[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP'er


ewie1

Recommended Posts

Gast Hallowed

Kortom:

meer werken zou beloond moeten worden en niet bestraft.

Maar de basis (40 uur) zou al in verhouding moeten staan tot de zwaarte van het werk, opleidingsniveau verantwoording, noem ze maar op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Kortom:

meer werken zou beloond moeten worden en niet bestraft.

Maar de basis (40 uur) zou al in verhouding moeten staan tot de zwaarte van het werk, opleidingsniveau verantwoording, noem ze maar op...

Hou er maar over op Richard. Het is toch lullen tegen de bierkaai:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij-een-gesprokkelde informatie! Uit verschillende bronnen: Inderdaad verschillende magazines (ook de Duitse want daarin staat veel meer info), internet, internetfora, wetsteksten aangedragen door oa CF-leden (waar nogal moeilijk doorheen was te komen overigens die wet-voorstel-teksten) etc etc etc. En ja, ook ietswat aan info uit het magazine Trucks welke m.i. nu nog in de winkel ligt .. een interessante visie van iemand van Chauffeurstoekomst.

Want het hele verhaal van begin tot eind staat namelijk nergens beschreven, je moet je info halen dus vanuit verschillende bronnen. En die bronnen gaan dus jaren terug, en dan vergeet je wel eens de bron van die info.

En natuurlijk wil dat nog niet zeggen dat ik het hierbij bij het rechte end heb, want uit al die informatie heb ik dus mijn eigen conclusies getrokken en zo ook onder dat mom hier neer gezet.

Ik zeg alleen dat die gasten waarmee ik keer op keer heb gesproken (ze staan bij die vakbondskraampjes her en der bij festivals en/of bedrijfsautorai's) die hebben m.i. geen oren voor de jongere generatie. Zo heb ik dat gevoeld, los van het feit dat ik me nu ga afvragen of ze alleen anders op mij hebben gereageerd omdat ik vrouw ben of zo! En ze mij daarom niet serieus genomen hebben of zo .. zou ook nog kunnen.

Maar ik heb wel de weerstand gevoeld omdat ik het met hen en die 48 uur niet eens ben.

Ik vind de rij&rusttijden wetgeving meer dan voldoende om onze werkzaamheden af te bakenen. Die 48 uur komt daar nog eens extra bovenop ... dat voelt voor mij als Orwell's Big Brother waarbij de burger meer en meer wordt ingeperkt. Oke, dat is nogal zwart/wit gezien ... weet ik ook wel. MAAR laat het binnen de reeds bestaande wetgevingen (de rijtijden dus) iedereen zelf uitmaken hoeveel hij/zij wenst te werken.

Wat de vakbonden betreft ... zonder leden staan ze dus NIET STERK.

En er zijn te weinig leden ... veel te weinig wanneer je cijfers hoort dat slechts 1 op de 10 chauffeurs lid is van de vakbond. (10%)

En die leden laten hun stem ook niet horen!

Zelfs niet op ledenraadplegingen want bij de vorige CAO onderhandeling ... afstemming ... (2008) zaten er anderhalve paardekop!!!

En die anderhalve paardekop heeft dus besloten destijds het aanbod AAN te nemen.

Achteraf een juiste beslissing (vooraf ook want je kon de crisis al zien aankomen, in de USA was toen al heel wat aan de hand ... verschillende banken lagen toen al op hun reet maar dat voert buiten deze discussie) === kredietkrisis die zo omstreeks augustus 2008 losbarstte).

WIL je dus invloed hebben op je eigen toekomst dan zul je je moeten organiseren.

En dat betekent in Nederland lid worden van een van de vakbonden die daadwerkelijk aan de onderhandelingstafel zitten.

En natuurlijk ook naar die ledenvergaderingen gaan!!! Want alleen daar kun je je eigen stem laten horen. En ook daar geldt de stem van de meerderheid, zitten er dus meerdere ouderen dan stemmen die bijvoorbeeld voor het behoud van de VUT en geven daarvoor ATV dagen op die jongeren graag hadden willen behouden ... ik noem maar even een klein voorbeeld.

Maar als je thuis blijft zitten dan heb je dus geen invloed, geen enkele.

Zelf ben ik vanaf mijn 20ste lid van de vakbond, ben ook niet altijd naar die ledenvergaderingen geweest overigens.

Waarom komen ze niet eens met de juiste cijfers naar buiten???

Tot 2015 gaan er immers 55.000 mensen uit het transport ... er zou tot 2015(?) een chauffeurstekort ontstaan van 55.000 m/v toch???

Dan lees je elders dat er 140.000 chauffeurs in Nederland zijn ...

55.000 versus 140.000 .... dan zou meer dan een derde van de huidige chauffeurs er tegen 2015 mee gestopt zijn???

En hoeveel nieuwe vacatures zullen er ontstaan???

Kijk diegene die iets zeggen over die 55.000 zouden toch over de gegevens moeten beschikken???

Maar die cijfers willen ze met jouw niet delen ... waarom niet is dan mijn vraag???

(in het verleden heb ik daar wel eens wat brieven aan gewaagd maar NOOIT een antwoord gekregen!!! Zo gaat men met jouw om = pensioenfonds waar ik ook gegevens heb opgevraagd en diverse andere instantie's === en per SNAILMAIL dus een echte brief en niet een emailtje wat je ff snel weggooit. En ja, dat heb ik dus opgegeven omdat je geen info krijgt).

*** no hard feelings Peter ... mensen mogen van mening verschillen ... en anders zou je ook weinig hebben aan een discussieforum ***

http://igitur-archive.library.uu.nl/dissertations/01802424/h3.pdf

Bekijk dit eens,staan ook nog cijfers bij,48 pagina,s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Hou er maar over op Richard. Het is toch lullen tegen de bierkaai:ja:

I know...

Ik heb ook een hele tijd niet meer gereageerd op dit soort onderwerpen, maar nu jeukten me toch de vingers te zeer.

Voordeel is, als Freddy van de knopjes afblijft kan ik, als ze ooit het licht zullen zien, tenminste bewijzen: destijds in 2010 zei ik dat al!! :D

Ach, we blijven onze rondjes rijden, worden we niet links om gepakt, dan wel rechts om (dat is toch de taak van werkende, belastingbetalende klasse?) is het niet in ons loon, dan wel in je auto of wat dan ook.

Het is eigenlijk een treurig verhaal. Teveel regeltjes, teveel beperkingen, teveel opleggingen van boven af en te weinig terug krijgen.

It is not what your country can do for you...

bewerkt door Hallowed
erg lelijk taalfoutje... als je engelands wil tikken, doe het dan wel fatsoenlijk...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden