[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

"Collega" staat in de weg voor zijn pauze wat doe je?


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Vandaag meegemaakt en ben benieuwd wat jullie in een dergelijke situatie doen?

Vandaag moest ik lossen bij een bouwmarkt in Gorinchem. De goederontvangst bevind zich in een doodlopend straatje waar maar 1 mogelijkheid is om te keren. Toen ik aan kwam rijden stond er bij het keerpunt al een collega geparkeerd die ook begon met lossen toen ik aankwam.

Toen we beide klaar waren met lossen dacht ik dus dat hij weg zou gaan. Na een paar minuten enkele gebaren gemaakt dat hij in de weg stond. Vervolgens stapte hij uit en vertelde mij in gebrekkig nederlands dat hij nog maar 1 minoet rijtijd had en nu eerst pauze moest maken. Ik vertelde hem daarop dat hij dit niet kon maken. Hierop kreeg ik te horen: kanne mij nieks schelen, isse jou probleem. Lang verhaal korter maken, ik lichtelijk aan de kook zijn werkgever gebeld die mij volledig gelijk gaf en mij te kennen gaf de chauffeur meteen te bellen, wat hij ook deed. Meneer bleef na het telefoontje nog steeds staan. Uiteindelijk kwam er nog een andere chauffeur lossen met een bakwagen die voor mij de drukke doorgaande weg heeft stil gezet en mij zodoende de mogelijk heeft gegeven om achteruit daarop te kunnen draaien.

Wat doen jullie in een dergelijke situatie? Ik kookte inmiddels zover dat ik in staat was de krikstang op te gaan zoeken :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrators

Collega ja...:mad::mad:

Aan de ene kant probeer ik zo ook wel wat tijd te verdienen, maar alleen waar niemand er last van heeft en door kan gaan met z'n werk. Desnoods laat ik de auto aan de weg staan en loop een stukkie met een palletje. Waar jij bedoelt is dat geen optie!

Een tijdje terug precies hetzelfde gehad aan de Koperslagerstraat in Rotterdam met iemand die cement had gelost. Ik kon er niet naast lossen, maar ook niet de bocht om om achteruit bij het hek te komen. Zo handig stond hij. Eens even blijven wachten, en uiteindelijk maar eens gaan vragen wat de bedoeling was. Inderdaad: pauze, "nog 20 minuutjes". Ik heb hem verteld dat ik die dag toch écht meer te doen had, en dat er aan de andere kant van het pand een mega-parkeerplaats is. Die had hij ook al gezien...

Uiteindelijk reed 'ie toch weg, maar als hij daar niet gestaan had was ik ook al weer weggeweest:ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doen jullie in een dergelijke situatie? Ik kookte inmiddels zover dat ik in staat was de krikstang op te gaan zoeken :angel:

Ik heb dit ook div. keren meegemaakt. Bijv. met een brummi op een autohof, dan kon ik met moetie wegkomen.

En een keer op zaterdag morgen in Luxemburg, toen ik naar huis wou, en amper weg kon komen, door een Hongaar die hem lukraak geparkeerd had.

Deze jongen weet het waarschijnlijk de volgende keer wel: ich rüfe Polizei an!!!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas,een steeds meer voorkomend verschijnsel sinds de digitach is ingevoerd.

Ook bij tankstations zie je het steeds meer,even tanken en dan nog wat rond de auto draaien tot het half uur of kwartier vol is.:hamer::hamer::hamer:

Ik begrijp volkomen dat je de krik stang tevoorschijn wilt halen maar je kunt dit veel discreter oplossen::D:D:D:D:D:DKoop bij de autoshop zo n stukje gereedschap waar je ventielen mee kunt uitdraaien,draai vervolgens alle ventielen van zn oplegger eruit,of z,n voorwielen,ga naar hem toe en zeg:college ich nix haben problem,du haben problem,hier ist kado;:D:D:D:D:D

En stop hem vervolgens z,n eigen ventielen in z,n hand.(wel die ventielen geven natuurlijk,anders is t diefstal,en dat willen we niet:angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel:).

Wedden dat de boodschap overkomt en dat jij met plezier achteruit een drukke weg terug opsteekt:banaan::banaan::banaan::banaan::banaan::banaan::banaan:

Sterkte en maak je niet dik,

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat doen jullie in een dergelijke situatie? Ik kookte inmiddels zover dat ik in staat was de krikstang op te gaan zoeken
Ik denk toch dat ik even de plaatselijke politie zou (laten) bellen i.v.m. een geblokkeerde weg/vluchtweg voor een ADR voertuig...

Als ik dan toch adr rijdt zal ik er ook gebruik van maken.:D

Een vergelijkbaar verhaal op een fabriek in Frankrijk:

Een Italiaanse "collega" zet zijn wagen zo ongelukkig voor de mijne zodat ik het derde compartiment niet kan laden,

( scheelde nog geen halve meter!!) en verrekt het om iets op te schuiven na vriendelijk vragen en uitleggen.

Nadat meneer zijn achterste compartiment had gelost reed hij twee meter achteruit om zijn voorste compartiment te lossen. (i.v.m. lengte losslang)

Ik zet mijn wagen een meter vooruit om de laatste partij te laden.( dat duurt ruim anderhalf uur!)

Meneer is klaar na een half uurtje lossen en wil wegrijden.

Naast zijn wagen staat een betonnen wand en er achter staat nog een uitstekend muurtje, hij kan dus niet wegdraaien of achteruit vertrekken.

Deze vriendelijke Italiaan is nu zo brutaal om te vragen of ik achteruit kan rijden zodat hij kan steken....

Helaas vriend, ik had al geladen kunnen zijn als jij eerst opgeschoven was.

Na de belading volgt nog een analyse en het laadpersoneel laat (volkomen nutteloos) de laadarm er nog maar even een half uurtje inhangen om die verrekte Itakker even een lesje te leren. " Roel, mais premier un cafe? ":angel:

Deze persoon laat het in het vervolg wel uit zijn hoofd om de kont tegen de krib te gooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zoiets bij Gottingen gehad. Was 3.40 breed,4.35 hoog en 58 ton. Rij dus op vergunning. Kom bij tankstelle, mijn uren zitten erop en de speciaal transportparking is vol met koelers en tautliners. Voor diegene die hier niet mee bekend zijn, dit is een speciale parkeerstrook waar een bord bij staat dat je er alleen mag parkeren als je speciaal transport doet en op vergunning rijdt. Vriendelijk gevraagd of ze weg willen gaan want kon de auto niet kwijt. Alleen een grote muil als antwoord. Polizei gebeld, die waren er binnen 2 minuten. Toen werd iedereen op die strook verwijderd. Niet weggaan? Prima, dat is 60 Euri en punten want alle ruimte wat geen parkeerplek is valt gewoon onder autobaan. Dus je parkeerd op de autobaan. Toch vind ik het wel lullig om op zo'n manier colliga's weg te sturen.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb zoiets bij Gottingen gehad. Was 3.40 breed,4.35 hoog en 58 ton. Rij dus op vergunning. Kom bij tankstelle, mijn uren zitten erop en de speciaal transportparking is vol met koelers en tautliners. Voor diegene die hier niet mee bekend zijn, dit is een speciale parkeerstrook waar een bord bij staat dat je er alleen mag parkeren als je speciaal transport doet en op vergunning rijdt. Vriendelijk gevraagd of ze weg willen gaan want kon de auto niet kwijt. Alleen een grote muil als antwoord. Polizei gebeld, die waren er binnen 2 minuten. Toen werd iedereen op die strook verwijderd. Niet weggaan? Prima, dat is 60 Euri en punten want alle ruimte wat geen parkeerplek is valt gewoon onder autobaan. Dus je parkeerd op de autobaan. Toch vind ik het wel lullig om op zo'n manier colliga's weg te sturen.

mvg Eric :bey:

Helemaal gelijk, elke nacht staan de koelers en tauts op die plaats voor exeptionel.

ge kunt toch lezen, voor exeptionel, en wat staat er, gewone trailers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had al een keer eerder iets dergelijks mee gemaakt en heb toen inderdaad de andere collega (ahum) klem gezet. Die begon vervolgens inderdaad knap te stuiteren dat ik 3 kwartier pauze ging maken voor zijn auto. Dat was toch niet normaal zei die toen, waarop ik zei dat ik hem ook niet helemaal goed bij zijn hoofd vond dat hij dit bij mij flikte. Ja maar ik heb een digitale en jij een analoge was zijn verweer........

Het punt is dat ik toen de tijd had om hem terug te pakken maar gisteren dus helaas niet. Ik kan veel hebben maar probeer niet mijn werktijd in te delen want daar heb ik een broertje dood aan. Ik heb 1 planner en dat is al erg genoeg:ja:

Maar de kans is groot dat ik meneer nog wel een keer tegen kom en de kans is nog groter dat ik dan pauze moet maken:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar de kans is groot dat ik meneer nog wel een keer tegen kom en de kans is nog groter dat ik dan pauze moet maken:angel:

Als je nou ff hier de firmanaam en kenteken neerzet, kunnen we je helpen om hem te pesten ;):D:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast edwin 30

paar jaartjes terug in duitsland. ik draai een parking op naast een duitser die ze pootjes van zijn caravan aan het uit draaien was. ik stap uit. komt hij naar me toe of me koeler uit mag. ik zeg nee dat kan niet ziet vers vlees in. hij boos maar dan kan ik niet slapen ik zeg jou probleem en ben gaan eten.

toen ik terug kwam had hij de polizei gebelt of ik vroeg lang bleef staan ik zeg ja zit aan me uren. op eens zie ik die duitser weer vertrekken had ook een waarschuwing gekregen voor wild kamperen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb wel met grote regelmaat dat er auto's / vrachtwagens voor de vulkist (tankstation) staan geparkeerd.

Maar erg veel moeite om ze weg te moeten krijgen heb ik tot nu toe niet gehad.

Vaak is een flinke TOETERRRRR al voldoende ;)

Of ff in de shop vragen van wie die is ... en vrijwel altijd halen ze hem dan meteen weg.

Vrachtwagenchauffeurs zijn moeilijker ... die doen net of hun neus bloed als je op zoek bent naar de bestuurder van het spul. Inderdaad dat heeft natuurlijk te maken met de tacho en met name de digitale. Maar ga er dan ook verdorie NIET staan!! Zijn ze dan volkomen BLIND?!?!?!

Maar ach .. binnen een redelijke tijd heb ik ze altijd wel weggewerkt.

Aan 'n kwartiertje volmaken bij het tanken maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan sinds ik met de digi rijdt. Maar vaak ben je toch 15 minuten bezig ... tanken / adB ... in de rij staan om af-te-rekenen, freebees in ontvangst nemen ... gratis koffie wordt voor je gehaald (A1 Muiden tank ik veel) en kijk dan sprokkel je dat kwartiertje zo bij elkaar ;)

Waar ik wel bij mijn nachtdiensten tegenaanloop is dat het met name in de Randstad weinig zin heeft om naar een parkeerplaats voor je pauze te zoeken. Alles staat VOL.

Wat moet je dan? Nou dan moet je je tacho wel op pauze zetten tijdens het lossen.

OF daar langer blijven staan ... maar dat schiet voor je gevoel dan toch ook weer niet op.

Overdag is het ook vaak een probleem (steeds vaker) waar blijft de wetgever???

Die moeten er m.i. immers voor zorgen dat wij ons aan de wet kunnen houden toch?

Weilanden zat die je kunt inrichten voor truckparkings. En andere parkings kunnen m.i. makkelijk worden uitgebreid want een zeer grote groenstrook is nergens voor nodig.

Daar maakt vrijwel niemand gebruik van dan alleen de hond ff uit de luxe te laten om te schijten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan moet je er niet gaan staan

Er zijn plaatsen genoeg

Huub

Dat is geloel,HWM .

vooral tussen de middag kun je nergens je auto kwijt,en zeker niet als je een combi hebt,dat is ook nog eens 3 mtr meer als een trailer.

Als je s,avonds een plekkie wilt hebben om te slapen moet je zowat om 18.00u stoppen..............of doorrijden tot een uur of 4 s,nachts,dat vertrekken de eersten weer.

en dat weet jij ook donders goed.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Dan moet je er niet gaan staan

Er zijn plaatsen genoeg

Huub

Schei toch uit... Er zijn hier al genoeg voorbeelden genoemd, zo zijn er velen!

Bijkomend probleem is dat de gemeentes voor alle bedrijfsterreinen etc een parkeerverbod voor vrachtauto's neerpoten, dus wat blijft er dan over? Bij de klant op het terrein:ja:

En dan zijn we weer on topic: ga je dan glashard een ander in de weg staan??

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja dat is een probleem en dat is ontstaan door de digi en die "kleine lullige" boete's die je uitgereikt krijgt bij het overschrijden van de rijtijdenwet

en Eric, ja dat was een strakke actie toen :D:D maar dat de polizei de zwaartransportstrook schoon veegt is ook verleden tijd tegenwoordig krijg je als antwoord ''die moeten ook hun pauze maken'' moet je maar eerder een parkplatz zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie een paar reacties van mensen die op een hopeloze parkeerplaats geen plek vinden,

waar om de hoek de mooiste chauffeursrestaurants zitten........ (hedel, roosendaal)

@ angelique, als ze allemaal de gordijnen dicht hebben, dan kan je toch makkelijk voor hun snufferd je half uurtje pakken?

@ freddie: de beste reactie in dit topic?

ik heb ooit ergens gelezen:

je moet andermans probleem niet jouw probleem maken. (didi)

maar je zal maar veel te doen hebben, en op je losplek je pauze willen maken. omdat je anders de volgende klant niet redt....

dan blijf je staan. helemaal met een digiauto.

moet je dan een andere chauffeur laten wachten omdat jij in de knoop zit?

snap ik wel, maar waar zit het probleem dan?

bij de planning, die er geen rekening mee houdt dat je een keer pauze moet maken?

en niet die uitgerekte tankbeurt en die 20 minuten lossen, koffie halen en 5 minuten "lucht draaien", maar gewoon drie kwartier aan de kant.

heeft ook te maken met die inzet om het werk gedaan te krijgen, maar als het niet lukt, dan lukt het niet.

als je stunts met collega's uit moet halen, zoals hier beschreven, dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.

als ik het niet normaal kan halen, dan gaat de auto aan de kant. (in samenspraak met m'n plannert, dan is het wel makkelijk. die problemen heb ik dus niet).

als ik van mijn korte laadtijd een mooie tachopauze wil maken, dan haal ik het niet in mijn hoofd om daarbij een ander te hinderen. dat noem ik dan maar fatsoen of zo....

komt nog even bij, dat laad en lostijd helemaal buiten de tacho-pauze horen te vallen, en derhalve op een andere plek genoten mogen worden.

ooit eens drie kwartier gemaakt voor de pomp. "als er iemand komt tanken, dan haal ik hem wel weg"

ik kreeg nog een appeltaart van de beheerder, weet ik. en ik heb z'n vloer gesopt. ik kon hem nogal goed. ook iets met veel freebees...... (en koffie :angel:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat nu als ik 2 minuten nodig heb om met 3 scheppen van een shovel te laden en 1 minuut om te lossen? Dan kan ik het toch moeilijk maken om 15 minuten rust te maken, laat staan 30 of 45.

Dan zet je de auto naast de weegbrug en dan ga je daar een lekker bakkie doen.:D

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

en dan nu even een tikje anders.

ik kom aan op mijn loslocatie en kan gelijk de weegbrug op omdat een ander m er net overheen gezet heeft. (ik blij)

ik aangemeld binnen en even staan praten daarna weer terug naar de auto.

staat die auto er nog steeds.

ik geef een klein toetertje:p en wacht 2minuutjes maar er gebeurd niks..

ik achteruit de weegbrug af en hoor van n andere collega dat chauffeur er gewoon in zit. vervolgens er rechts langs gereden.

en een gebaar gegeven van waarom blijf je nou staan als er iemand achterstaat?

en kreeg toch een partij commentaar over de bak.

zulke dingetjes gebeuren vaker en dat zijn dan collega's?

ben ik nou zo aso? of heb ik alleen maar aso's als collega?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en dan nu even een tikje anders.

ik kom aan op mijn loslocatie en kan gelijk de weegbrug op omdat een ander m er net overheen gezet heeft. (ik blij)

ik aangemeld binnen en even staan praten daarna weer terug naar de auto.

staat die auto er nog steeds.

ik geef een klein toetertje:p en wacht 2minuutjes maar er gebeurd niks..

ik achteruit de weegbrug af en hoor van n andere collega dat chauffeur er gewoon in zit. vervolgens er rechts langs gereden.

en een gebaar gegeven van waarom blijf je nou staan als er iemand achterstaat?

en kreeg toch een partij commentaar over de bak.

zulke dingetjes gebeuren vaker en dat zijn dan collega's?

ben ik nou zo aso? of heb ik alleen maar aso's als collega?

Is toch normaal dat je daar blijft staan, niet zo zeuren :D:D:D

Als we allemaal t zelfde denken en doen ist ook allemaal maar een beetje vant zelfde ja :ja:

Heb zelf een keer gehad dat ik aan de weg stond te wachten bij een ziekenhuis en komt er een bakker aangesjeest met zn bussie en die flikkert em zo voor t hek neer en gaat na t wachten midden in de losput lossen zodat ik er niet in kan komen. sindsdien knal ik em gewoon recht voor t hek neer. Dan zal ik ook doen alsof ik haast heb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden