeft ook zijn diploma,s.

Alleen hij hoeft er minder voor te doen.

Of hij kan het kopen of wat dan ook

Een pool die eerst groente man was

Als die wil kan binnen 3 weken alles hebben En in Engeland of Nederland gaan rijden

Er is een tijd geweest betaalde Engeland beter als Nederland Daarom stonden er vaak zo veel auto,s

in Dover Want die polen lieten de auto staan en gingen met een Engelsen auto verder

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noem jij dat een diploma als je t kunt kopen????Volgens mij is dat een papier zonder enkele waarde.

We hebben het hier over gestudeerd ergens hebben voor en als beloning een diploma dus dat is helemaal niet te vergelijken.

En iedere werkgever weet dat het "diploma" van die kanten absoluut niet garandeert dat diegene weet waar die mee bezig is.

In dat opzicht geef ik Midweek volledig gelijk! Vakkennis zoals HWM ze omschrijft vind ik een lachertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weinige van ons hebben waarschijnlijk gehoord van marktwerking!!! Natuurlijk zijn wij beter opgeleid dan vele van onze europese collega`s, daardoor moeten wij onderscheiden door kwaliteit!! Natuurlijk zijn vele europese collega`s goedkoper dan wij. Maar ook verladers zijn net mensen. Waar het niet op kwaliteit aan komt shoppen ook zij bij de Aldi of Lidl voor de goedkoopste prijs, komt het echter op kwaliteit aan dan zijn ook zij best wel bereidt om duurder te betalen voor die fles Pepsi cola bij de AH, of die zak Lays bij de Super de Boer. En hoor je de AH of SdB zeiken over hun te goedkope collega`s? Nee hoor, zij proberen er voor te zorgen dat ze de meerprijs waard zijn!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel zeker dat de oostblokkers werk weg halen.

Zij het op een manier, dat de Nederlandse transporteur er ook debet aan heeft.

Gisteren was ik in Schkopau, nabij Leipzig.

Nu om grondstoffen aan te leveren, maar vroeger kwamen we er ook wel eens laden.

Granulaat, wat vervolgens in Rotterdam e.o. overgeladen werd in een container voor G.B.

Tegenwoordig word de container bijv. in Schkopau al geladen, de rederij huurt een Nederlandse transporteur in, ja bijv. die uit Eck en Wiel, die Polen op de bok heeft in het container werk.

Wij kunnen deze retour-rit voortaan dus wel vergeten, en het is allemaal legaal, behalve dat die Pool natuurlijk geen Nederlandse cao nageleeft krijgt, alhoewel hij wel op een Nederlandse wagen zit.:mad:

Maar dit kan ik geen eerlijke concurentie noemen.

Hoevaak deze praktijk bij deze rit voorkomt weet ik niet, maar gisteren i.i.g. wel !

Tja, die Pool pakt dus wel het werk af, zij het met behulp en toedoen van een Nederlandse werkgever.:ja:

Als je trouwens op zo'n manier moet ondernemen, is het dan nog wel leuk om transport-ondernemer te zijn, vraag ik mij af!:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Freddie, ik vergelijk geen mensen met artikelen in een supermarkt, maar de dienst die wij mensen verlenen. nl het transporteren van goederen over de weg. En ik heb wekelijks de kans om me te onderscheiden en dat lukt me noch redelijk ook, al zeg ik het zelf. In onze tak van transport hebben we geen last van de ``oostblokkers``.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een oostblok chauffeur op een Nederlandse auto dat is toch al jaren zo

Ze werken vaak met een UZB in het oostblok of ze hebben een nederlands bedrijf in het oostblok

Wat wil je er tegen doen.Het is niet alleen Nederland Kijk is om je heen

Er zijn in Europa al bedrijven die met mensen werken buiten Europa

De prijs vechters Zijn verschilende Nederlandse bedrijven

Het is pakken wat je kunt En over 10 of 20 jaar is het nog het zelfde

Het draait om Geld.En dat ????? niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat krijg je met vrachten die van hand tot hand gaan. Koekjies fabriek bij Malmö is vast ook bij velen bekend. :bey::bey: In Zweden is niet veel anders te krijgen voor tautliners, rond Kopenhagen is nog wel wat anders te krijgen, als je tenminste de juiste Deense/Zweedse opdrachtgevers hebt.

FF containers laden in de haven en een paar pll erin en klaar is kees, een leuke terugvracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In een progressief belastingstelsel als het onze, is het inderdaad zo dat je overuren en zondagsuren zwaarder worden belast dan de normale uren! Dit komt doordat we verschillende belastingschalen hebben. 0 tot € 17.579 betalen we 33,60%. van 17.579 tot € 31.589 betalen we 41.85%. van 31.589 tot € 53.860 betalen we 42% en daarboven betalen we 52%. Dit zijn allemaal brutto lonen. Het is dus inderdaad zo dat je normale uren meestal in de 33,60% schaal valt en je overuren in de 41,85 en 42% schalen vallen. Vandaar dus dat je over je overuren en weekend uren ook in verhouding meer belasting betaald. Maar ik dacht dat iedere chauffeur dat wel wist?! Is toch een stukje basiskennis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden