Spring naar bijdragen

We moeten naar de rechter..!!


Recommended Posts

  • Forumlid

Het is eindelijk zover.

1 van onze leden heeft een posting gedaan die volgens de advocaat van het bedrijf waar het om gaat niet door de beugel kon en eiste dat die posting zou worden verwijderd en of we even 1500 Euro schade vergoeding wilden schokken..

Wij hebben de posting bekeken en verwijderd en daarmee was voor ons de kous af.

Echter de beste man gaat hier niet mee accoord en wil ook schadevergoeding zien en wel die 1500 Eurietjes... Nadat wij hebben aangegeven dat wij ons niet aansprakelijk voelen voor enige uitspraken die leden doen op het forum en dus ook niet van plan zijn om die schadevergoeding te betalen kwam Zaterdagmorgen het bericht dat we Donderdag moeten komen opdagen voor een kort geding die tegen ons is aangespannen..

De eis die er tegen ons ligt is : Rectificatie, schadeloosstelling en onkostenvergoeding (die 1500 eurie). We hebben een advocaat in de arm genomen die ons wel een kans geeft dat we deze zaak gaan winnen en gaan dus ook vol goede moed naar de rechtbank.

Ik heb het er met Wilbert ook over gehad en mocht blijken dat wij moeten gaan opdraaien voor deze kosten zullen er drastische maatregelen op het forum volgen.. te denken valt aan sluiting van diverse forumdelen.. Ook hebben we nagedacht over het onder moderatie stellen van alle leden, maar dat gaat een dagtaak worden en is dus uitgesloten.. In het slechtste geval zal het forum worden opgeheven.. We willen er best wel wat geld tegenaan gooien, maar om ons loon er naartoe te brengen zien we toch niet zitten. Ook weigeren wij om de gegevens van het lid die volgens de tegenpartij zo van leer zou hebben getrokken vrij te geven . Inmiddels hebben we het desbetreffende lid (waar hij van op de hoogte is) totaal uit de database verwijderd zodat het ook niet meer mogelijk is om gegevens te achterhalen.

We hebben erover gedacht om dit niet in de openbaarheid te brengen, maar besloten om het toch op het forum te plaatsen opdat leden misschien een tel langer willen nadenken voor ze besluiten om een bedrijf of persoon af te branden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddy, er is in het verleden toch ook al eens een forum geweest die voor de rechter moest komen, en waarbij de forumbeheerder in het gelijk is gesteld, omdat die niet continu verantwoordelijk is, voor de postings van de leden?

Je kan als forumbeheerder niet 24/7 alles in de gaten houden, en dat weet de rechter ook.

Je kan hooguit de spelregels vermelden, en dat hebben jullie gedaan!

Hopelijk komt het dreigender over, dan dat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddy, er is in het verleden toch ook al eens een forum geweest die voor de rechter moest komen, en waarbij de forumbeheerder in het gelijk is gesteld, omdat die niet continu verantwoordelijk is, voor de postings van de leden?

Je kan als forumbeheerder niet 24/7 alles in de gaten houden, en dat weet de rechter ook.

Je kan hooguit de spelregels vermelden, en dat hebben jullie gedaan!

Hopelijk komt het dreigender over, dan dat het is.

Dat klopt als een bus.. Echter er is ook een zaak geweest over een forum (opgelicht.nl ofzoiets) waar de eigenaars hadden gereageerd in dat topic en op de hoogte waren van het bericht... en die site is inmiddels ter ziele.. was iets met laarzen en opgelicht.nl (google doet wonderen).

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de regels zijn bekend er staat ergens duidelijk dat er geen bedrijven zwart gemaakt dienen te worden......

misschien vanaf nu maar het forumlid laten betalen als die het nodig vind om toch de regels te overtreden.

Uiteindelijk kost het jullie een vakantiedag, een hoop gedoe en dat vind ik persoonlijk al erg veel voor iets dat jullie niet gepost hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Slechte mensen, dieven en moordenaars enz. eindigen op in hel.

Er is echter een speciaal kamertje waar de temperatuur een paar 100 graden heter is, daar gaan advocaten naar toe.

Het is ze enkel om t geld te doen, hebben ze weleens op de WWW rond gekeken wat voor rotzooi er echt is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed

Wellicht verstandig om voor de toekomst een ledenlijst te maken om zoiets uit te sluiten! Dus als je bepaalde forumdelen wilt bekijken eerst je N.A.W. doorgeven. Dan kan t beheer gemakkelijker de rest beheren en bij een eventuele claim, direct verwijzen naar degene die het bericht maakte.

Het is niet leuk, maar dan is iemand tenminste aanspreekbaar voor zijn eigen daden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

goed plan gertje,

Als ieder lid 1 eurotje overmaakt naar de advocaat zal het de eerste en laatste keer zijn dat hij dit probeerd.

Zijn boekhouder zal er gek van worden.

Als ik 1 euro overstuur uit engeland kost het de advocaat 6 euro in bank kosten.

Als alternatief kunnen wij allemaal een email sturen naar de rechtbank en onze steun betuigen aan Freddy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerst de uitspraak maar eens afwachten...stelletje hondekoppen

Waar slaat dat nou weer op dan ?

Verdikke komt er iemand met het idee om juliie evt uit de shit te halen word ie afgeblaft (mooie woordspeling) ..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh ja, gewoon toegeven en betalen... deze week 1500, volgende week 15.000.....

Als het moet stuur ik wel wat centen, maar er is zoiets als vrijheid van menings uiying, die langzaam maar zeker verdwijnt als je er niks aan doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

das ff minder!! maar laten we nu eerst maar eens even afwachten wat meneer de rechter gaat beslissen....er is toch ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting hier in NL of niet dan??

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voorlopig wordt er helemaal niks betaald.....

Eerst de uitspraak maar eens afwachten...stelletje hondekoppen

Helemaal mee eens... Alleen dat laatste distantieer ik me maar even van, straks wordt dat ook nog tegen ons gebruikt... dat roep ik dan wel als de zaak wel winnen..

We veranderen in elk geval nog niks aan het forum of aan hetgeen er wordt getikt.

De huid nog niet verkopen voor de beer geschoten is.. (ofzoiets).

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar slaat dat nou weer op dan ?

Verdikke komt er iemand met het idee om juliie evt uit de shit te halen word ie afgeblaft (mooie woordspeling) ..............

Hondekoppen bedoel ik de eisende partij mee, niet de forumleden....

Tuurlijk is het een nobel idee, maar we gaan toch eerst het gevecht maar eens aan...Liever niet betalen dan wel....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed

Al contact gehad met Truckstar? Hun naam staat er immers voor en boven. Als zij ook gedahvaard zijn kun je misschien de krachten bundelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Al contact gehad met Truckstar? Hun naam staat er immers voor en boven. Als zij ook gedahvaard zijn kun je misschien de krachten bundelen?

Hun zijn niet (tenminste tot nu toe niet) gedagvaard... Maar we krijgen alle medewerking van Truckstar om deze zaak tot een goed einde te breien..

Ik kan weinig over de zaak loslaten, dit om onszelf niet de das om te doen.

Ik zou met alle plezier naam, toenaam en alles willen noemen, maar om de zaak niet te schaden laten we dit allemaal achterwege.

--== Freddy ==---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
das ff minder!! maar laten we nu eerst maar eens even afwachten wat meneer de rechter gaat beslissen....er is toch ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting hier in NL of niet dan??

gr.Den

Wat is dan het verschil tussen een mening hebben over een bedrijf en het op een forum uitten ten opzichte van bv een stamtafel in een chauffeurscafé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

maar stel nou dat CF moet betalen.....is er dan de mogelijkheid om de "dader" aan te klagen en de kosten op hem te verhalen of is t daar nu nog te vroeg voor??

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
Wat is dan het verschil tussen een mening hebben over een bedrijf en het op een forum uitten ten opzichte van bv een stamtafel in een chauffeurscafé?

denk dat dat ook is wat ik bedoel....hij heeft een mening gehad en deze op t forum geplaatst, volgens mij ben je dan niet strafbaar hoor!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik was zojuist Trucksmurf aan de telefoon en hij een prima idee. Als ieder forumlid netjes 2 of 3 euro overmaakt naar de rekening van Chauffeursforum, lijkt een probleem opgelost te worden.

De kosten die de heren nu voor hun kiezen krijgen zijn tenslotte toe te rekenen aan het forum, dus verantwoording in deze lijkt me op zijn plaats. Is dit wat heren???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het laat zich raden om welk bedrijf het in deze gaat, lijkt me vrij voor de hand liggend. Buiten het feit dat het hier om slechte verliezers gaat, is hier natuurlijk zeker wel sprake van een mening van een persoon. En laten we blij wezen dat we in Nederland leven, want de staat garandeert ons dat wij vrij mogen spreken. De zogenaamde vrije meningsuiting, waar al eerder in deze topic is gerefereerd.

Het is beschamend dat zij het (gore) lef hebben dit soort maatregelen te nemen. Als er in een eerste reactie gevraagd wordt om rectificatie en daaraan is gehoor gegeven ( is opzich al best heftig ), is het klaar. Het lijkt hier maar weer eens om geld te gaan. Het is niet onwaarschijnlijk dat men weet wanneer de eigenaren van het forum financieel zwaar worden getroffen, het opheffen van het forum voor de hand zal liggen. Daarmee is een luis in de pels geëlimineerd. Een strot van het ( chauffeurs) volk is dan tot zwijgen gebracht.

Ik wens jullie komende donderdag meer dan succes toe en hoop op een geweldig afloop ten gunste van het forum.

Lang leven het vrije woord.......................tja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is dan het verschil tussen een mening hebben over een bedrijf en het op een forum uitten ten opzichte van bv een stamtafel in een chauffeurscafé?

Een verschil is dat het op een openbaar internet-forum publiceren van een mening die voor anderen schadelijk is, deze mening woordelijk meteen valt te bewijzen doordat de publicatie gedownload is op de pc van degene die zich geschaad voelt. Hij/zij is dus meteen in het bezit van onomstotelijk bewijs van de gebeurtenis.

Aan de stamtafel in het chauffeurscafé zal degene die zich geschaad voelt nog bewijs moeten vergaren, bijvoorbeeld door aan de aanwezige chauffeurs te vragen om een getuigenis (schriftelijk) af te leggen.

bewerkt door john41
Verkeerd citaat in bericht verwerkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden