[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Volvo topic


erik70

Recommended Posts

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Da Raymzter:

Bij een FMX is as 2 ook stangen gestuurd. As 5 hydraulisch.

Ik kan dat eigenlijk niet volgen. De FMX is populair in de bouw en grondverzet, als dan (zoals Quincy ook aangeeft) de stuurstangen gevoelig zijn voor krom trekken op ongelijk terrein waarom dan niet hydraulische besturing op as 2? Even los van het kostenaspect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei the duke:

Oja, en voor de slimmeriken die denken het Niwo-register te moeten gaan raadplegen of ik wel een vergunning heb: die heb ik niet. 

 

Maar daar werk ik aan en is zeer korte termijn geregeld! 

Kan je zonder vergunning eigenlijk wel beginnen dan?  Of rijd je eerst op een vergunning van een ander en ben je nu druk bezig om je eigen vakbekwaamheid te halen en om zodoende een eigen vergunning aan te vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@HendrikJansen

 

Nee dat kan niet officieel. Maar hij staat stil he. Das niet voor niks. Ik ga niet op iemand anders zijn vakbekwaamheid rijden, dat moet je namelijk echt optuigen. De Niwo kijkt daar scherp naar, je moet de inbrenger van de vakbekwaamheid op de loonlijst hebben, er moet zoiets als een aannemelijke verklaring zijn waaruit blijkt dat de inbrenger werkzaam is voor een x aantal uur. Ook moet je inbrenger met je ingeschreven staan in bij de Kamer van Koophandel. Rompslomp dus. 

 

Op een vergunning van een ander zou misschien wel kunnen maar ook dan zit je met een huurcontract. Dat kun je allemaal wel doen als je van plan bent om het zelf niet te halen maar dat is niet mijn uitgangspunt.

 

Maar beginnen kan je wel, dwz inschrijven KvK en alles optuigen maar vervoeren mag je niet. Maar de kredietwaardigheid en VOG is in orde en ten dele de vakbekwaamheid. Volgende week dus nog ff school, daarna vakantie. Zorgen dat de aanvraag gedaan wordt bij de niwo. Dat gaat snel en kan ik van start.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei the duke:

@HendrikJansen

 

Nee dat kan niet officieel. Maar hij staat stil he. Das niet voor niks. Ik ga niet op iemand anders zijn vakbekwaamheid rijden, dat moet je namelijk echt optuigen. De Niwo kijkt daar scherp naar, je moet de inbrenger van de vakbekwaamheid op de loonlijst hebben, er moet zoiets als een aannemelijke verklaring zijn waaruit blijkt dat de inbrenger werkzaam is voor een x aantal uur. Ook moet je inbrenger met je ingeschreven staan in bij de Kamer van Koophandel. Rompslomp dus. 

 

Op een vergunning van een ander zou misschien wel kunnen maar ook dan zit je met een huurcontract. Dat kun je allemaal wel doen als je van plan bent om het zelf niet te halen maar dat is niet mijn uitgangspunt.

 

Maar beginnen kan je wel, dwz inschrijven KvK en alles optuigen maar vervoeren mag je niet. Maar de kredietwaardigheid en VOG is in orde en ten dele de vakbekwaamheid. Volgende week dus nog ff school, daarna vakantie. Zorgen dat de aanvraag gedaan wordt bij de niwo. Dat gaat snel en kan ik van start.

Duidelijk. Ik vroeg dit omdat er hier in de buurt wel velen zijn die rijden op de vergunning van een ander, Misschien dat jij ook voorlopig zo zou gaan beginnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei HendrikJansen:

Duidelijk. Ik vroeg dit omdat er hier in de buurt wel velen zijn die rijden op de vergunning van een ander, Misschien dat jij ook voorlopig zo zou gaan beginnen. 

 

Of dat allemaal wel zo slim is weet ik ook niet. Vaak zijn dat ook de lui die niet echt verstandig zijn en tot het uiterste gaan om hun naam op de auto te hebben. Of om de auto van hun eigen keuze te kopen en die volhangen met allerlei rotzooi. Dat kan je allemaal meefinancieren. Ongelofelijk......

 

Ik had een verzekeringsagent aan de telefoon voor een offerte en die vroeg me naar de wijze van financiering van het geheel. Dat schijnt uit te maken voor een verzekering, of het ding van jezelf is, van een financieringsmaatschappij zoals Beequip of dat je een lening hebt bij een bank. Zo kwam het gesprek op een klant die een trekker kocht van 117000 euro en dan moest er nog voor 60.000 aan extra's bijverzekerd worden. 

  • Haha 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ op zich wel logisch, dat verschil. Het risico / eigendom ligt veelal bij de financier, welke dan ook eisen aan de verzekering stelt zodat de gefinancierde waarde gewaarborgd is bij een eventuele calamiteit (onderverzekering zal niet toegestaan worden, lijkt mij.). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei the duke:
Op 18-3-2023 om 20:51 zei Durashift:

Oja, en voor de slimmeriken die denken het Niwo-register te moeten gaan raadplegen of ik wel een vergunning heb: die heb ik niet. 

 

Maar daar werk ik aan en is zeer korte termijn geregeld! 

 

Och, ik was slechts benieuwd of je al een website had. Google kwam met dit resultaat.

Zoek er verder niks achter, wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei the duke:

 

Of dat allemaal wel zo slim is weet ik ook niet. Vaak zijn dat ook de lui die niet echt verstandig zijn en tot het uiterste gaan om hun naam op de auto te hebben. Of om de auto van hun eigen keuze te kopen en die volhangen met allerlei rotzooi. Dat kan je allemaal meefinancieren. Ongelofelijk......

 

Ik had een verzekeringsagent aan de telefoon voor een offerte en die vroeg me naar de wijze van financiering van het geheel. Dat schijnt uit te maken voor een verzekering, of het ding van jezelf is, van een financieringsmaatschappij zoals Beequip of dat je een lening hebt bij een bank. Zo kwam het gesprek op een klant die een trekker kocht van 117000 euro en dan moest er nog voor 60.000 aan extra's bijverzekerd worden. 

Die extra’s kunnen ook bv een kraan, Compressor of pto zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei albertvv:

Ik kan dat eigenlijk niet volgen. De FMX is populair in de bouw en grondverzet, als dan (zoals Quincy ook aangeeft) de stuurstangen gevoelig zijn voor krom trekken op ongelijk terrein waarom dan niet hydraulische besturing op as 2? Even los van het kostenaspect.

Ik vermoed vanwege de eisen die wettelijk gesteld worden aan het stuursysteem.

Bij motoruitval moet de auto ook nog bestuurbaar zijn. Als as 2 en 5 hydraulisch zijn, sturen die niet meer mee door wegvallen oliedruk. En met enkel as 1 gestuurd, wil een 5-asser dan de hoek niet meer om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei the duke:

@HendrikJansen

 

 je moet de inbrenger van de vakbekwaamheid op de loonlijst hebben, er moet zoiets als een aannemelijke verklaring zijn waaruit blijkt dat de inbrenger werkzaam is voor een x aantal uur. Ook moet je inbrenger met je ingeschreven staan in bij de Kamer van Koophandel. 

 

 

 

Daar is allemaal best over te praten hoor 🙂

 

Veel succes gewenst met deze volgende stap in je carriere!

 

.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Da Raymzter:

Ik vermoed vanwege de eisen die wettelijk gesteld worden aan het stuursysteem.

Bij motoruitval moet de auto ook nog bestuurbaar zijn. Als as 2 en 5 hydraulisch zijn, sturen die niet meer mee door wegvallen oliedruk. En met enkel as 1 gestuurd, wil een 5-asser dan de hoek niet meer om. 

Die bestuurbaarheidseisen zullen niet zoveel meer voorstellen, vroeger was het stuur zo groot om dat je met een bepaalde kracht het stuur moest kunnen draaien. Om twee (zware) assen onbekrachtigd te sturen moet je al een redelijke snelheid hebben. De mechanische bediening van een tweede as is ook al niet meer verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dan plaats ik de Volvo waar ik vandaag mee op stap was maar even op de juiste plek voor ik te veel of topic ga een ander zijn topic 🫣
 

Lekkere wagen om mee te rijden hoor. Niets mis mee. Hij houd zelfs in de gaten of ik niet in slaap val… als het goed is. 

8C9B2137-0F78-40D4-8A8C-6B76749002BB.jpeg

  • Like 5
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gas is ondertussen ouderwets. 🫣

Volgens mij rijden er daar nu een stuk of 20 van maar niet voor het zwaardere werk.


Ik meen dat er een stuk of 90 Volvo’s bij komen?

En (of waarvan) een stuk of 8 elektrische? Die zijn meer voor de winkeldistributie.

Maar pin me er niet op vast hoor ik kan de aantallen ff niet vinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-4-2023 om 22:26 zei lientje:

(..)


 

En LVS in Zwaag waar er meerderen staan 

image.jpeg.564071a3d3558ab7eda7041e718fcc3d.jpeg

 

Die Pronk auto ziet er beter uit, ondanks de vorige modelgeneratie, vind ik.

 

Het zwarte front bij de Loos Volvo's kan ik wel waarderen. Alleen, de wit/gele/rode band aflopend over de kop maakt dat zwarte deel smaller, vind ik niet mooi / apart in het negatieve.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

Ff een foto van mijn vers gewassen en op nieuw rubber staande trots😃

 

Het eerste kwartaal zit er inmiddels op en de behaalde resultaten zijn super. In de eerste weken een lekke slang gehad die ik gelukkig gelijk opmerkte. Dat was een slang van as 5 die hydrauliek krijgt van de motor-pto. Dat wil zeggen dat je kans maakt dat je eerst je tank leegbulkt en dan de pomp naar z'n gloria helpt. Ik bedenk me net of dat nog beveiligd is? Iemand die dat weet? Enfin,  het bleek dat twee slangen een aantal jaar tegen elkaar hebben liggen rommelen en dat van de aanzuigende slang vanaf de grote hydrauliektank (ik heb er twee) de mantel kapot geschuurd was en een staaldraad door de slang van as 5 geprikt had. 

 

Dus de (dikke) aanzuigslang lekte een weinig, er staat geen druk op alleen dan de druk van d'r olie in de tank,  maar elke keer een paar druppels maakt toch uiteindelijk een hele plas. Dus die moest vervangen worden. Dat heb ik laten doen tijdens m'n vakantie en hadden ze lekker tijd om te rommelen. Voor het vervangen van de slang moest de hydrauliek tank verwijderd worden, al met al was het 10 uur werk. Gelijk filteren vervangen en de kogelkopjes van de joysticks. Een 160 liter hydrauliek erbij/ververst, voorts een grote beurt etc zorgt wel voor ietwat hoge rekeningen 😁

 

Tot nu toe nog maar 2 dagen stilgestaan vanwege geen werk, volgende week heb ik alleen maandag er maar op staan. Wat de rest van de week brengt weet ik niet, misschien wel lekker thuis. 

 

20230729_110437.jpg

  • Like 13
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oja, en een we hadden nog een akkefietje met de Belastingdienst die een grove fout maakte! Maar gisteren kregen we het bericht dat dat opgelost wordt/is. Dat konden we er niet bijhebben in de afrondende fase van onze nieuw gebouwde huis als de rekeningen van de afbouwers binnenkomen. Het is bizar trouwens dat de Belastingdienst wél bij machte is als je 1 dag te laat bent met betalen een aanmaning met boete stuurt maar vervolgens wel lachend de maximale reactietijd op het bezwaar overschrijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden