[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uitzonderlijk transport


Gast

Recommended Posts

  • Reacties 139
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

tja die uitzonderlijke transporten zeggen me vree veel en om eerlijk te zijn lijkt het me een grote uitdaging om met dergelijke dingen te mogen rijden, maar deze transporten zijn volgens mij ook nogal sterk onderhevig aan bijkomende wetten enzo...

Bij die transporteur waar ik de foto trok zochten ze enige tijd geleden ook chauffeurs, ondertussen werkt hij met onderaannemers (eigenrijders) dacht ik...

Hij heeft altijd zeer schoon materiaal en het is allemaal zeer goed onderhouden. Bijkoemdn werkt de baas zelf mee en springt hij in als de chauffeur bv. niet kan ofzo.... bij vele blijft de wagen gewoon op het terrein dan.

Ik had zo es gevraagd om in kalme momenten mogen in te springen ginds maar daar was hij niet happig op (begrijpelijk) want tenslotte rij je er toch altijd met nog een groter gevaarte dan een gewone tankwagen....

Of sprak je op een ander VAK Peterrrr?

Bureauwerk zegt me niet zo heel veel, planning misschien wel maar ik denk dat ik daarvoor neit stressbestendig genoeg zou zijn... en tja als je voor thuis werkt ligt de situatie ook altijd iets moeilijker en delicater he... ergens doe ik het graag hoor maja.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja die uitzonderlijke transporten zeggen me vree veel en om eerlijk te zijn lijkt het me een grote uitdaging om met dergelijke dingen te mogen rijden, maar deze transporten zijn volgens mij ook nogal sterk onderhevig aan bijkomende wetten enzo...

Bij die transporteur waar ik de foto trok zochten ze enige tijd geleden ook chauffeurs, ondertussen werkt hij met onderaannemers (eigenrijders) dacht ik...

Hij heeft altijd zeer schoon materiaal en het is allemaal zeer goed onderhouden. Bijkoemdn werkt de baas zelf mee en springt hij in als de chauffeur bv. niet kan ofzo.... bij vele blijft de wagen gewoon op het terrein dan.

Ik had zo es gevraagd om in kalme momenten mogen in te springen ginds maar daar was hij niet happig op (begrijpelijk) want tenslotte rij je er toch altijd met nog een groter gevaarte dan een gewone tankwagen....

Of sprak je op een ander VAK Peterrrr?

Bureauwerk zegt me niet zo heel veel, planning misschien wel maar ik denk dat ik daarvoor neit stressbestendig genoeg zou zijn... en tja als je voor thuis werkt ligt de situatie ook altijd iets moeilijker en delicater he... ergens doe ik het graag hoor maja.... :)

Nee hoor ik bedoelde wel degelijk dus dat zware transport met VAK:D

In het zwaar transport is het nu al moeilijk om gemotiveerd personeel te krijgen. De chauffeurs met internationale ervaring willen liever 10 uur per dag sturen met 90 km/pu gemiddeld.

Ik zie bij ons chauffeurs verdwijnen omdat ze niet gewend zijn om binnendoor te rijden in frankrijk en Belgie, en daarbij ook nog af en toe spertijden moeten afwachten.

De meeste haken na 6 maanden weer af, erg jammer omdat de betaling erg goed is.

Alleen de chauffeurs met ervaring in speciaal transport die blijven, de rest gaat weer terug naar het oude werk.

Een weekend werken in het internationale zwaar transport betekent stilstaan vannaf zaterdagmiddag 1200 tot maandagmorgen. Daar moet je tege kunnen. In de winter is het minder leuk maar szomers kun je zo de toerist uithangen. Op je oplegger heb je altijd ruimte voor 1 of 2 fietsen:tu:

Bij ons heeft elke chauffeur een vaste wagen, daar mag je TV, magnetron of een kastenwand inbouwen, omdat je soms meerdere weken onderweg bent en veel gereedschap meezeult. Sommigen hebben er geen probleem mee om 3 a 4 weken weg te zijn. Wij hebben soms ritten van Nederland aar Portugal en van Portugal weer naar Zweden. Als je dan in Frankrijk binnendoor moet ben je al gauw 3 weken onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om eerlijk te zijn lijkt me dat wel wat. zeker die brede of vooral lange transporten :) natuurlijk meot je alle soorten bijeen nemen he.

Kwestie van traag rijden heb ik geen probleem mee. ik laat het ook graag vooruit gaan maar dat hangt dan weer af van de situatie he.

klopt het dat je bij uitz transp. zelf de machienes meot kunnen bedienen om deze te laden en lossen?

Op internationaal zen ik dan weer zeer onbekend. ik heb nog neit echt veel internationaal gereden. Enkel eens om op vakantie te gaan maja dat is neit te vergelijken natuurlijk.

Die uitz transp zijn wsl ook regelmatig onder begeleiding? Worden de routes op voorhand uitgestippeld? of doe je dit als chauffeur zelf en moet je dan ook overal zowat de hoogtes van bruggen enzo kennen of beschikkenze daaromtrend op de zaak meer info?

Tenslotte meot je voor uitz transp regelmatig vergunningen aanvragen en rekening houden met bepaalde beperkingen (bv. tss bepaalde uren neit op autosnelwegen, of int geheel verbod op autosnelweg).... wordt dit ook bij de planning bekeken of moet de chauffeur ook deze info kennen?

Tja voor een leek is dit allemaal wat veel vragen he, eens je in het vak zit zal je op termijn wel weten waar je wat kan doen en waar niet of wat je allemaal mag of niet.

Tja het tankvervoer heeft ook zijn toffe kanten hoor, en ik hou er ook van om veel te laden en lossen. zelf laden en lossen schrik ik ook niet vanaf natuurlijk, maar je moet het kunnen he.. om zo een zwaar machien op je oplegger te krijgen moet je volgens mij toch ook al enige ervaring in het VAK hebben?

Als ik ooit verander is dit wel een van mijn voorkeuren het uitz. transp. maar dat weten er al vele... het millimeterwerk op sommige plaatsen lijkt me de max! ik geniet er nu ook van om met de oplegger soms eens door kleine steegjes te moeten bollen....

Maar om eerlijk te zijn... drie a vier weken weg van huis zie ik me moemnteel echt niet doen... de toekomst kan natuurlijk verandering brengen he.

Rijden jullie dan echt zo vaak ver weg van huis dat je zolang onderweg bent? en kom je dan leeg trg? of kan je alsnog een terugvracht vinden? in het uitz. transp. lijkt het me nl niet evident om gemakkelijk terugvrachten te krijgen.

veel vragen he :) maar ik wil er wel eens wat meer over weten. lijkt me een boeiende sector.

Alles wat groot of veel is kan ik van genieten... vandaar dat ik ook graag in de havens rondrijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om eerlijk te zijn lijkt me dat wel wat. zeker die brede of vooral lange transporten :) natuurlijk meot je alle soorten bijeen nemen he.

Kwestie van traag rijden heb ik geen probleem mee. ik laat het ook graag vooruit gaan maar dat hangt dan weer af van de situatie he.

Frankrijk = 60 op de route national, 40 in de dorpen.

Spanje = 60

Italie = 60

klopt het dat je bij uitz transp. zelf de machienes meot kunnen bedienen om deze te laden en lossen?

Ja

Die uitz transp zijn wsl ook regelmatig onder begeleiding? Worden de routes op voorhand uitgestippeld? of doe je dit als chauffeur zelf en moet je dan ook overal zowat de hoogtes van bruggen enzo kennen of beschikkenze daaromtrend op de zaak meer info?

In Belgie mag je op de snelweg, mits je niet breder bent dan 3 meter en niet zwaarder dan de normaal geldende gewichten. In Belgie ben je bij zware en buitenmaatse transporten routeplichtig via de binnenwegen.

In Duitsland heb je vanaf bepaalde afmetingen en gewichten begeleiding, in Duitsland mag je wel op de autobaan rijden, voor elk transport heb je een aparte vergunning die voor een X-aantal ritten geldig is, viceversa en tot een bepaalde datum. De spertijden zijn van 0600 tot 0830 en van 1530 tot 1900. Voor sommige vrachten geld een rijverbod overdag, je mag dan alleen rijden tussen 1900 en 0600.

In Frankrijk mag je alleen op sommige autoroutes komen als je binnen de 3 meter bent en niet zwaarder dan het normale maximum gewicht, en dan nog op bepaalde tijden en data. Alles zwaarder dan het normale gewicht en meer dan 3 meter breed moet via de route national. Hier gelden in sommige steden en dorpen spertijden. Een aantal districten mag je alleen doorkruisen bij daglicht(CAT2).

Tenslotte meot je voor uitz transp regelmatig vergunningen aanvragen en rekening houden met bepaalde beperkingen (bv. tss bepaalde uren neit op autosnelwegen, of int geheel verbod op autosnelweg).... wordt dit ook bij de planning bekeken of moet de chauffeur ook deze info kennen?

In Frankrijk staat de route en de spertijden aangegeven in de vergunning, een beetje Frans kunnen lezen is aan te bevelen, voor Belgische chauffeurs geen probleem denk ik. In Duitsland staat ook de route aangegeven op de vergunning. In Portugal staat ook de route op de vergunning; hier heb je een vergunning voor 1 enkele reis.

Tja voor een leek is dit allemaal wat veel vragen he, eens je in het vak zit zal je op termijn wel weten waar je wat kan doen en waar niet of wat je allemaal mag of niet.

Tja het tankvervoer heeft ook zijn toffe kanten hoor, en ik hou er ook van om veel te laden en lossen. zelf laden en lossen schrik ik ook niet vanaf natuurlijk, maar je moet het kunnen he.. om zo een zwaar machien op je oplegger te krijgen moet je volgens mij toch ook al enige ervaring in het VAK hebben?

Als ik ooit verander is dit wel een van mijn voorkeuren het uitz. transp. maar dat weten er al vele... het millimeterwerk op sommige plaatsen lijkt me de max! ik geniet er nu ook van om met de oplegger soms eens door kleine steegjes te moeten bollen....

Maar om eerlijk te zijn... drie a vier weken weg van huis zie ik me moemnteel echt niet doen... de toekomst kan natuurlijk verandering brengen he.

Voor een paar jaar kun je het atijd proberen. je zult er geen spijt van krijgen. MAX trans, Heavy, Aertssen, Ivens hebben mooi werk. Ivens is een charter van ons en doet ritten in B, NL en D.

Ik ben meestal niet langer dan 2 weken weg, soms heb ik ritten van een week, ik ben ook wel eens 3 weekends achter elkaar vrij, er zit dus niet echt regelmaat in maar bij mij is een weekend thuis van vrijdagavond tot maandagmorgen, zoals het hoort.

Die lange ritten zijn meestal voor mensen die er op voorbereid zijn, die er duss geen problemen mee hebben, er word wel rekening met je voorkeuren gehouden anders houd je geen chauffeur meer over.

Rijden jullie dan echt zo vaak ver weg van huis dat je zolang onderweg bent? en kom je dan leeg trg? of kan je alsnog een terugvracht vinden? in het uitz. transp. lijkt het me nl niet evident om gemakkelijk terugvrachten te krijgen.

We hebben een aantal vaste opdrachtgevers door heel Europa. Soms hebben we in Spanje of portugal een vracht en moet er een opvracht worden gezocht. De ene keer is dat een speciale vracht maar vaak ook iets als een hoogwerker waardoor we in de buurt van het laadadres kunnen komen. Het mooiste is een speciale vracht op en een speciale vracht terug, maar die terugvracht is niet altijd naar Belgie of Nederland, meestal ook naar Duitsland, scandinavie of oost-Europa, en daarvoor heb je dan chauffeurs nodig die dat geen probleem vinden. Die mensen worden schaars in de toekomst.

veel vragen he :) maar ik wil er wel eens wat meer over weten. lijkt me een boeiende sector.

Alles wat groot of veel is kan ik van genieten... vandaar dat ik ook graag in de havens rondrijd....

Bij deze hoop ik dat je wat wijzer bent geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een normaal mens verhuist... andere gaan dan weer met huis en alles op reis :)

het lijken me 1 voor 1 toch allemaal uitdagingen om daarmee mogen rond te tuffen... Vooral lange vrachten lijken me tof om mee te rijden... om te zien rijden is een breed gevaarte dan weer een heel spectakel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thx voor al die info.

Het lijkt me idd neit echt evident voor dit gegeven geschikt personeel te vinden. Op de eerste plaats meot je toch al enige begendigheid bezitten om daarmee te rijden, maar de bijkomende wetten, regels en eventuele wachttijden meoten velen onder ons waarschijnlijk wel afschrikken.

Moest ik zoiets doen zou het allenszinds vooral België zijn, maar dat valt wsl bijna nooit te regelen om geen grenzen over te moeten... als ik zie hoeveel regels, beperkingen en noem maar op er zijn, dan lijkt het me niet altijd mogelijk om alles perfect volgens het boekje te doen...

De meeste routes voor lang, breed of hoog transport zullen waarschijnlijk op voorhand met een camionette gereden worden om te zien of alles toegankelijk en vrij is... nee? Het zal je maar voorkomen dat je langs een vergunde weg rijdt, met geldige een aangevraagde papeiren en dan toch tot de constatatie komt dat er plots een weg onderbroken is.

Tenslotte draai je met zo een gevaarte neit snel effe om dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Gast kaolboerke

Hoi Peter,

leuk vrachtje.

Dat past niet in een huiftrailer zeker?

Heb al veel vervoerd maar niet het exceptionele.

Vanaf 26 maart wordt dat anders....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

Rij je niets vermoedend door Noorwegen, komt er eerst een begleidings auto met een bord ' Bred Last' en daarachter een politie auto welke me bijna de berm in duwt...

14apr20081611borderbu1.jpg

Voor de genen onder ons welke al eens in Noorwegen hebben gereden ( het worden er steeds meer :tu:) weten dat, waneer er geen middenlijn op de weg staat, maar een onderbroken kantlijn, dat de weg smaller is als 7,30..gemiddeld is ie dan 5,50 breed.....

14apr20081612borderox1.jpg

Dus ik was toch wel benieuwd wat voor xtr large transport de bocht om zou komen zeilen.

14apr20081614borderza1.jpg

ja hoor...en echte stå cåråvæn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden